Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ile obrotów powinien mieć 2.5V6 na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2007 - 23:52

Mam takie niby proste pytanie ale ciagle mnie to zastanawia tzn ile obrotów powinien mieć silnik 2.5 V6 na biegu jałowym czyli przysłowiowym luzie ? Bo ja mam zawsze równe 1000 rpm i coś mi się wydaje, że jak na V6 to coś za dużo (w astrze miałem np 960 rpm ale tam 1.4 motor był) z góry dzięki za odp :mrgreen:

#2 OFFLINE   Ciągnik

Ciągnik
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-10-2007
  • Skąd: Royston UK/Czarnków PL

Napisany 31 października 2007 - 02:36

nie jestem mechanikiem ale 1000 rpm to chyba zdeczka za duzo...

w 3.0 V6 mam 600 rpm

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 14:02

dzięki za odp. Może ktos od V6 to potwierdzić zebym wiedział ile dokładnie musi być obr.
Druga sprawa to jak to ustawić żeby silnik miał własnie takie obroty (recznie bez pomocy kompa) :?:

#4 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 31 października 2007 - 14:11

dzięki za odp. Może ktos od V6 to potwierdzić zebym wiedział ile dokładnie musi być obr.
Druga sprawa to jak to ustawić żeby silnik miał własnie takie obroty (recznie bez pomocy kompa) :?:


może sprawdzić czujnik temp. ? jeśli jest walnięty to komputer wali ci paliwo jak na ssaniu

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 14:19

Przy ssaniu mam 1200 obr po wylaczeniu opada na 1000 i tak juz zostaje. Nie mam zadnych problemow z silnikiem poprostu ciekawi mnie czemu mam tak duzo i jak to obnizyc. A ile jest u Ciebie bo widze ze masz ten sam motor ?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2007 - 14:41

nie jestem mechanikiem ale 1000 rpm to chyba zdeczka za duzo...

w 3.0 V6 mam 600 rpm



pomiedzy 500 a 600 sa prawidlowe




 


#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 15:28

pomiedzy 500 a 600 sa prawidlowe

U mnie w V-ce 500 bez klimy 600 na klimie.

#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 15:36

Dzieki za info. A wie ktoś może jak to ręcznie wyregulować ?

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2007 - 17:12

Dzieki za info. A wie ktoś może jak to ręcznie wyregulować ?



nie ma recznej regulacji.




 


#10 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 31 października 2007 - 17:12

U mnie jest tak jak napisał beast, 500-600

#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 października 2007 - 17:56

u mnie jest na pierwszej kresce..... podobno to jest 750....
pozdro

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 18:32

a propos recznej regulacji - DO WSZYSTKICH ktorzy krecac zderzakiem przepustnicy (jesli sie oczywiscie da, jak w x20xev i w wielu, wielu innych samochodach), mysla ze podkreca obroty - to sa w bledzie. Nawet jak ktos podkreca zderzakiem i obroty rosna to po zgasnieciu silnika ponownym uruchomieniu obroty wroca do poprzedniego stanu. Chyba ze ktos "przegiał" i tak przestawil zderzak przepustnicy ze czujnik polozenia przepustnicy przyjal takie polozenie jako dodanie gazu - ale wtedy obroty nie beda stabilne i czest beda powyzej 1000 a samochod bedzie wiecej spalal w trybie miejskim. Jesli ktos juz majstrowal i niemoze dojsc konca, to mozna ustawic przepustnice na "swoje mioejsce", nalezy podlaczyc miernik pod przewod sygnalowy czujnika i tak "opuszczac przepustnice az napiecie spadnie ponizej 0,7V (to jest takie stabndardowe napiecie dla tego typu czujnika jak np w oplach rzedowkach), chyba ze jest czujnik ktory pracuje w zakresie innego napiecia (np 0,5 V to sygnal wolnych obrotow). Generalnie chodzi o to zeby nie przekroczyc progu "wzbogacania" - np wx20xev ktos ustawi tak przepustnice ze czujnik da napiecie 1 V - to sygnal dla ecu ze DODALISMY GAZ a w rzeczywistosci go nie ruszylismy - Pisze o tym poniewaz wiele razy grzebiac przy samochodach spotykam sie z tym ze ktos "srubka' podkrecil obroty............... TO NIE TA GENERACJA SAMOCHODÓW
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 31 października 2007 - 19:46

A ja zapytam o prawidłowe obroty Omegi 2.0 16V , ja mam ok 1000 (nigdy więcej) czy takie obroty na luzie są dobre czy muszę coś wymienić ???

Pozdrawiam

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2007 - 20:04

ok. Ja mam 750 jak wbije D w skrzyni to 500-600.

#15 OFFLINE   wojtek1234

wojtek1234
  • 82 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: katoiwice

Napisany 31 października 2007 - 20:39

ja ma w swojej v-ce bez klimy 550-600 a z klima jakieś 700
C 3.0V6 Black Caravan 2000'
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg

#16 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 31 października 2007 - 21:14

hmmm czyli u mnie stanowczo za wysoko ,bez włączonej klimy i innych pierdółek jest blisko 1000 ,oj trzeba będzie odwiedzić mechaniora :???:

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2007 - 21:24

hmmm czyli u mnie stanowczo za wysoko ,bez włączonej klimy i innych pierdółek jest blisko 1000 ,oj trzeba będzie odwiedzić mechaniora :???:


no troche za wysoko. na simteku mozna kompem regulowac




 


#18 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 31 października 2007 - 21:37

dzięki za odp. Może ktos od V6 to potwierdzić zebym wiedział ile dokładnie musi być obr.
Druga sprawa to jak to ustawić żeby silnik miał własnie takie obroty (recznie bez pomocy kompa) :?:


może sprawdzić czujnik temp. ? jeśli jest walnięty to komputer wali ci paliwo jak na ssaniu


U mnie jest błąd czujnika płyny chłodzącego - mam taki problem że czasem jak stoje na światłach to obroty nagle wchodzą na 1400 i musze ostro trzymać hamulec żeby nikomu w dupe nie wjechać. Ale temp pokazuje prawidłową na liczniku. Gdzie szukać czujnika. Jakie dojście do niego. Czy to w ogóle czujnik. Jaka cena nowego i ile z tym roboty.

Motor - X30XE
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 października 2007 - 21:45

U mnie jest błąd czujnika płyny chłodzącego - mam taki problem że czasem jak stoje na światłach to obroty nagle wchodzą na 1400 i musze ostro trzymać hamulec żeby nikomu w dupe nie wjechać. Ale temp pokazuje prawidłową na liczniku. Gdzie szukać czujnika. Jakie dojście do niego. Czy to w ogóle czujnik. Jaka cena nowego i ile z tym roboty.

Motor - X30XE



w omach sa 2 czujniki : 1 na deske dlatego pokazuje dobrze , 2 na kompa. w V6 obydwa czujniki sa na mostku wodnym z tylu silnika za glowicami. koszt kolo 40 pln. do wymiany trzeba podszybie zwalic. max godzina jesli tego nie robiles.




 


#20 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 31 października 2007 - 22:10

jeśli są na mostku to znaczy że trzeba wymienić 2 czujniki? Ma ktoś fotki tego?
Dodam że często - gęsto zapala się check przy ok 90*C a po osiągnięciu 95*C gaśnie. Czy taki skok obrotó to właśnie czujnik? Dodam że krokowca już wymieniłem.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic