

czujnik położenia wału OB 2,0 8V x20SE prośba o pomoc
#1
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 20:34
ręce już mi opadają
mam problem z umiejscowieniem czujnika położenia wału
i jak zabrać się do jego wymiany
jeżeli jest gdzieś porada czy foto porada uprzejmie proszę o linka bo nic nie znalazłem co by mnie naprowadziło
z góry wielkie dzięki
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 20:45
Witam
ręce już mi opadają
mam problem z umiejscowieniem czujnika położenia wału
i jak zabrać się do jego wymiany
jeżeli jest gdzieś porada czy foto porada uprzejmie proszę o linka bo nic nie znalazłem co by mnie naprowadziło
z góry wielkie dzięki
pozdrawiam
oj słabo szukasz:p
http://forum.omegakl...read.php?t=9693
#3
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 20:56
bedzie spora operacja się do niego dobrać...
mam jeszcze jedno pytanie
przy pomocy styków na manetce wycieraczki odczytałem tak jak radzono tu na forum kod błędów
wyszło mi coś takiego
011 04
24846
przepatrzyłem wszystkie (chyba) listy kodów błędów na forum ale żaden z nich nie odpowiada wartościom odczytanym na wyświetlaczu
co to może być?
Z góry dzięki

#4
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 21:09
wielkie dzięki za szybką odpowiedź
bedzie spora operacja się do niego dobrać...
mam jeszcze jedno pytanie
przy pomocy styków na manetce wycieraczki odczytałem tak jak radzono tu na forum kod błędów
wyszło mi coś takiego
011 04
24846
przepatrzyłem wszystkie (chyba) listy kodów błędów na forum ale żaden z nich nie odpowiada wartościom odczytanym na wyświetlaczu
co to może być?
Z góry dzięki
no niestety to nie tu są kody błędów, to na wyświetlaczu to tylko numer softu wyświetlacza, a u ciebie nie działa chyba sprawdzanie na spinacz w gnieździe OBD2
komunikaty http://forum.omegakl...read.php?t=2657
metoda na spinacz http://forum.omegakl...hread.php?t=202
#5
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 21:39
a u ciebie nie działa chyba sprawdzanie na spinacz w gnieździe OBD2
działa jak najbardziej
mam problem z umiejscowieniem czujnika położenia wału
a co do umiejscowienia - http://forum.omegakl...03&postcount=29
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 21:51
najpierw uporam się z czujnikiem położenia wału a później poprostu podjadę wpiąć się do kompa
nie ma co tak wróżyć z fusów...
w/g ostatniego odczytu z kompa pokazał błąd czujnika prędkości obrotowej
więc to pewnie jego wina
rozbiorę i looknę po kablu czy gdzieś nie jest zwarty.
ekhh
w ostatnim okresie czasu było troszkę problemów
bo silnik mi mulił i na benzynie i na gazie ale błędów nie pokazywał
wzrosło tylko zużycie paliwa i LPG... -tak nagle
oraz na wolnych obrotach ale tylko na benzynie silnik przy pełnej temp pracy spadał nagle
z obrotów do wartości prawie zerowej po czym wchodził z powrotem na prawidłowe
i tak sekwencyjnie niemal w równych odstępach szarpiąc przy tym
Gazwonik powiedział - przepływka - wymieniona na orginał...
to samo
kolega mechanior mówi czyść EGR - wyczyszczony to samo
posprawdzane wszystkie podciśnienia- to samo
wyczyszczone odmy- to samo
wyczyszczony krokowiec - to samo
w miedzyczasie wyszło że jest szczelinka na wydechu przed sondą lambda - pomyślałem mam dziada pospawałem - to samo
no może nie to samo bo jakby ciut lepiej zaczął przyspieszać ale dalej faluje tylko na benzynie i jeszcze troszkę muli przy czym przez cały okres kiedy zaczęła się ta usterka silnik wkręcał się na postoju powyżej 4,5 tys obrotów
no i jeszcze kilka razy rano ciężko mi palił szarpiąc przy tym jakby na 2 gary pracował
przy tym rozjechał się czujnik temperatury zewnętrznej wymieniony - niby działa ale zawyża gdzieś o 3-4 stopnie na +
niedawno pojawił się właśnie błąd czujnika prędkości obrotowej (opis z kompa)
więc jeszcze tylko on został do wymiany lub chociaż przelookania
co dalej - nie wiem...
#7
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 21:56
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 22:08
spróbuj jeszcze zaślepić EGR i odłączyć aku na noc w celu resetu ECU , możliwe że LPG rozjechało mapy PB
spróbuję zaślepić EGR bo tego nie robiłem
natomiast aku rozłączałem już kilka razy na noc i to samo
ale jeszcze raz rozłączę zaraz i zobaczymy rano
dzięki wielkie za zainteresowanie i rady
pozdr
#9
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 23:00
w/g ostatniego odczytu z kompa pokazał błąd czujnika prędkości obrotowej
więc to pewnie jego wina
a silnik był uruchomiony czy nie obracał się??
bo jak się nie obracał to nie będzie wskazań czujnika wału:)
#10
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 17:07
heja silnik był uruchomiony czy nie obracał się??
bo jak się nie obracał to nie będzie wskazań czujnika wału:)
silnik podczas odczytu był uruchomiony
i pokazywał "niewłasciwy odczyt z czujnika predkości obrotowej"
wieczorem EGR zaślepiony klema zdjęta na noc
przed chwilą założyłem klemę i odpaliłem silnik
zapalił od razu wszedł na wyższe obroty (normalnie) po chwili spadły
do wartości około750- 800 (wzrokowo z licznika)
bez przełączania na LPG przejechałem około 10km silnik w miarę normalnie ciągnie
choć czuć lekkie zmulenie jeszcze
po osiągnięciu pełnej temperatury silnika na wolnych obrotach znowu to samo
trzyma ok 800 obrotów i spada wskazówka prawie do zera takim szarpnięciem
i znowu wraca do prawidłowych obrotów i tylko na benzynie po przełączeniu na LPG nie ma tego efektu
zauważyłem że jest jakby lepiej po wyłączeniu klimy całkowicie
choć objaw nie ustaje tylko jest jakby łagodniejszy
oczywiście "check" dalej świeci
czytałem gdzieś na forum że to może nie być całkiem padnięty czujnik położenia wału a jest tylko zabrudzony i może powodować taki efekt (gdyby całkiem padł silnik by zgasł albo nie odpalał) więc nie pozostaje nic innego jak się do niego dobrać i na początek spróbować go wyczyścić...
a jak nie to wymiana
i tu pytanie czy czujnik np z 16V pasuje do 8v? i czy orginał czy może być zamiennik?
dodam jeszcze:
nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tą całą sytuacją ale od jakiegoś czasu tzn gdzieś około 3tys km wstecz silnik zaczął trzymać mi jakby wyższą temperaturę
normalnie prawie nigdy nie przekroczył mi 95 stopni a teraz przy dłuższej jeździe albo
przydzidowaniu wskakuje na jakieś około 98 stopni tak prawie pod 100 ale załącza się wentylator i schodzi poniżej 95 i np na wolnych obrotach dość szybko znowu wchodzi na 98 i spada i tak cyklicznie
wtedy właśnie jest największe nasilenie tego szarpania obrotami
nie wiem czy to może mieć coś wspólnego?
jakiś czas wstecz zaczął ubywać mi płyn chłodniczy i nie bardzo potrafiłem ustalić skąd myślałem że uszczelka pod głowicą ale przewody nie puchły płyn czysty olej też w końcu doszedłem
że rozszczelniła się obudowa termostatu więc uszczelniłem dalej ubywał i po dokładniejszym sprawdzeniu
okazało się że zawór sterujący nagrzewnicą puszcza więc poszedł nowy
przy okazji pomyślałem też o pompie wody założyłem nową a przy okazji pasek rozrządu i rolkę
płyn nie ubywa wszystko ok ale tą temperaturę dalej tak jakoś wysoko trzyma
nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale kojarzę że te problemy z tymi falującymi obrotami chyba zaczęły się w tym samym czasie co ta wyższa temperatura
dziwne jest to że tego falowania obrotów nie ma przy temperaturze 90-93 stopnie dopiero jak silnik zagrzeje się do około 95 i wyżej i bardziej narasta przy włączeniu klimy a bez klimy jest jakby łagodniejsze falowanie
kolejny dzień z życia...

