Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ciezko zapala gdy cieply silnik 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maniek69

maniek69
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-12-2010

Napisany 24 grudnia 2010 - 17:41

Witam, jestem posiadaczem omegi 2,5 tds. Mam problem z odpalaniem ciepłego silnika. Zimny odpala bez zarzutu. Prosze o porady. Z gory dziekuje.

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 grudnia 2010 - 21:12

Temat rzeka! Szukajka sie klania.Ale z okazji swiat i ze jestes nowy jeden temat ci podrzucę http://forum.omegakl...t=ciezko odpala

#3 OFFLINE   radarek14

radarek14
  • 53 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 27 grudnia 2010 - 18:36

urządzonko z allegro wszystko rozwiązuje polecam przerabiałem to samo jak ręką odjął
wpisz sobie w allegro ciężko odpala tds lub urządzenie ułatwiające rozruch tds znajdziesz napewno

#4 OFFLINE   maniek69

maniek69
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-12-2010

Napisany 27 grudnia 2010 - 21:55

Dzieki za pomoc, zamowilem urzadzenie i zobaczymy czy pomoze ;)

#5 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:51

Dzieki za pomoc, zamowilem urzadzenie i zobaczymy czy pomoze ;)


Powinno pomoc u mnie pali za kazdym razem.Zrobilem juz z tym ponad 90tys. i swiece nie padly.

#6 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 28 grudnia 2010 - 09:52

Powinno pomoc u mnie pali za kazdym razem.Zrobilem juz z tym ponad 90tys. i swiece nie padly.


Świecom najbardziej przeszkadza jak przed rozruchem ktoś je podgrzewa kilka razy a to że grzeją za każdym razem to już nie.

#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:15

ile taka regenerka pompy kosztuje? bo tez mam te urządzonko a wiosne bede sie chciał go pozbyć:D

#8 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:24

U mnie też ciężko palił na ciepłym i też miałem to cudu z allegro to odpalał ok ale gdy uszczelniałem nastawnik to wymieniłem czujnik temperatury paliwa i odłączyłem to cudo i paliła dobrze ale nie aż tak żebym był bardzo zadowolony więc przyśpieszyłem troche kąt wtrysku i teraz pali ok

#9 OFFLINE   jozek09

jozek09
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-01-2011

Napisany 10 stycznia 2011 - 15:22

Witam moj problem polega na tym ze silnik ciezko pali czy jest zimny czy cieply. Jak jest zimny to latwiej go odpalic ale ogolnie ciazko go odpalic. Jesli ktos z was mial taki problem lub wie jak go rozwiazac to bardzo prosze o pomoc. Pozdro

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 stycznia 2011 - 15:42

Witam moj problem polega na tym ze silnik ciezko pali czy jest zimny czy cieply. Jak jest zimny to latwiej go odpalic ale ogolnie ciazko go odpalic. Jesli ktos z was mial taki problem lub wie jak go rozwiazac to bardzo prosze o pomoc. Pozdro


jest dużo tematów na temat rozruchu naszych TD szukaj..a na pierwsze świece sprawdzić i pompa sie kończy ..może pomóc urządzonko z allegro co na ciepłym łatwiej będzie .o ile nie masz już tego..

#11 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 stycznia 2011 - 18:55

U mnie też ciężko palił na ciepłym i też miałem to cudu z allegro to odpalał ok ale gdy uszczelniałem nastawnik to wymieniłem czujnik temperatury paliwa i odłączyłem to cudo i paliła dobrze ale nie aż tak żebym był bardzo zadowolony więc przyśpieszyłem troche kąt wtrysku i teraz pali ok


właśnie zmieniłem też ten czujnik paliwa bo zawyżał o 10stopni C i teraz na zimnym pali idealnie a na gorącym o wiele ciszej cyka na wolnych obrotach i nie trzęsie autem.
na ciepłym nie miałem nigdy problemu, od szczała pali.

#12 OFFLINE   radarek14

radarek14
  • 53 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 13 stycznia 2011 - 06:38

jozek09
podstawa filtr paliwa,świece,dobry akumulator
jak nie pomoże ustawienie nastawnika /podstawy/

#13 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 21:02

można jeszcze zapłon przyśpieszyć to poprawi palenie na ciepłym, ale nie zadużo bo na zimnym bedzie ciężko odpalal

#14 OFFLINE   idkowiak

idkowiak
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 01 grudnia 2013 - 17:51

WITAM MOJA OMEGA CIEZKO ZAPALA GDY CIEPLY SILNIK. :mad: POMOCY :pokoj:

#15 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2013 - 17:57

http://forum.omegakl...isplay.php?f=63 poszukaj bo bylo o tym pisane w innych tematach.

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2013 - 17:59

szukaj, szukaj, jeśli zwiększenie dawki startowej nie pomoże to zapewne pompa siada, ale ważna jest prawidłowa dawka robocza, stan wtryskiwaczy.

