Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kłopoty z rozruchem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   koczew

koczew
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 08 listopada 2007 - 22:31

Witam.
Ostatnio mam problem z moją Omegą(2000 - 2,2 DTI - Kombi),a mianowicie nie mogę jej uruchomić, rozrusznik kręci a silnik zero reakcji.Dokładnie miesiąc temu miałem to samo,zacholowałem samochód do serwisu. Stwierdzili zapowietrzenie się układu paliwa. Wymienili parę przewodów i oddali mi autko twierdząc że jest ok. Pojeździłem bez problemu prawie miesiąc (codziennie około 100km).Po dwóch dniach postoju to samo, tzn rozrusznik kręci a silnik nie startuje. Zacholowłem ponownie do serwisu i czekam już prawie pięć dni.Panowie mechanicy twierdzą że tym razem na 99% to wina jakiegoś czujnika obrotów. Nie dyskutuję ale na moje oko to za pierwszym razem chyba nie usunęli usterki a standartowo wymienili przewody odpalili i to wszystko(a skasowali solidnie).Na koniec mam pytanie co może być przyczyną takiego zachowania się silnika. Akumulator sprawny ,świece żarowe ok , brak komunikatów z komputera o usterkach, a silnik nawet nie zaskoczy na chwilkę.

#2 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 09 listopada 2007 - 09:31

co do diesla to ci za bardzo nie powiem ale na zdrowy rozum albo nie dochodzi paliwo albo rzeczywiście czujnik obrotów bez którego auta nie odpalisz
niech się może wypowiedzą bardziej zaznajomieni z dieslem

#3 OFFLINE   11MASTER

11MASTER
  • 64 postów
  • Dołączył: 15-07-2007
  • Skąd: śląsk

Napisany 09 listopada 2007 - 11:38

@koczew

Sprawdź ręczną pompkę za filtrem paliwa (jesli stoisz przed maską to znajduje się ona po lewej stronie silnika). Gdy ją ącisniesz powinieneś poczuc opór cieczy.

Właśnie niedawno miałem podobny problem okazało się, że mocowania w/w pompki troszkę się rozluźniły i do układu paliwowego dostawało się powietrze. Rano silnik kręcił i kręcił i.. palił dopiero jak dopompowałem pompką.
Pozdrawiam 11MASTER

#4 OFFLINE   Ralfberecik

Ralfberecik

    2.2 DTI Y22DTH (120KM)

  • 44 postów
  • Dołączył: 25-10-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 09 listopada 2007 - 13:26

W baku paliwa w tym modelu jest wstępny filtr paliwa wg OPLA tzw."zwykłe cedzidło paliwa" ID:818531, który też trzeba od czasu do czasu wymienić, szczególnie jak jeździsz za długo na rezerwie, bo wtedy cały ten "syf", który zgromadził się na dnie baku przez te kilka lat jest zasysany i osiada na tym "cedzidle". Szczególnie jak jest niska temperatura ta "mazia" na cedzidle twardnieje i paliwo nie idzie dalej.
Najlepiej wyczyścić bak i wymienić ten filtr, albo w wersji minimum tylko wymienić ten filtr, tankować do pełna dobre paliwo
i NIE JEŹDZIĆ NA REZERWIE.
Miałem ten problem 2 tygodnie temu - zajeździłem akumulator, myślałem, ze pompa do wymiany, a tu takie proste i niedrogie rozwiązanie. Mam nadzieję, że u Ciebie jest własnie taka sytuacja

[kolor czerwony jest kolorem administratora]

#5 OFFLINE   koczew

koczew
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 09 listopada 2007 - 20:15

Dziękuję za szybką reakcję
11 Master- Szukałem takiej popmki aby samodzielnie odpowietrzyć ale przyznam się szczerze że nigdzie jej nie wypatrzyłem a prześledziłem drogę przewodów paliwowych dosyć dokładnie.
Ralfberecicik- Mam pytanie czy po wymianie tego filtra trzeba przeprowadzić odpowietrzanie układu paliwa.
Miałem dzisiaj telefon z serwisu. poinformowano mnie, że w paliwie stwierdzono resztki oleju silnikowego i być może jest uszkodzona uszczelka pod pompą paliwa. Po zamontowaniu nowego czujnika obrotów testują autko i muszę czekac na wynik.

