Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] X20XEV Dziwne wskazania bagnetu oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2013 - 22:20

Witam serdecznie po dłuższej nieobecności :)

Mam taki dziwny problem i nie wiem jak go interpretować.
Czy u kogoś też tak jest, że bagnet oleju, a dokładnie to podziałka po jednej stronie jest w oleju np w połowie podziałki, a po drugiej stronie jest cała sucha? Bo ja nie wiem czy to tak powinno być.
Pytam bo dzisiaj na kompie pojawił się "Oelstang prufung" czyli niski poziom oleju. Jak patrzyłem na bagnet to było jak piszę wyżej. Dolałem litra i dalej na jednej stronie jest olej, a na drugiej czysto i sucho.... ostrzeżenie znikło, ale mam obawy, że jeżdżę na poniżej minimum czyli suchą stroną bagnetu? :oonie:

Która strona jest pewna? A w ogóle ktoś też tak ma?

#2 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2013 - 15:44

Mam to samo w swoim. I też mnie to zastanawiało czemu tak jest. Może ktoś bd wiedział o co chodzi

#3 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 16:07

chyba doszedłem co i jak
godzinę temu postanowiłem zaryzykować i dolać oleju. Od pojawienia się "oelstang prufung" łącznie wlałem 3 litry oleju :shock: :D

cały czas zastanawiało mnie, dlaczego jak wyciągnę 5-6 razy bagnet czyszcząc go za każdym razem to stawał się on coraz bardziej suchy. Doszedłem do wniosku, ze olej, który na nim się znajduje to nie olej z miski, ale ze ścianki rurki od bagnetu :masakra:

no i kiedy dolałem łącznie te 3 litry to moim oczom ukazał się ładny widok na bagnecie. Pojawił się minimalny (w sensie podziałki bagnetu) poziom oleju, no i był prawidłowo po obu stronach bagnetu czyli tak jak powinno być
Wychodzi na to, ze do mojej omki wchodzi nie 4,5 litra a 6l oleju :masakra::masakra::masakra:
Bo zakładam, ze komunikat o niskim stanie oleju pojawia się kiedy jest nieco więcej niż 50% :confused:

#4 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 maja 2013 - 17:17

A umnie to ruznie jest z tym olejem na bagnecie a olej wymieniałem niedawno dopiero jest nanim przejechane jakies 2 tysie , wiec tak jak sprawdzam na bagnecie jest 3/4 oleju czyli ok , drugi raz sprawdzam jest 1/5 oleju i znowu sprawdzam 3/4 a nie ciekni emi i nie bierze oleju ten bagnet to sam niewie co pokazuje .

#5 OFFLINE   Wlodi

Wlodi
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-03-2013

Napisany 07 maja 2013 - 17:40

Ludzie o czym wy mówicie bagnet musi być mokry w oleju ( ta podziałka na dole ) i mierzcie zawsze na prostej powierzchni to wtedy bedzie zawsze tyle samo. "Bagnet sam niewie co pokazuje" haha dobre:D

#6 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 17:57

a co powiesz na pokazywanie pół na pół? :D jedna strona niby gut a druga sucha? :monster:

#7 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 maja 2013 - 18:08

Ludzie o czym wy mówicie bagnet musi być mokry w oleju ( ta podziałka na dole ) i mierzcie zawsze na prostej powierzchni to wtedy bedzie zawsze tyle samo. "Bagnet sam niewie co pokazuje" haha dobre:D



Tak se napisałem ze niewie co pokazuje to dla smiechu , wiem ze na prostej podłozu sie mierzy amerykis nie odkrył , i to kazdy wie ze ma być mokry od oleju , nie pouczaj mnie .

#8 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2013 - 19:19

wczoraj walczyliśmy z takim samym problemem w Omedze 2.0 DTI kolegi.
Jedna strona sucha a druga pół stanu. I tak kilka razy.

#9 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 maja 2013 - 19:41

A ja podłączę się do tematu . Choć mam astrę . Robiłem nie dawno wymianę . Do silnika powinno wejść 3,5l żeby było na środku podziałki a mnie weszło 2,5 i jest stan ok . Tak pokazuje bagnet i to na pewno dobrze bo już sprawdzałem innym od innej asterki ????
Dziwna sprawa auto chodzi ok . Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#10 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 07 maja 2013 - 19:51

A filtr wymieniłeś?