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2013 - 22:14

szukaj, szukaj, jeśli zwiększenie dawki startowej nie pomoże to zapewne pompa siada, ale ważna jest prawidłowa dawka robocza, stan wtryskiwaczy.

i przede wszystkim,sprawny,dobrze ustawiony nie rozciągnięty rozrząd ;)

A tak wogóle to pisanie dużymi literami w wirtualnym świecie oznacza krzyk ;)

No i ten problem w Omedze 2.5TD został juz dogłębnie opisany na forum dziesiątki razy.

 


 


 


#18 OFFLINE   fofik

fofik
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-10-2013

Napisany 03 grudnia 2013 - 08:52

Witam. Moja omcia tez niechciala odpalac jak byla ciepla wymienilem rozrusznik i po sprawie. pali teraz od szczala:)

#19 OFFLINE   Kenorek

Kenorek
  • 167 postów
  • Dołączył: 14-05-2011

Napisany 03 kwietnia 2015 - 16:05

Przepraszam adminow ze zakladam nowy temat ale prosze o nieusuwanie i nie scalanie go bo problem jest pilny i potrzebuje pilnej konsultacji :) Dziekuje :)

Zaczne od poczatku Jestem posiadaczem Opla Omegi B FL 1999r 2.5 TD 130 KM
Mialem stara pompe wtryskowa ktora byla roszczelniona (ciekla porzadnie) i ciezko palila na cieplym silniku nawet powyzej 30 s i samochod podczas jazdy gasł (tzn samochod trzymal sie np na 4 tys obrotow nagle spadalo na 1 tys obrotow i gasl)
Zaprowadzilem samochod do fachowca od pomp w celu likwidacji problemu Diagnoza byla taka : 1 Pompa do wymiany na druga 2 Do wymiany czujnik polozenia walu 3 Wymiana filterka (ssaka paliwa) ktory znajdowal sie przy baku
Nie powiem samochod odzyl na drugiej pompie wtryskowej , juz nie gasł podczas jazdy ale czasami na mocno rozgrzanym silniku dalej jest problem z odpaleniem samochodu (zdarzylo sie np raz ze po 20 min przerwie przy odpaleniu samochodu silnik krecil 15 s na cieplym)
Zaprowadzilem spowortem do fachowca Zamowil niby wprawdzie jeszcze 2 pompy ale stwierdzil po sprawdzeniu i zalozeniu ze jeszcze to nie to Stwierdzil ze lepiej zamowic regenerowana glowiczke do pompy wtryskowej i zgodzilem sie na to gdyz mowil ze wtedy problem z odpalaniem na cieplym silniku zniknie
Dzisiaj z rana bylem u niego to dopiero montowal glowiczke Wiec umowilismy sie ze zadzwoni , tak zrobil i zadzwonil kolo 15.30 do mnie i dalej mowi ze Omega zle pali na cieplym Zaproponowal ze zalozy oszukiwacza swiec i problem sie skonczy
Dla mnie to mija sie z celem Przeciez taki oszukiwacz swiec mozna kupic za 50-60 zl Zeby wywalic tyle kasy a samochod minimalnie lepiej odpala na cieplym Nie po to wladowalem kase zeby na koniec zakladac oszukiwacz swiec

Doradzcie albo podpowiedzcie co mozna zrobic z tym fantem zeby doprowadzic to do ładu Bo to jest bezsens teraz dla mnie w tej sytuacji Chce zeby silnik idealnie odpalal na cieplym zwlaszcza ze wwalilem w to troche grosza.....
P.S
Ja wiem ze te silniki maja troche problema z rozruchem na cieplym silniku ale bez przesady ,......
Wiem ze w Omedze z tym silnikiem przy okolo 40*C wylacza sie automatyczne grzanie swiec i wtedy zaczyna sie lekki problem
Prosze o konsultacje i podpowiedzi Napiszcie co mozna zrobic i co moze byc przyczyna bo ja juz wymiekam....
POZDRAWIAM

#20 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 kwietnia 2015 - 20:05

Konorek

Aby sprawdzic czujnik temperatury paliwa - rozgrzej silnik i go zgaś -polej zimną wodą pompe wtryskową od góry ale powoli z 5l wody poczym spróbuj odpalic jesli odpali na strzał to czujnik temperatury paliwa w pompie.

Co do pompiarzy to w mojej okolicy żaden niechce sie podjąć regeneracji pompy ,dlatego iż mają dosyc przeboji z tymi pompami i klientami -taką regeneracje nalezy wykonać bardzo precyzyjnie a nie zawsze im sie to udawało ,twierdzą że lepiej kupic używaną sprawdzoną pompe

pompy siadały czasami po 3miesiącach ,a niekiedy po 2 tygodniach tuż po regeneracji.

Sprawdzałem na swoich omegach w jednym przypadku oazało sie ,że winny był czujnik temperatury paliwa a w 2 pozostałych sterowniki pompy a nie głowiczki tu zmieżam do sedna sprawy albo masz zle ustawiony sterownik lub jest on uszkodzony ,proponuje znalezienie innego speca od pomp

-sprawdzic ustawienie kąta wtrysku
-sprawdzic ustawienie sterownia pompy
-jaką masz dawke paliwa na rozgrzanym silniku na postoju? :)
-podłącz pod kompa sprawdz błędy
SQUAD LUBUSKI