Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Brak oleju na wałkach....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 28 października 2013 - 22:22

Witam tak jak w temacie, proszę o poradę co mam zrobić czy może mi ktoś pomóc.

Naświetlam sprawę, Kiedy pojechałem w trasę ok 30km w drodze powrotnej coś mnie naszło i przycisnąłem gaz do dechy na balacie 220km/h po chwili odpuściłem kiedy podjechałem pod dom usłyszałem dziwny dźwięk metaliczny ma górze silnika, na szczęście warsztat kolega ma 200m od domu podjechałem i diagnoza

1-brak oleju = weryfikacja olej jest (sprawdzenie filtra oleju pogięty i zmięty z małymi ubytkami, wymieniony na nowy)

2-pompa oleju "awaria" = po sprawdzeniu ciśnienie oleju na zimnym silniku 4,8 bara i brak oleju na górnej partii silnika

3-decyzja = rozbieramy spód silnika misa by sprawdzić co się dzieje i tu zaskoczenie dwie śruby "jedna z przodu druga z tyłu" od wału w misie olejowej, zostały dokręcone.

Mechanik organoleptycznie stwierdził iż wał jest ok a panewka nie obkręciła się ale ma niby luz poprzeczny przez który ucieka ciśnienie i przez to nie dochodzi olej na zawory????

Czy tak może być ???
Dodam też że smok i misa nie są w żaden sposób zagięte czy wygięte.
I tu pojawia się moje pytanie czy jest szansa na ratunek dla mojej Omci :-/ dla silnika :)

#2 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 30 października 2013 - 13:10


Kurcze nie ma rady na tą moją przypadłość....?????

#3 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 października 2013 - 15:33

Witaj w klubie. Mam to samo. Jedyna rada to.... no właśnie. Ja postawiłem na wymiane silnika. Kupiłem 3.2 i puki co rozebrałem na części. Mam jeszcze 2.5v6 w dobrym stanie więc pewnie podmienię wał i zobaczę czy panewki pasują. Na forum nikt mi nie odpowiedział na to pytanie i usunął post :( Wał napewno jest taki sam (w/g EPC) ele panewki mają inny numer.
U mnie dodatkowo w obudowie filtra było pełno zmielonego aluminium lub cus podobne.

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2013 - 01:09

jeśli nie ma oleju na górze to mogą być zapchane kanały olejowe, zapchany filtr oleju lub nie ma wystarczającego ciśnienia oleju.

Smok zatkany (albo zagięta misa co też przytyka smoka) powoduje że olej nie spływa z góry na dół (stąd często padają panewki na dole w v-ce omegowej)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 31 października 2013 - 07:46

2-pompa oleju "awaria" = po sprawdzeniu ciśnienie oleju na zimnym silniku 4,8 bara


Dlaczego awaria 4,8 na zimnym to jest ok.

dwie śruby "jedna z przodu druga z tyłu" od wału w misie olejowej, zostały dokręcone.


Ktoś tam wcześniej grzebał.

(sprawdzenie filtra oleju pogięty i zmięty z małymi ubytkami, wymieniony na nowy)


Pewnie te ubytki coś przytkały i olej nie dociera do góry.

#6 OFFLINE   mario86

mario86
  • 19 postów
  • Dołączył: 12-07-2012
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 października 2013 - 08:04

takie ciśnienie i olej nie dociera do góry to na 100 % zatkane kanały. jakby było za małe ciśnienie , na tyle małe że olej nie docierałby do góry to z pewnością za daleko byś na tym nie przejechał. kiedyś naprawiałem taką awarię, koleś nie zmieniał 6 lat oleju

#7 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 31 października 2013 - 12:49

takie ciśnienie i olej nie dociera do góry to na 100 % zatkane kanały. jakby było za małe ciśnienie , na tyle małe że olej nie docierałby do góry to z pewnością za daleko byś na tym nie przejechał. kiedyś naprawiałem taką awarię, koleś nie zmieniał 6 lat oleju


Jest jakiś schemat kanałów olejowych które trzeba przeczyścić ....jak to wyglada z czym to się je.... też mam take podejrzenia że zapchały się kanały ale nie wiem od czego zacząć....

#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2013 - 13:29

mam take podejrzenia że zapchały się kanały ale nie wiem od czego zacząć....

Od płukanki, bo to najmniejszy koszt a może dużo wyjaśnić.

#9 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 31 października 2013 - 13:34

Proszę :
http://allegro.pl/li...3597042198.html

Dodany obrazek


#10 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 31 października 2013 - 19:00


Dziękuje skorzystam :) oby pomogło :)

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2013 - 19:07

Dziękuje skorzystam :) oby pomogło :)


zdjąć wałki rozrządu i pompę oleju i dmuchać sprężonym powietrzem w kanały

#12 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 października 2013 - 20:18

jeśli nie ma oleju na górze to mogą być zapchane kanały olejowe, zapchany filtr oleju lub nie ma wystarczającego ciśnienia oleju.

