Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pukanie w silniku po wymianie popychaczy i panewek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   omega136

omega136
  • 9 postów
  • Dołączył: 24-02-2014

Napisany 25 lutego 2014 - 07:20

Pewnie najprostszym sposobem będzie kupić wał w dobrym stanie i panewki do niego i złożyć jeszcze raz :D


coś więcej co do kosztów ? wał i wymiana ?

#22 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 25 lutego 2014 - 08:24

Benek miał blok z wałem, tłokami i nowymi pierścieniami na sprzedaż w odpowiednim dziale na forum, więc poszukaj. Na przekładkę w sam raz.

#23 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2014 - 09:52

Witam
Mam problem, w omedze 2.0 136km mialem słyszalne stuki szczegolnie rano...
Wziałem sie za ratowanie samochodu, wymieniłem popychacze, uszczelniacze oraz panewki. Zadowolony rano ide odpalam iiiiiiii ?? puka dalej ! ktos mial taka sytuacje ? wie o co chodzi ?
Pukalnie ustaje prawie całkowicie po rozgrzaniu i narasta tylko kiedy dodaje gazu.:o


Na jakim oleju jeździsz ??

#24 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 25 lutego 2014 - 09:56

Na jakim oleju jeździsz

wszystko zalałem Liqui Moly

:)

#25 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2014 - 11:21

Ciekawe jak misa wyglada, byla zdjeta to trzeba bylo zrobic tuning smoka.

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#26 OFFLINE   omega136

omega136
  • 9 postów
  • Dołączył: 24-02-2014

Napisany 25 lutego 2014 - 15:06

Od miesiąca jezdzi na Liqui Moly a wcześniej na Valvoline

#27 OFFLINE   daniolas1989

daniolas1989
  • 59 postów
  • Dołączył: 29-01-2014
  • Skąd: wrocław

Napisany 25 lutego 2014 - 21:01

Mam ten sam problem zabieram sie za wymiane panewek jeszcze miski nie sciagalem mysle ze to panewka ale nie jestem pewien. Jak wymienie i bedzie stukac to stawiam albo na zawory cos moze z gniazdami w glowicy nie wiem albo sworznie tloka. Jak bys cos ogarnal daj znac.

No chyba ze sciagne miske i bedzie luz na panewce to wymieniam z walem. Mozesz sprawdzic w ten sposob ponoc dziala ja jeszcze nia mialem czasu ponoc zeby sprawdzic czy stuka panewka należy odłączyc przewód WN ze świecy wtedy korba nie dostanie uderzenia i panewka nie będzie skutać. Posprawdzaj na kazdej swiecy i sie zobaczy.

#28 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2014 - 21:02

w slepo panewke bedziesz zmienial, a nie wiesz gdzie puka, czy na gorze, czy na dole??

nagraj filmik z dobrym dzwiekiem z roznych stron silnika, wrzuc na yt i podaj linka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#29 OFFLINE   daniolas1989

daniolas1989
  • 59 postów
  • Dołączył: 29-01-2014
  • Skąd: wrocław

Napisany 25 lutego 2014 - 21:27

gore rozbieralem w sensie sciagalem pokrywe zaworow i nie ma luzu na walkach wiec raczej nie stuka to chyba gora chyba ze cos zle robie i to zle sprawdzam. Dol miske dopiero bede sciagal zeby sprawdzic ktora panewka. Jutro nagram filmik i wrzuce. No chyba ze to nie panewka. Jak bym zmienial panewke to juz wszystkie nie tylko jeden korbowod. Jak osluchiwalem silnik to tak jak by stukalo na gorze na dole nic nie slychac nawet jak leze pod autem . Jak sluchalem glowice stetoskopem to stukalo w niektorych miejscach nie w kazdym wiec zglupialem. Ale raczej to nie szklanki Dodaje filmik jak chodzi omega z innego filmiku moja chodzi wrecz identycznie no moze na luzie na wolnych obrotach tak nie stuka tylko delikatnie tylko jak dodaje gazu do 2 tys slychac wyrazie. to link wrecz prawie z idealna praca mojego silnika.

