

Wysoka temperatura płynu
#1
OFFLINE
Napisany 16 października 2007 - 20:47
Znalazłem w samochodzie jedna część zdemontowaną z silnika. nie wiem co to jest. Jest to tak jakby czarna okrągła puszka z przelotem do której wchodzą w linii prostej dwa przewody gumowe o średnicy ok. 2cm i z góry cienki gumowy przewód ok. 0,5cm średnicy. Element ten powinien znajdować się ( a jest stamtąd wymontowany) po prawej stronie silnika obok zbiorniczka od płynu do wspomagania kierownicy. W miejscu, gdzie go nie ma 2 grube przewody sa złączone razem, a cienki przewód nie jest do niczego podłączony.
Być może to jest przyczyną.
Bardzo prosze o poradę na ten temat...
#2
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 19:58
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg
#3
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 20:04
#4
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 20:17
#5
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 20:20
#6
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 20:22
wojtek , taka temperatura nie jest normalana, prawdopodobnie nie wlacza ci sie wentylator na 1 bieg, moze byc także tzbyt pózno otwierający sie termostat, zasyfiona chłodnica. Normalana temp. latem z instalka gazowa to 93-96 stopni i z powrotem.
Przeczytaj mój temat: http://forum.omegakl...read.php?t=3615
u wielu mechaników byłem i prawie wszyscy mówili że to normalne przy V6. Teraz już nie wiem co o tym sądzić? Nigdy nie dociera wskazówka na czerwone pole, tylko "idzie" do 100st i potem na dół do 92st.
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg
#7
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 20:34
U mnie trwa to nieco dłużej ,dlatego zamówiłem http://forum.omegakl...read.php?t=2402Natomiast temperaturkę 92,5 od 0 osiąga w około 10 minut stania.
Na dużym obiegu wg.normy.
Mmpg,pewnie chodzi Tobie o to:

to nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia, u ciebie będzie to samo co u mnie,czyli termostat.
Z tą różnicą że u mnie nie domyka i silnik jest nie dogrzany na krótkich odcinkach jazdy,a u ciebie zbyt długo nie otwiera.
Ale żeby po przejechaniu 1 km. uzyskać taką temp.to jeszcze się nie spotkałem,nawet w okresie letnim.
#8
OFFLINE
Napisany 18 października 2007 - 10:02
Mysle ze powinismy skorzystac w tym momencie z danych fabrycznych, ktore mowia ze w x20xev ze termostat zaczyna sie otwierac przy 92,5 a konczy (gdzies kolo 100 paru - nie pamietam) wentylator zalacza Ipredkosc przy 97,5 i powinien zbic do 92,5 (drugiej predkosci nnie pamietam ). Poniewaz mieszkamy w klimacie mieszanym umiarkowanie cieplym (chociaz wystepuja anomalie) to motor powinien sie nagrzac do tych 90 - 92,5 po pewnym czasie (w zaleznosci od warunkow otoczenia) idzie w gore do 97,5 zalacza wentylator i temp spada do 90 - 92,5 chyba ze na zew. jest grzałka (powiedzmy + 30) stoimy w korku to pewnie wlaczy sie drugi bieg. Przy obecnej temp otoczenia uwazam ze naszemu koledze - mmpg, temperatura idzie za wysoko (dlatego pisalem zeby sparwdzil jak gorace sa weze chlodnicy i kiedy bo to pozwoli zdiagnozowac termostat) albo nie zalacza I predkosci tylko dopiero druga tak jak pisze jacekczewa.
Nie mam duzego doswiadczenia w oplach (ale uklad chlodzenia w tym samochodzie jest typowo "niemiecki" i nie rozni sie zbytnio od innych i obserwujac moja Omege i kilka innych (w tym vectry x20xev) to temp w trasie to 90 - 92,5 natomiast w miescie do 97,5 - wentylator ON i na 92,5 - cykl sie powtarza. Ten temat powraca jak bumerang a juz bylo kilka postow na ten temat i jesli wskaznik temp w samochodzie pokazuje prawde (podobno sa awaryjne) to jasno wynika z doswiadczenia osob majacych x20xev ze temp utrzymuje sie w przedziale 92,5 - 97,5 co jest zgodne z parametrami urzadzen ukladu chlodzenia oczywiscie jedni zauwazali ze ma 90 drugi pod 100 ale to nie oznacza ze cos jest do bani bo w tym momencie warunki pracy silnika byly takie a nie inne i dlatego taka temp.
P.S. Dzisiaj odpalilem samochod w garazu (+18 st) wyjechalem, zamknalem garaz, przejechalem okolo 300 metrow droga osiedlowa nastepnie krotki postoj na czerwonym i jazda miasrem po 1100 metrach 90 jak drut jechalem jeszcze z 400 metrow i czerwone wskazowka na 92,5 po chwili opadla na 90 (co bylo znakiem ze termostat sie lekko uchylil co doprowadzilo do wprowadzenia chlodnego plynu z chlodnicy do bloku i jak ruszylem to temp byla "prawie" 92,5 co swiadczylo o tym ze do schlodzenia w tej temp otoczenia (15 st) wystarczyla wymiana plynu w malym obiegu czyli termostat zamkniety. Specjalnie patrzylem dzisiaj na wskaznik aby to napisac (nie zmierzylem czasu ale mysle ze nie trwalo to dluzej niz 15 min. W trasie nigdy nie maialem wskzaowki ponizej 90 nie zaleznie od temp otoczenia.
#9
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 13:02
Stachu masz racje o te urządzenie mi chodziło, ale z tego co sie dowiedziałem to nic szczególnego. Ale przy okazji jak będę zmieniał rozrząd i pompę wodna to i to sie założy nowe.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#10
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 13:45
ciagnales na kazdym biegu do "odciecia zaplonu" i tak 10 razy.....
albo masz malo "wydolny" uklad chlodzenia
Oczywiscie ze przy żyłowaniu silnika temp skoczy i to nawet na 100 czy ciut wiecej - ale nie az tak zeby gotowalo plyn bo to oznacza ze temp siegnela prawie 115-120stopni.
Ja gdy kupile Omege i juz sie z nia "zapoznalem" tez wkrecalem ja na obroty a wtrybie S wachaja sie one od 4000 do 6500 tysiaka obrotów i bylo to lato i nie zauwazylem nadmiernego wzrostu temp. Ponadto kilka samochodow w zyciu mialem - 20 lat tez mialem i wiem co to wkrecanie motoru, baczki itp, jednak przy sprawnym ukladzie chlodzenia trudno jest zagotowac plyn
Bywa tak ze podczas zylowania (wysokich temp) i jazdy w korku temp skoczy do ponad 100 (choc od 1,5 roku i przebiegu 30 000 najwyzsza temop w mojej Omedze to prawie 100) i mozna zauwazyc jak wywala ze zbiorniczka plyn lub poziom plynu skoczyl pod korek ( i wtedy ktos poelnia blad boi odkreca korek) i plyn wywala na zew i wydaje sie ze sie gotuje. taki efekt to nic innego jak uzycie plynu marnej jakosci ktory bardzo zmienia swoja objetosc (zwieksza)pod wplywem wysokiej temp a fakt odkrecenia korka = spadek cisnienia w ukladzie co obniza temp. wrzenia plynu chlodzacego (nawet o 20 - 30 stopni)
Sprawdz moze dokladnie ten uklad
#11
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 15:27
Mechanik cos mi jeszcze mówił, że siedzi w niej jakis zimowy termostat. Sam nie wiem. Ale od ostatniego zagotowania juz jej tak nie katuje i jest spokój. Trzyma sie w około 97 stopniach. Czyli chyba jest ok. Zmienię niebawem pompe wodna to może sie poprawi.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#12
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 15:30

