Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ponownie przeskoczył rozrzad


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 18:44

Witam
Rok temu przeskoczył mi rozrząd o 4 ząbki, podczas wbicia 3 biegu przy 50 km/h. Pogieło 7 zaworów ssacych. Wszystkie 8 zaworów wymienione, do tego nowy pasek rozrządu i napinacz (rolki i pompa wody wyglądały i pracowały jak się zdawało wporządku). Wszystko działało jak trzeba 2-3 miesiące. Po tym czasie zaczeła cieknąc pompa wody (tak wiem powinienem wymienić odrazu z rozrządem). Po wymianie pompy wody wszystko działo jak trzeba.

Jakieś 2 miesiące temu zobaczyłem czarny pył w okolicach obudowy rozrządu, zdjąłem obudowe i przeraziłem się szerokością paska rozrządu z 24mm starł sie na 19mm! Sprawdziłem czy moze ocos ocierał, ale nic z tego. Jedyne co mnie zaniepokoiło to luz i szum dwóch rolek prowadzących. Wymieniłem wiec rolki i założyłem nowy pasek, zrobiłem 3 tys km. Ostatnio sprawdzilem wszystko było ok i przestało scierać pasek. Myślałem, ze to koniec przygód z rozrządem i głowica.

Jednak nie, kilka dni temu znowu przeskoczył pasek. Tym razem o dużo wiecej niż o kilka zabków. Stało się to przy 40km/h na 2 biegu podczas przyspieszania. Rozrząd wygląda jak nowy, napinacz ustawiony zgodnie ze znacznikiem, na pasku zadnych sladow, pasek napiety, a jakoś przeskoczył. Jak to możliwe? Ktoś ma jakiś pomysł co może byc powodem takiego stanu rzeczy? Nie widzi mi się ponowna naprawa głowicy jak znowu w każdej chwili może walnąć rozrząd. Jedne co teraz zauważyłem to 1-2 mm bicie na kole pompy wody, ale czy to by mogło w jakimś stopniu przyczynić się do przeskoczenia paska wątpie. Pompa ma niecały rok.

Wybaczcie, że aż tak się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej zobrazować mój problem.

#2 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:00

Coś gdzieś musiało być źle założone, albo coś się dostało pod pasek. Powiedz mi jaki zestaw założyłeś? Pompa wody jak ma luzy to też może powodować, że pasek się poluźni i przeskoczy. Jaką pompę założyłeś. Masz pecha, współczuję.

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:16

pompa wody ma taki cycek który musi trafić w wnękę w obudowie rozrządu..dobrze to spasowałeś?
Obstawiam na zużyty gwint w mocowaniu napinacza co powoduje luzowanie się śruby.Jeśli ten gwint jest uszkodzony to pompa oleju do wymiany (tańsza niż naprawa gwintu)

 


 


 


#4 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:18

Sprawdź czy pasek idzie w ośi

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:20

Pompa wody na 100% zamontowana poprawnie. Pompa wody nie ma luzu, dostała tylko bicia 1-2 mm. Gwint śruby napinacza tez wydaje się ok, przecież po przeskoczeniu rozrządu dalej napinacz napinał jak powinien. Śruba trzymająca napinacz odkręcała się z normalnym oporem

Edit
Po pierwszym strzale rozrządu załozyłem pasek DAYCO i napinacz INA, poźniej pompe THERMOTEC. Poźniej założyłem pasek CONTITECH i rolki INA.

Osiowość paska sprawdzałem po tym jak dostrzegłem scieranie paska, wszystko było w idealnie równoległe i w lini. Jedynie rolki miały luz i szumiały to je wymieniłem i pasek przez 3000 km nic się nie starł.

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:23

Może źle założyłeś napinacz, on też ma specjalny wpust.

#7 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:35

Na to też zwracałem uwagę podczas montażu napinacza. Możliwe jest to ze wytarły się lub zużyły się zęby koła wałków rozrządu albo wału po przebiegu 230tys km?

#8 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 19:49

Ja mam licznikowo 269tkm i są ok.

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2013 - 20:10

Na to też zwracałem uwagę podczas montażu napinacza. Możliwe jest to ze wytarły się lub zużyły się zęby koła wałków rozrządu albo wału po przebiegu 230tys km?


Moje przy 300tyś byly ok...

Daj jakieś foty rozrządu może będzie łatwiej...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 20:20

Aktualnie już mam zdjęty pasek. Mimo tego robić fote?

#11 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 20:39

tak

 


 


 


#12 OFFLINE   hugo

hugo
  • 60 postów
  • Dołączył: 07-01-2009

Napisany 04 grudnia 2013 - 20:49

u mnie jak przeskoczył rozrząd o 1 ząbek na wale, to silnik wydawał bardzo metaliczny głośny dźwięk, efektem były powyginane zawory. Ogólnie głowica do naprawy.

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2013 - 20:52

Aktualnie już mam zdjęty pasek. Mimo tego robić fote?


załóż pasek, napnij... zrób kilka obrotów wałem... ustaw na znakach i zrób fotkę :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 21:15

Postaram się jutro to zrobić, bo i tak muszę naładować baterie do aparatu.

#15 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2013 - 21:25

A powiedz, robisz wszystko sam czy do mecha dajesz, garaż masz, czy na tym zimnie robisz?

#16 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 21:38

Wszystko robie sam w garazu, jedyne co kiedykolwiek dałem do mechanika to wymiana i szlifowanie zaworów i wprasowanie tulei wahaczy z racji ze nie mam prasy.

#17 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2013 - 23:49

Rozrząd to chyba jedyna rzecz której się nie podejmę. Niby żadna filozofia, wiedza na ten temat jest, ale odpowiedzialność zbyt wielka ;)

#18 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 grudnia 2013 - 20:14

Kilka fotek.

http://imageshack.co...1/7677/g5we.jpg
http://imageshack.co...02/883/9ngj.jpg
http://imageshack.co...2/1439/n7kv.jpg
http://imageshack.co...0/3599/v4c9.jpg
http://imageshack.co...4/3988/raov.jpg
http://imageshack.co...2/7655/k9gx.jpg
http://imageshack.co...8/9426/x54m.jpg
http://imageshack.co...5/5821/o7f6.jpg
http://imageshack.co...8/5676/fgad.jpg
http://imageshack.co...5/5043/hkj8.jpg

#19 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 grudnia 2013 - 20:42

Zmień dolne koło pasowe - to na wale. Kiedyś usłyszałem taką radę w ASO. Ona najbardziej się wyciera. Koszt nie taki duży, a więcej spokoju.

#20 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2013 - 20:53

a co tam tyle opiłków na tej jednej rolce ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p