

[OB & OBFL] Pomoc przy ustawieniu LPG
#1
OFFLINE
Napisany 21 września 2013 - 20:42
#2
OFFLINE
Napisany 21 września 2013 - 22:09
#3
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 10:50
#4
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 11:16
Witam.Jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc.Pubuje sam metoda prob i bledow.Moze mi ktos podpowiedziec co dalej popoprawiac.
Jest zbyt bogato , rozjazd na bankach , zbyt wysokie ciśnienie gazu , wysoka temperatura kalibracji, czy na pb tez jest rozjazd na bankach? Podciśnienie 0,31 możliwa lewizna na jednym z banków.

#5
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 11:25
#6
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 11:36
No to po kolei.Co pozmieniac w ustawieniach sterownika.Fota 1.
Tutaj parametry możesz na razie zostawić i przyjrzyj się wybranym czujnikom temperatury. Przed odpaleniem silnika podepnij komputer i sprawdz jak wyglądają temperatury , na zimnym silniku zwykle po nocnym postoju temperatury parownika i gazu powinny pokazywać temperaturę otoczenia jeżeli jest inaczej należy zmienić na takie aby pokazywały właściwe. W zakładce ustawienia wtrysków gazowych wszystkie korekty dla wtryskiwaczy powinny wynosić 0 zero , jeżeli jest inaczej należy zmienić na zero.
Jeżeli czujniki temperatur były zle wybrane to po prawidłowym ustawieniu należy ponownie przeprowadzić kalibrację. To na początek. Tylko że przed kalibracją należy przejechać na samym pb.

#7
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 22:35
#8
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 23:06
manro ale ja niemam podlaczonych sond to mozna wlaczyc autoadaptacje i kiedy dokladnie ja wlaczyc bo nie kumam i ktorej wersji programu do regulacji gazu uzyc.
Jaką masz centralkę ? jeżeli stag 300 lub 300plus to soft jaki masz jest dobry .Auto adaptację można włączyć w stagu 300plus bo on po wgraniu nowego softu zmienił się w stag isa2 co daje możliwość skorzystania z auto adaptacji.Narzędzie to lepiej działa jeżeli sondy są podłączone ze względu na ustawiany próg ubogiej mieszanki oraz próg procentowy wprowadzanych korekt po obrotach. Jeżeli posiadasz sterownik z możliwością włączenia auto adaptacji , a masz isę 2 zaznaczoną na skrenach to na razie zostaw ją wyłączoną.
Auto adaptacji używamy po kalibracji ale pod jednym warunkiem że wszystko działa super , w innym przypadku isa zrobi:masakra: Po zebraniu map i wykonaniu korekt po obrotach należy wyłączyć to narzędzie dla leniwych.
#9
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 23:29
#10
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 23:50
zrobie sobie tak odlacze klemy od aku pojezdze sobie na benzynie z wylaczona autoadaptacja pozniej zrobie kalibracje i wlacze autoadaptacje i pojezdze zebrac mapy gazu wylacze autoadaptacje i regulacja tych mnoznikow tak,czy dopiero wylaczyc autoadaptacje po regulacji tych mnoznikow kiedy mapy sie pokryja.
Są dwie drogi i jedna prowadzi na skróty że po zrobieniu kalibracji włączamy isę i jedziemy w drogę a ona zbiera mapki pb i lpg robiąc za nas korekty ustawia po obrotach pilnując aby odchyłka była w normie.Działa , sprawdziłem można tym podeprzeć strojenie i sprawa załatwiona. Jest jedno ale wsio musi banglać na tip top w aucie. Druga droga to robimy kalibrację , zbieramy mapki i ustawiamy tak jak w instrukcji staga , a dopiero gdy mamy wszystko wystrojone i auto jezdzi poprawnie załączamy isę by zrobiła korekty po obrotach pilnując czy aby bardzo nie miesza wysyłając wszystko w kosmos , dajemy jej troszkę drogi i czasu na działanie a następnie wyłączamy lub odchaczamy opcję auto stop ..Oczywiście najlepiej zrobić strojenie obserwując korekty jakie wnosi ecu benzyny i zestroić lpg pod jego wyliczenia aby nie domyślał się że jedzie na gazie . Jeżeli auto jest sprawne to strojenie na mapki robione samemu jak też przez isę daje dobre rezultaty.

#11
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 00:12

a jakiej wetsji acgassynchro uzyc najlepiej.
#12
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 00:19
manro a tak na marginesie mowie serio,a za oplata bys mi nie wyregulowal
O takim rozwiązaniu możemy pogadać jest to możliwe tylko czasu mam mało bo pracuje za warszawą i codzienne dojazdy mnie dobijają ale pisz na pw jutro może coś wymyślimy jeżeli nie dasz rady sam to pomogę to ogarnąć wersja 9301lub 9300 to to samo
#13
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 00:34
#14
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 07:21
z nieba mi spadles ok poprubuje sam i jak by co to sie zgadamy.manro jeszcze jedno przegladam ta wersje 9301 i nie moge znalesc niektorych opcji takich jak np pisales o zakladce ustawienia wtryskow gdzie powinny byc zero a gdy nagralem wersje 60037 to tam jest.Czy to wlasnie pokazuje ze mam wlaczona isa2 bo skoro jest wlaczona to raczej powinno sie podlaczyc sonde a ja niemam.manro w innym posicie piszesz ze masz podlaczone.
Brak ptaszka w okienku oznacza że isa jest wyłączona , korekta dla wtrysków jest w każdej wersji , masz ją na pierwszym zżucie kilka postów wcześniej.Sondy powinny być podłączone bo isa tego wymaga i działa lepiej.
#15
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 19:52

#16
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 20:33
Ja też mam niepodłączone. Jakoś ogarnięte jest już (przeciek, za małe dysze, za dużo ciśnienia- standard
) ale chciałbym podłączyć. Ktoś wie które kabelki ze sterownika do których przy sondach? Stag 300 isa2.
Fioletowy ze staga pierwsza sonda fioletowo-szary druga. Czarne z sond to sygnał lub piny na ecu to 28 i 47:)
#17
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 23:30
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:38
Z tego co wiem, to moge zmienic sterownik z 300 na 300 plus bez zadnych dodatkowych zmian(wiazka itp)
#20
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 17:54
...Spisuje sie jakos ta autoadaptacja w Omedze?...
Mnie się spisuje bardzo dobrze.
