

Omega 3,2 v6 Stag 300 czy Landi Renzo PILNE !!!
#1
OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 21:37
STAG 300 czyli elektronika - Stag 300 reduktor KME GOLD - wtryski Valtek lub Rail żółte 1 ohm (matrixy odpadają bo jak padnie jeden trzeba wymieniać cała listwę a to już duże koszty ok 500 zł) reszta nie istotna cena instalki 3100 zł.
Lub
LandiRenzo omegas, podobno dobra instalacja można powiedzieć elita. Jedyna wada głośne wtryski , podobno je słychać dośc mocno oraz cena serwisowania i instalacji, zalety ma chyba spore, reduktor do 400 km, szybki komputer, no i szybkie wtryski igłowe , brak widocznych różnic gaz benzyna. Cena instalacji 4500 zł
Teraz pytanie do was co będzie lepsze . Jakość do ceny, awaryjność i koszty napraw lub eksploatacji. Straty mocy i wiele innych aspektów na jakie należy zwrócić uwagę podczas wyboru instalacji. Wiele osób zachwala STAG 300 inne twierdzą że są problemy z ustawieniem, inne twierdzą zę reduktory KME GOLD szybko się sypią, jeszcze inne osoby twierdzą że padają szybko wtryski w matrix i trzeba wymienić całe listwy wiec prosił bym o napisanie tego tu w tym temacie tak aby posłużyło nie tylko mi, ale i innym osobom na forum. Przeczytałem całe forum i tak na prawdę jest taka rozbieżność informacji że człowiek może zgłupieć. Już sam nie wiem co mam wybrać. Cena nie gra roili zamierzam tym samochodem pojeździć kilka lat a instalacja zwróci się przez rok. Chodzi mi o zalety i wady oraz z którymi instalacjami jest więcej problemów, lub które mają więcej dogodnych ustawień wpływających na poprawną prace silnika i mniejszy spadek mocy. Prosił bym o szybkie odpowiedzi czas mam tylko do jutra. Na posta napisanego 2 tyg temu o podobnym temacie dużo odpowiedzi nie dostałem wiec ciężko coś wywnioskować.
#2
OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 21:47
Jezeli cena nie gra roli to nawet sie nie zastanawiaj i montuj Landi Renzo Omegas. To jest wyzsza polka od STAGA300.Cena nie gra roili zamierzam tym samochodem pojeździć kilka lat a instalacja zwróci się przez rok. Chodzi mi o zalety i wady oraz z którymi instalacjami jest więcej problemów, lub które mają więcej dogodnych ustawień wpływających na poprawną prace silnika i mniejszy spadek mocy
Pamietaj tylko, ze to fachowosc zakladu montujacego jest najwazniejsza.
#3
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 07:56
dzidek2005 - nie przeplacaj tylko wkladaj Staga 300
Za: mozliwosci regulacyjne wrecz wysmienite, dobra cena, małoawaryjne, wiekszosc gazownikow posiada kabel i soft wiec w razie czego nawet na trasie zdiagnozujesz co i jak
Generalnie elektronika w instalkach jest malo awaryjna i tylko raz spotkalem sie z tym ze padla elektronika OMVL Dream (cena centralki to 1200

Podstawa to wlasciwy montaz i dobranie takich element ów jak srednica koncówek wtryskó oraz wlasciwego parownika. Mam paru kumpli ktorzy maja Staga 300 i zero problemów, moj znajomy gazownik zaklada wtrysk tylko na Stagu i bardzo rzadko odwiedza go ktos w sprawie ewentualnej naprawy. Ta elektronika wrecz idealnie programuje sie w trybie automatyczntyym i w przpadku własciwego doboru innych elementow to tylko sukces
co do wtrysków to nie mam zdania na ten temat. Obracam sie w swiecie ludzi zagazowanych i matrix-y sa ok nie ma z nimi problemu. to fakta ze jak w przypadku padniecia wtrysku trzeba w przypadku matrix wymienic cala listwe i to jest koszt bo te wtryski nie sa tanie. Moj gazownik zalozenie wtrysków uzaleznia od silnika do jednych wklada matrix do innych valtek.
#4
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 08:45
Moja była kluska

http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391
#5
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 10:16