Panowie poradźcie bo sam już nie wiem co jest grane
wróciłem własnie od dwóch mechaników
podpinałem pod komputer i pokazało mi u jednego błąd przepływki i czujnika prędkości obrotowej silnika
a u drugiego tylko błąd czujnika prędkości obrotowej
ale żeby było śmieszniej co się okazało że w żadnym z komputerów nie było można odczytać parametrów silnika gdyż pod oznaczeniem X20SE są tylko 16 zaworowe
a jeszcze śmieszniej nawet 16V z mocą 85kw zdębiałem bo nie znaleźli ani jednej wersji
X20SE 2,0 8V 85kw
połaczenie z sterownikeim uzyskano pt Bosch M 1.5.4 ale właśnie dało się odczytać błędy natomiast żadnych parametrów silnika
z tego co wiem to X20SE 8V miały w moim roczniku Bosch M1.5.2 i chyba M 2.5
to już teraz nie wiem jak zdiagnozować mój problem
pomoże ktoś?
z góry wielkie dzięki
#11
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 17:41
Panowie poradźcie bo sam już nie wiem co jest grane
wróciłem własnie od dwóch mechaników
podpinałem pod komputer i pokazało mi u jednego błąd przepływki i czujnika prędkości obrotowej silnika
a u drugiego tylko błąd czujnika prędkości obrotowej
ale żeby było śmieszniej co się okazało że w żadnym z komputerów nie było można odczytać parametrów silnika gdyż pod oznaczeniem X20SE są tylko 16 zaworowe
a jeszcze śmieszniej nawet 16V z mocą 85kw zdębiałem bo nie znaleźli ani jednej wersji
X20SE 2,0 8V 85kw
połaczenie z sterownikeim uzyskano pt Bosch M 1.5.4 ale właśnie dało się odczytać błędy natomiast żadnych parametrów silnika
z tego co wiem to X20SE 8V miały w moim roczniku Bosch M1.5.2 i chyba M 2.5
to już teraz nie wiem jak zdiagnozować mój problem
pomoże ktoś?
z góry wielkie dzięki
wszystko dobrze, tu masz opis
#12
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 18:47
wszystko dobrze, tu masz opis
hmm dobrze tylko po części
bo przy komunikacji właśnie z tym sterownikiem
dało się odczytać kody błędów ale nie dało się wejść w parametry pracy silnika
gdyż w żadnym z komputerów nie występował X20SE w wersji 8V
wszystkie były 16V o różnych mocach nawet 85kw co by odpowiadało właśnie 8V
ale też komp nie czytał parametrów pracy...
jest to możliwe że komputer nie ma w swojej pamięci danych na temat X20SE 2,0 8V ?
#13
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 18:49
hmm dobrze tylko po części
bo przy komunikacji właśnie z tym sterownikiem
dało się odczytać kody błędów ale nie dało się wejść w parametry pracy silnika
gdyż w żadnym z komputerów nie występował X20SE w wersji 8V
wszystkie były 16V o różnych mocach nawet 85kw co by odpowiadało właśnie 8V
ale też komp nie czytał parametrów pracy...
no tak, tylko co to za komp?? bo X20SE nie ma 16V
#14
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 18:58
no tak, tylko co to za komp?? bo X20SE nie ma 16V
nie wiem dokładnie co to było ale jeden produkcji Hella podobno najnowszy jaki jest na rynku
a drugi w podobnej obudowie tylko inny kolor
nie wiem bo nie znam się na tych kompach
na wyświetlaczu widziałem na własne oczy że pod pozycją Omega B 96 2,0 w wersji X20SE były tylko 16v jak dobrze pamiętam pięć rodzajów z różnymi mocami
i z żadnym z nich nie potrafił nawiązać połączenia tak by sprawdzić parametry pracy silnika
może musi być jakiś konkretny model takiego kompa?
po parametrach więcej byśmy się coś dowiedzieli a tak
druga przepływka Orginał (w ciągu krótkiego czasu) i czujnik prędkości obrotowej
a i dalej nie ma pewności że te inwestycje zaprocentują...
sam nie wiem...
#15
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 19:13
nie wiem dokładnie co to było ale jeden produkcji Hella podobno najnowszy jaki jest na rynku
a drugi w podobnej obudowie tylko inny kolor
nie wiem bo nie znam się na tych kompach
na wyświetlaczu widziałem na własne oczy że pod pozycją Omega B 96 2,0 w wersji X20SE były tylko 16v jak dobrze pamiętam pięć rodzajów z różnymi mocami
i z żadnym z nich nie potrafił nawiązać połączenia tak by sprawdzić parametry pracy silnika
może musi być jakiś konkretny model takiego kompa?
po parametrach więcej byśmy się coś dowiedzieli a tak
druga przepływka Orginał (w ciągu krótkiego czasu) i czujnik prędkości obrotowej
a i dalej nie ma pewności że te inwestycje zaprocentują...
sam nie wiem...
szukaj kogoś z forum w swojej okolicy z op-com-em lub opelscanerem, to ci sczyta błędy
http://forum.omegakl...isplay.php?f=81
#16
OFFLINE
Napisany 09 października 2013 - 19:39
szukaj kogoś z forum w swojej okolicy z op-com-em lub opelscanerem, to ci sczyta błędy
http://forum.omegakl...isplay.php?f=81
tak zrobię

