Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co szumi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 09 listopada 2007 - 20:54

czy ktoś ma pomysł jak sprawdzić co szumi pod machą? szumi chyba jakieś łożysko,
podejrzani:

pompa wody,
pompa wspomagania,
kompresor klimy (klima sama w sobie nie działa, ale może koło?)

generalnie może to być coś innego, ale szum słychać z prawej strony stojąc przodem, nie jest jednostajny, nasila się i cichnie...
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#2 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 listopada 2007 - 23:34

kompresor klimy (klima sama w sobie nie działa, ale może koło?)

A dokładnie łożysko na sprężarce - wiem, że Waldemarz i ja to robiliśmy.
Objawy:
Na wolnych / podczas jazdy było słychać szum.
Po włączeniu klimy szumu nie było.

pompa wspomagania,

To to raczej wyje.
Np skręcisz kołami / jedziesz i skręcasz i słyszysz takie wycie - odzywa się pompa.


pompa wody,

To raczej by z niej ciekło.


Pozdrawiam
Seanz

Poprawiłem się bo źle zacytowałem

#3 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 09 listopada 2007 - 23:48

delikatne ubytki płynu chłodzącego zauważyłem,
jak skręcam koła na postoju, nie zauważam aby szum/pisk/zgrzyt :) się zmieniał, troche zawalone jakimś olejem rurki zaobserwowałem w okolicy tej pompy,
sprężarka się nie załącza, koło się kręci mimowolnie,
nie mam koncepcji jak na 100% zdiagnozować problem....
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#4 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopada 2007 - 01:41

łozysko klimy raczej odpada miałem cos takiego jak sie zatrze łozysko od klimy długo nie pojezdzisz pasek sie tak nagrzeje ze w koncu spadnie albo sie urwie miałem taki przypadek, najprawdopodobniej moze to byc pompa wody tak na 85% skoro masz ubytki płynu, ale najprosciej bedzie pojechac na jakis warsztat to nie są jakies usterki niedozindetyfikowania:)

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 09:30

Stary sposob. Jak masz stetoskop to przykladasz po kolei do pracujacych urzadzen (uwaga na palce, zeby gdzies na kolach pasowych nie zostaly!) a jak nie masz to albo kawaek listewki albo metalu. Jedno dociskasz to urzadzenia a drugie do ucha. Jesli cos wyje to szybko dojdziesz.
Ja, po wymianie lozyska alternatora (kazdy mechanik na to stawial) doszedlem tym prostym sposobem ze wyla rolka napinajaca (ale to bylo w innym aucie)...

#6 OFFLINE   przemas szwcja

przemas szwcja
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 10 listopada 2007 - 10:56

zdejmij pasek klinowy i zobaczysz czy dalej szumi najprostszy sposob :mrgreen:

#7 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 10 listopada 2007 - 11:03

no tak tylko na tym pasku jest:
alternator
pompa wodna
pompa wspomagania
kompresor klimy
napinacz
:neutral:
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#8 OFFLINE   przemas szwcja

przemas szwcja
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 10 listopada 2007 - 12:13

zgadza sie ale jak zdejmiesz pasek na pare minutek to sie nic niestanie ale bedziesz wiedzial czy to jest cos od razrzadu czy padl alternator czy klima czy cos innego

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 12:15

Przemas - jak zdejmie pasek to odlaczy wszystkie urzadzenia wiec jak sprawdzi ktore wyje?

#10 OFFLINE   przemas szwcja

przemas szwcja
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 10 listopada 2007 - 12:20

zdejmujesz pasek zapalasz i jezeli nic nie szumi to znaczy ze wallo cos z osprzetu napedzanego tum paskiem wiec zgas silnik i sprawdz recznie pokrec poszarp i jezeli wallo jakies lozysko to bedziesz wiedzial bo bedzie szumiec albo bedzie luz na kole

przypuszczam ze sprezarka od klimy odpada bo zazwyczaj jak sie lozysko sypnie to wogle sie jej nieda ruszyc zobacz pompe i alternator

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 12:25

Pewnie tak, tylko, ze tym sposobem dojdziesz jedynie czy to rozrzad (rolka, pompa) czy reszta wszystkiego co moze wyc...klima, wspomaganie, alternator... Zabawa jest dalej w dochodzeniu.
Mozna od tego zaczac, ale sposob na "narte" (mechanicy maja kawalek narty i przykladaja sluchajac co wyje) pozwala na dojscie co wyje konkretnie.
Przemas - ja bym dodal rolki napinajace, bo one tez czesto wyja (szczegolnie te tanie). Ja kiedys kupilem nowa i zaczela mi wyc po ok miesiacu.

#12 OFFLINE   przemas szwcja

przemas szwcja
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 10 listopada 2007 - 13:15

no sie zgadzam z taba ale taki efekt maga tez dawać pęknięte kolektory wydechowe albo wydmuchana uszczelka pod kolektorem umnie tak bylo w starej omie

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 13:41

Swist, szum pisk czy inne to szerokie pojecia i dla wielu osob moga co innego znaczyc.
No a wydawac takie dzwieki moze wiele rzeczy. Mozna dojsc skad dobywa sie halas (okolica) , a potem sukcesywnie szukac.
Czekam na jakies wiesci z placu boju, albo dodatkowe wyjasnienia gdzie wyje, jak i kiedy.

#14 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 11 listopada 2007 - 03:02

mi szumiało łożysko rolki napinacza paska klinowego zatarło się i rolka się stopiła wymieniłem napinacz z rolką i jest cisza i jest :bigok:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#15 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2007 - 11:09

przypuszczam ze sprezarka od klimy odpada bo zazwyczaj jak sie lozysko sypnie to wogle sie jej nieda ruszyc

Jesteś troszke w błędzie, ponieważ łożysko od sprężarki też może szumieć i wcale nie jest tak, że odrazu sprężarka stanie.

generalnie może to być coś innego, ale szum słychać z prawej strony stojąc przodem, nie jest jednostajny, nasila się i cichnie...


Napinacz paska klinowego lub łożysko sprężarki.

#16 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 11 listopada 2007 - 11:14

Napinacz paska klinowego lub łożysko sprężarki.


napinacz jest z lewej strony stojąc przodem...
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#17 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2007 - 11:21

napinacz jest z lewej strony stojąc przodem...

Bulczas nie chodzi tutaj o to gdzie co jest po jakiej stronie tylko od czego jest najczęściej szum w omedze.
Tak samo możesz mieć szum od łożyska alternatora i też może ci się wydawać że szumi bardziej z prawej strony, gdzie alternator jest wogóle z lewej strony.

nie mam koncepcji jak na 100% zdiagnozować problem....


Omega 3.0 ma tak napchane pod maską, jeśli chce sie dokładnie sprawdzić skąd jest szum, to sprawdza się to za pomocą specjalnego przyrządu ( coś w podobie jak słuchawki lekarskie), albo za pomocą drewnianego kijka, który przykłada się jednym końcem na daną cześć , a drugi koniec dotyka się do ucha. :wink:
Skąd pochodzi szum to najszybciej sprawdzisz w 2.0 bo jest sporo wolnego miejsca. :mrgreen:

#18 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 11 listopada 2007 - 11:26

chyba na kijek bede próbować... :lol:
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#19 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2007 - 11:29

chyba na kijek bede próbować... :lol:

Naprawdę jest to dobry domowy sposób. :bigok:

#20 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 11 listopada 2007 - 11:32

tylko że tam tak ciasno :sad:
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