Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Drżenie przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BANDIT1299

BANDIT1299
  • 147 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 11:55

Witajcie...
Koledzy mam problem drżeniem/biciek przy hamowaniu...
W trakcie jazdy niemam zadnego problemu wiec źle wyważenie felg odpada...
Mialem w paprzednim aucie podobny problem wymienilem tarcze hamulcowe i klocki i problem ustal lecz teraz zrobilem tak samo i nadaj drży/bije tylko w trakcie hamowania na przodzie. Jak zaciagam hamulec reczny to nic sie nie dzieje wiec obstawiam na przod. Pomocy.

#2 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 12:08

typowy objaw zwichrowanych tarcz

nie wjechałeś ostatnio w wodę po hamowaniu?

przerabiałem ostatnio ten temat

#3 OFFLINE   BANDIT1299

BANDIT1299
  • 147 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 12:16

nie wczoraj wymienilem na nowe i nadal to samo

#4 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 13:20

Tylne tarcze do wymiany.

#5 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 13:27

Mam u siebie podobnie. Ja obstawiam tuleje wahacza ponieważ w czasie jazdy auto trochę pływa. Zobaczymy za tydzień po wymianie czy ustawie bicie przy hamowaniu.

#6 OFFLINE   BANDIT1299

BANDIT1299
  • 147 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 13:32

tylne tarcze?? ale jak zaciagne reczny to nie bedzie czuć?

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 13:36

Owszem, tuleje też mogą być wyrąbane, mogą nie mieć luzu, ale mogą być bardzo miękkie, stąd bicie kiery przy hamowaniu, ja osobiście walczyłem ok 1,5 roku z biciem kiery, wymieniłem na Lemforder od BMW e34 i 2,5 roku mam spokój.

tylne tarcze?? ale jak zaciagne reczny to nie bedzie czuć?


Nie, ponieważ w Omedze jest tarczo-bęben, ręczny jest realizowany w bębnie a hamulec zasadniczy na tarczy.

#8 OFFLINE   BANDIT1299

BANDIT1299
  • 147 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 13:51

aha a to tago to niewiedzialem szczerze mówiąc nic wymienie tylne tarcze i sie zobaczy

mi aby przy hamowaniu bije tak przy jezdzie jest ok aby jak hamuje

#9 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 14:11

mi aby przy hamowaniu bije tak przy jezdzie jest ok aby jak hamuje



Kolego możesz to przetłumaczyć na Polski, bo nic z tego co napisałeś nie rozumiem :o

#10 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 15:46

A co ma wspólnego bicie kierownicy w czasie hamowania z tarczami tylnymi?
@Bandit1299 szukaj przyczyny nadal w przodzie, sprawdź dokładnie zawieszenie i układ kierowniczy, nie szukaj przyczyny w tylnych tarczach.

#11 OFFLINE   robi6

robi6
  • 101 postów
  • Dołączył: 26-03-2010
  • Skąd: Tomaszów Maz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 sierpnia 2013 - 18:40

a moze sprawdz zbieznosc:D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

#12 OFFLINE   BANDIT1299

BANDIT1299
  • 147 postów
  • Dołączył: 03-01-2013
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 20:29

mi nie lata kierownica jak hamuje tylko przy hamowaniu mi cos bije
na przyszly weekend bede wiedzial cos wiecej to dam znac

ROBERT chodzilo mi o to ze mi bije aby gdzy hamuje a jak jede to jest ok

#13 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 sierpnia 2013 - 20:47

Jak zrozumiałem to bije ci w pedale hamulca. Jeżeli tak to wymiana tylnych tarcz. Na tylnych kołach mamy tarczo-bębny, czyli ręczny na bębnie ; nożny na tarczach. Powodzenia.

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2013 - 20:58

A co ma wspólnego bicie kierownicy w czasie hamowania z tarczami tylnymi?


A jednak ma. Poczytaj trochę, a się dowiesz, wszystko jest napisane.

#15 OFFLINE   inside89

inside89
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 sierpnia 2013 - 09:31

ja powiem tak u mnie było to samo mechanik stwierdził że to tylne tarcze wiec poszly do wymiany i nic to nie dało więc ja bym szukał przyczyny w tulejach.

#16 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2013 - 13:48

Ja bym na poczatek zamienil koła, przód dał na tył i odwrotnie. Tak dla spokojności, że to na pewno nie koła.

#17 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 20 sierpnia 2013 - 07:11

ja tez obstawiam tuleje :p

#18 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 20 sierpnia 2013 - 16:10

panowie to ja wam powiem ,że w tamtym roku wymieniałem klocki z przodu włożyłem nowe jakieś tanie i przy hamowaniu dziwnie zaczęło walić w kołach więc mówie tarcze krzywe.poszły nowe tarcze ,ale to samo myślałem że to wina tuleji,które wymieniałem 2 miesiące przed klockami wiec wymieniłem znowu tuleje,ale żadnej poprawy.teraz sprawdzalem z kuzyniakiem to mam troche luz na całych zaciskach,ale od razu po wymianie klocków zrobiłby się luz?chyba nie, może to te tanie klocki?Jak jade z wieksza prędkościa i dość ostro hamuje to się boję,żeby mi koła nie urwało tak wali.:(

#19 OFFLINE   sebrikowy

sebrikowy
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-10-2012

Napisany 29 sierpnia 2013 - 18:51

kupiłem nowe tarcze i klocki i biło tak że siedzenie pasażera tańczyło jak na dyskotece przy hamowaniu z dużą prędkością ,czułem tak jakby hamował i puszczał ,hamował ,puszczał ...w końcu mech. kazał przetoczyć te nowe tarcze i d*pa zero zmian ,co dalej nie mam żadnych stuków wymieniłem gumy drążka stabilizatora dla pewności końcówki drążków kierowniczych i nadal error .

#20 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2013 - 19:42

Będę się powtarzał, zajrzyj do tylnych tarcz.