Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Światła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2007 - 20:25

jak mnie jakiś taki "dzik" iślepia to zaraz wale długimi i czekam aż mnie minie, po czym wyłączam zeby nie oślepiać nie winnych


ale w ten sposob stwarzamy niebezpieczna, bardzo niebezpieczna sytuacje na drodze...
a przeciez wystarczy tylko blysnac i ktos zaraz zmieni...
nie ktorzy maja wade wzroku i jazda w nocy bardziej ich meczy niz zdrowe oko.
ja nie chcialbym nigdy doprowadzic do takiej sytuacji aby ktos ucierpial lub mial wypadek...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#22 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2007 - 20:30

ale jak to zrobić to nie wiem...

dodatkowy przekaźnik który kabel sygnałowy do włączenia halogenów bierze z długich - koszt 3 zł - czas 20 minut jak ktoś chce szczegółowo to schematy na PW

#23 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 25 listopada 2007 - 21:49

Miałem takie rozwiązanie w poprzednim aucie (Ford Probe II). Na dłuższą mete uciążliwa sprawa, bo nie zawsze potrzeba jest jechać i na długich i na halogenach... Co gorsza nie dało sie włączyć samych halogenów, tylko z długimi... ;/
Pozdrawiam

#24 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 listopada 2007 - 22:09

ale w ten sposob stwarzamy niebezpieczna, bardzo niebezpieczna sytuacje na drodze...
a przeciez wystarczy tylko blysnac i ktos zaraz zmieni...


To jest tylko częściowa prawda.. Zmieni o ile ma włączone długie (drogowe) światła.... ale jeśli ma - jak koledzy piszą - zamontowane żarówki "noname" o mocy 100W, które w dodatku nie są prawidłowo osadzone w reflektorach to nic nie zrobi. Przecież nie wyłączy całkiem świateł....
A dla mnie MOJE bezpieczeństwo na drodze jest ważniejsze niż bezpieczeństwo jakiegoś łosia.... (nie obrażając łosi).
Swojego czasu - jadąc drogą z Frampola w stronę Szczebrzeszyna miałem wypadek właśnie przez takiego łosia, który miał nieprawidłowo ustawione lewe światło. Jako grzeczny użytkownik jechałem na światłach mijania, pomimo tego, że prawie nic nie widziałem. Zwolniłem do jakichś 40 km - i to prawdopodobnie uchroniło mnie przed kalectwem. Zaraz po wyminięciu się z tym samochodem, jakieś 30m przed sobą zobaczyłem nieoświetloną przyczepę z burakami stojącą na moim pasie. Cóż, nie miałem ABS, na drodze glinka z pola i sru... Zdążyłem tylko powiedzieć o K..... i siedziałem w przyczepie. Mógłbym tego uniknąć, gdybym akurat wtedy nie przejmował się innym użytkownikiem, który mnie oślepiał tylko włączyłbym światła drogowe, żeby samemu widzieć drogę przede mną.
Więc wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Ale jak napisał 660R, od tamtej pory, jak ktoś mnie oślepiał na tyle, że nie widziałem drogi przed sobą, to i ja włączałem drogowe.

#25 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2007 - 22:43

Na dłuższą mete uciążliwa sprawa, bo nie zawsze potrzeba jest jechać i na długich i na halogenach... Co gorsza nie dało sie włączyć samych halogenów, tylko z długimi... ;/



No właśnie, a mnie interesuje takie rozwiązanie, które pozwoli mi również kożystac z samych halogenów bez włączonych świateł drogowych (np. podczas mgły). Da radę zrobic coś takiego?

#26 OFFLINE   AndrzejJ.

AndrzejJ.
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 16 grudnia 2007 - 21:58

Witam wszystkich z tego postu...
troche siedze w temacie oswietlenia, i jesli na tym poscie mowiemy o reflektorach soczewkowych, to mozna nawet wsadzic 100W zarowki halogenowe do takiego reflektora i tak jest lipa. Przerabialem kiedys taki temat w A6 ktora mialem jakis czas temu. Polaczenie soczewki i zarowki halogenowej, TO JEST PRZEKLENSTWO DLA KAZDEGO KIEROWCY, KTORY MA TAKI DUET W SWOIM SAMOCHODZIE. Do soczewki logicznym roziwazaniem jest tylko XENON i nie zaden PALNIK standard jak Philips czy Osram 4100, bo to lipa na maxa.
W swojej Omedze mam oryginalne Xenony i zalozone do nich palniki D2S 6000K. Z takich Palnikow jest swiatlo mleczno biale z bardzo delikatna poswiata blekitu. Na tym dopiero jezdzi sie komfortowo, do tego mam zalozone Xenony na dlugich tzn H7 - 6000K. Jak by to ladnie ubrac w slowa, DZIEN W NOCY, to chyba dobre okreslenie.
Fajna zabawka do soczewki sa nie standardowe Xenony tzn np 45W, oczywiscie z przeznaczeniem tylko do soczewki. Normalny reflektor nie ogarnie takiego swiatla, przy palniku 45W 5000K osiagamy swiatlosc 4300 lumenow.
To chyba tyle na temat duetu soczewki i zarowki halogenowej.
Jesli ktos mam jakies pytania zapraszam.

A teraz Pozdrawiam wszystkich :roll:
HID XENON TECHNOLOGY - ZESTAWY PALNIKI LATARKI 609185001

#27 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2007 - 08:46

AndrzejJ., a odpowiedz na jedno pytanie - co powiedziec miśkowi lub diagnoście jak popatrzy na reflektor a tam w przypadku nieoryginalnego ksenonu jest na "szkle" napis H1, H7 i tylko do takich żarówek reflektor jest homologowany ?

#28 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 17 grudnia 2007 - 10:24

bez farmazonu...u mnie mozna zrobic przeglad bez "samochodu"wiec nie mowmy o tym co powiemy diagnoscie.......
I'm flirt..

#29 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2007 - 10:43

bez farmazonu...u mnie mozna zrobic przeglad bez "samochodu"wiec nie mowmy o tym co powiemy diagnoscie.......

ciekawe jak długo jeszcze :mrgreen:

no to co powie miśkowi jak się zapyta heee

#30 OFFLINE   piotrekomegab

piotrekomegab
  • 71 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: iława

Napisany 17 grudnia 2007 - 19:37

AndrzejJ., a odpowiedz na jedno pytanie - co powiedziec miśkowi lub diagnoście jak popatrzy na reflektor a tam w przypadku nieoryginalnego ksenonu jest na "szkle" napis H1, H7 i tylko do takich żarówek reflektor jest homologowany ?



dołączam sie do tego pytania,co powiedziec takiemu jak si eskapnie ze masz nieoryginalne zenony
Moc jest bogiem,predkość nałogiem,nitro zabawą,turbo podstawą(a 2.0 16V-136KM rzczywistością) :mrgreen: :mrgreen:

#31 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 10:26

jak mnie jakiś taki "dzik" iślepia to zaraz wale długimi i czekam aż mnie minie, po czym wyłączam zeby nie oślepiać nie winnych


ale w ten sposob stwarzamy niebezpieczna, bardzo niebezpieczna sytuacje na drodze...
a przeciez wystarczy tylko blysnac i ktos zaraz zmieni...
nie ktorzy maja wade wzroku i jazda w nocy bardziej ich meczy niz zdrowe oko.
ja nie chcialbym nigdy doprowadzic do takiej sytuacji aby ktos ucierpial lub mial wypadek...


mnie chodziło o tych co zakłądają sobie "xenony" do zwykłych lamp.. poźniej nic przez to nie widać to podkręcają je do góry.. często takich widze i efekt jest taki, że musze zwalniać do 30-40 a jak sobie siekne długimi dodam, że mam bixenon to widze elegancko wszystko..

#32 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 grudnia 2007 - 00:10

Piszecie koledzy , dopuszczalne czy nie , mozna czy zabronione... a widzielisci Skode Fabie na oryginalnych światłach ??? Kazda oślepia po oczach .. szczegolnie jak jest po deszczu...I co z tym mozna zrobic ???

