Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3,2 v6 Stag 300 czy Landi Renzo PILNE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dzidek2005

dzidek2005
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 października 2007 - 21:37

Proszę o pomoc wyborze instalacji, gaz montuje za dwa dni i do jutra musze zdecydować się jaką instalację wybrać. Z tego co wyczytałem na forum to mam do wyboru albo:


STAG 300 czyli elektronika - Stag 300 reduktor KME GOLD - wtryski Valtek lub Rail żółte 1 ohm (matrixy odpadają bo jak padnie jeden trzeba wymieniać cała listwę a to już duże koszty ok 500 zł) reszta nie istotna cena instalki 3100 zł.

Lub

LandiRenzo omegas, podobno dobra instalacja można powiedzieć elita. Jedyna wada głośne wtryski , podobno je słychać dośc mocno oraz cena serwisowania i instalacji, zalety ma chyba spore, reduktor do 400 km, szybki komputer, no i szybkie wtryski igłowe , brak widocznych różnic gaz benzyna. Cena instalacji 4500 zł


Teraz pytanie do was co będzie lepsze . Jakość do ceny, awaryjność i koszty napraw lub eksploatacji. Straty mocy i wiele innych aspektów na jakie należy zwrócić uwagę podczas wyboru instalacji. Wiele osób zachwala STAG 300 inne twierdzą że są problemy z ustawieniem, inne twierdzą zę reduktory KME GOLD szybko się sypią, jeszcze inne osoby twierdzą że padają szybko wtryski w matrix i trzeba wymienić całe listwy wiec prosił bym o napisanie tego tu w tym temacie tak aby posłużyło nie tylko mi, ale i innym osobom na forum. Przeczytałem całe forum i tak na prawdę jest taka rozbieżność informacji że człowiek może zgłupieć. Już sam nie wiem co mam wybrać. Cena nie gra roili zamierzam tym samochodem pojeździć kilka lat a instalacja zwróci się przez rok. Chodzi mi o zalety i wady oraz z którymi instalacjami jest więcej problemów, lub które mają więcej dogodnych ustawień wpływających na poprawną prace silnika i mniejszy spadek mocy. Prosił bym o szybkie odpowiedzi czas mam tylko do jutra. Na posta napisanego 2 tyg temu o podobnym temacie dużo odpowiedzi nie dostałem wiec ciężko coś wywnioskować.

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2007 - 21:47

Cena nie gra roili zamierzam tym samochodem pojeździć kilka lat a instalacja zwróci się przez rok. Chodzi mi o zalety i wady oraz z którymi instalacjami jest więcej problemów, lub które mają więcej dogodnych ustawień wpływających na poprawną prace silnika i mniejszy spadek mocy

Jezeli cena nie gra roli to nawet sie nie zastanawiaj i montuj Landi Renzo Omegas. To jest wyzsza polka od STAGA300.

Pamietaj tylko, ze to fachowosc zakladu montujacego jest najwazniejsza.

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 07:56

Lendio - a skad Ty masz info ze Landi Renzo Omegas to wyzsza półka????.... Moze podaj jakies za, co jest wyznacznikiem "wyzszej półki" bo jesli cena to sorry bo jestes w bledzie.
dzidek2005 - nie przeplacaj tylko wkladaj Staga 300
Za: mozliwosci regulacyjne wrecz wysmienite, dobra cena, małoawaryjne, wiekszosc gazownikow posiada kabel i soft wiec w razie czego nawet na trasie zdiagnozujesz co i jak
Generalnie elektronika w instalkach jest malo awaryjna i tylko raz spotkalem sie z tym ze padla elektronika OMVL Dream (cena centralki to 1200 !!!). Glownie mam doswiadczenie w grzebaniu w II gen ale w samochodach z wtryskiem tez grzebalem. Nie widze wiekszej roznicy pomiedzy Landi, OMVL, Tartarini czy Stag - oprocz ceny

