Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Drżenie przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 31 sierpnia 2013 - 07:42

Dobra. To po kolei.:) koła wyważone
tarcze nowe przód/tył
klocki nowe przód/tył
zawieszenie kompletne bez jakiegokolwiek luzu
mcperson cały,sprawny amortyzator,sprężyna
zaciski przed wymianą klocków zregenerowane(nowe gumki i rozruszać,oczyścić)
układ hamulcowy dobrze odpowietrzony
:masakra::masakra::D
Znam również przypadki, gdzie za dudnienie przy hamowaniu była odpowiedzialna podpora wału lub inne mocowania gumowo-metalowe nie powiązane ani z zawiechą ani z hamulcami. To tylko taka sugestia.

#22 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 sierpnia 2013 - 08:24

Tak jak kolega Robert pisze nalezy sie przyjrzec tylnym tarczom, jezeli bija to beda przenosic stuki na przod. U siebie tak mam, ale na razie jeszcze za tarcze nie chcialo mi sie wziac. Wystarczy pojechac na stacje diagnostyczna i zrobic diagnoze sily hamowania wszystko wowczas wyjdzie.


Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#23 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 sierpnia 2013 - 09:59

albo sprawdzić czy drążek środkowy nie ma już dość ;)

#24 OFFLINE   EAGLE

EAGLE
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-01-2009

Napisany 09 września 2013 - 15:21

Dzień dobry, hm a ja mam taki o to problem, kiedy jeżdżę po gruntowej drodze po woli, to czuje na kierownicy wszystkie nierówności i jak puszcze kierownice to kręci się jak szalona, albo jak przejeżdżam przez przejazd kolejowy to jest takie jeb.... w koła i czuć jakby całe zawieszenie przez chwile się cofało, nie dawo wymieniłem końcówki stabilizatora bo przy hamowaniuu koła latały że aż kierownice z rąk wyrywało. W zeszłym roku wymieniałem tuleje wahaczy, końcówki drążka kierowniczego taki krótki i długi, sforznie whaczy, łożyska i gumy te w kielichach co są od amortyzatorów. Jak samochód stoi prosto z wyprostowanymi kołami i kopne hehe w koło to rusza się wzdłużnie czyli do tyłu i wraca do przodu, tak na pewno nie może być. W czasie jazdy stuków nie ma czylu wymienione elementy są sprawne, kupowałem febi, meyle, zadnych tanich pierdół.

#25 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2013 - 15:27

Dzień dobry, hm a ja mam taki o to problem, kiedy jeżdżę po gruntowej drodze po woli, to czuje na kierownicy wszystkie nierówności i jak puszcze kierownice to kręci się jak szalona, albo jak przejeżdżam przez przejazd kolejowy to jest takie jeb.... w koła i czuć jakby całe zawieszenie przez chwile się cofało, nie dawo wymieniłem końcówki stabilizatora bo przy hamowaniuu koła latały że aż kierownice z rąk wyrywało. W zeszłym roku wymieniałem tuleje wahaczy, końcówki drążka kierowniczego taki krótki i długi, sforznie whaczy, łożyska i gumy te w kielichach co są od amortyzatorów. Jak samochód stoi prosto z wyprostowanymi kołami i kopne hehe w koło to rusza się wzdłużnie czyli do tyłu i wraca do przodu, tak na pewno nie może być. W czasie jazdy stuków nie ma czylu wymienione elementy są sprawne, kupowałem febi, meyle, zadnych tanich pierdół.

Tuleje wahaczy zobacz :D

#26 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2013 - 15:37

Ale podpora walu tez moze przenosic takie dziwne wibracje podczas hamowania ??

#27 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 września 2013 - 15:48

Ale podpora walu tez moze przenosic takie dziwne wibracje podczas hamowania ??


a co ma podpora wału do przednich kół?? :o

wał tylko przenosi napęd, nie ma żadnego wpływu na hamowanie, a tym bardziej na cofanie się przednich kół

#28 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2013 - 16:27

Jak samochód stoi prosto z wyprostowanymi kołami i kopne hehe w koło to rusza się wzdłużnie czyli do tyłu i wraca do przodu

Czy tak nie możesz zrobić na stacji diagnostycznej? Od spodu będzie mozna zaobserwować gdzie jest luz a i na samych szarpakach pewnie wyjdzie bez kopania koła.

#29 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2013 - 18:42

Tuleje wahaczy zobacz :D



Tu nie ma na co patrzeć, je trzeba wymienić :D. Tylko nie na jakieś syfy, bo za pół roku będą znowu do wymiany.

#30 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 września 2013 - 19:15

Warto się zbieżności przyjrzeć czy się nie "rozjechała" jakimś cudem.

#31 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2013 - 19:54

Tu nie ma na co patrzeć, je trzeba wymienić

Pamietajac o dokręceniu srub dopiero jak auto stoi na kolach...

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2013 - 20:42

Pamietajac o dokręceniu srub dopiero jak auto stoi na kolach...


W rzeczy samej, nie inaczej :)

#33 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 10 września 2013 - 21:49

Jak samochód stoi prosto z wyprostowanymi kołami i kopne hehe w koło to rusza się wzdłużnie czyli do tyłu i wraca do przodu, tak na pewno nie może być.

no tak na pewno nie może być i jest na bank do wymiany sworzeń wahacza, który to już nie trzyma koła stabilnie

#34 OFFLINE   EAGLE

EAGLE
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-01-2009

Napisany 11 września 2013 - 12:06

Zbierzność jest ok bo nie tnie opon, hm dzięki za odpowiedzi będzie trzeba podjechać na stacje diagnostyczną i porządnie po szarpać aż coś pokarze, troche to dziwne gdyby były to tuleje albo sworzeń wytrzymałyby tylko 20 tysięcy hm...

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2013 - 12:13

troche to dziwne gdyby były to tuleje albo sworzeń wytrzymałyby tylko 20 tysięcy hm...

Jak mechanik odpowiednio skreci tuleje na podniesionym aucie (kola w gorze) to nawet tuleje lemfordera wytrzymaja w porywach 500 metrow.

#36 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 11 września 2013 - 14:05

Jak mechanik odpowiednio skreci tuleje na podniesionym aucie (kola w gorze) to nawet tuleje lemfordera wytrzymaja w porywach 500 metrow.

dokładnie tak, a co do sworznia to tylko z wyższej półki, słabe jakościowo nie wytrzymają długo przy takim ciężkim przodzie.Jeśli nie chcesz żeby cie koło wyprzedziło to sprawdź te sworznie.

#37 OFFLINE   EAGLE

EAGLE
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-01-2009

Napisany 11 września 2013 - 15:08

Spox tak też uczynię bo trochę byłoby szkoda jakby mi się koła rozkraczyły hehe.
Witam ponownie, właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i okazało się, że przednie tuleje wahacza mają luz. Nieźle wymieniałem je w czerwcu zeszłego roku firmy FEBI i już ich nie kupię. Pytanie jest sens wymieniać tylko te jedne czy już lepiej tylną też? gdzieś czytałem, że ta większa/przednia najlepiej pasuje od BMW może ktoś podać numer tej tulei?

Wczoraj założyłem tuleje poliuretanowe ale tylko przednie te większe bo wyczytałem, że jak się wymieni te tylna mniejsze to pękają wahacze więc nie ryzykowałem, jak na razie super, zawieszenie sztywne tak jak powinno być, faktycznie jest trochę twardsze ale nie ma tragedii.