STAG300 jest naprawdę rewelacyjny, zero problemów, chodzi lepiej niż na Pb (ale to akurat dlatego, że tak chciałem

Z tą samoregulacją jest różnie, ale dobry gazownik i wszystko ślicznie hula
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 10:21
#7
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 10:43
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 11:23
jak byś był może w Otrębusach to załatwił bym ci najprawdopodobniej za 50 złkrzyczą sobie od 100 do 200 zł
Moja była kluska

http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391
#9
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 11:51
Np. Lepszy reduktor i nie mow, ze ta sama polka. Ja stawiam Landi Renzo na prawie na rowni z Prinsem.Lendio - a skad Ty masz info ze Landi Renzo Omegas to wyzsza półka????.... Moze podaj jakies za, co jest wyznacznikiem "wyzszej półki" bo jesli cena to sorry bo jestes w bledzie.
dzidek2005 - nie przeplacaj tylko wkladaj Staga 300
Wystarczy zaptac na jakims forum gazowym i kazdy to potwierdzi, ze stajac przy wyborze miedzy Stagiem a Landi, jesli nie liczysz roznicy w cenie to bierz Landi.
Sam mam STAGA300 i jestem zadowolony, ale dlugo zastanawialem sie nad Landi lub Prinsem, tyle, ze troche za malo jezdze, bo przebieg okolo 15tys rocznie max, to troche malo, zeby tyle kasy inwetsowac w gaz, ale koledze sie to szybko zwroci.
Zgadzam sie z toba, w tej cenie STAG jest bardzo dobry i malo awaryjny, wiem bo przed zalozeniem u siebie tez troche szukalem po necie i pytalem kilku gazownikow na roznych forach.Mam paru kumpli ktorzy maja Staga 300 i zero problemów, moj znajomy gazownik zaklada wtrysk tylko na Stagu i bardzo rzadko odwiedza go ktos w sprawie ewentualnej naprawy.
#10
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 12:13
- gazownika
- uzytkownika
Jesli chodzi o punkt widzenia gazownika to Stag jest swietnu i latwy w programowaniu i ma bardzo wiele ciekawych i przydatnych "bajerow" - oraz gazownik bedzie za instalka na ktorej najwiecej zarobi
Jesli chodzi o uzytkownika to najwazniejsze to : osiagi, spalanie i bezawaryjnosc. Wszystkie te instalki pracuja na takiej samej zasadzie dzialania i jezeli o to chodzi to nie ustepuja sobie. Awaryjnosc: nie ma zadnych prowadzonych badan na ten temat a ponadto Stagow w Polsce jest bardzo duzo wiec jesli sa jakies usterki to nalezy porownac je z iloscia jezdzacych na niej samochodach.
Nie obraz sie ale jesli chcesz napisac ze ktoiras jest w czyms lepsza to prosze napisz co za tym przemawia. Kolega dzidek2005 wyraznie napisal ze chce konkrety za i przeciw - ja je napisalem
I jedyna roznica jaka widze to cena - thats all
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 13:38
Napewno pamietam, ze reduktor w Landi jest duzo lepszy tzn jest bardziej stabilny i lepiej trzyma cisnienie (to slowa gazownika u torego zakladalem STAGA, a gosc tez montuje LANDI ) pewnie go znasz, bo to jest z Rzeszowa, a dokladnie przybyszowka.
Moze jest mozliwosc zalozenie reduktora Landi renzo do STAGA, ale to nie kazdy chce sie tak bawic.
Sam mam KME gold-a, ale czytalem, ze byla jakas felerna partia i cos bylo z nimi nie tak.
Moj odpukac od pol roku chodzi oK i nie mam zadnych problemow z instalka.
Na plus staga jest to, ze sa darmowe programy do niego oraz instrukcja montazu i regulacji, dzieki ktorej przy odrobinie checi mozna samemu sie pobawic w razie problemow.
Dodtakowo polecam forum STAGA:
https://www.ac.com.p...7e077423ddf2b62
#12
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 15:31
Mam Landi i kompletnie się tą instalką nie interesuję, bo nie mam możliwości ingerencji, a przede wszystkim dlatego, że działa jak Kałasznikow - skutecznie i niezawodnie.
Może do następnej Omegi założę STAGA?
#13
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 18:20