Podstawa to wlasciwy montaz i dobranie takich element ów jak srednica koncówek wtryskó oraz wlasciwego parownika. Mam paru kumpli ktorzy maja Staga 300 i zero problemów, moj znajomy gazownik zaklada wtrysk tylko na Stagu i bardzo rzadko odwiedza go ktos w sprawie ewentualnej naprawy. Ta elektronika wrecz idealnie programuje sie w trybie automatyczntyym i w przpadku własciwego doboru innych elementow to tylko sukces
co do wtrysków to nie mam zdania na ten temat. Obracam sie w swiecie ludzi zagazowanych i matrix-y sa ok nie ma z nimi problemu. to fakta ze jak w przypadku padniecia wtrysku trzeba w przypadku matrix wymienic cala listwe i to jest koszt bo te wtryski nie sa tanie. Moj gazownik zalozenie wtrysków uzaleznia od silnika do jednych wklada matrix do innych valtek.

#4 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 października 2007 - 08:45

dzidek2005, ja mam 2,5 V6 i staga 300, reduktor KME Silver, Valteki zółte 1 OHM. Nie odczuwam żadnej utraty mocy idzie naprawde dobrze, Reduktor hm...ogólnie reduktory KME (silver nie wiem jak goldy) wprowadziły pewną nowość gumke w spłonce co powodowało utrate ciśnienia ponoć ten problem jest juz załatwiony ale możesz jeszcze trafić na starą partie, co do zaworów 3 gazowników i powiedzieli ze za szybkie są wystarczyły by czerwone 3 OHM ale nie wiem jak u ciebie, co do głośności w zależności jak wysoko ci je zamontują....ale moze ja nie jestem najlepszym przykładem ponieważ początki miałem trudne więcej na http://forum.omegakl...read.php?t=6836 a co do warsztatu to polecam gazowników z ochoty na ul. Instalatorów 9 022-846-68-88 lub 0-604-771-692.
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#5 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2007 - 10:16

dzidek2005, gdybyś był z Cz-wy lub okolic, namawiałbym Cię na wizytę u Betona :)
STAG300 jest naprawdę rewelacyjny, zero problemów, chodzi lepiej niż na Pb (ale to akurat dlatego, że tak chciałem :) )
Z tą samoregulacją jest różnie, ale dobry gazownik i wszystko ślicznie hula


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#6 OFFLINE   dzidek2005

dzidek2005
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 października 2007 - 10:21

Właśnie u gazowników z ochoty na instalatorów 9 zakładam. Na razie jest problem bo nie można dostać KME GOLD. Wiec chyba nie wypali montaż w środę. Zakładam Staga 300 gazownik powiedział że to dobra instalka, montowali ją już w kilku omegach 3.0 i 3,2 i się sprawdza. Namawiali mnie na KME silver niby do 260 Km ale wole poczekać na KME gold do 400 km bo ma dwa wyjścia na każdą stronę silnika i zawsze zostaje zapas mocy i nie spada ciśnienie . Przy okazji wymienię świece na NGK BKR5EQUPA platynowe robione laserem czy jakoś tak  podobno są super. Tak pomyślałem że zamiast Landi Renzo za 4500 to założę staga 300 za 3100 zostanie mi jeszcze trochę kasy to zmienię świece 39 zł sztuka i kupie opel skanera. Mam błąd silnika, a za sprawdzenie krzyczą sobie od 100 do 200 zł wiec wole sobie kupić własny za 350 - 400 zł przyda się na spotach dla klubowiczy w Warszawie.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 10:43

Wiec tak - jesli masz blad to zacznij od Opel scannera. Bo podstawa wlasciwego ustawienia instalki jest wlasciwa praca (bez awarii) silnika. Oczywiscie instalke da sie zaprogramowac do silnika ktory ma nawet uszkodzona przeplywke tylko jak wymienisz element na nowy to trzeba przeprogramowywac. Po drugie programowanie instalki do silnika w ktorym jakis czujnik jest padniety moze sie tez objawic bledami w sygnalach wyjsciowych z ecu (bo pamiec adaptacyjna moze przyjac za pewnik nie ktore sygnaly urzadzen - czujnikow, choc one beda zle, ale jesli silnik bedzie pracowal na lpg i to w miare rowno to taki efekt moze wystapic) - popularnie ludzie nazywaja to ROZJECHANIEM SIE MAPY - tak naprawde to mapa jest stala ale sygnal wyjsciowy ( w nie ktorych ksziazkach tez nazywany mapa) moze byc "dziwny" a to wszystko moze doprowadzic do pojawienia sie nowych bledow i pogorszenia pracy silnika na benzynie. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 października 2007 - 11:23

krzyczą sobie od 100 do 200 zł

jak byś był może w Otrębusach to załatwił bym ci najprawdopodobniej za 50 zł
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 11:51