#11 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 maja 2013 - 19:57

No jak by inaczej :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#12 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 20:54

A ja podłączę się do tematu . Choć mam astrę . Robiłem nie dawno wymianę . Do silnika powinno wejść 3,5l żeby było na środku podziałki a mnie weszło 2,5 i jest stan ok . Tak pokazuje bagnet i to na pewno dobrze bo już sprawdzałem innym od innej asterki ????
Dziwna sprawa auto chodzi ok . Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem


silnik zawalony nagarem. samochód jeździł na słabym oleju, lub olej nie był wymieniany w terminie. nie jest o.k. Mała ilość oleju musi wykonać pracę większej. Silnik trzeba wyczyścić. Możesz to zrobić mechanicznie rozbierając silnik, lub chemicznie częściej wymieniając olej (olej o wysokim tbn min 10-11). Napisz co było zalane, jaki to silnik i czy bierze olej.

Wychodzi na to, ze do mojej omki wchodzi nie 4,5 litra a 6l oleju

do tego silnika w zależności od wersji wchodzi 4,5 lub 5l. Jeśli masz zalane 6, to istnieje duże ryzyko uszkodzenia uszczelnień na wale. Naprawa tego kosztuje "kilka" pln. Na twoim miejscu upewniłbym się ile oleju jest w rzeczywistości. Jeśli 6 to masz bagnet z innego silnika.

#13 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 maja 2013 - 21:46

silnik zawalony nagarem. samochód jeździł na słabym oleju, lub olej nie był wymieniany w terminie. nie jest o.k. Mała ilość oleju musi wykonać pracę większej. Silnik trzeba wyczyścić. Możesz to zrobić mechanicznie rozbierając silnik, lub chemicznie częściej wymieniając olej (olej o wysokim tbn min 10-11). Napisz co było zalane, jaki to silnik i czy bierze olej.

O proszę w końcu coś zaczyna świtać .
Już pisze co wiem bo auto mam nie długo . Zrobiłem na razie 4 tyś autem . Z tego co wiem wymiany były robione metodą odsysania przez bagnet. Bo dzwoniłem do poprzedniego właściciela że nie poinformował mnie że gwint zerwany na misce i wymiana zajęła nam więcej czasu . Mówił że wymieniał tą metodą i nic nie wie rzekomo o zerwanym gwincie .
Co do brania oleju jak na silnik 1,6 16 jest ok . Ubywa 1 kreska na bagnecie po 2tyś km

(olej o wysokim tbn min 10-11)

jaki polecasz ????
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#14 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 21:58

do tego silnika w zależności od wersji wchodzi 4,5 lub 5l. Jeśli masz zalane 6, to istnieje duże ryzyko uszkodzenia uszczelnień na wale. Naprawa tego kosztuje "kilka" pln. Na twoim miejscu upewniłbym się ile oleju jest w rzeczywistości. Jeśli 6 to masz bagnet z innego silnika.



te 6 to moja zgadywanka, bo nie wiem w jakim momencie pojawia ten komunikat o niskim stanie oleju. Jak mi mechanik wlewał olej przy wymianie to mówił, że wchodzi 4.5 i tak myślałem dłuższy czas, ale po takiej wymianie bagnet miałem tak jak opisałem na wstępie, ale on twierdził, że bagnet pokazuje prawidłowo. Tylko coś za szybko po takiej wymianie (ok. 700 - 800 km przebiegu w cyklu miejskim) pojawiał się komunikat na kompie, a na bagnecie było tak jak po dolaniu i dłuższy czas miałem wątpliwości co do bagnetu więc lałem po prostu litra i komunikat znikał. W końcu straciłem cierpliwość i się pytam tutaj :D

#15 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 maja 2013 - 20:58

jaki polecasz


istotne co masz zalane. Bezpieczny i tani to ELF COMPETITION STI 10W40. Ma trochę niski tbn ale przy dwóch, może trzech szybkich wymianach powinien dać radę. Wymiany co 2-3tys lub co 2 max 3 miesiące. Jak po którymś z serii czyszczeniu oleju wejdzie tyle ile powinno, to będziesz wiedział że masz czysty silnik. Koniecznie przy każdej wymianie oleju wymieniaj też filtr. Napraw miskę, podczas odsysania dużo szlamu i grudek nagaru pozostaje w misce.

