Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Regeneracja Pompy VP44 Gazmot Żychlin opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 05 stycznia 2014 - 10:43

Witam. W mojej omci padła pompa. Co sądzicie o regeneracji pompy w firmie Gazmot w Żychlinie i ich usłudze door to door. Ile to trwa i jakie są ostateczne koszty oraz czy jesteście zadowoleni z ich usług. U mnie w Tarnowie wszyscy mechanicy chcą wyciągać pompę i wysyłać do regeneracji gdzieś tam (każdy gdzie indziej). I do kosztów regeneracji doliczają sobie 300 PLN za demontaż i tyle samo za ponowne zamontowanie no i twierdza ze auto może i tak nie odpalić. Takie teksty mnie po prostu rozbrajają. w/w firma oferuje wymianę pompy na zregenerowana i odebranie auta od właściciela i dostarczenie sprawnego.Koszt pompy u nich 2100 + zabranie i odstawienie auta 299 netto na terenie całej Polski. Do mnie maja 330km. Brzmi nieźle. Co sadzicie???

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2014 - 11:49

Odpusc. Oszuści poczytaj opinie. Sam mialem z nimi styczność. Wtopisz pieniądze. Wysyłaj do Lublina




 


#3 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2014 - 11:58

Odpusc. Oszuści poczytaj opinie. Sam mialem z nimi styczność. Wtopisz pieniądze. Wysyłaj do Lublina



Gdzie?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2014 - 12:16

Gdzie co ? Gdzie poczytać ? Wpisz w google gazmot zychlin opinie. Gdzir wysłać ? Do dieseltechniki lublin




 


#5 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 05 stycznia 2014 - 20:14

Tak tylko ze u mnie nie bardzo chcą się podjąć wyciągnięcia pompy bo twierdza ze potem auto trzeba zsynchronizować z nowa pompa bo inaczej nie odpali. Nie wiem czy to prawda czy tylko chcą mnie zrobić na kasę. Spróbowałbym sam wyciągnąć ale podobno trzeba rozpinać łańcuch rozrządu itp. Nie wiem ile w tym prawdy a ile bajek.

#6 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 05 stycznia 2014 - 20:22

http://forum.omegakl...ead.php?t=92451

proponuje to najpierw poczytac,zanim sie podejmiesz gdzies wyslac:p

#7 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2014 - 21:24

http://forum.omegakl...ead.php?t=92451

proponuje to najpierw poczytac,zanim sie podejmiesz gdzies wyslac:p


Hehe, znowu mój temat. I dobrze, niech będzie ku przestrodze!.

Tak podsumowując bo mam to własnie za sobą. Nie baw się w wysyłanie pompy gdzieś indziej, bo dużo ryzykujesz. Ja finalnie regenerowałem pompę 2 razy(drugi raz własnie w diesel technika w lublinie) W DT wysyłasz swoją pompę, dostajesz drugą po regeneracji na NOWYM sterowniku(co wbrew pozorom jest bardzo istotne) z wydrukiem ze stołu i gwarancja. Mi policzyli 1900pln wiec to chyba standardowa cena. Płatne przy odbiorze. Pompy nie trzeba w żaden sposób ustawiać z samochodem - musi tylko się zgadzać numer pompy(3 ostatnie cyfry). Stara pompę wyjmie ci każdy choć trochę ogarnięty mechanik(odkręca się 4 śruby przez przez rewizje rozrządu). Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

#8 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 05 stycznia 2014 - 21:32

Hehe, znowu mój temat. I dobrze, niech będzie ku przestrodze!.

Tak podsumowując bo mam to własnie za sobą. Nie baw się w wysyłanie pompy gdzieś indziej, bo dużo ryzykujesz. Ja finalnie regenerowałem pompę 2 razy(drugi raz własnie w diesel technika w lublinie) W DT wysyłasz swoją pompę, dostajesz drugą po regeneracji na NOWYM sterowniku(co wbrew pozorom jest bardzo istotne) z wydrukiem ze stołu i gwarancja. Mi policzyli 1900pln wiec to chyba standardowa cena. Płatne przy odbiorze. Pompy nie trzeba w żaden sposób ustawiać z samochodem - musi tylko się zgadzać numer pompy(3 ostatnie cyfry). Stara pompę wyjmie ci każdy choć trochę ogarnięty mechanik(odkręca się 4 śruby przez przez rewizje rozrządu). Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

twoj temat ,mozna by bylo przykleic ku przestrodze :hihi:

