Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysoka temperatura płynu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2008 - 18:13

Dziś zobaczyłem coś dziwnego: temperatura silnika miała jakieś 97 stopni i naszło mnie żeby włączyć klimkę (mam climatronic), klimka zaczęła pracować a temperatura silnika wyraźnie zmniejszać się. Po chwili klimkę wyłączyłem, a temperatura silnika powoli wzrastała. Jak dojechałem pod dom miałem prawie 100 stopni, zaparkowałem i włączyłem klimę. I co się okazało? Temperatura silnika spadła poniżej 95 stopni - podniosłem maskę i już wiem dlaczego tak się dzieje - były włączone oba wiatraki - ten od klimy i ten od chłodnicy. Znaczy się najprawdopodobniej wiatrak od chłodnicy jest gdzieś podłączony do wiatraka od klimy. Wniosek: ktoś zakombinował, chłodnica jest ok. Mam więc prośbę: czy któryś z kolegów może wrzucić na forum odpowiedni schemat ?? W weekend pokombinuję trochę i schemat ułatwiłby mi pracę.

Pozdrawiam.

#22 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 12 marca 2008 - 22:56

Zobacz czy opaski na tych grubych rurach od filtra powietrza są dobrze podokrecane. U mnie to było całą przyczyną. Silnik dostawał lewego powietrza poprostu.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#23 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2008 - 13:30

Zobacz czy opaski na tych grubych rurach od filtra powietrza są dobrze podokrecane. U mnie to było całą przyczyną. Silnik dostawał lewego powietrza poprostu.


Sprawdzałem, są dobrze dokrecone. Ale pomyślałem dziś że to niekoniecznie musi być wina chłodnicy - termostatu też nie. Pozostaje jeszcze "włącznik termicznego wentylatora chłodnicy". Po świętach zajme się nim dokładniej. Napiszę co i jak.

Pozdrawiam.

#24 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2008 - 12:52

Wymieniłem rozrząd razem z pompą wody, oraz ułożyłem na swoje miejsce wężyk (ten od zbiorniczka do bloku silnika) i problem zniknął - temperatura jest wzorcowa, działanie wiatraków również. Wniosek - przyczyną wysokiej temperatury była umierająca pompa wodna i być może niewłaściwie ułożony wężyk.

Może ktoś ma podobny problem i to pomoże?

Pozdrawiam.

#25 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 sierpnia 2008 - 13:26

A jaką miałeś temp. :?:

#26 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 sierpnia 2008 - 15:45

Mariusz, zobacz wyżej

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2008 - 20:19

Czesiek w Twoim przypadku na bank winny byl wezyk ktory ulozyles w swoim miejscu. Jesli pompa by sie konczyla to poczulbys (na kieszeni jak by sie zatarla - ona jest napedzana paskiem rozrzadu i albo sie kreci albo nie i rwie pasek. Raz tylko u mechanika spotkalem sie z przypadkiem gdzie platy pompy zeszly z osi i nie byl to opel). Rozwiazanie ukladu chlodzenia omegi 2,0 16 v i wielu innych niemieckich aut to wlasnie dwa wezyli (odpowietrzajace uklad ) zamonotwane:
1 na malym obiegu (najczesciej termostat)
2 na duzym obiegu (najczesciej chlodnica)
Jesli przy wysokiej temp tymi wezykami nie bedzie plynal plyn to ten obieg ba ktorym wezyk jest przytkany zagiety bedzie sie zapowietrzal (jesli na malym obiegu jest niedrozny to maly i duzy obieg bedzie kulal, jesli tylko na duzym obiegu jest zle to tylko duzy obieg bedzie kulal)
Kiedys na forum pisalem jak sprawdzic czy uklad jest dobrze odpowietrzony ( i wlasnie pisalem o tych wezykach)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 sierpnia 2008 - 19:58