#14
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 18:55
Moj tato ma wlasnie 3.2 V6 i ma Landi Renzo Omegas. Kupil juz auto z ta instalka.Landi ma dobry reduktor 2 stopniowy i szybkie, trwałe i głośne wtryski Med. Te dwa elementy mogą dawać przewagę. W Landi niczego sam nie zrobisz, najniższa temperatura przejścia na gaz jest stosunkowo wysoka i wynosi 40*C, ale to gwarantuje długi żywot reduktora.
Jezeli chodzi o przelaczanie, to moze poprzedni wlasciciel cos przy tym robil, bo auto przelacza sie na gaz bardzo szybko, sam sie dziwilem jak kupil.
Jak pisalem moj tato ma ta instalke i wtryski chodza podobnie jak u mnie jezeli chodzi o glosnosc (mam Raile)Landi ma jedną wadę, chodzi dłużej, więcej tyś/km wytrzymuje, ale cena za reduktor kosmos, no i wtryski jak ktoś nie ma wyciszenia maski podobno są bardzo głośne
Cena spadla sporo, bo ta instalka, ktora ma moj tato kosztowala 6000tys i ma na to fakrure od poprzedniego wlasciciela.cena za instalkę landi nie spada na rynku choć instalka ma już trochę czasu i nie cieszy się młodością
#15
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 19:14
maraboot - bardzo fajnie ze Twoja instalka nalezy do tych " zatankuj, odpal, jezdzij" TAK TRZYMAC - ale dla mnie to jest norma a nie cos lepszego : tak wlasnie ma byc.
dzidek 2005 - troche gazownika ponioslo z tym ze na Stagu pali mniej czy odwrotnie - mysle ze nie ma to zadnego prownania, generalnie te instalki (cala IV gen) pracuje na tej samej zasadzie i jedyne oszczednosci poczynisz jak bedziesz jezdzil ekonomicznie i tankowal dobry gaz. Co do swiec: to kupiles NORMALNE czyli takie ktore sa zamiennikiem zgodym z orginalem. Sprawdzalem w katalogach i taka swieca ma tam byc o takich wlasnie parametrach. NIE MA SWIEC DO GAZU - zaklada sie takie jakie odpowiadaja danym parametrom silnika ( z tymi swiecami jest tak samo ja w ford z-tec , maja byc o podwyzszonym wspolczynniku temp z tytanowa koncowka i takie swiece produkuje malo firm i sa tez drogie). Jezeli chodzi o firme NGK - osobiscie twierdze ze najlepsza cena do jakosci.
Podst. parametry swiecy to: dlugosc gwintu, rodzaj polaczenia z plaszczyzna glowicy (podkladka lub jej brak), cieplota, ilosc elektrod ( nie od ilosci elektrod zalezy to czy swieca jest lepsza), zakonczenie swiecy (nakretka lub jej brak), rodzaj materialu do wykonania koncowki swiecy, dlugosc gwintu itp. wiecej nie pamietam - tak dla przypomnienia
[B]
#16
OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 19:41
#17
OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 09:02
Moja była kluska

http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391
#18
OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 20:24