Smok zatkany (albo zagięta misa co też przytyka smoka) powoduje że olej nie spływa z góry na dół (stąd często padają panewki na dole w v-ce omegowej)


Zapchane kanały to tak. U mnie olej był na górze. Filtr w V6 ma bypass, nie wiem czy dobrze napisałem więc nie powinno blokować. Smok czysty, micha cała. Ciśnienie na zimnym ok 5 bar, ale na gorącym spadało do 1 bara :( przy oleju 5W50. Zawór nadciśnieniwy w pompie ok bo otwierał się przy 6barach.
Z moich obserwacji wynika: Wzdłuż bloku silnika idą dwa kanały olejowe. Górny od pompy do chłodnicy oleju przez metalowe węże, z chłodnicy na zewnętrzną część filtra oleju, tam też w bloku jest owy bypass. Olej przenika przez filtr do centralnego otworu który jest w dolnym kanale. Z niego idzie na panewki główne, kanałami na głowice i do pompy oleju, a tam kanałem wokół jej do czujnika ciśnienia.
Jaki jest pełen obieg napiszę jak rozbiorę drugi silnik i wyjmę wał.

zdjąć wałki rozrządu i pompę oleju i dmuchać sprężonym powietrzem w kanały


Tylko jak odkręcić śrubę na wale?? Blokowanie koła zamachowego i walenie młotkiem w klucz nie przyniosło efektu. Kolega proponował zablokowanie wału trzonkiem młotka o bloku, ale trochę mam pietra :(

#13 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 02 listopada 2013 - 11:12

zdjąć wałki rozrządu i pompę oleju i dmuchać sprężonym powietrzem w kanały


Może spróbuje najpierw płukanie... czy to nie ma sensu....


Chciał bym uratować moją ślicznotkę:)

#14 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 listopada 2013 - 11:33

probuj. w końcu koszt nie wielki, ale może pomoże. Nie spróbujesz nie dowiesz sie.

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2013 - 11:47

Czy brak oleju mocno mógł wpłynąć na wałki oraz same panewki? Jak zdejmowałem panewki do gwintowania pod dekle, mechanik radził przesmarować je przed założeniem olejem, żeby na pierwszym rozruchu nie poszły na sucho, a tu? :o

#16 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 05 listopada 2013 - 13:02

Czy brak oleju mocno mógł wpłynąć na wałki oraz same panewki? Jak zdejmowałem panewki do gwintowania pod dekle, mechanik radził przesmarować je przed założeniem olejem, żeby na pierwszym rozruchu nie poszły na sucho, a tu? :o


A tu olej jest na panewkach, bo wydaje mnie sie ze olej jest na wale ale nie może dostać się na górną partie silnika.
Płukanka silnika niestety nie pomogła:(, wiec będzie trzeba przeczyścić kanały olejowe!!!

i tu poproszę może o pomoc. jak od czego zacząć...czyszczenie tych kanałów.

#17 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 16:13

A tu olej jest na panewkach, bo wydaje mnie sie ze olej jest na wale ale nie może dostać się na górną partie silnika.
Płukanka silnika niestety nie pomogła:(, wiec będzie trzeba przeczyścić kanały olejowe!!!

i tu poproszę może o pomoc. jak od czego zacząć...czyszczenie tych kanałów.


w głowicy są takie 2 śruby do kanałów olejowych które możesz wykręcić i czyścić kanały. Tylko to wymaga zrzucenia dolotu i pokryw zaworów

możesz zdjąć filtr użyć sprężonego powietrza i zobaczyć czy kanały są drożne

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 18:14

A tu olej jest na panewkach


Panewki też masz u góry, te które trzymają wałki rozrządu, nie tylko te na wale korbowym. W panewkach u góry masz też w nich kanały olejowe, które doprowadzają olej między panewkę, a wałek.

Dodany obrazek

tu masz dokładnie pokazane wałki zdemontowane oraz panewki.

Dodany obrazek

a tu głowicę. Także sądzę, że też jest możliwość zatarcia góry.

#19 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2013 - 01:45

Także sądzę, że też jest możliwość zatarcia góry.

jest taka możliwość. Tylko to jeszcze nie dużym kosztem idzie uratować ;)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#20 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 06 listopada 2013 - 22:16

jest taka możliwość. Tylko to jeszcze nie dużym kosztem idzie uratować ;)


jest opcja wskazania tych śrub do odkręcenia i czy obie odpowiedzialne są za dopływ oleju do wałków ????