Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Nieszczelna klimatyzacja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 17:10

Jak zapewne zauważyłeś to jest forum Omegi, a do Omegi wchodzi 950 gr czynnika, czyli prawie 1 kg.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#22 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 kwietnia 2014 - 20:03

u mnie klima manualna, działa(syczy)ale nie chłodzi. 20.06.2013 uzupełniona z barwnikiem UV. Dziś podjechałem żeby sprawdzić czy nie ma wycieku, całe auto prześwietlone, nawet zdemontowałem osłonę parownika i nic. Żadnych wycieków, jedynie co zostało zdiagnozowane to, że mało czynnika i ciśnienie słabe.

klimę mam dokładaną (parownik, przewody, sprężarka nie oryginalne) chcę wymienić parownik, zawór rozprężny i przewody na oryginalne.

Nikt nic nie pomoże? Nikt nie wie czy trzeba rozkręcać kolumnę kierowniczą żeby wyjąć parownik czy jest jakiś sposób?


http://forum.samnapr...omega-vt929.htm

#23 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2014 - 20:27

danceagent
podjedź na starorudzką 12
ludzie ogarnięci, robią tylko klimę i chłodnice

#24 OFFLINE   danceagent

danceagent

    DaBass

  • 48 postów
  • Dołączył: 27-02-2014
  • Skąd: Łódź - Retkinia
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 01 maja 2014 - 16:46

danceagent
podjedź na starorudzką 12
ludzie ogarnięci, robią tylko klimę i chłodnice


Dzięki za info, ale mam speca od klimy.
Poza tym babcia się obudziła na dobre - jakiś korek olejowy musiał być, czy co...

#25 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 maja 2014 - 20:43

Nabijając klimę pamiętajcie by na zewnątrz było przynajmniej 20stC. Inaczej osuszanie próżniowe nie działa...

#26 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2014 - 12:29

Witam
Mam pytanie .Czy po napełnieniu układu azotem okolo 14 barow moze syczec zawor sterujacy w sensie w srodku, wyrownywac cisnienie czy cos? Bo syczy podczas testu z okolic tyłu sprezarki. Psikane było testerem sczelnosci i nic nie widac. Uszczelnienie czołowe szczelne.

Znalazłem taki zapis w manualu kompresora
"Pressure Control Valve - Mechanical
A/C Demand High
During periods of moderate to high A/C demand, system suction pressure will be greater
than the control valve set point. During these periods, the control valve maintains a bleed
from crankcase to suction. Crankcase pressure is therefore equal to suction pressure. The
wobble plate angle, and therefore compressor displacement is at its maximum.

A/C demand low
During periods of low to moderate A/C demand, system suction pressure will decrease to
the control valve set point. The control valve maintains a bleed from discharge to crankcase
and prevents a bleed from crankcase to suction. The wobble plate angle, and therefore
compressor displacement is reduced or minimized. During these periods, displacement is
infinitely variable between approximately 5 and 100% of its maximum displacement."

Czy dobrze rozumie ze zawor sie otwiera i umozliwia przeplyw cisnienia pomiedzy komorami sprezarki? Moze to tlumaczyło by to syczenie przy 14 barach z okolicy zaworu?

#27 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 15 czerwca 2014 - 13:07

Zacznijmy od tego że ciśnienie powinno się dość szybko równać, jeśli robi się to długo to zawór rozprężny niedomaga. Po kilku sekundach powinno już nic nie syczeć. Jeśli syczy to ucieka :)




 


#28 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2014 - 22:05

Juz rozkminione. Okazało sie po powtornym sprawdzaniu ze sprezarka rozszczelniła sie na tych wielkich oringach na korpusie.
A jeszcze jedno pytanie. Mam sprezarke ze szczelnym uszczelnieniem czołowym (dławica). Czy da sie zdjac to uszczelnienie tak zeby go nie uszkodzic i przełozyc do innego kompresora?

#29 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2014 - 20:15

Raczej się nie uda. Ta guma się układa i sztywnieje z czasem. To że uda się przełożyć bez uszkodzenia nie oznacza że będzie szczelne. I za bardzo nie mam pomysłu jak je wyjąć nie niszcząc.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#30 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2014 - 20:48

Juz rozkminione. Okazało sie po powtornym sprawdzaniu ze sprezarka rozszczelniła sie na tych wielkich oringach na korpusie.
A jeszcze jedno pytanie. Mam sprezarke ze szczelnym uszczelnieniem czołowym (dławica). Czy da sie zdjac to uszczelnienie tak zeby go nie uszkodzic i przełozyc do innego kompresora?


na co dzień uszczelniam kompresory zajmuję się A/C nie da się wyjąc normalnie uszczelniacza czołowego bez zniszczenia jest jeden sposób ale to potrzebna jest butla z azotem trzeba kupić dwa duże oringi uszczelniacz człowy i oring pod uszczelniacz