

[OB & OBFL] 2.2 DTI Check Engine na niskich obrotach
#1
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 11:20
Mam ogromną prośbę o pomoc. Otórz na wstępie zaznaczę, że nie mogę połączyć się z komputerem, auto było w serwisie i stwierdzili, że kostka jest poprzelutowywana i nie da się nawiązać łączności z kompem.
Mój problem polega na tym, iż na niskich obrotach (do 1000obr), zapala się check engine. Jak zacznę jechać to po wyjściu ponad 2000obr gaśnie i auto chodzi normalnie. Turbinka pracuje i jest ok. Jak stanę na światłach i obroty spadają poniżej 1000obr znów zapal się check i auto zamula. Jak rozpędzę powyżej 2000 gaśnie i jest ok. I tak w kółko.
Pomóżcie proszę co mam sprawdzić aby rozwiązać ten problem.
Z góry dziękuję za posty.
#2
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 13:34
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 14:01
#5
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 20:28
Jeśli tak to przez niego nie można połaczyć się kompem.Odłącz wtyczke od niego i spróbuj.
Nie wymieniaj w ciemno części.Trzeba zacząć od diagnostyki komputerem i dowiedzieć się jaki bład wywala.
#6
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 22:11

#7
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 20:38
Ale test z podmianka w niczym nie przeszkadza. jedyny koszt to 10 minut roboty
Ja juz zamienialem ten od turbiny z tym od egr i brak rezultatu- silnik pracuje normalnie wylacznie w przedziale od ok 2000 rpm w zwyz. W momencie zatrzymania ewentualnei powolnej jazy przy predkosci obrotowej silnika na poziomie 1500rpm zapala sie check i znika dopiero po przekroczeniu ok 2000 rpm. Check zapala sie rowneiz na 5 biegu przy predkosci okolo 135km/h. Nie mam mozliwosci podlaczenia do kompa - uwalone gniazdo diagnostyczne. macie moze jakies pomysly?? Zamienialem miejscami jak juz wyzej napisalem sterowniki oraz czyscilem je denaturatem pod cisnieniem okolo 5 bar. Juz nie mam pomyslow.... pomozcie
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 22:06
#11
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2013 - 13:34
#12
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2013 - 18:56
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 19:00
#15
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2014 - 21:05
Weź kogoś do pomocy, niech wkręca silnik na obroty, a Ty sprawdzaj czy nie ma jakiegoś świstu powietrza.
Dźwigienka która łączy "beczkę" z turbiną jest od zmiennej geometrii, powinna pracowac przy wkręcaniu na obroty.
#16
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 21:30
Jeszcze jedno... Moze w zla strone ide... jakie macie zaworki?? tj GM ble ble 022 koncowka czy 200?? U mnie sa trzy zakonczone oplowskimi numerami o symbolach 022.
Czy ktos kto ma 2.2 dti moze rzucic okiem jakie ma u siebie?? ewentualnie jesli jest inny jakis niz 022 to prosilbym o podanie czym on steruje. Przyznam sie ze juz tak zaczalem mieszac tymi zaworkami ze juz nie wiem jak bylo wczesniej...
#17
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 21:47

#18
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 22:26
zgadza sie,a a teraz mi powiedz ten elektrozawor ktory steruje turbina jaki ma symbol i jaki jest kolor wtyczki(czarny czy szary) do niego przyczepiony:)Napiszę Ci jak jest u mnie.
Elektrozawór od turbiny jest pod rurą wchodzącą do intercoolera
#19
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 22:36
zgadza sie,a a teraz mi powiedz ten elektrozawor ktory steruje turbina jaki ma symbol i jaki jest kolor wtyczki(czarny czy szary) do niego przyczepiony:)
Jutro luknę to odpiszę bo nie pamiętam.
Luknąłem i jest tak; obydwa elektrozaw. mają ten sam nr. części, ....022 . Wtyczek nie zamienisz bo ta od elektrozaw. do turbo wychodzi z grubszej wiązki przewodów i jest na krótkim przewodzie więc do 2 el. zaworu nie sięgnie.
Wtyczki są czarne, ale to raczej znaczenia nie ma.
Sprawdź el.zaw. po drugiej str. silnika, ten przy zbiorniczku płynu hamulcowego. Jego przewody wchodzą tam gdzie jest EGR i może tu szukaj przyczyny. Dekla nie zdejmowałem więc pewności nie mam czy to do egr-u idzie. Końcówka nr. części tego elektrozaworu to ...200
#20
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 19:59
Końcówka nr. części tego elektrozaworu to ...200
o widzisz;) a u mnie wszystkie sa z koncowka 022;) moze o to chodzic:)
co myslisz o tym?? jest szansa ze dziala w innym zakresie 200 a w innym 022??