Lendio - a skad Ty masz info ze Landi Renzo Omegas to wyzsza półka????.... Moze podaj jakies za, co jest wyznacznikiem "wyzszej półki" bo jesli cena to sorry bo jestes w bledzie.
dzidek2005 - nie przeplacaj tylko wkladaj Staga 300

Np. Lepszy reduktor i nie mow, ze ta sama polka. Ja stawiam Landi Renzo na prawie na rowni z Prinsem.
Wystarczy zaptac na jakims forum gazowym i kazdy to potwierdzi, ze stajac przy wyborze miedzy Stagiem a Landi, jesli nie liczysz roznicy w cenie to bierz Landi.

Sam mam STAGA300 i jestem zadowolony, ale dlugo zastanawialem sie nad Landi lub Prinsem, tyle, ze troche za malo jezdze, bo przebieg okolo 15tys rocznie max, to troche malo, zeby tyle kasy inwetsowac w gaz, ale koledze sie to szybko zwroci.

Mam paru kumpli ktorzy maja Staga 300 i zero problemów, moj znajomy gazownik zaklada wtrysk tylko na Stagu i bardzo rzadko odwiedza go ktos w sprawie ewentualnej naprawy.

Zgadzam sie z toba, w tej cenie STAG jest bardzo dobry i malo awaryjny, wiem bo przed zalozeniem u siebie tez troche szukalem po necie i pytalem kilku gazownikow na roznych forach.

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 12:13

Lendio - na forach znajdziesz tez opisy ze Opel do bani VW ponad wszystko a 4+4 = 16.... itd. Oczywiscie ze na forachjest duzo przydatnych info (a Nasze Omega forum bije wszytskie na twarz). Jednak najczesciej ludzie pisza: zajefana instalka, wszystko super ale nie jesli instalka pracuje bez zarzutów TO nie jest SUPER FAJNA tylko normalna. Bo norma jest bezawaryjna praca - pytanie brzmi DLACZEGO UWAZASZ ZE TA JEST LEPSZA?, ja podalem konkrety bo tematem lpg interesuje sie nie tylko teoretycznie. Jezeli chodzi o wtrysk sekwencyjny to "bawilem sie" Stagiem, Landi, Tartarini. OMVL i nie wiem w czym jedna od drugiej jest lepsza. Po drugie na lezy na temat patrzec z dwoch punktow widzenia:
- gazownika
- uzytkownika
Jesli chodzi o punkt widzenia gazownika to Stag jest swietnu i latwy w programowaniu i ma bardzo wiele ciekawych i przydatnych "bajerow" - oraz gazownik bedzie za instalka na ktorej najwiecej zarobi
Jesli chodzi o uzytkownika to najwazniejsze to : osiagi, spalanie i bezawaryjnosc. Wszystkie te instalki pracuja na takiej samej zasadzie dzialania i jezeli o to chodzi to nie ustepuja sobie. Awaryjnosc: nie ma zadnych prowadzonych badan na ten temat a ponadto Stagow w Polsce jest bardzo duzo wiec jesli sa jakies usterki to nalezy porownac je z iloscia jezdzacych na niej samochodach.
Nie obraz sie ale jesli chcesz napisac ze ktoiras jest w czyms lepsza to prosze napisz co za tym przemawia. Kolega dzidek2005 wyraznie napisal ze chce konkrety za i przeciw - ja je napisalem
I jedyna roznica jaka widze to cena - thats all
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 13:38

Trudno mi teraz o dokladne podanie co jest lepszego w Landi, poniewaz interesowalem sie tym jakies pol roku temu i nie pamietam konkretow a nie bardzo mam czas teraz szukac po necie.
Napewno pamietam, ze reduktor w Landi jest duzo lepszy tzn jest bardziej stabilny i lepiej trzyma cisnienie (to slowa gazownika u torego zakladalem STAGA, a gosc tez montuje LANDI ) pewnie go znasz, bo to jest z Rzeszowa, a dokladnie przybyszowka.

