Nadeszło rozwiązanie problemu

od kilku dni przestał mi świecić Check
tak sam z siebie
natomiast auto dalej muliło i paliło duże ilości paliwa
Dzieki uprzejmości forumowego kolegi DamianSz
człowiekowi wielkiej wiedzy i żadko spotykanej uczynności
za co pokłony składam i wielkie podziękowania
udało się podłączyć moją Omcię do OP-com-a
Komp nie wykazał żadnych błędów ale w parametrach pracy
dopatrzyliśmy się że zapłon jest bardzo opóźniony
pokazywało wartosć -15 do -17 stopni a powinno być od 0 do 15 stopni
przy wspólnych konsultacjach postawiliśmy na cewkę zapłonową
jako że orginału nie mogłem na szybko załatwić na miejscu
pomyślałem że najpierw tak dla zasady i spokoju ducha wymienię czujnik położenia wału
Nabyłem wspomniany czujnik założyłem
i auto śmiga jak złoto
zbiera się dobrze i na Pb i na LPG
no i przy tym ustabilizowała się temperatura silnika
w najbliższym czasie sprawdzę tylko dokładnie zużycie paliwa i to będzie na 100% potwierdzenie braku awarii
Przepływomierz który wcześniej pokazywał błędy okazał się być dobry
jego parametry są w bardzo dobrym zakresie więc wymiana odpadła

Wszystkim konsultantom w temacie dziękuję za rady i pomoc
a teraz tak z innej beczki
chcę Wam pokazać "niemiecką precyzję
dodam że moja Omcia zakupiona z niemiec od rodziny
serwisowana w ASO Opel Niemcy
kiedy rozbierałem dolot do czyszczenia i przeglądu
napotkałem na coś takiego po czym opadły mi ręce
takich baboli nie robi nawet pan Józek z warsztatu w PGR w w Wólce Małej
zobaczcie sami sory za jakość fot ale nie miałem nic lepszego pod ręką



dodam jeszcze że uszczelka przed założeniem w ASO musiała być pęknięta bo widac było na niej próby naprawy/sklejania