0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0430 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała.
Tłumacze to tak . Silnik nie chciał po montażu odpalić (elektroniczna przepustnica) i był zalany benzyną oraz mam przedmuchaną uszczelkę od kolektora do rury i katalizatora wiec te kody pojawiły się sporadycznie i po resecie i przejechaniu ok. 200 km nie pojawiły się ponownie (przedmuchało katalizator i jest ok).
Dziś sprawdziłem kody ponownie tylko na pracy na benzynie żeby sprawdzić czemu trzesie silnikiem i kody są inne, oczywiście też występują sporadycznie wiec check się nie zapala.
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata.
To tyle na temat instalacji kody z sond miałem wcześniej przed montażem gazu wiec jak auto odbiorę od mechanika i będzie zrobione na cacy to wtedy się wypowiem na temat tej instalacji więcej. Aktualnie mam ja za mało czasu żeby coś więcej stwierdzić i kluska nie jest do końca sprawna technicznie wiec z gazem mogą dziać się cuda. Co jak co na jeździe na gazie check mi się nie zapala natomiast wcześniej na benzynie zapałał mi się na tempomacie co 100 km wiec nie jest najgorzej. Jutro wystawie fotki instalacji a w poniedziałek zdam relację z naprawy wycieku i innych poprawek.
#19
OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 20:45
Co ciekawe u mnie tez po zalozeniu gazu po 2 tyg polecial ten zawor trojdrozny ( po podszybiem) i cieklo :bad: Teraz wydaje mi sie, ze to nie jest zbieg okolicznosci bo u ciebie stalo sie to samo.A przynajmniej jeździła dopóki nie spierniczył się wąż od chłodzenia ten co jest za silnikiem pod podszybiem. Chyba za ostro katowałem silnik na sporcie bo pękł wąż i ucieka płyn chłodzący, lub gazownik właśnie tam się podłączył do reduktora trójnikiem i cieknie z tego trójnika nie wiem bo nie widać za bardzo miejsca wycieku.
Zapowietrzyles uklad chlodzenia i waz do reduktora bedzie zimny i nie przelacza sie na gaz. Wystarczy, ze dasz temperature na max na chwile na 1-2 predkosci nawiewu, zeby tak pochodzil silnik. Jak wskoczy na gaz, to napewno byl zapowietrzony po dolewce ( znam z autoposji )Co najfajniejsze po założeniu instalacji był mały poziom płynu chłodniczego wiec pojechałem do Aso i dolałem 2 litry oryginalnego oplowskiego płynu a teraz wszystko ucieko wiec kolejne 40 zł w plecy, cieknie ostro na dwa kilometry musiałem dolać litr wody destylowanej żeby dojechać do domu.
Jedyna wada to to że na benzynie zaraz po przejściu z gazu na pb spadły mi obroty z 700 na 500 i czasami zgaśnie przy odpaleniu na zimnym ,oraz silnik nie równo pracuje na małych obrotach, ale mają to poprawić w poniedziałek. Chyba ecu daje inną mieszankę benzyny rekompensując prace na gazie ,. i dla tego po przełączeniu na PB jest coś nie tak, przy odpalaniu jak dam więcej gazu i puszcze to jest ok. ustala prawidłowe obroty natomiast bez gazu spada na 500 i gaśnie lub trzęsie silnikiem na 500 obr przez jakiś czas i wraca na 700 obrotów, dzieje się tak tylko po przełączeniu z gazu na benzyne lub odpalaniu zimnego silnika na benzynie. Jak pojeżdżę trochę na Pb bez gazu to wszystko jest ok. i ładnie zapala nawet na zimnym. .
Zle zgrane mapy ( prawdopodobnie) musza ci to poprawwic bo inaczej to bedzie chodzil coraz gorzej na benie.
Duzo taniej kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Oprocz uszczelek trzeba dac jeszcze silikon, zeby nie cielko. Uzyj szukajki, na forum jest bardzo dokladna porada jak zrobic te dekle tak, zeby potem nie ciekly.Przy okazji dowiedziałem się o kilku mankamentach tego silnika i trzeba będzie kluskę oddać de mechanika, jak na razie padły uszczelki pod deklami zaworów, koszt w ASO 180zł sztuka i stoi olej w świecach przez co świec nie opłacało się wymieniać
Pozatym odkryjesz same plusy gazu na stacji

#20
OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 21:30