Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] stukanie w silniku 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 22 grudnia 2013 - 16:36

Witam forumowiczów. Mam problem z moja Omegą ale zaczne od poczatku. Kilka dni temu zauwazylem ze Omka szybko lapie temperature az pewnego razu przewalilo na czerwone pole, 2tys obrotow i nic wiecej. W pierwszej kolejnosci postawilem na termostat jednak po jego wymianie dalej to samo. Okazalo sie ze pompa wody sie rozleciala. Jednak po wymianie pompy silnik zaczal dziwnie glosno pracowac,jakies stukanie metaliczne. Najgorzej jest rano.....ciezko ma odpalic kreci,kreci gdy juz zaskoczy strasznie glosno cos stuka w silniku.....w miare wzrostu temperatury stukanie traci na sile jednak nadal jest slyszalne. Auto odpala juz normalnie. Plynu chlodniczego nie ubywa,lancuch rozrzadu sztywny. Moze ktos mial cos podobnego lub spotkal sie z takim problemem. Nie mam pojecia od czego zaczac,gdzie szukac przyczyny....co sprawdzic. Prosze o pomoc i cenne porady.

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2013 - 18:24

zacznij od nakręcenia filmu i zlokalizowania stukania(góra/dół). nie wiem czy wiesz ale ten silnik jest wrażliwy na przegrzanie.

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 18:34

zalezy od egzemplarza :) moj byl po 3x przegrzaniu do 115sst i nic sie nie stalo.....

kolega oleju ile ma?jaki dymek?skad stukanie?

 


 


 


#4 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:01

Slyszalem ze sa to silniki wrazliwe. Tylko ze te stukanie zaczelo sie dopiero po wymianie pompy wody. Najpierw. termostat wymieniony zostal i jazda kontrolna i zadnych stukow nie bylo slychac. Normalnie odpalila i zero stukania.

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:01

no to moze byc problem, zalezy jak jechałeś w tej wysokiej temperatuze, tzn czy długo, wysokie obroty itp
mógł tłok pęknąć, zatrzec się i ma duży luz w cylindrze i stuka, mogły pierscienie popękać i kompresja słaba itp

#6 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:05

Ujechalem moze z 300m tyle co do domu mialem. Obroty wysokie nie byly bo 2tys max wiecej nie mozna bylo mimo iz pedal od gazu w podloge wcisniety. Tak jak napisalem wczesniej najpierw termostat zostal wymieniony i jazda kontrolna i nic nie stukalo. Dopiero po wymianie tej pompy. Nie wiem czy to jest powiazane czy poprostu kolejna usterka sie pojawila

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:10

dziwne z e obroty tylko do 2 tys max miał silnik, może wtryski stukają

#8 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:44

no właśnie jak już wskazówka od temperatury była na czerwonym. obroty max 2tys i nawet jak gaz do dechy to i tak nic. jak juz ostygł to normalnie przyspiesza i wszystko ok.

jutro nagram jakis filmik to może coś wam to podpowie bardziej. tak ogólnie to nie zauwazyłem nic innego typu spadek mocy czy coś tylko te stukanie......i nie mam pojecia co to moze byc

#9 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2013 - 21:29

może wisko źle zmontowane? :confused:

#10 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 23 grudnia 2013 - 10:32

zamieszczam filmik jak Omka zachowuje sie po nocy,czyli ciężkie odpalenie i te stukanie. najbardziej słychac 0,19-0,23 później juz tel za blisko widocznie i słabo słychac







#11 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 23 grudnia 2013 - 11:45

kolego może panewka się kończy dżwięk podobny miałem tak samo w v-ce jak zimny stukała na ciepłym nieco ciszej

#12 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2013 - 13:16

Czy po wyjęciu starej połamanej pompy dobrze wyczyścileś kanały z resztek które tam się znajdowały ??
Być może one haczą o nowy wirnik

#13 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 23 grudnia 2013 - 13:56

Kanaly oczyscilem. Mam takie wrazenie ze to slychac u gory silnika te stuki. Wiadomo trzeba rozebrac bo samo sie nie naprawi ale od czego zaczac?

Dziwi mnie te odpalanie po nocy. Wczesniej nie bylo problemu od strzala zapalala a tera jak widac na filmiku ciezko jej to idzie.

#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2013 - 14:03

zobacz czy jakiś błędów nie wywaliło. może być coś z pompą jak słabo pali. ale to raczej nie jest przyczyną stukania. zobacz też jak napięty jest łańcuch rozrządu

#15 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 23 grudnia 2013 - 16:48

Lancuch rozrzadu sztywny. Tez myslalem ze moze sie uciagnal ale nie.

#16 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 23 grudnia 2013 - 16:59

a jak się ma koło pasowe na wale?

#17 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 23 grudnia 2013 - 18:15

kolo pasowe ok . Zaczne od rozebrania gory bo to slychac u gory i tylko do 3,5 tys obrotow dalej jest cisza a przy panewce dzwiek nasilal by sie z obrotami silnika . Myslicie ze moga to byc szklanki badz tez panewki na walku ? Opcja jest tez taka ze olej sie zagotowal i nie ma juz swoich wlasciwosci . Ogolnie ciezka sprawa bo zaczelo sie od pompy wody i z wymiana pompy nastepne problemy

#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2013 - 18:36

olej dobrej jakości ma dość wysoką temperaturę wżenia. ja na Twoim miejscu zwaliłbym dół przy okazji zmiany tego oleju i dopiero później szukał góry

#19 OFFLINE   Extremen123

Extremen123
  • 118 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 06 stycznia 2014 - 12:50

Troche nie bylo czasu bo swieta,sylwester ale silnik juz wyjety......teraz Omega czeka na drugie serce. Trzeba stary rozebrac i zobaczyc co bylo powodem tych stuków

A teraz pytanko male gdzie szukac oznaczenia silnika. Wszedzie mam napisane BMW to znaczy ze to sienik TDS 143km?

#20 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 12:52

Wszedzie mam napisane BMW to znaczy ze to sienik TDS 143km?

taaa