Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 3,2 V6 i instalacja Zenit JZ-2005


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2013 - 21:14

Nadszedł czas aby prosić o pomoc

Od zakupu Omegi mam problem z instalacją LPG, może najpierw konfiguracja:

Instalacja założona w 2008 roku

Centralka: Zenit JZ-2005
Reduktor: AG P-250
Wtryski: Valtek czerwone - nowe wymienione w maju 2013

Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu
- problem z odpaleniem po dłuższym postoju
- gaśnie podczas przełączania na gaz
- ma problemy z przełączaniem się na gaz - pomimo spełniania już zadanych w instalacji parametrów do przełączenia
- spalanie w mieście ok 19-21 litrów
- spalanie w trasie 10% miasto 90% autostrada z prędkością nie przekraczającą 130km/h 17-18 litrów
- falowanie obrotów na biegu jałowym

Zakupiłem kabelek do Zenita, po podłączeniu i przestudiowaniu instrukcji trochę zmodyfikowałem ustawienia i jeden z problemów mam wyeliminowany - przełączanie na gaz przechodzi płynnie wręcz niezauważalnie ale pozostają pozostałe

Odczyty z programu Zenita:
- temperatura reduktora 30 stopni - na blacie prawidłowo silnik zagrzany - podczas spokojnej jazdy w mieście temperatura reduktora spada poniżej 20 stopni
- ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara
- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara

Próba rozwiązania problemu:

Postanowiłem zmienić reduktor na taki http://nagaz24.pl/re...,4837,p,pl.html

i teraz czy dam sam radę to wymienić, na co szczególnie zwrócić uwagę?? może macie jakieś inne pomysły??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2013 - 22:07

Nadszedł czas aby prosić o pomoc

Od zakupu Omegi mam problem z instalacją LPG, może najpierw konfiguracja:

Instalacja założona w 2008 roku

Centralka: Zenit JZ-2005
Reduktor: AG P-250
Wtryski: Valtek czerwone - nowe wymienione w maju 2013

Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu
- problem z odpaleniem po dłuższym postoju
- gaśnie podczas przełączania na gaz
- ma problemy z przełączaniem się na gaz - pomimo spełniania już zadanych w instalacji parametrów do przełączenia
- spalanie w mieście ok 19-21 litrów
- spalanie w trasie 10% miasto 90% autostrada z prędkością nie przekraczającą 130km/h 17-18 litrów
- falowanie obrotów na biegu jałowym

Zakupiłem kabelek do Zenita, po podłączeniu i przestudiowaniu instrukcji trochę zmodyfikowałem ustawienia i jeden z problemów mam wyeliminowany - przełączanie na gaz przechodzi płynnie wręcz niezauważalnie ale pozostają pozostałe

Odczyty z programu Zenita:
- temperatura reduktora 30 stopni - na blacie prawidłowo silnik zagrzany - podczas spokojnej jazdy w mieście temperatura reduktora spada poniżej 20 stopni
- ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara
- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara

Próba rozwiązania problemu:

Postanowiłem zmienić reduktor na taki http://nagaz24.pl/re...,4837,p,pl.html

i teraz czy dam sam radę to wymienić, na co szczególnie zwrócić uwagę?? może macie jakieś inne pomysły??


Naprawę zacząłeś od kroku we właściwą stronę i dasz radę samemu wymienić , zwróć uwagę na podłączenie po stronie wodnej czy jest prawidłowe i na to aby reduktor był zamontowany nisko bo jego zamrożenie powoduje zgon wtrysków i reduktora.Twoje spalanie to kosmos ale przy uszkodzonym reduktorze to normalka , ten silnik potrafi spalić 11 w trasie nawet na waldemarach:)

#3 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:11

Ten silnik spali i 10l na czerwonych Valtekach przy prawidłowym składzie mieszanki (wideband wpięty na stałe).

Przede wszystkim wygląda na to że masz ustawiony zły typ czujnika temperatury parownika. Najprościej będzie jak dasz mu się rozgrzać na benzynie do temperatury roboczej i ustawisz taki, by temperatura parownika była jak najbliższa temperaturze płynu chłodzącego.

Następnie możesz spróbować na nowo skalibrować całą instalację, nawet przed wymianą parownika - może wymiana nie będzie konieczna. Proponuję najpierw skasować adaptacje, następnie pojeździć na benzynie i dopiero zacząć strojenie LPG.

