

Kłopoty z rozruchem
#1
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 22:31
Ostatnio mam problem z moją Omegą(2000 - 2,2 DTI - Kombi),a mianowicie nie mogę jej uruchomić, rozrusznik kręci a silnik zero reakcji.Dokładnie miesiąc temu miałem to samo,zacholowałem samochód do serwisu. Stwierdzili zapowietrzenie się układu paliwa. Wymienili parę przewodów i oddali mi autko twierdząc że jest ok. Pojeździłem bez problemu prawie miesiąc (codziennie około 100km).Po dwóch dniach postoju to samo, tzn rozrusznik kręci a silnik nie startuje. Zacholowłem ponownie do serwisu i czekam już prawie pięć dni.Panowie mechanicy twierdzą że tym razem na 99% to wina jakiegoś czujnika obrotów. Nie dyskutuję ale na moje oko to za pierwszym razem chyba nie usunęli usterki a standartowo wymienili przewody odpalili i to wszystko(a skasowali solidnie).Na koniec mam pytanie co może być przyczyną takiego zachowania się silnika. Akumulator sprawny ,świece żarowe ok , brak komunikatów z komputera o usterkach, a silnik nawet nie zaskoczy na chwilkę.
#2
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 09:31
niech się może wypowiedzą bardziej zaznajomieni z dieslem
#3
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 11:38
Sprawdź ręczną pompkę za filtrem paliwa (jesli stoisz przed maską to znajduje się ona po lewej stronie silnika). Gdy ją ącisniesz powinieneś poczuc opór cieczy.
Właśnie niedawno miałem podobny problem okazało się, że mocowania w/w pompki troszkę się rozluźniły i do układu paliwowego dostawało się powietrze. Rano silnik kręcił i kręcił i.. palił dopiero jak dopompowałem pompką.
#4
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 13:26
Najlepiej wyczyścić bak i wymienić ten filtr, albo w wersji minimum tylko wymienić ten filtr, tankować do pełna dobre paliwo
i NIE JEŹDZIĆ NA REZERWIE.
Miałem ten problem 2 tygodnie temu - zajeździłem akumulator, myślałem, ze pompa do wymiany, a tu takie proste i niedrogie rozwiązanie. Mam nadzieję, że u Ciebie jest własnie taka sytuacja
[kolor czerwony jest kolorem administratora]
#5
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 20:15
11 Master- Szukałem takiej popmki aby samodzielnie odpowietrzyć ale przyznam się szczerze że nigdzie jej nie wypatrzyłem a prześledziłem drogę przewodów paliwowych dosyć dokładnie.
Ralfberecicik- Mam pytanie czy po wymianie tego filtra trzeba przeprowadzić odpowietrzanie układu paliwa.
Miałem dzisiaj telefon z serwisu. poinformowano mnie, że w paliwie stwierdzono resztki oleju silnikowego i być może jest uszkodzona uszczelka pod pompą paliwa. Po zamontowaniu nowego czujnika obrotów testują autko i muszę czekac na wynik.
#6
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 08:58
Pompki na przewodzie paliwowym za filtrem paliwa nie ma fabrycznie zamontowanej. Czy przy tym silniku i układzie paliwowym mogę ją zamontować?. Może ktoś już dokładał taką pompkę i czy przy ponownym zapowietrzeniu umożliwi to odpowietrzenie.
#7
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2007 - 18:15

#8
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 13:37
1. nieszczelne przelewy
2. nieszczelne trawersy
3. nieszczelne przewody paliwowe od filtra do pompy
4. nieszczelna obudowa filtra paliwa
5. nietrzymający zawór w pompie.
#9
OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 09:48
Po lekturze ostatnich zapisków ArturL i moich niedawnych przygodach, wracam do tematu, bo to moje pisanie o cedzidle to jak się okazuje tylko lukier na tym ciastku.koczew, zapowietrzanie się i olej w filtrze paliwa to nie wina pompy tylko uszczelniaczy wtrysków (koszt wymiany ok 400zł z częściami, w ASO 1000zł). Trawersy przepuszczają olej do paliwa i powodują zapowietrzanie sie układu paliwowego.11MASTER, Nie ma takiej pompki ręcznej - ktoś wstawił Ci nim lub jak ją kupowałeś po to, aby zniwelować zapowietrzanie się układu paliwowego (taka prowizorka). Zapowietrza się układ jedynie, gdy:
1. nieszczelne przelewy
2. nieszczelne trawersy
3. nieszczelne przewody paliwowe od filtra do pompy
4. nieszczelna obudowa filtra paliwa
5. nietrzymający zawór w pompie.
Filtr filtrem a zapowietrzanie się układu u mnie jest faktem.
Po tym jak wyczyściłem bak, wymieniłem cedzidło w baku na nowe, wymieniłem filtr paliwa i leję od tego czasu paliwo tylko ze sprawdzonych stacji oraz wymieniłem akumulator na nowy, pojechałem na parę dni w góry. Tam zostawiłem samochód na parkingu, na 4 dni bez odpalania po czym miałem identyczną przygodę tj.przy pierwszym podejściu odpalił na ok. 1 sekundę i zaraz zgasł, później długo cisza, można kręcić, a nie daje znaków życia tak, jakby paliwo w ogóle nie dochodziło.
Znaczy trzeba brać się do roboty - dobrze chociaż, że wiadomo od czego zacząć

#10
OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 10:48
#11
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 12:51

To się dzieje kiedy samochód postoi parę dni bez odpalania.
Z ciekawości pojechałem w Szczecinie do Opla (Bogacki), a tam zaproponowali:
- wjazd na komputer ~ 300 PLN
- uszczelnienie przelewów, trawers itd. - cirka ebałt 1500 PLN
trzeba będzie jednak zakasać rękawy i samemu spróbować :bud:
#12
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 20:11
#13
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2015 - 20:39

#14
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2015 - 20:50
Witam mój problem polega na tym że moja oma 2,5 td ma czarne paliwo ( przepuszcza olej) a zeby ją odpalić po nocy to trzeba się na chechłać jak juz się odpali to puzniej pali na cyka w którym miejscu dostaje się ten olej i czy to jest powiązane z zapowietrzaniem się
zbiornik paliwa lepiej wyczyść.
#15
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2015 - 07:07
#16
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2015 - 14:37
#17
OFFLINE
Napisany 30 marca 2015 - 17:47
Oczyść bak i smoka pompki. I sprawdź czy w ogóle pompka działa. Przy okazji filtr paliwa i wszyto powinno być ok. Gdzie sprawdzałeś że paliwo jest czarne?
w baku, pompkę paliwa wymieniałem
#18
OFFLINE
Napisany 30 marca 2015 - 19:34
#19
OFFLINE
Napisany 30 marca 2015 - 20:35
Witam jestem nowy na forum. Mam omege 2.0 v8 96r w zwykłym gazie. Problem polega na tym że jak jest zimna ciężko odpala na benzynie bardzo długo trzeba kręcić aby się uruchomił. Po nagrzaniu silnika auto normalnie jedzie i odpala na benzynie ale to tylko jak jest jeszcze ciepły. Czy może ktoś wie na czym polega problem. Czy chodzi o jakiś czujnik czy coś innego.
nie ten dział kolego, to jest dział diesel:masakra:
#20
OFFLINE
Napisany 30 marca 2015 - 21:07
w baku, pompkę paliwa wymieniałem
W koszu pompki zostaje taki czarny osad, który zalepia smoka pompki, trzeba go oczyścić.