#13
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 15:33
U mnie z rana po przejechaniu prawie 2 km. w większości na II-biegu wskazówka nawet nie drgnie.P.S. Dzisiaj odpalilem samochod w garazu (+18 st) wyjechalem, zamknalem garaz, przejechalem okolo 300 metrow droga osiedlowa nastepnie krotki postoj na czerwonym i jazda miasrem po 1100 metrach 90 jak drut jechalem jeszcze z 400 metrow i czerwone wskazowka na 92,5 po chwili opadla na 90 (co bylo znakiem ze termostat sie lekko uchylil co doprowadzilo do wprowadzenia chlodnego plynu z chlodnicy do bloku i jak ruszylem to temp byla "prawie" 92,5 co swiadczylo o tym ze do schlodzenia w tej temp otoczenia (15 st) wystarczyla wymiana plynu w malym obiegu czyli termostat zamkniety. Specjalnie patrzylem dzisiaj na wskaznik aby to napisac (nie zmierzylem czasu ale mysle ze nie trwalo to dluzej niz 15 min. W trasie nigdy nie maialem wskzaowki ponizej 90 nie zaleznie od temp otoczenia.
Po 1,5h postoju,przejazd ponad 8km. wskazówka ledwie wita się z 90*
Zamówiony termostat( cztery pory roku :grin: ) wczoraj doszedł,jutro wymiana,w poniedziałek skrobnę parę słów o zmianach.
#14
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 15:42
Zimowy termostat :shock: , tzn ze na lato zapomniales zmieni termostat na letni..
sorry musialem ci mechanicy sa czasami obłedni......
Pisałem że mam maszyne od poniedziałku. A zreszta sam wiesz, że w dzisiejszych czasach co drugi mechanik to lewa ręka :guns:
#15
OFFLINE
Napisany 19 października 2007 - 20:51
Jak chcesz zaoszczedzic na uszczelce pod glowica - to jak zobaczysz na blacie ze dochodzi do 100 to pokretla temp w samochodzie na max na czerwone i dmuchawa na full. To pozwoli zbic temp.
Poczytaj co wczesniej napisalem i sprawdz jakie sa weze od chlodnicy (chodzi o temp)
[B]
#16
OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 20:35
Pozdrawiam.
#17
OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 20:45
Zasyfiona chłodnica. Jeżeli z zewnątrz, wystarczyć powinno przedmuchanie sprężonym powietrzem, lub przemycie wodą pod ciśnieniem. Jeżeli od wewnątrz, to spuszczasz płyn, zalewasz środek do czyszczenia układów chłodzenia i jeździsz tak przez ok. tydzień. Spuszczasz to wszystko, płuczesz kilka razy wodą i zalewasz nowy płyn.Co może być nie tak?
Jak powyższe nie pomogą to nowa chłodnica.
PS. W 2.0 jest jeden wiatrak chłodnicy, dwubiegowy. Drugi wiatrak jest od klimy.
#18
OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 20:47
[SIGPIC][/SIGPIC]
#19
OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 21:31
Pozdrawiam.
#20
OFFLINE
Napisany 07 marca 2008 - 21:58
Może poprzedni właściciel coś pokombinował, żeby się nie przegrzewało.może mam coś nie tak z elektryką