

Luzy w kole ???
#1
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 12:18
wymienialem ostatnio tuleje ale mechanik zauwazyl ze w przednim lewym kole kiedy podniusl auto na lewarku jest luz jak rusza kolem na boki.Czy to lozysko mozna dokrecic ?bo z tego co wiem niektore mozna lecz on stwierdzil ze nie.I jeszcze jedno jak zakrecil kolem slychac lekkie tarcie a klocki byly niedawno wymieniane co moze byc tego przyczyna i czym takie luzy w kole moga sie skonczyc ?
dzieki z gory za wypowiedzi !
#2
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 18:26
#3
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 23:00
#4
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 23:12
wlasciswie to co jakis czas zapala mi sie check engine ale jeszcze nie robilem odczytu moze to zeczywiscie cos z ABS-em.jutro to sprawdze.
check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS
#5
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 23:15
check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS
dla pełnej jasności engine to silnik, tak więc do abs nic nie ma :mrgreen:
#6
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 23:21
check engine jak sama nazwa mowi nie ma nic wspolnego z ABS
dla pełnej jasności engine to silnik, tak więc do abs nic nie ma :mrgreen:
prawie nic


#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 07:24
niestety niemożna - jedyne co z nimi można zrobic to wymieć na SKF co i tak ci czeka bo moja przejechała ok 7000 km po odkryciu luzu, po prostu zaczęło wyćA czy mozna dokrecic lozyska w tylnych kolach ?
#9
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2007 - 01:15
a ile trzeba zaplacis za te SKF ?a moze ktos z was ma takie na zbyciu bylbym zainteresowany??
#10
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2007 - 07:59
#11
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 09:22




#12
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 09:28
nie, tylko wymianaCzy jest jakas mozliwosc zniwelowania tego luzu
: np przez dokrecenie
:
#13
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 09:52
nie, tylko wymianaCzy jest jakas mozliwosc zniwelowania tego luzu
: np przez dokrecenie
:
A jak sprawdzic czy ten luz zaczyna powstawac na lozysku czy np na konczacym sie drazku



#14
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 12:10
#15
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 12:52

#16
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2008 - 11:46
ruszając kołem lewa prawa Badamy luz na końcówkach
natomiast góra dół Badamy luz na łożysku, na swożniu, na poduszce oraz
na łożysku poduszki amortyzatora.
Tu kolega pisze, że luz na łozysku spowoduje wariowanie czujnika ABS (nic prawdopodobnego nie moze sie stac

Nastepny kolega pyta czy mozna dokrecic łozyska. Oczywiście że można, dociskając całą piaste do półosi( np podczas wymiany) ale skasować luzu sie nie da.
Z luzem na łozyskach mozna jezdzic, ale co bedzie gdy zacznie ciąć gumy?
pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2008 - 19:35
przecież pytanie o możliwości dokręcania łożyska dotyczyło właśnie kasowania luzu- łożyska stożkowe, mają to do siebie że luz właśnie kasuje się dokręceniem (np. VW i s-ka)Nastepny kolega pyta czy mozna dokrecic łozyska. Oczywiście że można, dociskając całą piaste do półosi( np podczas wymiany) ale skasować luzu sie nie da.
po drugie łożysko tylne jest wprasowane w wahacz i jak go dokręcisz ? dokręcić możesz co najwyżej piastę ale nic ci to nie da bo piastę dokręca się do pewnego momentu właśnie przy wymianie łożyska dokręca się tyle ile jest to możliwe i później niema już co dokręcać, więc jak to dokręcisz ?
luz na tulejach sprawdzasz montówką na kanale (auto na kobyłkach) lub na podnośniku bo ręcznie to może pudzian dałby rade szarpać za koło które na pewno by spadło z lewarka i narobiło więcej bigosu
luz na końcówkach - potrzebujesz pomocy drugiej osoby która będzie kręcić kierą
#18
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 00:42
#19
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2010 - 17:19