Moze jest mozliwosc zalozenie reduktora Landi renzo do STAGA, ale to nie kazdy chce sie tak bawic.

Sam mam KME gold-a, ale czytalem, ze byla jakas felerna partia i cos bylo z nimi nie tak.
Moj odpukac od pol roku chodzi oK i nie mam zadnych problemow z instalka.

Na plus staga jest to, ze sa darmowe programy do niego oraz instrukcja montazu i regulacji, dzieki ktorej przy odrobinie checi mozna samemu sie pobawic w razie problemow.
Dodtakowo polecam forum STAGA:
https://www.ac.com.p...7e077423ddf2b62

#12 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 15:31

Landi ma dobry reduktor 2 stopniowy i szybkie, trwałe i głośne wtryski Med. Te dwa elementy mogą dawać przewagę. W Landi niczego sam nie zrobisz, najniższa temperatura przejścia na gaz jest stosunkowo wysoka i wynosi 40*C, ale to gwarantuje długi żywot reduktora.
Mam Landi i kompletnie się tą instalką nie interesuję, bo nie mam możliwości ingerencji, a przede wszystkim dlatego, że działa jak Kałasznikow - skutecznie i niezawodnie.
Może do następnej Omegi założę STAGA?

#13 OFFLINE   dzidek2005

dzidek2005
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 października 2007 - 18:20

Landi ma jedną wadę, chodzi dłużej, więcej tyś/km wytrzymuje, ale cena za reduktor kosmos, no i wtryski jak ktoś nie ma wyciszenia maski podobno są bardzo głośne. cena za instalkę landi nie spada na rynku choć instalka ma już trochę czasu i nie cieszy się młodością. W tej instalce ze Stagiem i KME komplety naprawcze nie kosztują majątku i nawet jak się coś sypnie, to za nowy reduktor landi zrobisz tą instalację z 3 razy. W KME padała jakaś gumka i w nowych reduktorach już ten błąd usunęli. Nawet jak by był z ta wadą to gaziarz powiedział że on i tak rasuje ten reduktor po swojemu i że będzie cacy. Co najfajniejsze cena za instalke z KME Silwer i GOLD taka sama wiec jak dla mnie jak najbardziej ok. Opel skanera już kupiłem wiec jak ktoś by potrzebował posprawdzać coś u siebie to pisać do mnie, jedyne co to przydało by się drobne szkolenie w obsłudze programu jak na razie dla mnie to czarna magia :). Polecam świece NGK BKR5EQUPA 4 elektrody + platyna podobno są super można powiedzieć prawie najlepsze na rynku. Jutro zakładają instalkę i być może na spot w BC (środa) przyjadę już zagazowany. Wybrałem STAGA bo to tanio i dobrze najlepszy stosunek jakość do ceny i gaziarz powiedział że przy tym silniku różnicy nie odczuje wiec po co przepłacać, na stagu nie ma problemu z silnikiem przy niskim poziomie gazu i podobno ten sam silnik pali mniej gazu na Stagu niż z Landi. Można powiedzieć że Stag ma tańsze serwisowanie, ustawianie i łatwiej znaleźć zakład zajmujący się stagiem niź landi. Sporo osób na forum ma staga i nie narzeka wiec myślę że u mnie tez będzie ok.

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 18:55

Landi ma dobry reduktor 2 stopniowy i szybkie, trwałe i głośne wtryski Med. Te dwa elementy mogą dawać przewagę. W Landi niczego sam nie zrobisz, najniższa temperatura przejścia na gaz jest stosunkowo wysoka i wynosi 40*C, ale to gwarantuje długi żywot reduktora.

Moj tato ma wlasnie 3.2 V6 i ma Landi Renzo Omegas. Kupil juz auto z ta instalka.
Jezeli chodzi o przelaczanie, to moze poprzedni wlasciciel cos przy tym robil, bo auto przelacza sie na gaz bardzo szybko, sam sie dziwilem jak kupil.