#4 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:25

było sobie kupic KME | Golda.. skubaniec nie do zajechania jest :)

#5 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:55

może wymiana nie będzie konieczna.


No nie wiem

Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu

- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara



#6 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:56

było sobie kupic KME | Golda.. skubaniec nie do zajechania jest

jeszcze nic nie kupiłem

Przede wszystkim wygląda na to że masz ustawiony zły typ czujnika temperatury parownika. Najprościej będzie jak dasz mu się rozgrzać na benzynie do temperatury roboczej i ustawisz taki, by temperatura parownika była jak najbliższa temperaturze płynu chłodzącego.

hmmm, poszukam takich ustawień i zobaczę co tam w nich pisze

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#7 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:19

gold nie da rady przy tym silniku lub ewidentnie na styk przy założeniu że ktoś tam założył przewody fi8 bo jak są 6ki to po ptokach. Skąd wnioskuje że jest fi6 ano z szklanej kuli a raczej z tego że są valteki czyli ktoś oszczędzał na instlacji

#8 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:20

o których przewodach piszesz, od reduktora do wtrysków??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#9 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:30

przewodach miedzianych co idą do reduktora od butli zobacz czy tam nie masz gdzieś redukcji z fi 8 na fi6,


ale jeśli śmierdzi gazem w środku to szukałbym nieszczelności, czasami węże po ruszeniu puszczają gaz lub reduktor (można zregenerować), valteki zapewne też się przykładają do spalania

"ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara"

no to chyba trochę za dużo bo powinno być no nie wiem 1-1,5 bara

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 sierpnia 2013 - 13:29

A ja bym się nie zdziwił gdyby dusił się z powodu zbyt bogatej mieszanki... Zwłaszcza patrząc na spalanie.

#11 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 27 sierpnia 2013 - 14:32

gold nie da rady przy tym silniku


Ja mam Silvera i zap...ala jak złoto na każdym biegu do końca i co ty na to? Redka nie wystarczy wsadzić bydle i po sprawie, wszystkie podzespoły muszą być odpowiednio dobrane. Reduktor zbyt wielki to też niedobrze.

>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.

#12 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 sierpnia 2013 - 14:59

Ja mam Silvera i zap...ala jak złoto na każdym biegu do końca i co ty na to? Redka nie wystarczy wsadzić bydle i po sprawie, wszystkie podzespoły muszą być odpowiednio dobrane. Reduktor zbyt wielki to też niedobrze.

>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.


Silver obrabia bez problemu? Nawet przy miedzi fi 8mm nie widzę tego po prostu... Sprawdź sygnał z sond na pełnym bucie, ciekawe na jakim będzie poziomie :D

#13 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:09

gold nie da rady przy tym silniku lub ewidentnie na styk przy założeniu że ktoś tam założył przewody fi8 bo jak są 6ki to po ptokach. Skąd wnioskuje że jest fi6 ano z szklanej kuli a raczej z tego że są valteki czyli ktoś oszczędzał na instlacji


Mam golda + zołtne nowe valteki na stag 300, wiem ze kazdy po valtekach jezdzi, ze zenit lepszy ze stag słaby ale...

Omega ma wrzucone 3.2 w manualu o na kazdym biegu ciagnie na gazie do konca... nie ma puchniecia przełaczania sie... fi przewodu 8mm... faro...

#14 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:26

Serio mówię, nic nie wkręcam, po co mam bajki pisać?
Tam Gold, Silver, jeden grzyb. Nawet zestaw naprawczy jest ten sam do Golda i Silvera, zero różnic. Marketing, nic więcej.
Przy Silverze fi8 producent pisze 180kW a na dobrą sprawę przy fi6 ma on 150kW więc nawet ten powinien X30XE obrobić.

PS:Kiedyś w C20NE miałem na podciśnieniowej instalce reduktor, który miał wybite 100HP nie kW a silnik miał 115HP i co, ponad 2 paki Omega na LPG leciała bez proszenia. Maxa miała większego od Mitsubishi Galanta 2.016v 136PS, które miał wtedy koleś. Objeżdżałem go na prędkości maksymalnej, ja na LPG a on na Pb. Dawne czasy :hura: ale tak było.

#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:37

Mam golda + zołtne nowe valteki na stag 300, wiem ze kazdy po valtekach jezdzi, ze zenit lepszy ze stag słaby ale...

Omega ma wrzucone 3.2 w manualu o na kazdym biegu ciagnie na gazie do konca... nie ma puchniecia przełaczania sie... fi przewodu 8mm... faro...