#9 OFFLINE   karol70

karol70
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-01-2014

Napisany 05 stycznia 2014 - 23:26

witam, jakie objawy, jakie błędy na komputerze ? Poniżej coś, co może rozjaśni temat. Z całym szacunkiem do Panów z Lublina ale nie zawsze jest potrzeba regeneracji mechanicznej pompy. Błędy w oplach :
P1630 ZAWÓR DAWKI OPEL, SAAB
P1631 STEROWNIK POMPY OPEL, SAAB
P1650 , P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN OPEL, SAAB
Osobiście siedzę w temacie pomp vp44 i vp30.
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. a dlaczego ? bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje tylko zaworem regulacji dawki paliwa, czyli cewką między przewodami wysokiego ciśnienia. tłok - przestawiacz kąta wtrysku - czasu wtrysku, czy jak ktoś woli początku tłoczenia jest sterowany przez dolną cewkę - zawór, a ten zawór sterowany jest z kolei przez element siedmio nóżkowy bezpośrednio z ceramicznej płyty głównej sterownika a nie przez ten tranzystor. tak więc od sterownika odchodzą dwie pary przewodów, para górna grubsza od regulacji dawki poprzez tranzystor i para dolna cieńsza od regulacji kąta wtrysku poprzez element jak pisałem wcześniej wielo nóżkowy, nie do wymiany. zresztą ten element się nie psuje, bynajmniej ja się z tym nie spotkałem, dodatkowo powiem że zwarcie tej dolnej pary przewodów od zaworu tłoczka nie powoduje uszkodzenia sterownika. po prostu prąd dochodzi do jakiejś wartości i następuje rozłączenie, prąd w tym obwodzie i tak nie popłynie nam duży gdyż element na płycie głównej ma połączenia grubości włosów na głowie. dodatkowo te dolne przewody mogą być spękane, ale to tylko i wyłącznie ze starości. nieuczciwi pompiarze oczywiście powiedzą że te przewody pękają przez zacierający się tłoczek ale jak mówię pękają tylko ze starości. zresztą rezystancja zaworu wynosi około 10 ohm czyli z prawa ohma I = 12u/10r= 1,2 Ampera, chyba nikt nie uważa ze taki prąd może nagrzać przewody. oczywiście jak nam te dolne cienkie przewody spękają lub sporadycznie będzie się nam robiło tam zwarcie to będzie problem z kątem wtrysku. a co do tranzystora. nikt nie wie co tam oryginalnie było bo jest to tylko struktura krzemowa, jakby krzem wyjęty z obudowy tranzystora i napewno nie jest to jakiś irlr 2905 czy 3705 czy jaki kolwiek z allegro za 2,5 zł. jak ktoś chce to proszę takiego irlr-a rozwalić i sprawdzić wielkość tej struktury krzemowej. okaże się że oryginalna w sterowniku jest że 3 - 4 razy większa. co do samych tranzystorów, to nie sugerujmy się samym prądem. zawór dawki pobiera co najmniej 10 Amper, ale chyba nie myślicie że : dla przykładu tranzystor o prądzie maksymalnym 15A, powierzchni 1 cm kwadratowego, obciążeniu 10A, będzie się inaczej grzał od tranzystora o prądzie maksymalnym 100A, pow. 1 cm kwadratowego i takim samym obciążeniu czyli 10A. te tranzystory będą się grzały tak samo. tak więc najważniejszy jest tu odpowiedni montaż i chłodzenie. ktoś kto ma stół probierczy i dostanie taką pompę do roboty w której w większości wypadków ulega uszkodzeniu tranzystor , to przecież nie powie klientowi, słuchaj miałeś szczęście tyko sterownik koszt 300 zł, tylko powie tak: zrobiłem pełną regenerację i kasuje 2,5 tyś. zł. dostajemy gwarancję na rok i człowiek zadowolony. także jeśli nagle nam zgaśnie samochód lub odpala lecz w ogóle nie reaguje na pedał gazu, bądź dojechaliśmy, zgasiliśmy samochód a po jakimś czasie już nie daje oznak życia to wina sterownika. najłatwiej taki sterownik sprawdzić w warunkach domowych odcinając górną parę przewodów, tą grubszą i podłączając do niej bezpośrednio żarówkę 12v/55w. żarówka musi świecić podczas kręcenia, jak nie to uwalony sterownik. można też sprawdzić czy dochodzi nam zasilanie do sterownika, oczywiście też żarówką 12v/55w na włączonym zapłonie między pinami 6 i 7 w kostce od sterownika. zdarza się przepalenie bezpiecznika, chyba jest to 15A. jak mechanik taki samochód dostanie to ładna przebitka za bezpiecznik 2,5 tyś zł. tak bywa. jeśli jakieś drobne pytania to mogę coś podpowiedzieć. teraz jeszcze słówko, jeśli ktoś sam próbuje naprawić taki sterownik to wiadomo ,trzeba bardzo uważać, hybryda, połączenia jak włos, jeden fałszywy ruch i po Filipku, zamiast 250 zł, będzie 1000zł za nowy sterownik z programowaniem i kalibracją na stole probierczym , bo inaczej z nowym się nie da. no chyba ze kupimy sprawną używkę. jeśli już mechanik nam pomaga to niech nie demontuje całej pomp tylko sam sterownik. wiadomo mechanik od razu chce demontować całą pompę bo za demontaż i ponowny montaż kilka stów w kieszeni już jest.

