Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luzy w kole ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 01 listopada 2007 - 12:18

Witam !
wymienialem ostatnio tuleje ale mechanik zauwazyl ze w przednim lewym kole kiedy podniusl auto na lewarku jest luz jak rusza kolem na boki.Czy to lozysko mozna dokrecic ?bo z tego co wiem niektore mozna lecz on stwierdzil ze nie.I jeszcze jedno jak zakrecil kolem slychac lekkie tarcie a klocki byly niedawno wymieniane co moze byc tego przyczyna i czym takie luzy w kole moga sie skonczyc ?
dzieki z gory za wypowiedzi !

#2 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 listopada 2007 - 18:26

Ten luz jest bardziej spowodowany wybitą końcówką drążka,niż luzem na łożysku.Przy luźnym łożysku wariowałby czujnik ABS ze względu na różną odległość czujnika od wieńca.Lekkie tarcie klocków o tarczę hamulcową to normalny objaw i dopuki nie pulsuje pedał hamulca przy hamowaniu,wszystko jest w porządku.

#3 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 01 listopada 2007 - 23:00

wlasciswie to co jakis czas zapala mi sie check engine ale jeszcze nie robilem odczytu moze to zeczywiscie cos z ABS-em.jutro to sprawdze.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2007 - 23:12

wlasciswie to co jakis czas zapala mi sie check engine ale jeszcze nie robilem odczytu moze to zeczywiscie cos z ABS-em.jutro to sprawdze.



check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS




 


#5 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2007 - 23:15

check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS


dla pełnej jasności engine to silnik, tak więc do abs nic nie ma :mrgreen:

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2007 - 23:21

check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS


dla pełnej jasności engine to silnik, tak więc do abs nic nie ma :mrgreen:



prawie nic :) korzystaja z tego samego czujnika predkosci pojazdu i rpm :) jesli jest problem z abs/tc to zapala ci sie wlasnie te kontrolki. Na poczatek spinacz w reke i zczytac blecy a nie wymieniac pol samochodu w ciemno




 


#7 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 18 grudnia 2007 - 02:31

A czy mozna dokrecic lozyska w tylnych kolach ?

#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 07:24

A czy mozna dokrecic lozyska w tylnych kolach ?

niestety niemożna - jedyne co z nimi można zrobic to wymieć na SKF co i tak ci czeka bo moja przejechała ok 7000 km po odkryciu luzu, po prostu zaczęło wyć

#9 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 19 grudnia 2007 - 01:15

to kiepsko...
a ile trzeba zaplacis za te SKF ?a moze ktos z was ma takie na zbyciu bylbym zainteresowany??

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2007 - 07:59

ja w warsztacie w którym mi to robili zapłaciłem 140 za łożysko na allegro podobnie (z wysyłka oczywiście)

#11 OFFLINE   Pafelek

Pafelek
  • 160 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Czeladź

Napisany 11 lutego 2008 - 09:22

Panowie podepne sie pod temat tez wczoraj zauwazylem delikatny luz na przednim lewym kole :twisted: jest praktycznie niewyczuwalny :twisted: ale jednak :bad: Czy to moze byc oznaka konczacego sie drazka tak jak napsal ROB33 :?: Czy jest jakas mozliwosc zniwelowania tego luzu :?: np przez dokrecenie :?:
Seks jest jak OPEL OMEGA...radoś z jazdy :D

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 09:28

Czy jest jakas mozliwosc zniwelowania tego luzu :?: np przez dokrecenie :?:

nie, tylko wymiana

#13 OFFLINE   Pafelek

Pafelek
  • 160 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Czeladź

Napisany 11 lutego 2008 - 09:52

Czy jest jakas mozliwosc zniwelowania tego luzu :?: np przez dokrecenie :?:

nie, tylko wymiana


A jak sprawdzic czy ten luz zaczyna powstawac na lozysku czy np na konczacym sie drazku :?: lub innej czescie zawiechy :?:
Seks jest jak OPEL OMEGA...radoś z jazdy :D

#14 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 12:10

podnosisz auto na lewarku do góry i podstawiasz czym np. klocem żeby nie spadło z lewara jak bedziesz terepał, łapiesz koło na godzinie 12 i 6 i ruszasz jeśli jest wyczuwalny luz to łożysko jeśli nie to powtarzasz czynność tyle że ręce na 9 i 15 i jak masz luz to końcówki do wymiany

#15 OFFLINE   Pafelek

Pafelek
  • 160 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Czeladź

Napisany 11 lutego 2008 - 12:52

Gachu Dzieki wielkie musze to sprawdzic :mrgreen: :mrgreen:
Seks jest jak OPEL OMEGA...radoś z jazdy :D

#16 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 16 lutego 2008 - 11:46

Koledzy sposób jest prosty. Po podniesieniu samochodu na np lewarek i

ruszając kołem lewa prawa Badamy luz na końcówkach
natomiast góra dół Badamy luz na łożysku, na swożniu, na poduszce oraz
na łożysku poduszki amortyzatora.

Tu kolega pisze, że luz na łozysku spowoduje wariowanie czujnika ABS (nic prawdopodobnego nie moze sie stac :!: )

Nastepny kolega pyta czy mozna dokrecic łozyska. Oczywiście że można, dociskając całą piaste do półosi( np podczas wymiany) ale skasować luzu sie nie da.

Z luzem na łozyskach mozna jezdzic, ale co bedzie gdy zacznie ciąć gumy?
pozdrawiam

#17 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2008 - 19:35

Nastepny kolega pyta czy mozna dokrecic łozyska. Oczywiście że można, dociskając całą piaste do półosi( np podczas wymiany) ale skasować luzu sie nie da.

przecież pytanie o możliwości dokręcania łożyska dotyczyło właśnie kasowania luzu- łożyska stożkowe, mają to do siebie że luz właśnie kasuje się dokręceniem (np. VW i s-ka)

po drugie łożysko tylne jest wprasowane w wahacz i jak go dokręcisz ? dokręcić możesz co najwyżej piastę ale nic ci to nie da bo piastę dokręca się do pewnego momentu właśnie przy wymianie łożyska dokręca się tyle ile jest to możliwe i później niema już co dokręcać, więc jak to dokręcisz ?

luz na tulejach sprawdzasz montówką na kanale (auto na kobyłkach) lub na podnośniku bo ręcznie to może pudzian dałby rade szarpać za koło które na pewno by spadło z lewarka i narobiło więcej bigosu

luz na końcówkach - potrzebujesz pomocy drugiej osoby która będzie kręcić kierą

#18 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 27 listopada 2010 - 00:42

Ja miałem luz na przednim kole, dokręciłem łożysko i luzu nie ma:D
Beedzie sie działo...

#19 OFFLINE   krzychu45321

krzychu45321
  • 74 postów
  • Dołączył: 25-09-2008
  • Skąd: mirzec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2010 - 17:19

Koledzy ja mam luz na przednim kole góra dół kupiłem nową paiste za 200zł założyłem a luz jak był tak nadal jest? co mam w takim przypadku zrobić? drążki kierownicze mam nowe,tuleje w wachaczach i łączniki też. Ponadto przy predkości 90km-110km kiera mi trzęsie tarcze wymieniałem przód,tył w tamtym roku możliowe aby sie już skrzywiły? Jeszcze jesno pytanie czy w zakładzie specjalistycznym wykryją na przyżądach co jest przyczyną bicia?z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
krzychuomeszka

#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 grudnia 2010 - 16:41

a sworzeń wahacza?