#6 OFFLINE   koczew

koczew
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 11 listopada 2007 - 08:58

Wczoraj odebrałem autko.Diagnoza mechanika to stwierdzenie że pompa paliwowa przepuszcza gdzieś olej silnikowy do paliwa i przy okazji układ się zapowietrza.Stwierdził że należy wymontować pompę i poddać ją regenaeracji.Jest to jednak duży koszt rzędu 2-3 tyś tak więc decyzja należy do mnie.W tej chwili, po odpowietrzeniu autko normalnie jeździ.Czy ktoś miał podobną usterkę?
Pompki na przewodzie paliwowym za filtrem paliwa nie ma fabrycznie zamontowanej. Czy przy tym silniku i układzie paliwowym mogę ją zamontować?. Może ktoś już dokładał taką pompkę i czy przy ponownym zapowietrzeniu umożliwi to odpowietrzenie.

#7 OFFLINE   Ralfberecik

Ralfberecik

    2.2 DTI Y22DTH (120KM)

  • 44 postów
  • Dołączył: 25-10-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 11 listopada 2007 - 18:15

Pompa paliwa przepuszcza olej ??? Nie wydaje mi się - prędzej w paliwie, które zatankowałeś były te "dodatki". Jeśli chodzi o wymianę tego "cedzidła" to mając jedną rękę prawą, a drugą lewą, bez problemu zrobisz to sam :wink: i nie trzeba nic odpowietrzać. Przy okazji jak dostaniesz się do baku to zobaczysz jakie "cuda" tam masz.

#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2007 - 13:37

koczew, zapowietrzanie się i olej w filtrze paliwa to nie wina pompy tylko uszczelniaczy wtrysków (koszt wymiany ok 400zł z częściami, w ASO 1000zł). Trawersy przepuszczają olej do paliwa i powodują zapowietrzanie sie układu paliwowego.11MASTER, Nie ma takiej pompki ręcznej - ktoś wstawił Ci nim lub jak ją kupowałeś po to, aby zniwelować zapowietrzanie się układu paliwowego (taka prowizorka). Zapowietrza się układ jedynie, gdy:
1. nieszczelne przelewy
2. nieszczelne trawersy
3. nieszczelne przewody paliwowe od filtra do pompy
4. nieszczelna obudowa filtra paliwa
5. nietrzymający zawór w pompie.

#9 OFFLINE   Ralfberecik

Ralfberecik

    2.2 DTI Y22DTH (120KM)

  • 44 postów
  • Dołączył: 25-10-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 28 maja 2008 - 09:48

koczew, zapowietrzanie się i olej w filtrze paliwa to nie wina pompy tylko uszczelniaczy wtrysków (koszt wymiany ok 400zł z częściami, w ASO 1000zł). Trawersy przepuszczają olej do paliwa i powodują zapowietrzanie sie układu paliwowego.11MASTER, Nie ma takiej pompki ręcznej - ktoś wstawił Ci nim lub jak ją kupowałeś po to, aby zniwelować zapowietrzanie się układu paliwowego (taka prowizorka). Zapowietrza się układ jedynie, gdy:
1. nieszczelne przelewy
2. nieszczelne trawersy
3. nieszczelne przewody paliwowe od filtra do pompy
4. nieszczelna obudowa filtra paliwa
5. nietrzymający zawór w pompie.

Po lekturze ostatnich zapisków ArturL i moich niedawnych przygodach, wracam do tematu, bo to moje pisanie o cedzidle to jak się okazuje tylko lukier na tym ciastku.
Filtr filtrem a zapowietrzanie się układu u mnie jest faktem.
Po tym jak wyczyściłem bak, wymieniłem cedzidło w baku na nowe, wymieniłem filtr paliwa i leję od tego czasu paliwo tylko ze sprawdzonych stacji oraz wymieniłem akumulator na nowy, pojechałem na parę dni w góry. Tam zostawiłem samochód na parkingu, na 4 dni bez odpalania po czym miałem identyczną przygodę tj.przy pierwszym podejściu odpalił na ok. 1 sekundę i zaraz zgasł, później długo cisza, można kręcić, a nie daje znaków życia tak, jakby paliwo w ogóle nie dochodziło.

