Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z EGR 2.2 Dti 120 KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 maja 2013 - 19:04

Witam mam problem, gdy miałem założoną przepławkę jakiegoś zamiennika to zapalała się kontrolka i P0400 na niskich obrotach przy obciążeniu, załomowym używany oryginał o numerze 0281002428 było wszystko ok przez jakieś 3 może 4 tygodnie po ostatnim deszczu nagle zaczęła się zapalać kontrolka sama z siebie chwile po zapaleniu silnika i P0400 po przegazowaniu gaśnie błąd zostaje. Po zapaleniu egr ma 1% otwarcia po chwili wskakuje stopniowo na 55 % na zamienniku przepływki jest 24% otwarcia egr-a , po ok 2 min pracy spada do 3% przy dodaniu gazu znowu 55% na oryginalnej przepływce , na zamienniku 24 % non stop, wspomnę ze podciśnienia ja sprawdzone , zamiana elektrozaworu z tym od turbo dalej to samo bez zmian , teraz się kontrolka nie zapala , ale bardzo często jest tak ze się auto dławi i szarpnie przy zmianie biegów na dwójce i trójce jest wyczuwalne . może ma ktoś jakiś pomysł ?



#2 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 07 maja 2013 - 14:40

witam morze trzeba zawór egr wyczyścić lub wymienić bo padła membrana zawór sterujący egr też morzna sprawdzić ....mogą być różne rzeczy np nieszczelności podciśniej pompa wakum zabrudzone elektrozawory nieszczelności przewodów podciśniej poszukaj na forum dużo bylo opisywane na forum

#3 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 maja 2013 - 21:07

witam morze trzeba zawór egr wyczyścić lub wymienić bo padła membrana zawór sterujący egr też morzna sprawdzić ....mogą być różne rzeczy np nieszczelności podciśniej pompa wakum zabrudzone elektrozawory nieszczelności przewodów podciśniej poszukaj na forum dużo bylo opisywane na forum


zawór jest wyczyszczony , zawór trzyma podciśnienie , podciśnienia sprawne jest miedzy -7 a -8 na wacumetrze tak jak pisałem na oby zaworach sprawdzałem a turbo działa dobrze , wiec to nie zawór

moze przepływka szwankuje ?

#4 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 08 maja 2013 - 08:41

witam ponownie miałem to samo przewaliłem wszystko egr wakum podciśnienia wzystko i dalej było to samo co ty opisałeś dziesiątki wpięć pod kompa co iny warsztat to ina djagnoza jedni twiwrdzili że pompa następny turbo iny jeszcze elkktrozawory czujnik polłożenia wału ja zrbiłem tak doradził mi gość z taxsi morze to banalne ale pomogło na elektrozaworach tych od sterowania turbo są takie małe filterki poprostu je zdiołem i zapaliłem ome i jak ręką odioł filterki wypukaem i załorzyłem narazie spokuj morze to śmieszne ale warto sprubować

#5 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 maja 2013 - 11:18

witam ponownie miałem to samo przewaliłem wszystko egr wakum podciśnienia wzystko i dalej było to samo co ty opisałeś dziesiątki wpięć pod kompa co iny warsztat to ina djagnoza jedni twiwrdzili że pompa następny turbo iny jeszcze elkktrozawory czujnik polłożenia wału ja zrbiłem tak doradził mi gość z taxsi morze to banalne ale pomogło na elektrozaworach tych od sterowania turbo są takie małe filterki poprostu je zdiołem i zapaliłem ome i jak ręką odioł filterki wypukaem i załorzyłem narazie spokuj morze to śmieszne ale warto sprubować


czyli zostawiłes tylko wezyk bez filterka ?

#6 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 08 maja 2013 - 11:40

Tak, zdjąłem je całkiem. Spróbuj, może pomoże.

#7 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 maja 2013 - 11:57

myślisz ze może zawór nie mieć siły upuścić pod ciśnienia i się dławi i przez to egr sie nie zamyka ?

#8 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 08 maja 2013 - 12:39

wszystko jest morzliwe ten silnik a zwłaszcz jego osprzęt jest nieprzewidywalny ja kupiłem to auto bo jest pojemne i wygodne ale ten silnik i zawieszenie do szału mnie czasami doprowadza umnie zepsulo się prawie wszystko co moglo paśc w tym silniku pierwsza padla pompa potem robiłem całe zawieszenie dogrzewacz a od wczoraj stoi na warsztacie bo wysprzęglik padł i tarcza docisk niewspomne o walce z dużym spalaniem ktore z 20 l po trudnej walce spadlo do 8-10 l

