Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wysoka temperatura płynu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 16 października 2007 - 20:47

Auto mam od dwóch dni. Jest to Omega 2.0 16V z silnikiem ecotec. Posiada automatyczna klimę czyli tzw. klimatronic. Po przejechaniu 1Km kilometra temperatura płynu wynosi ok. 95 stopni. momentami osiaga ponad 100. Jak włącze klimę na automat rośnie, a jak ręcznie ustawię, czyli guzikami po bokach na 9 czyli na maximum temperatura utrzymuję sie ta sama. Wentylator chodzi poprawnie i nie ma żadnej zwory, aby chodził na krótko.
Znalazłem w samochodzie jedna część zdemontowaną z silnika. nie wiem co to jest. Jest to tak jakby czarna okrągła puszka z przelotem do której wchodzą w linii prostej dwa przewody gumowe o średnicy ok. 2cm i z góry cienki gumowy przewód ok. 0,5cm średnicy. Element ten powinien znajdować się ( a jest stamtąd wymontowany) po prawej stronie silnika obok zbiorniczka od płynu do wspomagania kierownicy. W miejscu, gdzie go nie ma 2 grube przewody sa złączone razem, a cienki przewód nie jest do niczego podłączony.
Być może to jest przyczyną.
Bardzo prosze o poradę na ten temat...

#2 OFFLINE   wojtek1234

wojtek1234
  • 82 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: katoiwice

Napisany 17 października 2007 - 19:58

u mnie jest cały czas ok. 95-100 stopni. W korkach cały czas działa wentylator gdy temp dochodzi 100st.. Nie wiem jak jest w 2.0 16V ale w V - kach tak podobno ma być. tep. pracy silnika V6 to 98-100 st. Nie wiem czy to nie wina pompy wody?? :neutral:
C 3.0V6 Black Caravan 2000'
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2007 - 20:04

jak temperatura skoczy na 95 i zacznie rosnac to otwórz maske i reka dotkinij weze chlodnicy (grube ) gorny ma byc goracy i dolny tez (nie moze byc chlodny - letni). Sprawdz i odpisz. Wentylator powinien sie wlaczyc przy 97,5 stopniach (czyli jak wskaznik bedzie na kresce pomiedzy 95 a 100 - to tez sprawdz.

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2007 - 20:17

wojtek , taka temperatura nie jest normalana, prawdopodobnie nie wlacza ci sie wentylator na 1 bieg, moze byc także tzbyt pózno otwierający sie termostat, zasyfiona chłodnica. Normalana temp. latem z instalka gazowa to 93-96 stopni i z powrotem.

#5 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2007 - 20:20

U mnie temperatura przy 2.0 8v (pewnie większej różnicy nie ma w chłodzeniu) na gazie to 92,5 stopnia. Nagrzewa się do około 97,5 i spada do 92,5 i tak w kółko Macieju. Nagrzewa się po ostatnich zabiegach bardzo długo, tzn NIE PRZEGRZEWA się. Natomiast temperaturkę 92,5 od 0 osiąga w około 10 minut stania.

#6 OFFLINE   wojtek1234

wojtek1234
  • 82 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: katoiwice

Napisany 17 października 2007 - 20:22

wojtek , taka temperatura nie jest normalana, prawdopodobnie nie wlacza ci sie wentylator na 1 bieg, moze byc także tzbyt pózno otwierający sie termostat, zasyfiona chłodnica. Normalana temp. latem z instalka gazowa to 93-96 stopni i z powrotem.


Przeczytaj mój temat: http://forum.omegakl...read.php?t=3615
u wielu mechaników byłem i prawie wszyscy mówili że to normalne przy V6. Teraz już nie wiem co o tym sądzić? Nigdy nie dociera wskazówka na czerwone pole, tylko "idzie" do 100st i potem na dół do 92st.
C 3.0V6 Black Caravan 2000'
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg

#7 OFFLINE   Stachu

Stachu
  • 138 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Księstwo Pilskie.

Napisany 17 października 2007 - 20:34

Natomiast temperaturkę 92,5 od 0 osiąga w około 10 minut stania.