Przy faro wątpie jeszcze bardziej (średnica elementów połączeniowych), ale cóż...
Nawet jeśli "starcza" Golda, to chwila jazdy autostradowej i jest na granicy zamrożenia/zamrożony. Niestety takie wnioski płyną z obserwacji wielu różnych aut z tymi parownikami.

Serio mówię, nic nie wkręcam, po co mam bajki pisać?
Tam Gold, Silver, jeden grzyb. Nawet zestaw naprawczy jest ten sam do Golda i Silvera, zero różnic. Marketing, nic więcej.
Przy Silverze fi8 producent pisze 180kW a na dobrą sprawę przy fi6 ma on 150kW więc nawet ten powinien X30XE obrobić.

Problemem parowników KME jest termika, Gold jest nawet gorszy od Silvera pod tym względem.

PS:Kiedyś w C20NE miałem na podciśnieniowej instalce reduktor, który miał wybite 100HP nie kW a silnik miał 115HP i co, ponad 2 paki Omega na LPG leciała bez proszenia. Maxa miała większego od Mitsubishi Galanta 2.016v 136PS, które miał wtedy koleś. Objeżdżałem go na prędkości maksymalnej, ja na LPG a on na Pb. Dawne czasy :hura: ale tak było.

A głowica zdewastowana szybciutko od ubogiej mieszanki... Wiele aut jeździ z Alaską pod maską i "jakoś jedzie", ale koszta napraw silnika wielokrotnie przewyższają oszczędności z eksploatacji na LPG.

#16 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:42

U mnie w E38 4.0 gold wyrabia.... Łódź-Poznań 160-170 non stop i nawet nie stęknął.
To samo u znajomego w E34, ten sam motor, wyrabia bez problemu.
Czemu w Omedze ma nie wyrobić.

#17 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:02

ciekawe bo u mnie przy 3l na samym końcu na fi6 jest lekko ubogo na afr. To samo się tyczy valteków toż to nawet nie jest wtrysk tylko druciarstwo, bo wtej cenie można kupić Regi które są o niebo lepsze. Sam jak kupiłem ome to wywaliłem prawie wszytko z instalacji zostawionej przez poprzedniego właściciela i ostała się tylko butla przewody (do wymiany fi6) i reduktor (gold, nie turbo) który zregenerowałem. I tak zamiast valteków weszły barracudy a zamiast zenita takiego jak w tym temacie siedzi lpgtech 316. I teraz kultura pracy silnika jest przyzwoita spalanie spadło a oma się zbiera. A wy najlepiej załóżcie alaske do omegi i powiedzcie że idzie....... i szukajcie nowych głowic.

Jak kolega wyżej napisał najgorsza w kme jest termika, ale co tam przecież idzie 200 a reduktor -20C. To zręszto offtopic

Co do tematu jak śmierdzi szukałbym najpierw gdzieś nieszczelności pod maską i przy jeździe jeszcze raz skontrolowałbym ciśnienie czy przypadkiem nie klęka.

ps.
a ten NE to pewnie na valtekach był? tak aby aby wtryskiwacze się nie zamykały przy fullgrupie.....czy tam halfgrupie i czasach pb ~2ms

A stag jest o niebo lepszy od tego starego zenita (przynajmniej 4 i wzwyż modele)

#18 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:19

trochę się rozpisaliście nie w temacie panowie!!

>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.

czytałem i nie znalazłem wątku w którym by na niego narzekali ale poszukam jeszcze

Co do tematu jak śmierdzi szukałbym najpierw gdzieś nieszczelności pod maską i przy jeździe jeszcze raz skontrolowałbym ciśnienie czy przypadkiem nie klęka.

nieszczelności pod maską namierzone, wszystko podokręcane a przy pełnym obciążeniu brak mocy i śmierdzi gazem zatrzymaniu

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:32

nieszczelności pod maską namierzone, wszystko podokręcane a przy pełnym obciązęniu brak mocy i śmierdzi gazem


Soseq a sprawdź czy nie śmierdzi gazem że zbiornika wyrównawczego , kiedyś spotkałem się z takim czymś że gaz przez reduktor dostawał się do ukł chłodzenia

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:41

Może troche głupie to co powiem, ale reduktor może być niedogrzany żle wpięty albo co,z drugiej strony jak pali 20L to powinien wypadac zapłon na poszczególnych garach, nie wiem może się mylę, albo ktoś pomylił kolejność podpięcia wtryskiwaczy.