#33 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 19 grudnia 2007 - 01:47

Witam chcialem sie dołączyc do postu. Ostatnio zmieniłem z ryfli na soczewki i tez szukam zarowki. I powiem wam tak. Jakieś te niebieskie xenony 8000k i te zwykłe niebieskie zarówki pięknie swiecą w zimie na sniegu. Ale w deszcz to badziewnie. Tu piszecie koledzy o tych H1 100W a o tych 100W to wam powiem tyle, pozakładacie i popalicie styki w przełącznikach swiateł. Pozatym 100W wypalą wam szybko odbłyśniki i se :censored: całe reflektory. Nie stać mnie na xenon wiec chyba zwykłe Philipsy BlueVision XenonEfect pozakladam.

#34 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2007 - 08:48

Ja do starych ryflowanych miałem założone żarówki MEGALIGHT+50% Tungsram H1:
http://allegro.pl/sh...?item=286139646

I teraz po wymianie na soczewki, również je kupiłem i zamontowałem.

Z tym, że mi nie zależy na wizualnych efektach świecenia, ale na wydajności.

#35 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2007 - 16:52

Witam chcialem sie dołączyc do postu. Ostatnio zmieniłem z ryfli na soczewki i tez szukam zarowki. I powiem wam tak. Jakieś te niebieskie xenony 8000k i te zwykłe niebieskie zarówki pięknie swiecą w zimie na sniegu. Ale w deszcz to badziewnie. Tu piszecie koledzy o tych H1 100W a o tych 100W to wam powiem tyle, pozakładacie i popalicie styki w przełącznikach swiateł. Pozatym 100W wypalą wam szybko odbłyśniki i se :censored: całe reflektory. Nie stać mnie na xenon wiec chyba zwykłe Philipsy BlueVision XenonEfect pozakladam.


najlepiej to kup sobie zwykłe białe żarówki dobrej firmy w tym momencie widoczność będziesz mieć na najlepszym poziomie. Później każda zmaina na jakiś kolor to już coraz gorszy efekt.. Jeśli chcesz mieć jakąś poświatę niebieską to kup sobie żarówki jakieś renomowanej firmy, np tak jak pisałeś philipsa

#36 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 23 grudnia 2007 - 00:56

Witam pono, czyli tak jak pisałe, wyzej kupilem H1philips BlueVision XenonEfect. Na statoilu kosztuja kolo 100zl za 2szt. Na allegro mial gosc wyprzedaz magazynu i sztuke po 12zl, kupilem 4szt.Na opakowaniu napisane ze zarowka daje 4000kelwinkow. Naprawde rowniutko swiatelko sie rozklada na całą droge.

A co do tego co kolega Lord Craven napisal

miałem założone żarówki MEGALIGHT+50% Tungsram H1:


Oczywiście, ze nie mam nic preciwko tym zarowkom. Nie w tym problem tkwi ze zarowka o ktorej napisałes ma +50% wiecej swiatłosci .
Chodzi o to ze fabryka przewiduje na św mijania H1 ,, 55W,,. To ze zarowka daje wiecej swiatła mając 55W (nawet + ileś % wiecej swiatła)to jest jak najbardziej słuszne. Ale nigdy nie moze sie to odbywac kosztem wzrostu natężenia pradu. Juz napewno nie w okolicach 100W Bo konsekwencje jak wyzej. Ale jeszcze raz przestrzege ze te 100Watowe spowodują uszkodzenie przełącznikow swiateł,odpadnięcie chromu w lampie, i zżółkną plastikowe klosze, pozdrawiam

#37 OFFLINE   magico

magico
  • 70 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Z nienacka - ChoRzów

Napisany 23 grudnia 2007 - 12:39

wlasnie jakie podejscie macie do zarowek z allegro? np osram night guide.

w sklepie sa o duzo drozsze niz na allegro. moga to byc podrubki?

#38 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 grudnia 2007 - 14:21

Wydaje mi sie że raczej nie powinny byc podróbki chyba ze jest to zaznaczone Allegro to nie jakis tam bazar z trefnym towarem. Pozdrawiam :)

#39 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2007 - 14:30

moga to byc podrubki

nie, to są normalne oryginalne żarówki a dlaczego są tańsze, głównie dlatego że nie trzeba utrzymywać wielkiego sklepu z akcesoriami i dochodzi też konkurencja , która na allegro jest duża

#40 OFFLINE   magico

magico
  • 70 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Z nienacka - ChoRzów

Napisany 24 grudnia 2007 - 11:59

czyli 40 zeta za komplet zamiast 80 moge smialo brac...