

[OB & OBFL] Nieszczelna klimatyzacja
#1
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 17:45
mam u siebie w Omedze B nieszczelną klimę. Nabita azotem rozszczelnia się i ciśnienie po tygodniu spada do około 2 bar. Sprawdzone ciśnieniowo (przed zamontowaniem) były sprężarka i chłodnica układu klimatyzacji. Układ został nabity gazem i fachowiec od klimatyzacji szukał detektorem nieszczelności pod maską, wzdłuż przewodów, niestety nic nie znalazł. Tu mam pytanie: czy są w omedze miejsca (pod deską rozdzielczą), które lubią się rozszczelniać? Bo nawet nie wiem jak teraz znaleźć gdzie jest nieszczelność, czy wymienić w ciemno wszystko? Trochę mi się to nie uśmiecha...
#2
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 17:57
U mnie np wszystko sprawdzili a klima nie wytrzymała tygodnia. Teraz okazało sie że zasuwa zaworkiem od nabijania, czego wczesniej jakoś kurde nie zauwazyli.
#3
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 19:03
#4
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 19:04
Parownik to ten cylindryczny element w okolicy chłodnicy klimatyzacji?
To jest osuszacz
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#5
OFFLINE
Napisany 14 maja 2013 - 19:36
Parownik to ten cylindryczny element w okolicy chłodnicy klimatyzacji?
To element jak nagrzewnica, przez który jak w układzie chłodzenia krąży czynnik a powietrze przez niego dmuchające wysyła go do kratek

#6
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 10:37
#7
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 11:03
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#8
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 11:12
#9
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 12:14
http://forum.omegakl...ead.php?t=46114
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2013 - 20:12
#12
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2013 - 18:43
#13
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2013 - 17:34
#14
OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 19:21
Klima nabita do pełna z barwnikiem. Raz kompresor się włączał, raz nie. Wg mnie zwalony był włącznik (przycisk) od klimy. Pojechałem do jednych mistrzów, którzy stwierdzili brak gazu (czytaj wyżej) i to że skraplacz cieknie. Nie pozwolili wejść na kanał i nie dali lampy UV i okularów, za to zajumali gaz (którego teoretycznie nie było, a wąż maszyny aż się wił przy odciąganiu).
Podjechałem do poleconego klimiarza. Dał mi lampę, okulary... i sucho...
Stwierdził, że jeżeli gaz ucieka to tylko przez uszczelnienie sprężarki (wewnątrz) lub przewód który idzie przy nadkolu i nie można go obejrzeć. Obie usterki jak coś tanie do naprawienia.
Pytanie - jeżeli jest czynnik to czy "przycisk" włączający może powodować, że kompresor się nie załączy ?
Teraz czekam aż zrobi się ciepło, aby po nabiciu klima dała dobre ciśnienie...
#15
OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 21:28
Pytanie - jeżeli jest czynnik to czy "przycisk" włączający może powodować, że kompresor się nie załączy ?
Teraz czekam aż zrobi się ciepło, aby po nabiciu klima dała dobre ciśnienie...
Może (przycisk bądź przekaźnik), choć ja bym obstawiał wyłącznik ciśnieniowy z uwagi na czas nieużywania klimy.
Nawet teraz (+8 st.C) mi klima działa - słabiej i słabsze ciśnienie daje, ale wiem, że jeśli teraz jest sprawna to nie będę miał niespodzianki jak przyjdą gorące dni a w serwisach pojawią się kolejki.

Planujesz wymienić osuszacz?
#16
OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 19:29
Planujesz wymienić osuszacz?
Nie. Teraz chcę u zaufanego człowieka nabić klime jak będzie ciepło i diagnozować.
#17
OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 20:17
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2014 - 12:46
nie kg tylko 700 g jak w każdym praktycznie aucie
wchodzi 950g czynnika czyli jest to dość duży układ
#20
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:50
U mnie jednak kompresor przepuszczał na dławiku i bardzo delikatnie przez korpus.
Założony kompresor po regeneracji, ale nadal nie do końca jestem zadowolony.
Da się jeździć z zamkniętymi szybami obecnie bez upocenia, ale moim zdaniem nie jest to tak wydajne jak powinno być - są momenty słabnięcia chłodzenia.
Reguła jest jedna - jak auto postoi i odpali się klimę to w pierwszej minucie chłodzi jak powinna. Później potrafi przysnąć, by znowu się obudzić po jakimś czasie.