Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.2 DTI Check Engine na niskich obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zwolaks

zwolaks
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-02-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 11:20

Cześć Panowie,
Mam ogromną prośbę o pomoc. Otórz na wstępie zaznaczę, że nie mogę połączyć się z komputerem, auto było w serwisie i stwierdzili, że kostka jest poprzelutowywana i nie da się nawiązać łączności z kompem.
Mój problem polega na tym, iż na niskich obrotach (do 1000obr), zapala się check engine. Jak zacznę jechać to po wyjściu ponad 2000obr gaśnie i auto chodzi normalnie. Turbinka pracuje i jest ok. Jak stanę na światłach i obroty spadają poniżej 1000obr znów zapal się check i auto zamula. Jak rozpędzę powyżej 2000 gaśnie i jest ok. I tak w kółko.
Pomóżcie proszę co mam sprawdzić aby rozwiązać ten problem.
Z góry dziękuję za posty.

#2 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 18 listopada 2013 - 13:34

Miałem podobnie. W moim przypadku okazał się zepsuty elektrozawór sterujący pracą EGR. Jak stał na wolnych obrotach zapalał się check auto ruszyło przekroczyło pewna ilość obrotów (nie pamiętam dokładnie ile) kontrola zgasła i auto dostawało kopa (dopóki znów sie nie zatrzymałem)

#3 OFFLINE   zwolaks

zwolaks
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-02-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 13:57

Dzięki za pomoc, zacznę od zaworka.

#4 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 18 listopada 2013 - 14:01

Najprostszy test to przełóż sobie ten od sterowania turbina do egr. Jeżeli check zniknie, ale zmienna geometra nie bedzie działać to znaczy że to zawór

#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2013 - 20:28

czy masz dogrzewacz Ebera??
Jeśli tak to przez niego nie można połaczyć się kompem.Odłącz wtyczke od niego i spróbuj.
Nie wymieniaj w ciemno części.Trzeba zacząć od diagnostyki komputerem i dowiedzieć się jaki bład wywala.

#6 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 18 listopada 2013 - 22:11

Ale test z podmianka w niczym nie przeszkadza. jedyny koszt to 10 minut roboty ;)

#7 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2013 - 20:38

Ale test z podmianka w niczym nie przeszkadza. jedyny koszt to 10 minut roboty ;)


Ja juz zamienialem ten od turbiny z tym od egr i brak rezultatu- silnik pracuje normalnie wylacznie w przedziale od ok 2000 rpm w zwyz. W momencie zatrzymania ewentualnei powolnej jazy przy predkosci obrotowej silnika na poziomie 1500rpm zapala sie check i znika dopiero po przekroczeniu ok 2000 rpm. Check zapala sie rowneiz na 5 biegu przy predkosci okolo 135km/h. Nie mam mozliwosci podlaczenia do kompa - uwalone gniazdo diagnostyczne. macie moze jakies pomysly?? Zamienialem miejscami jak juz wyzej napisalem sterowniki oraz czyscilem je denaturatem pod cisnieniem okolo 5 bar. Juz nie mam pomyslow.... pomozcie

#8 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 30 grudnia 2013 - 21:09

A jakim programem próbowali diagnozowac ?

#9 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2013 - 21:53

chyba techem w aso krakow

#10 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 30 grudnia 2013 - 22:06

To dziwne, po kiego grzyba ktoś by piny zmieniał (przelutował) w kostce:nie_wiem:

#11 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2013 - 13:34

można podłączyć się bezpośrednio do sterownika i zrobić diagnostykę.

#12 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 grudnia 2013 - 18:56

Dzis w innym salonie podpieli sie bez problemu ( na wodnej) i wywalilo blad P0400 zwiazany z nieprawidlowym sygnalem EGR. Problem tylko jest taki ze EGR jest mechaniczny( brak jakiej kolwiekj elektroniki w nim. Dzis zostaly pozamieniane zaworki ale nic to nie dalo. Dopiero zmiana wszystkich wezykow na nowe oraz przedmuchanie starych trójnikow podcisnien. Teraz sytuacja diametralnie sie zmienila. Autko jest słabsze ale nie łapie bledu podczas jazdy. Problem sie zaczyna po przekroczeniu 3 tys obrotow na biegach 1-4 oraz po przekroczeniu 2,2obrotow na 5 biegu. Wtedy znow odcina turbine. Macie moze jakis pomysl??

