

[OB & OBFL] Ponownie przeskoczył rozrzad
#1
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 18:44
Rok temu przeskoczył mi rozrząd o 4 ząbki, podczas wbicia 3 biegu przy 50 km/h. Pogieło 7 zaworów ssacych. Wszystkie 8 zaworów wymienione, do tego nowy pasek rozrządu i napinacz (rolki i pompa wody wyglądały i pracowały jak się zdawało wporządku). Wszystko działało jak trzeba 2-3 miesiące. Po tym czasie zaczeła cieknąc pompa wody (tak wiem powinienem wymienić odrazu z rozrządem). Po wymianie pompy wody wszystko działo jak trzeba.
Jakieś 2 miesiące temu zobaczyłem czarny pył w okolicach obudowy rozrządu, zdjąłem obudowe i przeraziłem się szerokością paska rozrządu z 24mm starł sie na 19mm! Sprawdziłem czy moze ocos ocierał, ale nic z tego. Jedyne co mnie zaniepokoiło to luz i szum dwóch rolek prowadzących. Wymieniłem wiec rolki i założyłem nowy pasek, zrobiłem 3 tys km. Ostatnio sprawdzilem wszystko było ok i przestało scierać pasek. Myślałem, ze to koniec przygód z rozrządem i głowica.
Jednak nie, kilka dni temu znowu przeskoczył pasek. Tym razem o dużo wiecej niż o kilka zabków. Stało się to przy 40km/h na 2 biegu podczas przyspieszania. Rozrząd wygląda jak nowy, napinacz ustawiony zgodnie ze znacznikiem, na pasku zadnych sladow, pasek napiety, a jakoś przeskoczył. Jak to możliwe? Ktoś ma jakiś pomysł co może byc powodem takiego stanu rzeczy? Nie widzi mi się ponowna naprawa głowicy jak znowu w każdej chwili może walnąć rozrząd. Jedne co teraz zauważyłem to 1-2 mm bicie na kole pompy wody, ale czy to by mogło w jakimś stopniu przyczynić się do przeskoczenia paska wątpie. Pompa ma niecały rok.
Wybaczcie, że aż tak się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej zobrazować mój problem.
#2
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:00
#3
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:16
Obstawiam na zużyty gwint w mocowaniu napinacza co powoduje luzowanie się śruby.Jeśli ten gwint jest uszkodzony to pompa oleju do wymiany (tańsza niż naprawa gwintu)
#4
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:18
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
#5
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:20
Edit
Po pierwszym strzale rozrządu załozyłem pasek DAYCO i napinacz INA, poźniej pompe THERMOTEC. Poźniej założyłem pasek CONTITECH i rolki INA.
Osiowość paska sprawdzałem po tym jak dostrzegłem scieranie paska, wszystko było w idealnie równoległe i w lini. Jedynie rolki miały luz i szumiały to je wymieniłem i pasek przez 3000 km nic się nie starł.
#6
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:23
#7
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 19:35
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 20:10
Na to też zwracałem uwagę podczas montażu napinacza. Możliwe jest to ze wytarły się lub zużyły się zęby koła wałków rozrządu albo wału po przebiegu 230tys km?
Moje przy 300tyś byly ok...
Daj jakieś foty rozrządu może będzie łatwiej...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 20:49
#13
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 20:52
Aktualnie już mam zdjęty pasek. Mimo tego robić fote?
załóż pasek, napnij... zrób kilka obrotów wałem... ustaw na znakach i zrób fotkę


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 21:15
#15
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 21:25
#16
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 21:38
#17
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 23:49

#18
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 20:14
http://imageshack.co...1/7677/g5we.jpg
http://imageshack.co...02/883/9ngj.jpg
http://imageshack.co...2/1439/n7kv.jpg
http://imageshack.co...0/3599/v4c9.jpg
http://imageshack.co...4/3988/raov.jpg
http://imageshack.co...2/7655/k9gx.jpg
http://imageshack.co...8/9426/x54m.jpg
http://imageshack.co...5/5821/o7f6.jpg
http://imageshack.co...8/5676/fgad.jpg
http://imageshack.co...5/5043/hkj8.jpg
#19
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 20:42
#20
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 20:53
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.