Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nadchodzi era silników turbo-benzynowych..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 09 listopad 2007 - 21:42

Domyślałem się ale nie sądziłem, że nastąpi to tak szybko..

Nowa Skoda Superb.. Wielkie bydle i silnik.............1,4 TSI - turbo benzynka o mocy 140 km :shock:


http://www.moto.wp.p...14cae&_ticrsn=3

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopad 2007 - 21:46

Domyślałem się ale nie sądziłem, że nastąpi to tak szybko..

Nowa Skoda Superb.. Wielkie bydle i silnik.............1,4 TSI - turbo benzynka o mocy 140 km :shock:


http://www.moto.wp.p...14cae&_ticrsn=3



ciekawe jaka bedzie zywotnosc tych silnikow. osobiscie turbo tez bym chcial miec ale u siebie w V6 a nie w jakims marnym 1.4 i to jeszcze wykrecajac 100 KM z litra.




 


#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2007 - 21:51

osobiscie turbo tez bym chcial miec ale u siebie w V6

Popieram, wtedy to by byla torpeda.

#4 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2007 - 21:56

Nowe Audi TT ma silnik 2.0 TFSI o mocy 200 km ;) A 3.2 tylko 250 KM :lol:

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopad 2007 - 22:04

Nowe Audi TT ma silnik 2.0 TFSI o mocy 200 km ;) A 3.2 tylko 250 KM :lol:


kunie to nie wszystko. Magicznie T daje duuuuzo niutkow i to jest wazne :yes_yes:




 


#6 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2007 - 22:07

Czyli nadchodzi era super silników :)

#7 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopad 2007 - 00:57

Domyślałem się ale nie sądziłem, że nastąpi to tak szybko..

Nowa Skoda Superb.. Wielkie bydle i silnik.............1,4 TSI - turbo benzynka o mocy 140 km :shock:


http://www.moto.wp.p...14cae&_ticrsn=3



ciekawe jaka bedzie zywotnosc tych silnikow. osobiscie turbo tez bym chcial miec ale u siebie w V6 a nie w jakims marnym 1.4 i to jeszcze wykrecajac 100 KM z litra.


100 kucy z 1 litra i to z turbo nie jest tak dużo pamiętacie silnik Hondy w Civic Vtec 1.6 160KM bez turbiny żadnej i to było na samym początku lat 90

#8 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopad 2007 - 09:17

ale mnie sie wydaje, ze chodzi tutaj o spalanie i emisje CO2.. dodatkowo turbina daje dużo NM

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopad 2007 - 11:29

a ja jestem ciekaw jak dlugo ta turbina wytrzyma bez awarii... :?:

turbo tez bym chcial miec ale u siebie w V6 a nie w jakims marnym 1.4 i to jeszcze wykrecajac 100 KM z litra.


http://www.projectxs.pl//index.php

ta firma podobno dobrze zna sie na modyfikacjach Oplowskich serc :wink:
jak wygram w TOTKA to odrazu tam jade :yes_yes: :twisted:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopad 2007 - 11:31

jak tylko bedzie sie przestrzegać zaleceń producenta to długo..

#11 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopad 2007 - 20:49

dodatkowo turbina daje dużo NM


Jak i PS-ow. To swoista zaleznosc. :mrgreen:
Swoja droga, doladowanie powinno byc seryjne do kazdego silnika , identycznie jak wentylator chlodnicy czy zbiornik wyrownawczy. Saab robi tak od lat i to sie sprawdza. Jechalem takim z motorem 2.3 t jak dobrze pamietam - zapewniam, ze lepiej to chodzi niz 3.0 w omie :grin: . Jesli dac wiare inzynierom , silnik benzynowy wolnossacy zamienia 25% , z turbina 35% , a diesel 40% energii cieplnej w prace. Reszta idzie w pole :razz:

Pozdro

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopad 2007 - 20:58

Panowie, jak dobrze pamiętam, to już w zeszłym roku VW wypuścił polo z takim silnikiem 1.4 z kompresorem i turbiną o mocy 170KM.

#13 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 listopad 2007 - 21:08

Wszystko się zgadza, ale chodziło mi bardziej o to, że teraz silniki doładowane benzynowe stanowią podstawową paletę silnikową danego auta.. Tak do tej pory jeszcze nie było - nie licząc Audi TT i pewnie kilku innych..

Ale przecież SuperB to auto dla całkiem szerokiej grupy odbiorców...

Gdzieś znikają wolnossące jednostki.. Za pare lat pewnie już ich nie będzie w ogóle w ofertach..

#14 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopad 2007 - 21:13

Moda na downsizing, przy okazji pewnie w jakims stopniu zywotnosc takich wyzylowanych silnikow sie zmniejsza, co prowadzi do czestszego kupowania nowych samochodow, a producenci sie ciesza :) Do tego dochodza jeszcze restrykcyjne normy emisji spalin i oplaty zwiazane z pojemnoscia silnika

#15 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopad 2007 - 21:57

Troche fantazji.
Wyobrazcie sobie omege "C"-taka prawdziwa ktorej jeszcze nie ma. Zalozmy za 5lat
A teraz zafascynowani gadamy z włascicielem
Jaki ma pan silnik?
-1.2l :smiech2:

tyle ze z turbo (220 kucy i jakies 300nm) :looz:
My w naszej mv6 3.0 zostajemy daleko w tyle... :lol:

#16 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopad 2007 - 22:24

wystarczy przeczytac artykuly o silniku mercedesa diesotto, np. ten
1.8 wsadzony do wiekszej krowy niz Omega, a spalanie niczym Golf 1.9 TDI :mrgreen:

#17 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopad 2007 - 11:52

Jak to mawiają w USA
ain't no substitute for cubic inches

Jazdy testowe w Stanach autem o pojemności 1.4 :smiech:

My takim zabiegom mówimy stanowcze i krótkie NIE :peace:

#18 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopad 2007 - 16:05

tylko po to są te turbiny żeby zmniejszyć ilość spalin i żeby miało sie co psuć i żeby silniki miały kruszą żywotność !!

#19 OFFLINE   RYBA

RYBA
  • 31 postów
  • Dołączył: 23-05-2007
  • Skąd: Kłodzko

Napisany 16 listopad 2007 - 09:39

Tylko jaka zywotnosc silniak 1400 na turbinie co ma 150 lub wiecej koni. Nie wroze duzej wytrzymalosci.