bo nie wiem w jakim momencie pojawia ten komunikat o niskim stanie oleju


za komunikat odpowiedzialny jest czujnik. Na forum czytałem o przypadkach pojawienia się komunikatu przy prawidłowym stanie oleju. Z tego powodu oprócz czujnika nadal jest bagnet i to jego wskazaniami powinieneś się kierować. Na twoim miejscu, po tak dużych dolewkach sprawdziłbym ile tego oleju jest. Roboty mało, a możesz ocalić dużo kasy na wymianie uszczelnień. Przy okazji możesz sprawdzić wskazania z bagnetu. Tylko dobrze by było gdybyś to zrobił sam, lub był przy tym jak ktoś to będzie robił.

#16 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 maja 2013 - 21:06

Napraw miskę, podczas odsysania dużo szlamu i grudek nagaru pozostaje w misce.

Miska naprawiona od razu przy wymianie przy której mi weszło za mało oleju . I dziś gadałem z mechanikiem i też mówił że skoro wymieniali przez odsysanie może być miska zawalona. W sumie tak planowałem wymiany jak piszesz . No nic zobaczę jaki będzie efekt. Co do oleju wcześniej był GM 10W40 ja zalałem lotosa 10W40. Ale po "oczyszczeniu " silnika zmienię na Valvoline o tych samych parametrach .
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#17 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 maja 2013 - 23:02

za komunikat odpowiedzialny jest czujnik. Na forum czytałem o przypadkach pojawienia się komunikatu przy prawidłowym stanie oleju. Z tego powodu oprócz czujnika nadal jest bagnet i to jego wskazaniami powinieneś się kierować. Na twoim miejscu, po tak dużych dolewkach sprawdziłbym ile tego oleju jest. Roboty mało, a możesz ocalić dużo kasy na wymianie uszczelnień. Przy okazji możesz sprawdzić wskazania z bagnetu. Tylko dobrze by było gdybyś to zrobił sam, lub był przy tym jak ktoś to będzie robił.



no ok, a czy normalne jest, że jak wyciągnę z 5 razy bagnet i za każdym razem czyszcząc go to z każdym wyciągnięciem staje się on coraz bardziej suchy aż po 5 wyciągnięciu jest suchy jak pieprz? bo nie możliwe jest, żeby osuszał miskę z każdym wyciągnięciem :D

Bo u mnie generalnie to problem z ubywaniem oleju jest taki, ze wylewa się górą przez dolot co jak powszechnie wiadomo jest stałym problemem tych silników, jest to spowodowane nieszczelnymi uszczelniaczami zaworów.
A jak już wlałem te 3 litry to wyciągając kilka razy bagnet poziom oleju na bagnecie był stały na minimum w podziałce. Nie stawał się suchy z każdym wyciągnięciem.
Więc chyba jest ok, tam mi się wydaje :confused:

#18 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2013 - 17:52

ze wylewa się górą przez dolot co jak powszechnie wiadomo jest stałym problemem tych silników, jest to spowodowane nieszczelnymi uszczelniaczami zaworów


przy nieszczelnych uszczelniaczach zaworów to olej znika ale nie przez dolot, tylko bezpośrednio w cylinder. Jeśli leje w dolot to masz zatkane odpowietrzenie pokrywy. Dokładnie cienki wąż który idzie pod przepustnicę. Zakończony on jest dyszą która co jakiś czas się przytyka. W normalnych warunkach jest tam podciśnienie które zasysa opary bezpośrednio w gardziel, omijając zawór wolnych obrotów i przepustnicę
http://forum.omegakl...read.php?t=9258 link do porady jak go udrożnić. Też miałem podobny problem, tylko że mi ubywało 200 ml na 1tys. km, a u ciebie wyparował 3l:o

#19 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2013 - 17:59

a czy 3 litry to nie wiem, ja zakładam, ze mechaniki za mało lali od początku. I miałem pewnie z litr poniżej minimum na start. A uciekło pewnie 1.5-2 litrów

a co do wężyka to dzięki za sugestię :piwo2: bo mi zalewa ciągle krokowy :/

#20 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2013 - 18:08

a tak z ciekawości, to na jaki oleju jeździsz?