Czujnik temperatury silnika (płynu chłodzącego)
#1 OFFLINE
Napisany 13 września 2006 - 23:17
2. Czy dostanę się do niego bez konieczności wchodzenia pod spód auta ?
#2 OFFLINE
Napisany 14 września 2006 - 18:43
#3 OFFLINE
Napisany 14 września 2006 - 19:53
#4 OFFLINE
Napisany 14 września 2006 - 21:41
Z tyłu silnika jest w 16-ce, czyli od strony podszybia.
OK... a dostane sie do niego od gory czy od dolu ?
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 14 września 2006 - 21:58
#7 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 12:27
i dlaczego cita napisał co następuje?:
http://forum.omegakl...nik temperatury
mi w sklepie facet pokazywał taki czujni, w niektórych postach też była mowa o nim i nie wiem teraz o co chodzi z tą miseczką, o której pisze Cita?
help please!
#8 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 13:35
w niektórych postach też była mowa o nim i nie wiem teraz o co chodzi z tą miseczką, o której pisze Cita?
help please!
ja pisałem o czujniku poziomu płynu, który jest w zbiorniczku wyrównawczym.
Czujnik temp. silnika dla kompa w Vce jest za silnikiem, trza rozebrać podszybie, zeby sie do niego dostac. W 2,0 nie wiem gdzie jest, ale na 100% mozna tam sie dostać nie rozbierając połowy samochodu, jak w Vce
#9 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 14:54
Dzięki Cita, teraz pojąłem.ja pisałem o czujniku poziomu płynu, który jest w zbiorniczku wyrównawczym.
Czujnik temp. silnika dla kompa w Vce jest za silnikiem, trza rozebrać podszybie, zeby sie do niego dostac. W 2,0 nie wiem gdzie jest, ale na 100% mozna tam sie dostać nie rozbierając połowy samochodu, jak w Vce
PS.
A może jednak ktoś wie gdzie dokładnie ten czujnik jest w mojej Omce 2.0 16v (x20xev)?
Dzięki z góry
#10 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 16:27
Mam taki nowy oryginalny do sprzedania:
CZUJNIK TEMPERATURY
#11 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 18:16
Pasuje do każdego z silników: X20XEV (tylko numery silnika: 14374800 - 31000032, Vectra do 1998 roku)
Co to znaczy ..."tylko do numerów silnika xxxx-xxxx, Vectra itp..?".. to znaczy, że pasuje również do Omegi? i co o jakie numery tu chodzi? gdzie je odczytać?
A tutaj zebrałem zdjęcia, które zebrałem w postach.
nr 1 i 2 mają tej samej długości wtyczkę, ale różne "czpeczki"
z kolei zaś nr 3 (ten od Dextrana) ma krótką wtyczkę!
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi uczciwie (bez bajery), który z nich pasuje do mojej Omy 2.0 16v?
#12 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 18:18
Pasuje do każdego z silników: X20XEV (tylko numery silnika: 14374800 - 31000032, Vectra do 1998 roku)
Co to znaczy ..."tylko do numerów silnika xxxx-xxxx, Vectra itp..?".. to znaczy, że pasuje również do Omegi? i co o jakie numery tu chodzi? gdzie je odczytać?
który z nich pasuje do mojej Omy 2.0 16v?
X20XEV to wlasnie 2,0 16V, np. w Omedze.
Numery silnika odczytasz - albo z umowy kupna, albo z silnika - są wytłoczone na bloku.
#13 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 11:09
Dzięki za info, ale tyle to już wiem (lekcje odrobiłem... :mrgreen:)X20XEV to wlasnie 2,0 16V, np. w Omedze.
co to jest ten blok? i jak to odczytać? mam wyjąć silnik?... :razz:Numery silnika odczytasz - albo z umowy kupna, albo z silnika - są wytłoczone na bloku
Sory Cita za zupełną ignorancję, ale zupełnie się nie znam tej terminologii
#14 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 11:48
co to jest ten blok? i jak to odczytać? mam wyjąć silnik?... :razz:
Sory Cita za zupełną ignorancję, ale zupełnie się nie znam tej terminologii
blok to inaczej mówiąc korpus silnika. Wszytsko inne jest do niego przymocowane.
Numer silnika wyglada zwykle jakość tak:
http://www.vaultcars...nginenumber.JPG
http://www.glencoyne...ages/8cylnr.jpg
http://www.pelicanpa...no_pic2_big.JPG
ale regół nie ma, a powyższe obrazki to nie są silniki opla, ale już mi sie nie chcialo dalej goglac. Nie pamietam w którym miejscy jest numer w 20 16V, ale musisz szukać na silniku miejsca, gdzie kawałek żeliwa jest wypolerowany i na nim są wytłoczone numery. Zwykle miejsce jest na tyle brudne, a czasem i skorodowane, ze moze być ciężko znaleźć...
#15 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 11:53
Właśnie gadałem z innymi i mało kto wie gdzie są wybite te numery..
zaraz wkładam kalosze (bo leje) i idę z ciekawości sprawdzić...
pozdro
PS
Zmokłem, ubrudziłem się ... i nie znalazłem tego numerku :evil: może meches mi pomoże
nio trudno się mówi, ale jakby ktoś wiedział, gdzie w Omesi 2.0 16v są wybite te gówniane numery, to proszę o cynk
nara
#16 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 15:28
#17 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 16:57
Cita, wielkie dzwięki
Właśnie gadałem z innymi i mało kto wie gdzie są wybite te numery..
zaraz wkładam kalosze (bo leje) i idę z ciekawości sprawdzić...
pozdro
PS
Zmokłem, ubrudziłem się ... i nie znalazłem tego numerku :evil: może meches mi pomoże
nio trudno się mówi, ale jakby ktoś wiedział, gdzie w Omesi 2.0 16v są wybite te gówniane numery, to proszę o cynk
nara
Nic dziwnego, że ich nie znalazłeś!
One są wybite w pobliżu łączenia silnika ze skrzynią. Stojąc z przodu auta to po prawej stronie. Za kolektorem wydechowym - pisane są od góry do dołu. Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć! Proponowałbym zabrać jakąś latarkę!
P.S. O kolega Wolf był szybszy, tylko nie wiem czemu jego postu nie widziałem
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#18 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 17:06
#19 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2006 - 17:23
nie ma znaczenia jeżeli masz ll gen i odpalasz auto na lpg,we wszystkich innych przypadkach gdzie odpala się na benie sprawny czujnik jest koniecznyjednak zalozylem gaz i teraz nie ma on znaczenia dlatego nie wymieniam...
#20 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2006 - 20:39
Omega A 2.6 Caravan. Z waszych opisów wynika iż ma być z tyłu silnika (szczegółowo rozpisał się wolf w temacie o problemach z odpalaniem silnika). Ja niestety nie dokopałem się tam do niego. Za to mam wrażenie że to może być ten z przodu silnika, po lewej stronie od korka wlewu oleju do silnika. Wygląda podobnie jak ten na zdjęciu nr 2 tylko że ma biały łepek - na zdjęciu jest niebieski. Nie wykręcałem go.
Czy to jest właśnie ten czujnik? A jak nie to od czego on jest?
: