Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym czy to normalne ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 29 października 2007 - 19:40

witam !
czy to normalne ze na zagrzanym silniku wytwarza sie takie cisnienie cieczy ze cieknie mi spod korka plyn chlodzacy ? jak chcialem odkrecic korek tozaczelo parowac spod niego i wylewac sie mocno plyn tak jakby bylo przelane w zbiorniczku.Jak jest zimny moge odkrecic normalnie i jest ok wszystko zaczyna sie jak silnik jest goracy.Czy to jest normalne ??
z gory dzieki za opinie !

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 19:55

W układzie chłodzenia wytwarza sie nadciśnienie i przy goracym silniku jak odkręcasz korek to wywala płyn - to normalne.
Oczywiście zakładam ze nie masz twardych węży wskazujących na UPG

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2007 - 19:56

nie jest normalne - w ukladzie chlodzenia jest cisnienie, dzieki kotremu podwyzsza sie temp przy kotrej plyn chlodniczy zaczyna sie gotowac. O ile podniesienie poziomu plynu (czy jego wylewanie sie na zew.)przy odkreconym korku i goracym silniku mozna uznac za normalne o tyle jego ubytek przy zakreconym pojemniku juz nie. W zakretce pojemnika sa zaworki byc moze one nie trzymaja i stad ten wyciek, jesli zas odkrecasz korek i podczas pracy silnika plyn zaczyna "bulgotac", przez co podnosi swoj stan tak ze sie wylewa to nalezy sprawdzic czy nie jest to objaw wadliwej pracy termostatu (ale wtedy wskaznikk temp w samochodzie pokaze temp powyzej 100 a chlodnica zimna). Najgorsze to padniecie uszczelki pod glowice co powoduje przedostawanie sie spalin do ukladu chlodzenia ale wtedy im wyzsze obroty tym twardsze weze, nie rowna praca silnika (szarpanie , przerywanie), bulgotanie w zbiorniczku itd. Nie panikuj i zacznij od najprostszych rzeczy czyli - korek

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2007 - 19:57

Dodam ze nadciśnienie wynosi 0.13 MPa a reguluje je korek zbiornika. Zgadzam sie z kczech że nie powinno cieknąc normalnie spod zakręconego korka.

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 października 2007 - 20:50

kolego wymień sobie korek...w ASO zapłacisz grosze..... sprawdź czy cieknie jeżeli tak to może zbiorniczek coś eie teges...

i nigdy pod żadnym pozorem nie odkręcaj gwałtownie... korka na rozgrzanym silniku... widizałem jak zrobił tak kiedyś koleś na parkingu jak jezdził punto i zagotowął go.. buchneła paraz z pod maski przez zawór bezpieczeństwa.... normalne w takim przypadku...
ty masz 2,5V6 wiec tam potrafi być tem prawie 100stC wiec tzreba uważać a pozatym szkoda płynu...

ale nie zdażyłem mu powiedzieć jak zaglądął pod maskę żeby nie odkręcał korka.. wtedy jak buchneło.... poparzyło mu łapki... :cry: na szczeście tylko zaczerwienienie... dobrze ze nie na twarz....

#6 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 30 października 2007 - 00:03

dzieki chlopaki za porady !
wymienilem korek co uwazalem ze nie przyniesie zadnego skutku a tu nagle zrobilo sie szczelnie !
pomimo tego jak delikatnie odkrecam korek to od razu wylatuje plyn ale uwazam to za normalno po waszych wypowiedziach najwazniejsze ze juz nie cheknie.
dzieki bardzo i pozdrawiam !

#7 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 30 października 2007 - 21:01

Dzis po zgaszeniu silnika a ze byl to wieczor uslyszalem jakby gotowanie sie pod maska a siedzialem w srodku.To jakby bulgotanie,lekkie syczenie co wy na to ?czy nawet jesli dochodzi tam do 100 stopni czy to nie jest niepokojace ??

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 października 2007 - 21:04

ze byl to wieczor uslyszalem jakby gotowanie sie pod maska a siedzialem w srodku


hm.... kiedyś też tak miałem.... ale śądziłem że to raczej z klimatyzacji......

ale teraz nie ma.... :hehe:
:mrgreen:
albo mam coś ze słuchem...... :razz:

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2007 - 21:15

wiem ze w wiekszych silnikach (jak np 2,5) i wielu dieselach sa pompki (wspomagajace) elektryczne, ktore po zgaszeniu silnika powoduja dalszy obieg wody. Nie znam dobrze Twojego silnika ale wydaje ni sie ze gdzies wyczytalem ze cos takiego jest. Wiec moze slyszales jej prace a co za tym idzie "przelewanie sie plynu". Jesli jednak uwazasz ze Twoj uklad chlodniczy nie pracuje wlasciwie to skonsultuj to z kims "na zywo" bo zla praca tego ukladu to tylko wydatki......
Dzialanie termostatu mozesz sprawdzic latwo. Przy temp 95-100 gorny i dolny waz chlodnicy powinien byc goracy. jesli dolny jest zimny (bardzo letni) to oznacza ze termostat jest zamkniety (lub bardzo lekko uchylony)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 października 2007 - 21:19

Dzialanie termostatu mozesz sprawdzic latwo. Przy temp 95-100 gorny i dolny waz chlodnicy powinien byc goracy. jesli dolny jest zimny (bardzo letni) to oznacza ze termostat jest zamkniety (lub bardzo lekko uchylony)


jutro sobie to sprawdze.... dzieki.... :piwo:

#11 OFFLINE   marcin222

marcin222
  • 122 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Nowa Sol

Napisany 30 października 2007 - 21:42

konsultowalem to z mechanikiem i stwierdzil ze chyba tak ma byc bo weze na goracym silniku nie sa twarde.Wolalem jednak zapytac ludzi ktorzy byc moze juz cos takiego przerabiali.dodam ze to 2,5 v6

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 października 2007 - 21:50

to bylgotanie to może być ta pompka... po zatrzymaniu otwórz maske, zgaś silniki szybko wysiądź....i może namierzysz to bulgotanie....

u mnie przez jakiś czas chodza jeszcze wlentyaltory... a jak się wyłączają to słychac tak jakby lądowął statek kosmiczny taki dźwięk o niskiej czestotliwości... :hehe:
buuuuuuuuuuuu....
:razz:

#13 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 30 października 2007 - 22:12

Jestem za termostatem.Sprawdż.

#14 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 31 października 2007 - 09:22

Witam umienia też po zgaszeniu silnika słychać tajkie bulgoty gdzieś z silnika wydaje się że to gdzieś koło krokowego. Myślałem że to tylko u mnie :grin:
2009 rok DM

#15 OFFLINE   Szanku-Omega2,5

Szanku-Omega2,5
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-11-2007
  • Skąd: Poznan

Napisany 10 listopada 2007 - 23:15

Witam umienia też po zgaszeniu silnika słychać tajkie bulgoty gdzieś z silnika wydaje się że to gdzieś koło krokowego. Myślałem że to tylko u mnie :grin:


U mnie tez sie tak robi i bulgocze pod gorna kapa a wymienilem juz korek od zbiorniczka termostat wiec pozostalo mi juz tylko wymienic uszczelki pod glowicami

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopada 2007 - 23:19

Witam umienia też po zgaszeniu silnika słychać tajkie bulgoty gdzieś z silnika wydaje się że to gdzieś koło krokowego. Myślałem że to tylko u mnie :grin:


U mnie tez sie tak robi i bulgocze pod gorna kapa a wymienilem juz korek od zbiorniczka termostat wiec pozostalo mi juz tylko wymienic uszczelki pod glowicami



u mnie nic nie bulgocze.




 


#17 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 10 listopada 2007 - 23:47

u mnie nic nie bulgocze.


Ja nie wiem czy ja jestem już przewrażliwiony czy faktycznie ta moja Omega to kupa złomu!!! :cry:
2009 rok DM

#18 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2007 - 09:16

w V-kach sa elektryczne pompi które przepompowuja plyn( nawet po wyłaczeniu kluczyka) prawdopodobnie to wlasnie słyszysz. Co do samych omek ( niekoniecznie twojej) to wydaje mi sie że to rzeczywiście niemiecka kupa zlomu.

#19 OFFLINE   komar

komar
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Manchester

Napisany 18 listopada 2007 - 21:32

]]u mnie tez syczalo i robilo cisnienie,jak sie okazalo to byla zuzyta membrana w reduktorze gazu.wymienilem i po klopocie,a jeszcze dodam ze poznalem usterke po zapachu plynu w zbiorniczku;zalatywal delikatnie gazem' :jezor:
komar

#20 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 18 listopada 2007 - 23:02

w V-kach sa elektryczne pompi które przepompowuja plyn( nawet po wyłaczeniu kluczyka) prawdopodobnie to wlasnie słyszysz


Czy to ta pompka?


Dodany obrazek

]]u mnie tez syczalo i robilo cisnienie,jak sie okazalo to byla zuzyta membrana w reduktorze gazu.wymienilem i po klopocie,a jeszcze dodam ze poznalem usterke po zapachu plynu w zbiorniczku;zalatywal delikatnie gazem'

A miałeś ogrzewanie?
2009 rok DM