U mnie trwa to nieco dłużej ,dlatego zamówiłem http://forum.omegakl...read.php?t=2402
Na dużym obiegu wg.normy.

Mmpg,pewnie chodzi Tobie o to:
Dodany obrazek
to nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia, u ciebie będzie to samo co u mnie,czyli termostat.
Z tą różnicą że u mnie nie domyka i silnik jest nie dogrzany na krótkich odcinkach jazdy,a u ciebie zbyt długo nie otwiera.
Ale żeby po przejechaniu 1 km. uzyskać taką temp.to jeszcze się nie spotkałem,nawet w okresie letnim.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2007 - 10:02

Stachu - to troche gdybanie po ilu km nagrzeje sie motor na 90. Jeden odpala silnik i torchr czeka, jedzie, drugi odpala wyskakuje na prosta i rura, trzeci sprawdzal na jakim odcinku sie nagrzeje przy temp otoczenia + 15 , nastepny ma asb i "kaleczy" na pierwszym biegu przez pewien odcinek drogi nim skrzynia wladuje 2 itd.... a to wszystko ma wplyw na czas nagrzania sie silnika - plynu.
Mysle ze powinismy skorzystac w tym momencie z danych fabrycznych, ktore mowia ze w x20xev ze termostat zaczyna sie otwierac przy 92,5 a konczy (gdzies kolo 100 paru - nie pamietam) wentylator zalacza Ipredkosc przy 97,5 i powinien zbic do 92,5 (drugiej predkosci nnie pamietam ). Poniewaz mieszkamy w klimacie mieszanym umiarkowanie cieplym (chociaz wystepuja anomalie) to motor powinien sie nagrzac do tych 90 - 92,5 po pewnym czasie (w zaleznosci od warunkow otoczenia) idzie w gore do 97,5 zalacza wentylator i temp spada do 90 - 92,5 chyba ze na zew. jest grzałka (powiedzmy + 30) stoimy w korku to pewnie wlaczy sie drugi bieg. Przy obecnej temp otoczenia uwazam ze naszemu koledze - mmpg, temperatura idzie za wysoko (dlatego pisalem zeby sparwdzil jak gorace sa weze chlodnicy i kiedy bo to pozwoli zdiagnozowac termostat) albo nie zalacza I predkosci tylko dopiero druga tak jak pisze jacekczewa.
Nie mam duzego doswiadczenia w oplach (ale uklad chlodzenia w tym samochodzie jest typowo "niemiecki" i nie rozni sie zbytnio od innych i obserwujac moja Omege i kilka innych (w tym vectry x20xev) to temp w trasie to 90 - 92,5 natomiast w miescie do 97,5 - wentylator ON i na 92,5 - cykl sie powtarza. Ten temat powraca jak bumerang a juz bylo kilka postow na ten temat i jesli wskaznik temp w samochodzie pokazuje prawde (podobno sa awaryjne) to jasno wynika z doswiadczenia osob majacych x20xev ze temp utrzymuje sie w przedziale 92,5 - 97,5 co jest zgodne z parametrami urzadzen ukladu chlodzenia oczywiscie jedni zauwazali ze ma 90 drugi pod 100 ale to nie oznacza ze cos jest do bani bo w tym momencie warunki pracy silnika byly takie a nie inne i dlatego taka temp.
P.S. Dzisiaj odpalilem samochod w garazu (+18 st) wyjechalem, zamknalem garaz, przejechalem okolo 300 metrow droga osiedlowa nastepnie krotki postoj na czerwonym i jazda miasrem po 1100 metrach 90 jak drut jechalem jeszcze z 400 metrow i czerwone wskazowka na 92,5 po chwili opadla na 90 (co bylo znakiem ze termostat sie lekko uchylil co doprowadzilo do wprowadzenia chlodnego plynu z chlodnicy do bloku i jak ruszylem to temp byla "prawie" 92,5 co swiadczylo o tym ze do schlodzenia w tej temp otoczenia (15 st) wystarczyla wymiana plynu w malym obiegu czyli termostat zamkniety. Specjalnie patrzylem dzisiaj na wskaznik aby to napisac (nie zmierzylem czasu ale mysle ze nie trwalo to dluzej niz 15 min. W trasie nigdy nie maialem wskzaowki ponizej 90 nie zaleznie od temp otoczenia.

