

[OB & OBFL] Tryb awaryjny na wysokich obrotach na gazie
#1
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 22:48
Mianowicie po przekroczeniu około 3500 obrotów na gazie zapala się kontrolka silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie jest ok do momentu przekroczenia w/w obortów. Na benzynie problem nie występuje.
Instalacja była dość długo nieużywana - około 8 miesięcy ze względu na wyjazd za granicę*do kraju gdzie nie ma LPG.
Mam prawie 400km w jedną stronę dlatego chciałbym zapytać się Was czy podejrzewacie co to może być za usterka i czy wygląda na coś poważnego?
Ewentualnie jakbyście mi polecili jakiegoś zaufanego mechanika z Chełma lub okolic to bym do niego podjechał*to sprawdzić.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
#2
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 23:16
Witam. Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno Omegę B FL z 3.2 V6 + LPG (IV gen. BRC). Jutro rano mam ją odebrać, ale jej właścicel zadzwonił do mnie z informacją, że pojawił się problem z gazem.
Mianowicie po przekroczeniu około 3500 obrotów na gazie zapala się kontrolka silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie jest ok do momentu przekroczenia w/w obortów. Na benzynie problem nie występuje.
Instalacja była dość długo nieużywana - około 8 miesięcy ze względu na wyjazd za granicę*do kraju gdzie nie ma LPG.
Mam prawie 400km w jedną stronę dlatego chciałbym zapytać się Was czy podejrzewacie co to może być za usterka i czy wygląda na coś poważnego?
Ewentualnie jakbyście mi polecili jakiegoś zaufanego mechanika z Chełma lub okolic to bym do niego podjechał*to sprawdzić.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
pewnie sonda, ale wymrugaj sobie błędy, jest w sprawdzonych poradach jak to zrobić
#3
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 00:32
jeśli jeździ dobrze na benzynie to nie ma się czym przejmować, gaz da się w miarę tanio ogarnąć
#4
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 06:52

#5
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 10:35
Zaraz po odpaleniu poprostu się swiecą nawet jak nie ma gazu.
Poza tym autko super, jechało się świetnie. Jak będzie lepsza pogoda to cyknę pare fotek.

#6
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 11:28
pewnie jak Robert napisał sonda, musiałbyś odczytać błędy. Ale jeśli zdarzyło to się raz i nigdy więcej to się tym nie przejmujAuto kupiłem. Tryb awaryjny pojawił mi się tylko raz na gazie podczas dynamicznego przyspieszania.

:hmmm: by postraszyć kierowce :laugh:
źle skonfigurowany w programie, źle podłączony lub uszkodzony przycisk. W tej kolejności sprawdzanie tego zredukuje koszty do minimumDodatkowo na centralce od gazu po kilku chwilach od odpalenia mrugaja wszystkie diody od ilości paliwa (4 sztuki). Zaraz po odpaleniu poprostu się swiecą nawet jak nie ma gazu.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#7
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 12:12
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#8
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 14:17
A już wtedy masz załączony gaz? samochód chodzi na gazieDodatkowo na centralce od gazu po kilku chwilach od odpalenia mrugaja wszystkie diody od ilości paliwa (4 sztuki).
#9
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 17:13
Zdarzyło mi się to obecnie tylko raz, ale też starałem się nie wchodzić na wyższe obroty. 3500 rpm nie jest jednak tą magiczną granicą, a raczek sporo wyższe obroty.
Diodki mrugają mi już na gazie.
Po weekendzie skocze do jakiegoś majstra żeby mi to zweryfikował. Jest w mojej okolicy dobry spec od gazu. Zakładał mojemu koledzie kiedyś gaz do Omegi z 3.0l silnikiem i był zadowolony.
#10
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 18:52
Oj, chyba popisałem się niekompetencją. Zaczyna mrugać mi kontrolka check engine do momentu kiedy nie zgasze silnika. Dzieje się tak tylko na gazie.
Zdarzyło mi się to obecnie tylko raz, ale też starałem się nie wchodzić na wyższe obroty. 3500 rpm nie jest jednak tą magiczną granicą, a raczek sporo wyższe obroty.
Diodki mrugają mi już na gazie.
Po weekendzie skocze do jakiegoś majstra żeby mi to zweryfikował. Jest w mojej okolicy dobry spec od gazu. Zakładał mojemu koledzie kiedyś gaz do Omegi z 3.0l silnikiem i był zadowolony.
Jestem ciekawy wynikow, jak to nie bedzie sonda to obstawiac mozna jeszcze u Ciebie cewki wn. Ale zaplony najczesciej wypadaja na niskich obrotach choc nie zawsze.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2013 - 18:44
Zczytałem na szybko błędy ale miałem mało czasu i możliwe, że się pomyliłem. Będę*mógł to zweryfikować dopiero jutro po południu.
Kody jakie zczytałem to:
0420
0162
0130
0300
Było coś jeszcze, ale tutaj kompletnie nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał zamieszania.
BTW Da się skasować te błędy, no niektóre z nich mogą być stare.
#13
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2013 - 21:02
Pojeździłem trochę i mam nowe objawy. Check engine zaplił mi się*nawet na benzynie. Poza tym dziś zaświecił się*na stałe i nie chciał*zgasnąć. Wydawało mi się, że auto było słabsze wtedy i nieco nierĂłwno pracowało na niskich obrotach. ZarĂłwno na lpg i benzynie.
Zczytałem na szybko błędy ale miałem mało czasu i możliwe, że się pomyliłem. Będę*mĂłgł to zweryfikować dopiero jutro po południu.
Kody jakie zczytałem to:
0420
0162
0130
0300
Było coś jeszcze, ale tutaj kompletnie nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał zamieszania.
BTW Da się skasować te błędy, no niektĂłre z nich mogą być stare.
Zdjecie klem na 10 minuit kasuje nieaktywne bledy.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#14
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2013 - 23:05
Zdjecie klem na 10 minuit kasuje nieaktywne bledy.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
kasuje wszystkie błędy
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 16:48
Pierwszy raz sprawdziłem błędy po 20km delikatnej jazdy. Wyszedł błąd:
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
Po paru kilometrach ostrzejszej jazdy doszedł kolejny:
0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
Jeździłem cały czas na gazie. Check engine nie zaświecił się ani raz. Czy możecie mi coś więcej powiedzieć*na ten temat? Szczerze mówiąc mało mi mówią te błędy.
#17
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 17:42
Skasowałem błędy i zrobiłem dziś jakieś 70km.
Pierwszy raz sprawdziłem błędy po 20km delikatnej jazdy. Wyszedł błąd:
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
Po paru kilometrach ostrzejszej jazdy doszedł kolejny:
0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
Jeździłem cały czas na gazie. Check engine nie zaświecił się ani raz. Czy możecie mi coś więcej powiedzieć*na ten temat? Szczerze mówiąc mało mi mówią te błędy.
LPG do regulacji:p
#18
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 09:35
Jeździłem cały czas na gazie..
Powinienes zrobic z 50 km na samej benie. Po rozpieciu aku restartuja sie mapy pb. Jak odpalisz auto z benzyny i na gaz to nie ustawia sie poprawnie. Jak benzyna bedzie zle latac go gaz tym bardziej nie.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#19
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 12:44
#20
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 13:28
Rozumiem. Czy mam w jakiś szczególny sposób jeździć tj. trochę jak dziadyga, troche jak Kubica czy to nie ma znaczenia?
jeździj tak jak jeździsz normalnie, redukcja i but;)