

[OB & OBFL] ciezko zapala gdy cieply silnik 2.5 TD
#1
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2010 - 17:41
#2
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2010 - 21:12
#3
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 18:36
wpisz sobie w allegro ciężko odpala tds lub urządzenie ułatwiające rozruch tds znajdziesz napewno
#4
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 21:55

#5
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:51
Dzieki za pomoc, zamowilem urzadzenie i zobaczymy czy pomoze
Powinno pomoc u mnie pali za kazdym razem.Zrobilem juz z tym ponad 90tys. i swiece nie padly.
#6
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 09:52
Powinno pomoc u mnie pali za kazdym razem.Zrobilem juz z tym ponad 90tys. i swiece nie padly.
Świecom najbardziej przeszkadza jak przed rozruchem ktoś je podgrzewa kilka razy a to że grzeją za każdym razem to już nie.
#7
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 17:15

#8
Guest_stasiek30_*
Napisany 28 grudnia 2010 - 17:24
#9
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 15:22
#10
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 15:42
Witam moj problem polega na tym ze silnik ciezko pali czy jest zimny czy cieply. Jak jest zimny to latwiej go odpalic ale ogolnie ciazko go odpalic. Jesli ktos z was mial taki problem lub wie jak go rozwiazac to bardzo prosze o pomoc. Pozdro
jest dużo tematów na temat rozruchu naszych TD szukaj..a na pierwsze świece sprawdzić i pompa sie kończy ..może pomóc urządzonko z allegro co na ciepłym łatwiej będzie .o ile nie masz już tego..
#11
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 18:55
U mnie też ciężko palił na ciepłym i też miałem to cudu z allegro to odpalał ok ale gdy uszczelniałem nastawnik to wymieniłem czujnik temperatury paliwa i odłączyłem to cudo i paliła dobrze ale nie aż tak żebym był bardzo zadowolony więc przyśpieszyłem troche kąt wtrysku i teraz pali ok
właśnie zmieniłem też ten czujnik paliwa bo zawyżał o 10stopni C i teraz na zimnym pali idealnie a na gorącym o wiele ciszej cyka na wolnych obrotach i nie trzęsie autem.
na ciepłym nie miałem nigdy problemu, od szczała pali.
#12
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 06:38
podstawa filtr paliwa,świece,dobry akumulator
jak nie pomoże ustawienie nastawnika /podstawy/
#13
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 21:02
#14
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 17:51

#15
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 17:57
#16
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 17:59
#17
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 22:14
i przede wszystkim,sprawny,dobrze ustawiony nie rozciągnięty rozrządszukaj, szukaj, jeśli zwiększenie dawki startowej nie pomoże to zapewne pompa siada, ale ważna jest prawidłowa dawka robocza, stan wtryskiwaczy.

A tak wogóle to pisanie dużymi literami w wirtualnym świecie oznacza krzyk

No i ten problem w Omedze 2.5TD został juz dogłębnie opisany na forum dziesiątki razy.
#18
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2013 - 08:52
#19
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2015 - 16:05


Zaczne od poczatku Jestem posiadaczem Opla Omegi B FL 1999r 2.5 TD 130 KM
Mialem stara pompe wtryskowa ktora byla roszczelniona (ciekla porzadnie) i ciezko palila na cieplym silniku nawet powyzej 30 s i samochod podczas jazdy gasł (tzn samochod trzymal sie np na 4 tys obrotow nagle spadalo na 1 tys obrotow i gasl)
Zaprowadzilem samochod do fachowca od pomp w celu likwidacji problemu Diagnoza byla taka : 1 Pompa do wymiany na druga 2 Do wymiany czujnik polozenia walu 3 Wymiana filterka (ssaka paliwa) ktory znajdowal sie przy baku
Nie powiem samochod odzyl na drugiej pompie wtryskowej , juz nie gasł podczas jazdy ale czasami na mocno rozgrzanym silniku dalej jest problem z odpaleniem samochodu (zdarzylo sie np raz ze po 20 min przerwie przy odpaleniu samochodu silnik krecil 15 s na cieplym)
Zaprowadzilem spowortem do fachowca Zamowil niby wprawdzie jeszcze 2 pompy ale stwierdzil po sprawdzeniu i zalozeniu ze jeszcze to nie to Stwierdzil ze lepiej zamowic regenerowana glowiczke do pompy wtryskowej i zgodzilem sie na to gdyz mowil ze wtedy problem z odpalaniem na cieplym silniku zniknie
Dzisiaj z rana bylem u niego to dopiero montowal glowiczke Wiec umowilismy sie ze zadzwoni , tak zrobil i zadzwonil kolo 15.30 do mnie i dalej mowi ze Omega zle pali na cieplym Zaproponowal ze zalozy oszukiwacza swiec i problem sie skonczy
Dla mnie to mija sie z celem Przeciez taki oszukiwacz swiec mozna kupic za 50-60 zl Zeby wywalic tyle kasy a samochod minimalnie lepiej odpala na cieplym Nie po to wladowalem kase zeby na koniec zakladac oszukiwacz swiec
Doradzcie albo podpowiedzcie co mozna zrobic z tym fantem zeby doprowadzic to do ładu Bo to jest bezsens teraz dla mnie w tej sytuacji Chce zeby silnik idealnie odpalal na cieplym zwlaszcza ze wwalilem w to troche grosza.....
P.S
Ja wiem ze te silniki maja troche problema z rozruchem na cieplym silniku ale bez przesady ,......
Wiem ze w Omedze z tym silnikiem przy okolo 40*C wylacza sie automatyczne grzanie swiec i wtedy zaczyna sie lekki problem
Prosze o konsultacje i podpowiedzi Napiszcie co mozna zrobic i co moze byc przyczyna bo ja juz wymiekam....
POZDRAWIAM
#20
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2015 - 20:05
Aby sprawdzic czujnik temperatury paliwa - rozgrzej silnik i go zgaś -polej zimną wodą pompe wtryskową od góry ale powoli z 5l wody poczym spróbuj odpalic jesli odpali na strzał to czujnik temperatury paliwa w pompie.
Co do pompiarzy to w mojej okolicy żaden niechce sie podjąć regeneracji pompy ,dlatego iż mają dosyc przeboji z tymi pompami i klientami -taką regeneracje nalezy wykonać bardzo precyzyjnie a nie zawsze im sie to udawało ,twierdzą że lepiej kupic używaną sprawdzoną pompe
pompy siadały czasami po 3miesiącach ,a niekiedy po 2 tygodniach tuż po regeneracji.
Sprawdzałem na swoich omegach w jednym przypadku oazało sie ,że winny był czujnik temperatury paliwa a w 2 pozostałych sterowniki pompy a nie głowiczki tu zmieżam do sedna sprawy albo masz zle ustawiony sterownik lub jest on uszkodzony ,proponuje znalezienie innego speca od pomp
-sprawdzic ustawienie kąta wtrysku
-sprawdzic ustawienie sterownia pompy
-jaką masz dawke paliwa na rozgrzanym silniku na postoju?

-podłącz pod kompa sprawdz błędy