Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wieksze turbo do 2.5td ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 13:23

Seryjne sprzęgło w manualu nie daje rady przy wyższym momencie, do dopiero automat :D .

zdrowy automat wytrzyma i ma przewage nad zwykłym sprzegłem, mam warsztat i niekiedy nalezy zaholować na linie auto, niekiedy dostawczaka jakos skrzynia nie szwankuje a zwykłe sprzegło łatwo zpalic


#42 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 13:28

wiem że chip robotę zrobi bo miałem w poprzednim 2.5TD ale u mnie turbina już puszcza olej w dolot i niedługo będzie trzeba zmienić i przy tej okazji myślałem nad czymś większym ..... więc nic P&P pasować nie będzie tak ??

#43 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2014 - 13:40

wiem że chip robotę zrobi bo miałem w poprzednim 2.5TD ale u mnie turbina już puszcza olej w dolot i niedługo będzie trzeba zmienić i przy tej okazji myślałem nad czymś większym ..... więc nic P&P pasować nie będzie tak ??


Typowe p&p raczej nie. Będzie trzeba coś rzeźbić :p

#44 OFFLINE   votec2

votec2
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Domatków
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 16:54

a jaka cena chipa by była do 2.5 td??? myślałem otym tylko nie wiem jakie koszty???

#45 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 17:49

jaka cena chipa by była do 2.5 td?

jaki masz nr komputera? Sprawdź i odezwij się na PW ;)
Koszt chipa to ok 200-300zł, chyba że robisz strojenie pod konkretne auto, to wtedy pewnie coś bliżej 1000zł. Nie wiem, czy nie lepszym pomysłem od zmiany turbiny, jest zmiana dolotu na taki z większym IC. Podobno od Iveco pięknie pasuje pod zderzak, poniżej zbiornika od sprysków, ale trzeba przerabiać cały dolot, aż do EGR'a. Sam nad tym myślę :).
Sporo daje sama zmiana dyfra - siła wyższa zmusiła mnie do zmiany na 3.7, bo akurat nie było 3.45. Jest różnica, z dołu idzie znacznie lepiej. Ale coś kosztem czegoś - przy 100km/h miałem ok 2150obr/min na V, a teraz ok 2350-2400.

#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2014 - 17:56

No i gruszka jest zamocowana prostopadle a nie równolegle

po tym można poznać turbo z zaworem i kierownicą jak jest postopadle do osi to jest kierowajka

#47 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2014 - 17:59

premier2 - ale co miałby dać większy IC przy fabrycznej reszcie? Nie powiększy to tylko turbodziury?

odnośnie samego chipa - najtaniej i chyba najpewniej tutaj to załatwiać http://www.bmw-diese....php?f=4&t=1316

#48 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2014 - 18:13

Większy IC zmniejszy temperaturę powietrza=lepsze spalanie. Ale IC od dostawczaka nie jest dobrym pomysłem. Jak poczekacie jeszcze chwilę, to pochwale się końcem swojego projektu:p:D

#49 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 18:38

Co do tego chipa od Bagora, to mam coraz większe wątpliwości. Bo mam i jest moc, ale mam wrażenie, że jest napisany po bandzie. Zresztą mam 2 chipy od niego, i drugi mocniejszy jest jeszcze gorszy. Od 2500 obrotów jest łupnięcie i auto idzie jak burza, ale z tyłu już trochę kopci, a przy 180 licznik staje. No to coś nie halo.
W styczniu chcę pojechać na hamownię i sprawdzić 2 chipy, bo mam jeszcze 3, podobny do tego słabszego od Bagora. Tyle, że mam wrażenie, że auto na nim mniej pali. Zobaczymy co wyjdzie na wykresie z hamowni. Tego mocniejszego nie będę sprawdzał, bo jak dla mnie jest za mocny :)
A większy IC, to i turbo można lekko podkręcić.

Ale IC od dostawczaka nie jest dobrym pomysłem

zerknij na stronę Mickey Garage - wsadzili tam właśnie taki IC, tyle że to akurat był tylko ułamek modów. No, ale 227 kucy z niczego się nie wzięło :D.
Dawaj zdjęcia tej swojej rzeźby, bo jestem ciekawy, co tam wymyśliłeś :D

#50 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2014 - 19:48

Bo Ic od iveco nie jest dobrym wyjściem ale nie tragicznym. Zawsze jakiś sposób. Sam chciałem montować taki ale plan jest inny i czekam na po świętach i montujemy wszystko. A to że kopci na chipie to normalne. Bo podlane jest paliwo a dostaję średnio powietrza. A 180 km/h i koniec może być objawem padniętej pompy albo źle napisanego programu. Pochwale się jak skończę :D

#51 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 21:42

widzę że temat zboczył z toru .... wiec zapytam inaczej jaka turbina będzie najbardziej pasować(jak najmniej modzenia)i będzie wydajniejsza......
Ja nie chcę większego IC i tak dalej ....

#52 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2014 - 22:35

zerknij na stronę Mickey Garage - wsadzili tam właśnie taki IC, tyle że to akurat był tylko ułamek modów. No, ale 227 kucy z niczego się nie wzięło :D.


MG zrobili te blisko 230km na silniku 3.0 bmw, nie 2.5td :)

edit: racja, zaczynali od 2.5td - tu cały wątek http://www.mickey-ga...s---230km-501nm

#53 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2014 - 22:45

sam zacytowałeś mojego posta, w którym piszę, że to był UŁAMEK modów :). Zabawę zaczynali bodajże od poczciwego 2.5TD.

#54 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 grudnia 2014 - 23:23

Witam mam silnik 2.5 TD i chciał bym wsadzić większe turbo czy jest jakies które pasuje P&P ?? Może z jakiegoś bmw 3.0 ?? ale jakiego ??

aha i bym prawie zapomniał jak automat w dizlu zachowuje się po zwiększeniu mocy ?? nie ślizga się itp ?? dodoam że omega z 2001r i mam skrzynię Ar 35


Już auta nie sprzedajesz ,jak zaczynasz mody?

#55 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2014 - 00:47

obecnie mam 5 omeg :) 2 za granicą... 3 w Polsce więc spokojnie srebrne kombi jest na sprzedaż.....

do tej co sprzedaje miał trafić silnik monaro V8 i do niego podwójne turbo ... niestety nie uda mi się to .... :( może jeszcze kiedyś w zapasach mam omegę (tylko sedana wolę kombi) na taki swap wiec za kilka lat wyciągnę ją ze stodoły i zacznie się zabawa a na razie trzeba zarobić grosza ;)

aha i ciągle zbaczamy z tematu ..... bo w sumie konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem .....

#56 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2014 - 09:05

Najłatwiej będzie od bmw 3.0 najmniej modzenia tam jest. Ale wymiana IC jest potrzebna. Seryjny IC jest mikroskopijny, u mnie obecnie nie daje rady ostudzić w upale powietrza i cały silnik dostaje w dupeee bo zaczyna się podnosić temperatura. Przy 15st jeszcze daje radę ale jak było 30st to szkoda gadać ;)

#57 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2014 - 09:13

u mnie auto będzie jeździć raczej w temperaturach ujemnych jak uświadczy 20*C to będzie już max...
a z jakiego konkretnie modelu bmw ??

#58 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2014 - 11:13

z e39 chyba najlepiej podejdzie. Chodzi o 3.0d bo chyba tylko w tej była bez elektroniki jeszcze

#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2014 - 16:32

zmniejszy temperaturę powietrza=lepsze spalanie

racej większa ilość powietrza

#60 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 grudnia 2014 - 16:56

racej większa ilość powietrza

To też ;)