dzięki robert za cierpliwość

i porady
jak dojdę co to było to opiszę tutaj
#17
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 17:55
jak na razie nie udało mi się nawiązać kontaktu z kimś gdzie mógłbym podłączyć
się do op-com-a albo opelscanera więc postanowiłem odczytać błędy na spinacz
jako że nie potrafię prawidłowo odczytać kody tych błędów
bardzo uprzejmie proszę kogoś kto się na tym zna aby je odczytał
i ewentualnie zinterpretował za co z góry wielkie dzięki

dodam że Oma 2,0 8V X20SE 96 rok sterownik motronic
jeżeli to pomoże coś lepiej w identyfikacji to podam VIN WOL000026T1109724
poniżej zamieściłem filmik
nieco dłuższy pewnie niż potrzeba ale sami ocenicie
#18
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 18:17
#19
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 19:43

wychodzi na to że zwaliła się i przepływka i czujnik położenia wału jednocześnie...
oj chyba zaboli

dziś udało mi się zrobić dość dobrze obrazujący problem filmik
widac na nim dokładnie jak falują obroty tylko na benzynie a po przełączeniu na gaz wszystko ustaje
zobaczcie i oceńcie jak to wygląda
dodam jeszcze że w wypięcie przepływki w czasie takiego falowania nic nie daje
po wypięciu przepływki silnik dalej faluje a powinien się ustabilizować
dokładnie amplitudę widać w okolicy 2:40
zobaczcie sami
tu drugi link
#20
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 19:45
zobaczcie sami
Ten film wideo jest prywatny.
udostępnij najpierw ten film

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.