Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Nieszczelna klimatyzacja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 14 maja 2013 - 17:45

Witam wszystkich,
mam u siebie w Omedze B nieszczelną klimę. Nabita azotem rozszczelnia się i ciśnienie po tygodniu spada do około 2 bar. Sprawdzone ciśnieniowo (przed zamontowaniem) były sprężarka i chłodnica układu klimatyzacji. Układ został nabity gazem i fachowiec od klimatyzacji szukał detektorem nieszczelności pod maską, wzdłuż przewodów, niestety nic nie znalazł. Tu mam pytanie: czy są w omedze miejsca (pod deską rozdzielczą), które lubią się rozszczelniać? Bo nawet nie wiem jak teraz znaleźć gdzie jest nieszczelność, czy wymienić w ciemno wszystko? Trochę mi się to nie uśmiecha...

#2 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 14 maja 2013 - 17:57

Pod decha to zasadniczo z tego co czytam nie wystepuja wycieki - ale miejsca są zasadniczo dwa. Łączenie rurek z 'parownikiem' i sam parownik.

U mnie np wszystko sprawdzili a klima nie wytrzymała tygodnia. Teraz okazało sie że zasuwa zaworkiem od nabijania, czego wczesniej jakoś kurde nie zauwazyli.

#3 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 14 maja 2013 - 19:03

Parownik to ten cylindryczny element w okolicy chłodnicy klimatyzacji?

#4 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2013 - 19:04

Parownik to ten cylindryczny element w okolicy chłodnicy klimatyzacji?


To jest osuszacz

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#5 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 14 maja 2013 - 19:36

Parownik to ten cylindryczny element w okolicy chłodnicy klimatyzacji?


To element jak nagrzewnica, przez który jak w układzie chłodzenia krąży czynnik a powietrze przez niego dmuchające wysyła go do kratek ;)

#6 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 21 maja 2013 - 10:37

Kupiłem drugi parownik i w weekend planuję wymianę. No właśnie, jak się za to zabrać, gdzie dokładnie jest ten parownik? Są jakieś "haczyki" żeby go zdemontować i zamontować?

#7 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2013 - 11:03

Obawiam się że bez ściągania deski może być ciężko.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#8 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 21 maja 2013 - 11:12

Też się tego obawiałem. Ten parownik jest po stronie kabiny pasażerskiej czy od strony silnika?

#9 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2013 - 12:14

W kabinie, za konsolą środkową. Na drugim zdjęciu masz parownik:
http://forum.omegakl...ead.php?t=46114

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#10 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 22 maja 2013 - 11:34

Dzięki :)

#11 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 06 lipca 2013 - 20:12

Rozbieram deskę rozdzielczą, cała odkręcona, nie może wyjść bo opiera się o stacyjkę. Chciałem odkręcić kolumnę kierowniczą i wtedy wyciągać, ale z jednej strony jest nakrętka, a z drugiej nit. Ma ktoś pomysł jak wymienić ten parownik? Wyciągnąć się go nie dam bo przy wyciąganiu zahaczy albo o pedał hamulca albo o kolumnę. Deski też nie daję rady ściągnąć bo przez stacyjkę nie chce przejść... Proszę o pomoc, poradę.

#12 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 10 lipca 2013 - 18:43

Nikt nic nie pomoże? Nikt nie wie czy trzeba rozkręcać kolumnę kierowniczą żeby wyjąć parownik czy jest jakiś sposób?

#13 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 12 lipca 2013 - 17:34

Jeśli tego nadal nie zrobiłeś, to musisz wyjąć kompletną nagrzewnicę - inaczej nie ma szans jej wymienić.