Landi ma jedną wadę, chodzi dłużej, więcej tyś/km wytrzymuje, ale cena za reduktor kosmos, no i wtryski jak ktoś nie ma wyciszenia maski podobno są bardzo głośne

Jak pisalem moj tato ma ta instalke i wtryski chodza podobnie jak u mnie jezeli chodzi o glosnosc (mam Raile)

cena za instalkę landi nie spada na rynku choć instalka ma już trochę czasu i nie cieszy się młodością

Cena spadla sporo, bo ta instalka, ktora ma moj tato kosztowala 6000tys i ma na to fakrure od poprzedniego wlasciciela.

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 19:14

no wiec wszyscy przytoczyliscie fakty ktore wlasnie przemawiaja za Stagiem (zaznaczam ze nie jestem gazownikiem ani uzytkownikiem wtrysku w swoim samochodzie wiec staram sie byc obiektywny) - to ze Landi ma swoj reduktor to ok ale stag jest tak swietny ze podlaczysz go pod praktycznie KAZDY parownik reduktor (i to jest plus)
maraboot - bardzo fajnie ze Twoja instalka nalezy do tych " zatankuj, odpal, jezdzij" TAK TRZYMAC - ale dla mnie to jest norma a nie cos lepszego : tak wlasnie ma byc.
dzidek 2005 - troche gazownika ponioslo z tym ze na Stagu pali mniej czy odwrotnie - mysle ze nie ma to zadnego prownania, generalnie te instalki (cala IV gen) pracuje na tej samej zasadzie i jedyne oszczednosci poczynisz jak bedziesz jezdzil ekonomicznie i tankowal dobry gaz. Co do swiec: to kupiles NORMALNE czyli takie ktore sa zamiennikiem zgodym z orginalem. Sprawdzalem w katalogach i taka swieca ma tam byc o takich wlasnie parametrach. NIE MA SWIEC DO GAZU - zaklada sie takie jakie odpowiadaja danym parametrom silnika ( z tymi swiecami jest tak samo ja w ford z-tec , maja byc o podwyzszonym wspolczynniku temp z tytanowa koncowka i takie swiece produkuje malo firm i sa tez drogie). Jezeli chodzi o firme NGK - osobiscie twierdze ze najlepsza cena do jakosci.
Podst. parametry swiecy to: dlugosc gwintu, rodzaj polaczenia z plaszczyzna glowicy (podkladka lub jej brak), cieplota, ilosc elektrod ( nie od ilosci elektrod zalezy to czy swieca jest lepsza), zakonczenie swiecy (nakretka lub jej brak), rodzaj materialu do wykonania koncowki swiecy, dlugosc gwintu itp. wiecej nie pamietam - tak dla przypomnienia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2007 - 19:41

również gorąco polecam STAGA połowę netu przekopałem zanim założyłem do MV6 ale naprawde chodzi super i bez żadnych problemów i jest tania

#17 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2007 - 09:02

dzidek2005, już założył właśnie staga teraz czekamy na opinie
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#18 OFFLINE   dzidek2005