Znaczy trzeba brać się do roboty - dobrze chociaż, że wiadomo od czego zacząć :???:

#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2008 - 10:48

Ralfberecik, jeśli zgasł po 1 sek to wymień przewody przelewowe i trójniki, powinno pomóc. (jeśli filtr paliwa jest czysty oczywiście, jeśli nie to mogą być trawersy do wymiany jeszcze)

#11 OFFLINE   Ralfberecik

Ralfberecik

    2.2 DTI Y22DTH (120KM)

  • 44 postów
  • Dołączył: 25-10-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 29 maja 2008 - 12:51

Masz rację - i jeszcze te trawersy :???:
To się dzieje kiedy samochód postoi parę dni bez odpalania.
Z ciekawości pojechałem w Szczecinie do Opla (Bogacki), a tam zaproponowali:
- wjazd na komputer ~ 300 PLN
- uszczelnienie przelewów, trawers itd. - cirka ebałt 1500 PLN

trzeba będzie jednak zakasać rękawy i samemu spróbować :bud:

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2008 - 20:11

Trawresy + przelewy + trójniki = 400zł u mechanika razem z częściami (ok200zł)

#13 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 25 lutego 2015 - 20:39

Witam mój problem polega na tym że moja oma 2,5 td ma czarne paliwo ( przepuszcza olej) a zeby ją odpalić po nocy to trzeba się na chechłać jak juz się odpali to puzniej pali na cyka w którym miejscu dostaje się ten olej i czy to jest powiązane z zapowietrzaniem się:masakra:

#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 20:50

Witam mój problem polega na tym że moja oma 2,5 td ma czarne paliwo ( przepuszcza olej) a zeby ją odpalić po nocy to trzeba się na chechłać jak juz się odpali to puzniej pali na cyka w którym miejscu dostaje się ten olej i czy to jest powiązane z zapowietrzaniem się:masakra:


zbiornik paliwa lepiej wyczyść.

#15 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 26 lutego 2015 - 07:07

no to wiadomo ale zaraz znów bedzie czarno no i jeszcze problem odpalania

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2015 - 14:37

Oczyść bak i smoka pompki. I sprawdź czy w ogóle pompka działa. Przy okazji filtr paliwa i wszyto powinno być ok. Gdzie sprawdzałeś że paliwo jest czarne?

#17 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 30 marca 2015 - 17:47

Oczyść bak i smoka pompki. I sprawdź czy w ogóle pompka działa. Przy okazji filtr paliwa i wszyto powinno być ok. Gdzie sprawdzałeś że paliwo jest czarne?


w baku, pompkę paliwa wymieniałem

#18 OFFLINE   seba2015

seba2015
  • 2 postów
  • Dołączył: 30-03-2015

Napisany 30 marca 2015 - 19:34

Witam jestem nowy na forum. Mam omege 2.0 v8 96r w zwykłym gazie. Problem polega na tym że jak jest zimna ciężko odpala na benzynie bardzo długo trzeba kręcić aby się uruchomił. Po nagrzaniu silnika auto normalnie jedzie i odpala na benzynie ale to tylko jak jest jeszcze ciepły. Czy może ktoś wie na czym polega problem. Czy chodzi o jakiś czujnik czy coś innego.

#19 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 marca 2015 - 20:35

Witam jestem nowy na forum. Mam omege 2.0 v8 96r w zwykłym gazie. Problem polega na tym że jak jest zimna ciężko odpala na benzynie bardzo długo trzeba kręcić aby się uruchomił. Po nagrzaniu silnika auto normalnie jedzie i odpala na benzynie ale to tylko jak jest jeszcze ciepły. Czy może ktoś wie na czym polega problem. Czy chodzi o jakiś czujnik czy coś innego.


nie ten dział kolego, to jest dział diesel:masakra:

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 marca 2015 - 21:07

w baku, pompkę paliwa wymieniałem


W koszu pompki zostaje taki czarny osad, który zalepia smoka pompki, trzeba go oczyścić.