#30 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 25 lutego 2014 - 21:59

Ciekawe jak misa wyglada, byla zdjeta to trzeba bylo zrobic tuning smoka.

smartniete tapfonem


co masz na myśli? bo ja teraz jestem świeżo po wymianie wału panewek i smok przykręciłem normalnie ;) a jeszcze mam silnik podwieszony bo czekam na czujnik położenia wału to ewentualnie chętnie poprawie smoka tylko jak?:)

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2014 - 22:07

szklanki reka nie sprawdzisz, jak hamujesz silnikiem to dzwiek tez jest, czy cichnie?? jak silnik ciagnie to dzwiek sie zmienia/cichnie??

obstawiam jedna zawieszona szklanke, lub problem z misa
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   daniolas1989

daniolas1989
  • 59 postów
  • Dołączył: 29-01-2014
  • Skąd: wrocław

Napisany 25 lutego 2014 - 22:25

Jak silnik ciagnie to dzwiek tez jest ale cisze jak hamowalem silnikiem to nie zrocilem uwagi. Za kazdym razem powyzej 2 tys stuka ale nie glosno. glosno jest przy zmianie biegu jak wciskam sprzeglo i zmieniam bieg lub jest na luzie i dam gazu wiecej. najglosniej przy zmianie biegu jak jade to stuka ale delikatnie

#33 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 25 lutego 2014 - 23:16

Mam ten sam problem zabieram sie za wymiane panewek jeszcze miski nie sciagalem mysle ze to panewka ale nie jestem pewien. Jak wymienie i bedzie stukac to stawiam albo na zawory cos moze z gniazdami w glowicy nie wiem albo sworznie tloka. Jak bys cos ogarnal daj znac.

No chyba ze sciagne miske i bedzie luz na panewce to wymieniam z walem. Mozesz sprawdzic w ten sposob ponoc dziala ja jeszcze nia mialem czasu ponoc zeby sprawdzic czy stuka panewka należy odłączyc przewód WN ze świecy wtedy korba nie dostanie uderzenia i panewka nie będzie skutać. Posprawdzaj na kazdej swiecy i sie zobaczy.


u Ciebie nie dało rezultatu ale ty sie dobierz do miski. ;) tak myślę sobie czy gniazda zaworów nie będą już zmęczone życiem...

Jak silnik ciagnie to dzwiek tez jest ale cisze jak hamowalem silnikiem to nie zrocilem uwagi. Za kazdym razem powyzej 2 tys stuka ale nie glosno. glosno jest przy zmianie biegu jak wciskam sprzeglo i zmieniam bieg lub jest na luzie i dam gazu wiecej. najglosniej przy zmianie biegu jak jade to stuka ale delikatnie


a moze dwumas odmawia posłuszeństwa?! szarpie Ci samochodem ?

#34 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2014 - 23:27

co masz na myśli? bo ja teraz jestem świeżo po wymianie wału panewek i smok przykręciłem normalnie ;) a jeszcze mam silnik podwieszony bo czekam na czujnik położenia wału to ewentualnie chętnie poprawie smoka tylko jak?:)


odkrecic smoka i powycinac zęby, tak aby przy jakimkolwiek zetknieciu z misa nie zostal przytkany, tak aby wtedy tymi zebami mogl ciagnac olej.

misa nie moze byc plaska, musi byc wypukla,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#35 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 25 lutego 2014 - 23:53

A że tak nieśmiało zapytam... Kolektor wydechowy?

#36 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2014 - 00:36

na filmiku slychac, ale to nie on puka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#37 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 26 lutego 2014 - 00:46

Ale to nie filmik kolegi, tylko jakiś z YT, także najpewniej byłoby, gdyby sam coś nagrał i byłoby można osłuchać, a nie "coś jak tu, ale trochę inaczej"...

#38 OFFLINE   daniolas1989

daniolas1989
  • 59 postów
  • Dołączył: 29-01-2014
  • Skąd: wrocław

Napisany 26 lutego 2014 - 21:38

No wiec przejechalem sie autem to puka coraz glosniej jak przyspieszam jak hamuje silnikiem tez puka coraz glosniej. Napewno dzwonia tez szklanki ale to juz inna dluga histora wina doktora hehe wielki blad. Mimo iz wczesniej nie dzwonily szklanki przed doktorem to bylo te pukanie od 2 tys i wyzej. Dodaje filmik nagranej mojej omegi jeden filmik to na zimnym silniku tam gdzie odpalam a drugi na cieplym. filmiki to http://www.youtube.c....ature=youtu.be i drugi filmik http://www.youtube.c....ature=youtu.be na pierwszym filmiku najlepiej slychac od 36 sekund co sie dzieje bo wczensiej to napewno szklanki a na drugim to juz wogole slychac stukanie jak dodaje gazu najlepiej od 23 sekund.

#39 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2014 - 22:20

filmy nie istnieja :(
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#40 OFFLINE   daniolas1989

daniolas1989
  • 59 postów
  • Dołączył: 29-01-2014
  • Skąd: wrocław

Napisany 26 lutego 2014 - 22:31

cos chyba robia bo wczesniej dzialalo zaraz zerkne jeszcze raz i postaram sie dodac.

dodaje jeszcze raz filmiki pierwszy filmik na zimnym i drugi na cieplym