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 stycznia 2014 - 10:32

Pomylone podcisnienie




 


#14 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2014 - 19:00

Nie sa pomylone przewody - wymieniajac je sprawdzalem ich ulozenie i wszystkie przewody podlaczone do zaworkow jako VAC sa podlaczone do Vaku pompu natomiast odbiorniki do Outa. Dzis rozebralem dokladnie wszystkie zaworki podcisnieniowe i wyrzucilem z nich wszystkie filterki ( na sprawdzenie czy nie jest problemem przytkany zaworek), jednak brak zmian ... POMOCY dalej to samo autko mułowale ale check przy powolnej jezdzie sie nie wlacza. Dopiero po przeciagnieciu go pod obciazeniem np dodajac gazu do oporu pod zdrowa gore na 5 biegu przy predkosci okolo 90 -100 wywala check i odcina turbine... POMOCY koledzy... opadaja mi rece - sprawdzalem vacu pompe i stety/nie stety ladnie pracuje...

#15 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:05

Sprawdzałeś przewód do intercolera i drugi wychodzący z niego, wystarczy małe pęknięcie i częśc powietrza uchodzi bokiem czego skutkiem może byc nieprawidłowy sygnał EGR..?? Może beczka od podciś. przy turbinie nie działa prawidłowo..??
Weź kogoś do pomocy, niech wkręca silnik na obroty, a Ty sprawdzaj czy nie ma jakiegoś świstu powietrza.
Dźwigienka która łączy "beczkę" z turbiną jest od zmiennej geometrii, powinna pracowac przy wkręcaniu na obroty.

#16 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2014 - 21:30

Rury posprawdzane - sa cale...;( ciegno pomiedzy ta beczka a turbina tez pracuje... ;( zalamka juz nie mam pomyslow... ;(

Jeszcze jedno... Moze w zla strone ide... jakie macie zaworki?? tj GM ble ble 022 koncowka czy 200?? U mnie sa trzy zakonczone oplowskimi numerami o symbolach 022.
Czy ktos kto ma 2.2 dti moze rzucic okiem jakie ma u siebie?? ewentualnie jesli jest inny jakis niz 022 to prosilbym o podanie czym on steruje. Przyznam sie ze juz tak zaczalem mieszac tymi zaworkami ze juz nie wiem jak bylo wczesniej...

#17 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 10 stycznia 2014 - 21:47

Napiszę Ci jak jest u mnie. :) Elektrozawór od turbiny jest pod rurą wchodzącą do intercoolera

#18 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2014 - 22:26

Napiszę Ci jak jest u mnie. :) Elektrozawór od turbiny jest pod rurą wchodzącą do intercoolera

zgadza sie,a a teraz mi powiedz ten elektrozawor ktory steruje turbina jaki ma symbol i jaki jest kolor wtyczki(czarny czy szary) do niego przyczepiony:)

#19 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 10 stycznia 2014 - 22:36

zgadza sie,a a teraz mi powiedz ten elektrozawor ktory steruje turbina jaki ma symbol i jaki jest kolor wtyczki(czarny czy szary) do niego przyczepiony:)


Jutro luknę to odpiszę bo nie pamiętam.

Luknąłem i jest tak; obydwa elektrozaw. mają ten sam nr. części, ....022 . Wtyczek nie zamienisz bo ta od elektrozaw. do turbo wychodzi z grubszej wiązki przewodów i jest na krótkim przewodzie więc do 2 el. zaworu nie sięgnie.
Wtyczki są czarne, ale to raczej znaczenia nie ma.
Sprawdź el.zaw. po drugiej str. silnika, ten przy zbiorniczku płynu hamulcowego. Jego przewody wchodzą tam gdzie jest EGR i może tu szukaj przyczyny. Dekla nie zdejmowałem więc pewności nie mam czy to do egr-u idzie. Końcówka nr. części tego elektrozaworu to ...200

#20 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 stycznia 2014 - 19:59

Końcówka nr. części tego elektrozaworu to ...200


o widzisz;) a u mnie wszystkie sa z koncowka 022;) moze o to chodzic:)

co myslisz o tym?? jest szansa ze dziala w innym zakresie 200 a w innym 022??