dzidek2005
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2007 - 20:24

Wybrałem Staga 300, KME Gold i wtryski zółte Rally 1 ohm. Instalacja założona ładnie wężyki równiutko pociągnięte widać że gazownicy znają się na rzeczy. Jutro zrobię fotki i wrzucę na stronę. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Wydaje się że na gazie oma jeździ lepiej niż na benzynie mimo że zalałem Shell V-Power Racing 100 oktanów. A przynajmniej jeździła dopóki nie spierniczył się wąż od chłodzenia ten co jest za silnikiem pod podszybiem. Chyba za ostro katowałem silnik na sporcie bo pękł wąż i ucieka płyn chłodzący, lub gazownik właśnie tam się podłączył do reduktora trójnikiem i cieknie z tego trójnika nie wiem bo nie widać za bardzo miejsca wycieku. Co najfajniejsze po założeniu instalacji był mały poziom płynu chłodniczego wiec pojechałem do Aso i dolałem 2 litry oryginalnego oplowskiego płynu a teraz wszystko ucieko wiec kolejne 40 zł w plecy, cieknie ostro na dwa kilometry musiałem dolać litr wody destylowanej żeby dojechać do domu. Na bank przeciek jest gdzieś w okolicy wpięcia się do instalacji chłodzącej ponieważ teraz na gazie jak dam buta to przełącza się na benzynę wiec wygląda na to że reduktor ma za mało wody i nie ma wystarczającego ciśnienia gazu i przełączą na benzynę, w poniedziałek jadę do gazownika i ma poprawiać. Ogólnie z instalki jestem bardzo zadowolony wcześniej klucha paliła mi benzynki za 100 zł na 120 km (jazda miasto bez dużych prędkości ), teraz na gazie w mieście przy ostrym butowaniu na sporcie przejeżdżę 230 km za 86 zł wiec jak dla mnie jest już super, tym bardziej że ma więcej mocy na gazie niż na benzynie przynajmniej tak mi się wydaje no i wreszcie można jeździć nie na emeryta . Jedyna wada to to że na benzynie zaraz po przejściu z gazu na pb spadły mi obroty z 700 na 500 i czasami zgaśnie przy odpaleniu na zimnym ,oraz silnik nie równo pracuje na małych obrotach, ale mają to poprawić w poniedziałek. Chyba ecu daje inną mieszankę benzyny rekompensując prace na gazie ,. i dla tego po przełączeniu na PB jest coś nie tak, przy odpalaniu jak dam więcej gazu i puszcze to jest ok. ustala prawidłowe obroty natomiast bez gazu spada na 500 i gaśnie lub trzęsie silnikiem na 500 obr przez jakiś czas i wraca na 700 obrotów, dzieje się tak tylko po przełączeniu z gazu na benzyne lub odpalaniu zimnego silnika na benzynie. Jak pojeżdżę trochę na Pb bez gazu to wszystko jest ok. i ładnie zapala nawet na zimnym. . Przy okazji dowiedziałem się o kilku mankamentach tego silnika i trzeba będzie kluskę oddać de mechanika, jak na razie padły uszczelki pod deklami zaworów, koszt w ASO 180zł sztuka i stoi olej w świecach przez co świec nie opłacało się wymieniać, oraz przez to że stał tam olej to jeden moduł DIS cewki zapłonowej jest niebawem do wymiany, sparciała guma co idzie na świecę zapłonową oraz cały moduł trochę przyrdzewiał koszt w Aso ok. 700 zł szt wiec trzeba będzie poszukać jakiegoś używanego w dobrym stanie w mniejszej cenie, przy okazji zrobię rozrząd i wymienię wszystkie oleje i filtry wiec ubędzie mi znowu trochę kasy :cry: . A miało być tak pięknie :bad: . Kody błędów sprawdziłem opelscanerem z ciekawości mimo że check nie zapalił się ani razu i wyszło tak ,kody które pojawiają się sporadycznie i nie występują w ecu cały czas to:

0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0430 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała.

Tłumacze to tak . Silnik nie chciał po montażu odpalić (elektroniczna przepustnica) i był zalany benzyną oraz mam przedmuchaną uszczelkę od kolektora do rury i katalizatora wiec te kody pojawiły się sporadycznie i po resecie i przejechaniu ok. 200 km nie pojawiły się ponownie (przedmuchało katalizator i jest ok).

Dziś sprawdziłem kody ponownie tylko na pracy na benzynie żeby sprawdzić czemu trzesie silnikiem i kody są inne, oczywiście też występują sporadycznie wiec check się nie zapala.

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata.

To tyle na temat instalacji kody z sond miałem wcześniej przed montażem gazu wiec jak auto odbiorę od mechanika i będzie zrobione na cacy to wtedy się wypowiem na temat tej instalacji więcej. Aktualnie mam ja za mało czasu żeby coś więcej stwierdzić i kluska nie jest do końca sprawna technicznie wiec z gazem mogą dziać się cuda. Co jak co na jeździe na gazie check mi się nie zapala natomiast wcześniej na benzynie zapałał mi się na tempomacie co 100 km wiec nie jest najgorzej. Jutro wystawie fotki instalacji a w poniedziałek zdam relację z naprawy wycieku i innych poprawek.