#9 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 19 października 2007 - 13:02

Dzięki koledzy. Byłem u mechanika i wszystko mi wyjaśnił jak jest z omegami, czyli tak jak mówicie. A zagotowanie płynu to wyłącznie moja wina, gdyż podniecenie omega mnie ogarnęło i za bardzo ja przeciągałem na niskich biegach.


Stachu masz racje o te urządzenie mi chodziło, ale z tego co sie dowiedziałem to nic szczególnego. Ale przy okazji jak będę zmieniał rozrząd i pompę wodna to i to sie założy nowe.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2007 - 13:45

mmpg - trudno mi sobie wyobrazic "takie przeciaganie na biegach" zeby zagotowalo plyn - chyba ze:
ciagnales na kazdym biegu do "odciecia zaplonu" i tak 10 razy.....
albo masz malo "wydolny" uklad chlodzenia
Oczywiscie ze przy żyłowaniu silnika temp skoczy i to nawet na 100 czy ciut wiecej - ale nie az tak zeby gotowalo plyn bo to oznacza ze temp siegnela prawie 115-120stopni.
Ja gdy kupile Omege i juz sie z nia "zapoznalem" tez wkrecalem ja na obroty a wtrybie S wachaja sie one od 4000 do 6500 tysiaka obrotów i bylo to lato i nie zauwazylem nadmiernego wzrostu temp. Ponadto kilka samochodow w zyciu mialem - 20 lat tez mialem i wiem co to wkrecanie motoru, baczki itp, jednak przy sprawnym ukladzie chlodzenia trudno jest zagotowac plyn
Bywa tak ze podczas zylowania (wysokich temp) i jazdy w korku temp skoczy do ponad 100 (choc od 1,5 roku i przebiegu 30 000 najwyzsza temop w mojej Omedze to prawie 100) i mozna zauwazyc jak wywala ze zbiorniczka plyn lub poziom plynu skoczyl pod korek ( i wtedy ktos poelnia blad boi odkreca korek) i plyn wywala na zew i wydaje sie ze sie gotuje. taki efekt to nic innego jak uzycie plynu marnej jakosci ktory bardzo zmienia swoja objetosc (zwieksza)pod wplywem wysokiej temp a fakt odkrecenia korka = spadek cisnienia w ukladzie co obniza temp. wrzenia plynu chlodzacego (nawet o 20 - 30 stopni)
Sprawdz moze dokladnie ten uklad

#11 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 19 października 2007 - 15:27

Ostatnio zagotowałem w korku na Warszawie dojezdżając na spota. Skoczyła mi na maxa i zapaliła sie czerwona lampka. Całe szczęście że za 500 m było juz miejsce spota i postój...
Mechanik cos mi jeszcze mówił, że siedzi w niej jakis zimowy termostat. Sam nie wiem. Ale od ostatniego zagotowania juz jej tak nie katuje i jest spokój. Trzyma sie w około 97 stopniach. Czyli chyba jest ok. Zmienię niebawem pompe wodna to może sie poprawi.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2007 - 15:30

Zimowy termostat :shock: , tzn ze na lato zapomniales zmieni termostat na letni.. :smiech: sorry musialem ci mechanicy sa czasami obłedni......

#13 OFFLINE   Stachu

Stachu
  • 138 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Księstwo Pilskie.

Napisany 19 października 2007 - 15:33

P.S. Dzisiaj odpalilem samochod w garazu (+18 st) wyjechalem, zamknalem garaz, przejechalem okolo 300 metrow droga osiedlowa nastepnie krotki postoj na czerwonym i jazda miasrem po 1100 metrach 90 jak drut jechalem jeszcze z 400 metrow i czerwone wskazowka na 92,5 po chwili opadla na 90 (co bylo znakiem ze termostat sie lekko uchylil co doprowadzilo do wprowadzenia chlodnego plynu z chlodnicy do bloku i jak ruszylem to temp byla "prawie" 92,5 co swiadczylo o tym ze do schlodzenia w tej temp otoczenia (15 st) wystarczyla wymiana plynu w malym obiegu czyli termostat zamkniety. Specjalnie patrzylem dzisiaj na wskaznik aby to napisac (nie zmierzylem czasu ale mysle ze nie trwalo to dluzej niz 15 min. W trasie nigdy nie maialem wskzaowki ponizej 90 nie zaleznie od temp otoczenia.

U mnie z rana po przejechaniu prawie 2 km. w większości na II-biegu wskazówka nawet nie drgnie.
Po 1,5h postoju,przejazd ponad 8km. wskazówka ledwie wita się z 90*
Zamówiony termostat( cztery pory roku :grin: ) wczoraj doszedł,jutro wymiana,w poniedziałek skrobnę parę słów o zmianach.

#14 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 19 października 2007 - 15:42

Zimowy termostat :shock: , tzn ze na lato zapomniales zmieni termostat na letni.. :smiech: sorry musialem ci mechanicy sa czasami obłedni......


Pisałem że mam maszyne od poniedziałku. A zreszta sam wiesz, że w dzisiejszych czasach co drugi mechanik to lewa ręka :guns:

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2007 - 20:51

no to jesli wiekszosc czasu masz 97 na blacie to uwazam nie jest dobrze bo 92 bedzie ok. I nie chodzi tu w cale o szukanie dziury w calym czy tam patrzenie 2 stopnie w ta czy w ta. Masz problem z ukladem chlodzenia (jakie gotowanie plynu w korku??? - to jest awaria)
Jak chcesz zaoszczedzic na uszczelce pod glowica - to jak zobaczysz na blacie ze dochodzi do 100 to pokretla temp w samochodzie na max na czerwone i dmuchawa na full. To pozwoli zbic temp.
Poczytaj co wczesniej napisalem i sprawdz jakie sa weze od chlodnicy (chodzi o temp)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 20:35

Pozwolę sobie nieco odświeżyc temat: otóż u mnie po nagrzaniu się silnika temperatura jest na 95 stopni, ale tylko na trasie - trzyma równiutko. Po mieście, w korkach szybko skacze na 97,5 i nawet na 100 (a przecież jest jeszcze stosunkowo zimno, co to będzie latem). Dopiero jak temperatura dojdzie do 100 stopni to załączają się oba wiatraki (ale nie natychmiast po osiągnięciu 100 stopni, tylko po dłuższej chwili) i temperatura spada na 95. Wąż przy wejściu do chłodnicy jest bardzo gorący, na wyjściu gorący. Co może być nie tak?

Pozdrawiam.

#17 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2008 - 20:45

Co może być nie tak?

Zasyfiona chłodnica. Jeżeli z zewnątrz, wystarczyć powinno przedmuchanie sprężonym powietrzem, lub przemycie wodą pod ciśnieniem. Jeżeli od wewnątrz, to spuszczasz płyn, zalewasz środek do czyszczenia układów chłodzenia i jeździsz tak przez ok. tydzień. Spuszczasz to wszystko, płuczesz kilka razy wodą i zalewasz nowy płyn.

Jak powyższe nie pomogą to nowa chłodnica.

PS. W 2.0 jest jeden wiatrak chłodnicy, dwubiegowy. Drugi wiatrak jest od klimy.

#18 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2008 - 20:47

U mnie temp ma 90st tylko po mieście też szybko ląduje na gdzieś 98st ale włącza się wentylator i jest ok.Czesiek u Ciebie też się włącza jeden wentylator bo drugi masz od klimy i masz wszycho ok bo ople bardzo szybko się dogrzewają.Węże od wody wtedy są bardz gorące ale to normalne jest także luzik :mrgreen:
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#19 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 21:31

No cóż, dziś wyraźnie widziałem jak obracały się oba wiatraki - a klimy nie miałem włączonej. Pokombinuję jak poradził lord_craven, a może mam coś nie tak z elektryką? Wcale bym się nie zdziwił.

Pozdrawiam.

#20 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2008 - 21:58

może mam coś nie tak z elektryką

Może poprzedni właściciel coś pokombinował, żeby się nie przegrzewało.