#14 OFFLINE   danceagent

danceagent

    DaBass

  • 48 postów
  • Dołączył: 27-02-2014
  • Skąd: Łódź - Retkinia
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 07 marca 2014 - 19:21

Auto przez 2 lata jeździło bez działającej klimy. Okazało się, że zwalona była kostka przy kompresorze. Odciągnięto 240 gram czynnika. Więc moim zdaniem powinna być szczelna skoro po takim czasie jeszcze tyle było.
Klima nabita do pełna z barwnikiem. Raz kompresor się włączał, raz nie. Wg mnie zwalony był włącznik (przycisk) od klimy. Pojechałem do jednych mistrzów, którzy stwierdzili brak gazu (czytaj wyżej) i to że skraplacz cieknie. Nie pozwolili wejść na kanał i nie dali lampy UV i okularów, za to zajumali gaz (którego teoretycznie nie było, a wąż maszyny aż się wił przy odciąganiu).

Podjechałem do poleconego klimiarza. Dał mi lampę, okulary... i sucho...
Stwierdził, że jeżeli gaz ucieka to tylko przez uszczelnienie sprężarki (wewnątrz) lub przewód który idzie przy nadkolu i nie można go obejrzeć. Obie usterki jak coś tanie do naprawienia.

Pytanie - jeżeli jest czynnik to czy "przycisk" włączający może powodować, że kompresor się nie załączy ?
Teraz czekam aż zrobi się ciepło, aby po nabiciu klima dała dobre ciśnienie...

#15 OFFLINE   solid

solid
  • 12 postów
  • Dołączył: 21-09-2011
  • Skąd: KK

Napisany 07 marca 2014 - 21:28

Pytanie - jeżeli jest czynnik to czy "przycisk" włączający może powodować, że kompresor się nie załączy ?
Teraz czekam aż zrobi się ciepło, aby po nabiciu klima dała dobre ciśnienie...


Może (przycisk bądź przekaźnik), choć ja bym obstawiał wyłącznik ciśnieniowy z uwagi na czas nieużywania klimy.
Nawet teraz (+8 st.C) mi klima działa - słabiej i słabsze ciśnienie daje, ale wiem, że jeśli teraz jest sprawna to nie będę miał niespodzianki jak przyjdą gorące dni a w serwisach pojawią się kolejki. ;)
Planujesz wymienić osuszacz?

#16 OFFLINE   danceagent

danceagent

    DaBass

  • 48 postów
  • Dołączył: 27-02-2014
  • Skąd: Łódź - Retkinia
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 09 marca 2014 - 19:29

Planujesz wymienić osuszacz?


Nie. Teraz chcę u zaufanego człowieka nabić klime jak będzie ciepło i diagnozować.

#17 OFFLINE   johnsonpl

johnsonpl
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-02-2011

Napisany 09 marca 2014 - 20:17

tam wchodzi okolo 1kg czynnika, wiec 240 gram to nic, przy tak malym ladunku czynnika moglo byc za male cisnienie, niech Ci nabija do pelna albo czynnikiem albo azotem i zobaczysz od razu wszystkie nieszczelnosci bo bedzie syczec, ja stawiam na chlodnice klimy, 2 razy wymienialem, za kazdym razem na dole po zimie byly dziury

#18 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 kwietnia 2014 - 12:37

nie kg tylko 700 g jak w każdym praktycznie aucie

#19 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 12:46

nie kg tylko 700 g jak w każdym praktycznie aucie


wchodzi 950g czynnika czyli jest to dość duży układ

#20 OFFLINE   danceagent

danceagent

    DaBass

  • 48 postów
  • Dołączył: 27-02-2014
  • Skąd: Łódź - Retkinia
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:50

Obecne układy mają pojemność poniżej 400 gram - wyjątkiem są duże SUV'y.
U mnie jednak kompresor przepuszczał na dławiku i bardzo delikatnie przez korpus.
Założony kompresor po regeneracji, ale nadal nie do końca jestem zadowolony.
Da się jeździć z zamkniętymi szybami obecnie bez upocenia, ale moim zdaniem nie jest to tak wydajne jak powinno być - są momenty słabnięcia chłodzenia.
Reguła jest jedna - jak auto postoi i odpali się klimę to w pierwszej minucie chłodzi jak powinna. Później potrafi przysnąć, by znowu się obudzić po jakimś czasie.