#9 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 maja 2013 - 13:24

wszystko jest morzliwe ten silnik a zwłaszcz jego osprzęt jest nieprzewidywalny ja kupiłem to auto bo jest pojemne i wygodne ale ten silnik i zawieszenie do szału mnie czasami doprowadza umnie zepsulo się prawie wszystko co moglo paśc w tym silniku pierwsza padla pompa potem robiłem całe zawieszenie dogrzewacz a od wczoraj stoi na warsztacie bo wysprzęglik padł i tarcza docisk niewspomne o walce z dużym spalaniem ktore z 20 l po trudnej walce spadlo do 8-10 l


sciagnołem filterki i czk ustami dmucham czy scie to sa małe opory , spróbuje je wyczyscic , zaraz jade do wrocka trasa 60 km potem troszke po miescie i zobacze jak bez nich sie bedzie sprawowac zdjołem wszystkie trzy filterki , podłanczałem przed chwila auto pod AutoScannerOpel i po zapaleniu bez nich było 1% po ok minucie poszło do 45% i po minucie spadło do 3% przy dodawaniu gazu na postoju idzie do 5% lub 3% potem znowu wzrasta i zaraz spada.

#10 OFFLINE   operacja1972

operacja1972
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Wielka Brytania
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lipca 2014 - 15:32

witam,moja omega nagle stracila moc myslalem ze to egr kupilem i
wymienilem ciagle nic kopci z tlumika nie ma obrotow mocy ??/co to moze by i co sprawdzic lub wymienic :dziura:

#11 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2014 - 17:16

Podłącz kompa i sprawdź parametry.

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 lipca 2014 - 20:23

podstawa to komp. ale to ze wymieniłeś niepotrzebnie EGR świadczy o hmmm..... sam egr opiera sie jeszcze o tulejke ktora tez sie potrafi zluzować w gniezdzie.
Poza tym za malo danych kiedy kopci, czy zapala sie kontrolka, czy jest zawsze od momentu odpalenia czy tylko w specyficznych chwilach.
Zero wysiłku z twojej strony bo temat rozwałkowany w wielu wątkach na forum.

#13 OFFLINE   operacja1972

operacja1972
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Wielka Brytania
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 lipca 2014 - 21:48

a gdzie sa te zaworki jak je znalezc/

a jak znalezc te zaworki elektromagnesy/gdzie sa/

mysle ze to nie zawor kontrolka zapala sie po jakims czasie kopci na poczatku na bialo dopiero jak weidzie na obroty na czaarno

#14 OFFLINE   n00ras

n00ras
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-11-2012
  • Skąd: bielsk podlaski
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 lutego 2015 - 15:12

Panowie, napiszcie mi proszę jak wymontować ten egr w 2.2 dti
z góry dzękuję

#15 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2015 - 18:43

przepustnice w kolektorze mają wpływ na p400 ?
bo tylko mi zostało
w obecnym jedna wpadła do głowicy, jedna była prosta, dwie zagięte, pozbyłem się wszystkich(odpadły bez większego oporu) i chyba jednak to był błąd
podciśnienia sprawdzone

edit
uszkodzona była wtyczka przy zaworku podciśnienia egr
auto zapeirdala

#16 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 lutego 2015 - 23:05

przepustnice w kolektorze mają wpływ na p400 ? bo tylko mi zostało w obecnym jedna wpadła do głowicy, jedna była prosta, dwie zagięte, pozbyłem się wszystkich(odpadły bez większego oporu) i chyba jednak to był błąd podciśnienia sprawdzone edit uszkodzona była wtyczka przy zaworku podciśnienia egr auto zapeirdala


klapy wirowe nie maja wpływu na bład egr-a

ale powinny byc , przydało by sie zamontować nowy (używany) sprawny kolektor z klapami i nowe uszczelki

#17 OFFLINE   n00ras

n00ras
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-11-2012
  • Skąd: bielsk podlaski
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 marca 2015 - 11:57

Panowie, czujnik EGR to to oznaczone na żółto jak się nie myle.. jak odłączyć ten przewód oznaczony na czerwono?? aby go wyjąć wystarczy odkręcić te dwie śrubki?

#18 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2015 - 15:37

To jest zawór EGR aby go wyjąć trzeba odkręcić te 2 śrubki i odłączyć przewód podciśnieniowy.

#19 OFFLINE   n00ras

n00ras
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-11-2012
  • Skąd: bielsk podlaski
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 marca 2015 - 17:18

To jest zawór EGR aby go wyjąć trzeba odkręcić te 2 śrubki i odłączyć przewód podciśnieniowy.

to ten przewód oznaczony na czerwono? po prostu go wyciągnąć?

#20 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2015 - 19:32

tak jest
ale lepiej jak poszarpiesz się z kolankiem i przewodem niż przy samym egrze