Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Y32SE wibracje silnika na jałowym biegu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 marca 2014 - 13:00

Mam problem z moim y32se - na jałowym biegu dość duze wibracje silnika.
Błedów brak, po odlączeniu przeplywki zauwazalne zmiany w pracy silnika.
Po ruszaniu dzwignia ram pod przepustnica rowniez.
Podcisnienia wygladaja ok, zalozone nowe ringi pod kolektor.
Wymienione swiece na oryginaly 4 elektrodowe - wczesniej takie same byly.
Gazu brak.

No i pytanie gdzie szukac problemow?

#2 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 marca 2014 - 13:37

Zauważalne zmiany po odpięciu przepływki, czyli co?
Cewki jak wyglądają?

#3 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 marca 2014 - 14:03

cewki zmieniane 2 lata temu, aczkolwiek ostatnio mi coraz czesciej zaczyna odpalac na 5 garow, zwlaszcza jak postoi.
przedwczoraj wywalilo p301 i p306.
wczoraj zmienialem swiece - oliwa nie leje sie, cewki wizualnie ok, 0 rdzy itp.
po odpieciu przeplywki zaczyna mocniej drgac, jak ja podepne to na chwile zaczyna mocno wariowac i potem sie stabilizuje.

#4 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 kwietnia 2014 - 13:15

jakies pomysly ?

Jakie sa szanse, ze wytarly sie walki albo wypalily gniazda zaworowe?
Raz po wymianie rozrzadu okazalo sie, ze zle go ustawili i na kazdym walku bylo lekko przesuniete. Czy to moglo spowodowac wypalenie gniazd ?

Pomierze CPWK to zobacze ile pokazuje ohm.

#5 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2014 - 09:39

Witam yatta czy już może doszedłeś do tego co powoduje wibracje tego silnika i wypadanie zapłonów

#6 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 02:30

Czy sa momenty gdzie silnik chodzi ladnie?

Jezeli tak to wykluczyl bym wypalone zawory (albo jest kompresja, albo jej nie ma).

O aka przeplywke Ci chodzi?

#7 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 11:34

Witam mam taki sam problem ze silnik na wolnych obrotach się trzęsie i jest to odczuwalne w środku w aucie. Więc zacząłem z tym walczyć i na pierwszy ogień poszły świece oczywiście 4 elektrodowe gm. Nadal trzęsie silnikiem. Kasowanie błędów i po 2 dniach znowu podpinka pod kompa i znowu wypadanie zapłonów cylindra 1,3,5. Długo sie nie zastanawiając zamówiłem cewkę boscha na ten rząd cylindrów. Po wymianie też nic nie pomogło znowu te same błędy, więc zacząłem mierzyć kompresje na cylindrach i oto wynik 1cyl-14 3cyl-14,2 5cyl 14,2 według mnie ciśnienie dobre. Później odczyt z przepływki na rozgrzanym silniku waha się od 16-18 momentami przez dosłownie chwilkę wskoczy 21 Kg/H. Moje pytanie do was czy ma może ktoś jakiś pomysł w czym może tkwić problem.

#8 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 maja 2014 - 13:23

Warto by może sprawdzić poduszki silnika, mogą tylko wyglądać na dobre.

#9 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 13:28

Poduszki nie mają nic wspólnego z błędami wypadania zapłonów na cylindrach.

#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 16:11

Z mojego doswiatczenia wiem ze jak wypada zaplon na wszystkich cylindrach od jednej cewki, to mozna ja na 99% wykluczyc.
Zazwyczaj wypada zaplon na pojedynczym cylindrze. Cewka nowa czy uzywana?


Po wykasowaniu bledow jest okej choc przez chwile?

#11 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 16:33

Cewka nowa Boscha ze sklepu. Po wykasowaniu błędów od razu ich nie łapie,ale widać ze silnik płynnie nie pracuje. Na starej cefce zachowywał sie tak samo.

#12 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 06 maja 2014 - 16:43

kompresje na cylindrach i oto wynik 1cyl-14 3cyl-14,2 5cyl 14,2 według mnie ciśnienie dobre.


Hmm, w księgach piszą że powinno być 10, jak tam ze zużyciem oleju ??

#13 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 16:51

a co to za jednostka cisnienia kg/H?

Czyli silnik chodzi lepiej przez chwile po usunieciu bledow?

Silnik omegi jest tak zaprogramowany ze w przypadku gdy nie spala, lub zle spalaja co najmniej 2 cylindry z jednej strony silnika, wtedy odcina pozostale z tej samej strony...

#14 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 16:53

Tak mi zegary pokazały. Nie zauważyłem jak na razie żeby ubywał trzyma ładnie stan. W op-comie przepływ powietrza przez przepływomierz pokazuje w kg/h dokładnie nie wiem co ten skrót oznacza ale podejrzewam ze kilogramy na godzinę

#15 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 16:57

A jest inne oznazenie niz kg/H?

#16 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 17:00

W op-comie jest tylko oznaczenie kg/h

#17 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 17:15

ale to jest odnosnie przeplywu czegos... kg/h = ile kilogramow na godzine...
Z tego co wiem to komputer diagnostyczny Ci nie pokaze cisnienia na kazdym cylindrze bo w cylindrach nie masz zadnych czujnikow....

Aby zmierzyc cisnienie musisz wykrecic swiece, przylozyc lub wkrecic cisnieniomierz, przekrecic stacyjke tak aby wytworzylo sie cisnienie :)


Bierze Ci olej? Leci ci dym z rury?

#18 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 06 maja 2014 - 17:19

u mnie jest tak:
reset bledow, ktorych de facto nie ma nie poprawia sytuacji, owszem praca silnika sie zmienia ale nie znikaja drgania.
kompresje bede mierzyl w czwartek.
olej bierze, ale nie zauwazylem dymienia z rury.
odpiecie przeplywki zauwazalnie wplywa na prace silnika, stad wnioskuje ze dziala - ale czy dobrze.
musze zmierzyc jeszcze cpwk.

#19 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 17:22

duzo?
tzn... 1l/tys km? 1l/100km?

#20 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 17:26

Wiem jak sie mierzy cisnienie na cylindrach, ponizej napisałem ze takie ciśnienie pokazały mi zegary a nie jakieś czujniki w cylindrach których nie ma. A skrot jaki podałem to jest przepływ powietrza przez przepływomierz, pokazany właśnie w jednostce kg/h.Z tyłu nie mam osmolonego wydechu jest czysty,nie dymi nie kopci.