apropo wysokiej temperatury....dziś walczyłem troche.....objawy były takie że na mieście w korkach i na klimie temperatura cyklicznie skakała na wskaźniku nawet pod czerwone pole wskaźnika, od beasta sie dowiedziałem ( i Dzięki WIELKIE za pomoc) że wentylator załacza sie pierw na 1-szy bieg a później 2-gi..... w każdym razie chodziły mi tylko dwa wiatraki te z przodu auta....okazało sie że nie ma styku na kostce trzeciego wiatraka i sie poprostu nie załaczał ale dodatkowo nie chodziła mi pompka obiegu dodatkowego (niewiem jak fachowo się to ustrojstwo nazywa), wymieniłem na inną pompkę i teraz bardzo ciężko mi było zagrzać kluskę powyrzej 97 stopni...dalej nie szło...czyli uważam że jet ok :peace:
Myśle że gdy jest taka sytuacja że jak ta dodatkowa pompka jest walnięta a w moim przypadku była zaszlamiona mułem to dodatkowo obieg płynu w układzie jest spowolniony przez nią i cały ten wirnik w niej sie nie kręci, w sytuacji gdy jest pompa dobra to przepływ jest pełen i nawet gdy nie załacza sie pompka to i tak myślę że wirnik sie obraca i nie spowalnia płynu. W każdym razie już jest ok bo przerażał mnie widok temperatury pod czerwonym polem wskaźnika. Szczęście że nic sie nie narobiło :wink:

#29 OFFLINE   Jowita13

Jowita13
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Wojcieszów

Napisany 02 września 2008 - 20:37

kczech, Witam, mam problem z temperaturą. omega b 2.0 16v. Wentylator włącza się dopiero gdy wskażnik na pulpicie pokazuje 100 stopni i spada do 95. Takze obawy moje są co do twardości węży gdyż są zbyt twarde. UPM jest raczej ok bo zadnych ubytków płynu chłodniczego ani oleju. Sprawdzałem pod korkiem żadnego osadu nie ma. Czasami odkręce korek od zbiorniczka i zaczyna bulgotać. Nie mam pojęcia co może być powodem wysokiej temperatury. Nie wiem czy wentylator nie powinien się wczesniej włączyć? Proszę o pomoc i wytłumaczyć o co chodzi z tymi małymi wężykami.Dziękuję z góry.

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 20:41

a wiec moze to byc sprawa termostatu lub czujnika wentylatora. Sprawdz czy przy temp powyzej 92,5 do 95 chlodnica jest na calej powierzchni ciepla goraca i czy gorny i dolny waz chlodnicy sa gorace (male wezyki tez)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   Jowita13

Jowita13
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Wojcieszów

Napisany 03 września 2008 - 08:11

a wiec moze to byc sprawa termostatu lub czujnika wentylatora. Sprawdz czy przy temp powyzej 92,5 do 95 chlodnica jest na calej powierzchni ciepla goraca i czy gorny i dolny waz chlodnicy sa gorace (male wezyki tez)

Witam ponownie, jeżeli chodzi o termostat to wydaję mi się że jest wszystko ok, bo przy temperaturze na pulpicie około 92,5 a 93 którą osiągam po około 4-5 km jazdy nagle spada do 90 czyli wydaję się że termostat się otwiera. Pojadę dzisiaj na kompa to coś jeszcze napiszę. Ręcznie nie mogę sprawdzić błędów bo nie świeci "dzek" od silnika, sprawdzałem podświetlenie i lampka jest sprawna bo wsadzałem ją w inne miejsce. Nie mam pojęcia jak i gdzie mozna sprawdzić dlaczego nie świeci wcale, nawet po włączeniu zapłonu. Bardzo mi się podoba jazda omegą i dlatego zależy mi na poprawnym jej działaniu. Dzięki za pomoc.

#32 OFFLINE   bebo69

bebo69
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-09-2008
  • Skąd: Sławno

Napisany 03 września 2008 - 16:18

Po przejechaniu 1Km kilometra temperatura płynu wynosi ok. 95 stopni. momentami osiaga ponad 100. Jak włącze klimę na automat rośnie, a jak ręcznie ustawię, czyli guzikami po bokach na 9 czyli na maximum temperatura utrzymuję sie ta sama.

\

Ja mam taki sam problem z moją Omegą C 2.5 TDS ...
kupiłem ją miesiąc temu .
termostat,pompa wody wymienione i temperatura trzyma się na poziomie 90 stopni .
dziwi mnie jedno - przejadę nią ok . 2-3 km i już taką temperaturę łapie .
zamówiłem też uszczelki pod kolektor dolotowy gdyż jakiś "pacan" przykleił je na silikon :bad:


Jak myślicie co może być jeszcze nie tak . ?

#33 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2008 - 19:44

Nie mam pojęcia jak i gdzie mozna sprawdzić dlaczego nie świeci wcale, nawet po włączeniu zapłonu.

masz LPG??? może gaziarze odłączyli o ile dobrze pamiętam to pin 27 ECU ale niech się tu wypowiedzą ci co mają dostęp do schematu który dokladnie daje sygnał na deske