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2007 - 20:45

A przynajmniej jeździła dopóki nie spierniczył się wąż od chłodzenia ten co jest za silnikiem pod podszybiem. Chyba za ostro katowałem silnik na sporcie bo pękł wąż i ucieka płyn chłodzący, lub gazownik właśnie tam się podłączył do reduktora trójnikiem i cieknie z tego trójnika nie wiem bo nie widać za bardzo miejsca wycieku.

Co ciekawe u mnie tez po zalozeniu gazu po 2 tyg polecial ten zawor trojdrozny ( po podszybiem) i cieklo :bad: Teraz wydaje mi sie, ze to nie jest zbieg okolicznosci bo u ciebie stalo sie to samo.

Co najfajniejsze po założeniu instalacji był mały poziom płynu chłodniczego wiec pojechałem do Aso i dolałem 2 litry oryginalnego oplowskiego płynu a teraz wszystko ucieko wiec kolejne 40 zł w plecy, cieknie ostro na dwa kilometry musiałem dolać litr wody destylowanej żeby dojechać do domu.

Zapowietrzyles uklad chlodzenia i waz do reduktora bedzie zimny i nie przelacza sie na gaz. Wystarczy, ze dasz temperature na max na chwile na 1-2 predkosci nawiewu, zeby tak pochodzil silnik. Jak wskoczy na gaz, to napewno byl zapowietrzony po dolewce ( znam z autoposji )

Jedyna wada to to że na benzynie zaraz po przejściu z gazu na pb spadły mi obroty z 700 na 500 i czasami zgaśnie przy odpaleniu na zimnym ,oraz silnik nie równo pracuje na małych obrotach, ale mają to poprawić w poniedziałek. Chyba ecu daje inną mieszankę benzyny rekompensując prace na gazie ,. i dla tego po przełączeniu na PB jest coś nie tak, przy odpalaniu jak dam więcej gazu i puszcze to jest ok. ustala prawidłowe obroty natomiast bez gazu spada na 500 i gaśnie lub trzęsie silnikiem na 500 obr przez jakiś czas i wraca na 700 obrotów, dzieje się tak tylko po przełączeniu z gazu na benzyne lub odpalaniu zimnego silnika na benzynie. Jak pojeżdżę trochę na Pb bez gazu to wszystko jest ok. i ładnie zapala nawet na zimnym. .


Zle zgrane mapy ( prawdopodobnie) musza ci to poprawwic bo inaczej to bedzie chodzil coraz gorzej na benie.

Przy okazji dowiedziałem się o kilku mankamentach tego silnika i trzeba będzie kluskę oddać de mechanika, jak na razie padły uszczelki pod deklami zaworów, koszt w ASO 180zł sztuka i stoi olej w świecach przez co świec nie opłacało się wymieniać

Duzo taniej kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Oprocz uszczelek trzeba dac jeszcze silikon, zeby nie cielko. Uzyj szukajki, na forum jest bardzo dokladna porada jak zrobic te dekle tak, zeby potem nie ciekly.

Pozatym odkryjesz same plusy gazu na stacji :wink:

#20 OFFLINE   dzidek2005

dzidek2005
  • 22 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2007 - 21:30

Plusy to juz na stacji dawno odkryłem :yes_yes: 230 km w mieście i przy ostrej jeździe za 80zł to w porównaniu do Pb jak za darmo. Lendio jak masz jakiś namiar na te cewki w sklepie tylko najlepiej oryginalne to daj namiar na pw. A co do tego wycieku za podszybiem to chyba większość omeg 3,2 tak ma, to dość częsta przypadłość w tym modelu, a szczególnie po założeniu gazu, na forum widziałem już podobny post z takim samym wyciekiem. Prośba do osób mających kluskę 3,2 V6 prosił bym o fotkę z bliska, cewki od strony pasażera. Jest tam jakiś nadruk i obudowa, czy może wygląda to tak jak zalane jakimś klejem i bez nadruków ?. Jak wyglada orginał.