#10 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2014 - 23:43

Z doświadczeń większości forumowiczów którym padła pompa wynika, że sama naprawa sterownika pomaga na krótki czas, przytarty/zatarty tłoczek w krótkim czasie wykańcza naprawiona elektronikę. Jest na tym forum cała fura postów od ludzi którzy wydali od 200 do 2000 PLN na sama regeneracje elektroniki, a potem musieli i tak regenerować mechanikę pompy.

#11 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2014 - 23:55

ale to już nie zawsze jest kwestia samej elektroniki. te problemy mogą się połączyć by w ostateczności dać efekt finalny w postaci zrobienia całej pompy. to tak jakbyś kupił nową oponę na starą felgę. przykładowo felga uszkodziła oponę. obwinisz oponę za to że uszkodziła felgę i musisz wymienić całość? ;)

#12 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 00:01

ale to już nie zawsze jest kwestia samej elektroniki. te problemy mogą się połączyć by w ostateczności dać efekt finalny w postaci zrobienia całej pompy. to tak jakbyś kupił nową oponę na starą felgę. przykładowo felga uszkodziła oponę. obwinisz oponę za to że uszkodziła felgę i musisz wymienić całość? ;)


Chyba nie do końca nadążam.....Znaczy wg Ciebie mam racje czy nie mam ?

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 00:08

kwestia tego że jak dasz do uczciwego człowieka który sprawdzi przy okazji i mechanikę pompy i elektronikę, uzna że mechanicznie jest ok to nie będzie wyciągał Ci pieniędzy z kieszeni bo za mało zarobi. oczywiście wiele osób pomyśli że skoro i tak mam robić jedno to czemu nie machnąć i drugiego. czasami oczywiście może być tak że pompa i tak po kilku tysiącach odmówi bo się nie zrobiło jednej z duch rzeczy. ale nie można obwiniać o to że nowy mechanizm pompy załatwił elektronikę i odwrotnie. choć z odpowiedzi kolegi wynika że te rzeczy nie mają aż tak dużego znaczenia wobec siebie ;)

#14 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 00:17

Tylko czy odpowiedz kolegi nie wynika z tego że regeneruje TYLKO elektronikę....

#15 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 00:22

chyba chodziło mu o to że sama elektronika nie wykończy mechaniki. ale jak sam się nie wypowie. nie dowiemy się dokładnie. naładował dużo wątków i żaden nie jest w 100% wyjaśniony ;)

#16 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 00:35

Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki


Chyba jednak napisał zupełnie odwrotnie, co wg doświadczeń wielu osób którym padła pompa jest kompletną bzdurą....

#17 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 06 stycznia 2014 - 14:19

ok wiec Lublin. Sam ja spróbuję wyjąc. Tylko czy trzeba coś pozaznaczać czy zblokować rozrząd czy ona wychodzi i wchodzi w to samo miejsce???

#18 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 14:49

Nic nie zaznaczasz, ale rozrząd musisz rozpiąć - potem musisz ustawiać. Mój mech zdejmował tez kolektor dolotowy - nie wiem czy bez tego uda ci się pompę wygrzebać. W sumie nie jestem specem, może na wszelki wypadek niech się wypowie ktoś kto wyciągał pompę sam.. :)

#19 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 06 stycznia 2014 - 15:00

Kolektor dolotowy i resztę i cala resztę już ściągałem i to jest proste. Pytanie jak dostać się do rozrządu i czy poradzę sobie z ustawieniem nowej pompy czy bezpieczniej to zlecić mechanikowi. Lubie sobie troszkę pogrzebać ale nie wiem czy podołam takiemu wyzwaniu.

#20 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 15:31

http://forum.vectrak...silniku-20-dti/

Tu masz tutorial na przykładzie viki jak to zrobić w tym silniku. Wszystko opisane krok po kroku z fotkami(musisz się zarejestrować żeby je zobaczyć). Oczywiście w omie nie musisz odpinać łapy od silnika - wystarczy zdjąc napinacz od paska i dostęp jest zupełnie ok.