

Polonez 1.8 VVC - 2.5V6
#1
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 22:55
Wpadł mi do głowy nieco szalony pomysł wsadzenia silnika 2,5 V6 do Poloneza. Silnik zakupiłem (X25XE), lecz mam parę spraw co mnie nadal nurtują:
- co lepsze manual/automat (jak tępy jest automat oraz czy występowały skrzynie 6 biegowe, ew jak ktoś ma możliwość i dostęp potrzebuje wymiary skrzyni/dzwonów)
- przełożenia skrzyni (jakie modele)
- chłodnica oleju potrzebna/niepotrzebna
- co potrzebuję do odpalenia: masa/plus/CPWK/CPWR/przepustnica/przepływka/komputer/wiązka kabli. czy:(czujniki wody/poziomu oleju odgrywają jakąś rolę wiekszą??)
#2
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:14
-
- chłodnica oleju jest w silniku, więc ją tam zostaw.
- do odpalenia potrzeba silnika z wiązką, ECU i tyle. podłączasz 7 przewodów i gada(w tym 3 są diagnostyczne).
#3
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:24
- lepszy automat, wygodniejsza jazda itd. ale dodatkowy sterownik itd potrzeba.
-
- chłodnica oleju jest w silniku, więc ją tam zostaw.
- do odpalenia potrzeba silnika z wiązką, ECU i tyle. podłączasz 7 przewodów i gada(w tym 3 są diagnostyczne).
- No auto ma być do jazdy na co dzień tylko też się rozchodzi o wielkość jednak w polonezie nie mam takiej przestrzeni jak w Omedze.
- Co do chłodnicy oleju właśnie nurtuje mnie to bo montujemy silnik C25XE do Astry I. według wszystkich możliwych informacji ma być chłodnica oleju a kolega około pół roku temu kupił Vectre B z silnikiem X25XE i wkładał do Vectry A co się okazuję że w Vectrze B nie było przy tym silniku chłodnicy oleju
- 7 przewodów?? rozumiem że 3 do czujnika położenia wału 3 do czujnika położenia wałka a ten jeden???
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:36
A podłączenie elektryki to:
3 na diagnostykę czyli złącze OBD i kontrolkę CE(choć Ty musisz podłączyć OBD jeszcze do + i -) jednak bez tego odpalisz. nie będziesz miał tylko info i błędach itd. Oczywiście i tak to musisz zrobić.
a żeby silnik zagadał to:
jeden kabel na +, dwa na + po stacyjce, i jeden do pompy i silnik odpala.
#6
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:49
dzięki również koledze : Jesse
I jeszcze jedno pytanko gdzie te chłodnica oleju jest dokładnie montowana:
http://www.partsbase...ooler-radiator/
#7
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:54
ja teraz podłączałem elektrykę V6 do Frontery więc jak coś mogę pomóc.
#8
OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 23:57
centralnie pomiędzy głowicami :I jeszcze jedno pytanko gdzie te chłodnica oleju jest dokładnie montowana:
w każdym silniku x25/30xe jest chłodnica oleju w tym właśnie miejscu.
#9
OFFLINE
Napisany 27 marca 2013 - 07:06
A ma ktoś może jakieś schematy wody??
#10
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 09:34
#11
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 10:44
Witam po raz kolejny zwiozłem silnik X25XE. I tu moje pytanie czy ktoś robił kiedyś remont tego silnika bo ja go bez remontu nie wsadzę ew czy mamy jakąś książkę "Sam naprawiam". Z góry dzięki za info
nikt jeszcze nigdy na forum tego silnika nie remontował... :tak:
będziesz pierwszy


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 10:49
- przestrzał bloku
- panewki
- szlif korby
- pierścienie
- all uszczelki
- całe głowice
- itp
chce zrobić kapitalke żeby potem się cieszyć z jazdy

Chodzi mi dokładnie o momentu skręcania korbowodów, głowic, itp
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:08
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#15
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:38
nikt jeszcze nigdy na forum tego silnika nie remontował...
Ja remontowałem

Dołu lepiej nie dotykaj
to racja


#16
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:52
Poszła uszczelka pod głowicą i gość wymienił silnik na inny dodatkowo ponoć lekko tłucze się sworzeń na tłoku więc również pasowało by to powymieniać. Głowice jak mam zdjęte chce je od razu zrobić na zicher koszt około 350 zł od głowicy tak że nie tak dużo.
Ps. W tym momencie wiem że pierścionki są igła silnik stał około miesiąca rozebrany wczoraj zalałem naftą żeby pierścienie puściły bo myślałem że zapieczone. ale okazuje się że nie są zapieczoneprzez noc ubyło tyle nafty co nic więc tu jestem szczęśliwy. Może faktycznie nie ma sensu ruszać dołu tak jak piszecie.
A i jeszcze jedno może głupie moje pytanie będzie ale czy można jakoś z tego silnika wypierdzielić EGR bo chciał bym to całkiem zlikwidować. Czy istnieje taka możliwość.
#17
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2013 - 23:50
Temat na forum poruszany setki razy...
Ale widzę, że każdy chce indywidualnie mieć wsparcie on-line...
Jeżeli pierścionki i panewki są ok...
To wszystko co dla tego silnika wyjdzie na + to rozwiercenie smoka oleju... Czyszczenie i ewentualne rozwiercenie odmy... Alu pokrywy zaworów... Nowe uszczelniacze i prowadnice... do sprawdzenia szczególnie wydechowe... nowe szpilki kolektora wydechowego...
Założyć wałki ssące G z X30XE..
Do pozbycia EGRa.. kolektory od 3.2, wyrzucenie oprzyrządowania podgrzewacza spalin i zostawienie samej elektroniki EGRa... Ja mojego skróciłem kątówką i dynda gdzieś pod zbiorniczkiem wyrównawczym... Do tego przebudowa dolotu.. pozbycie się multiramu i montaż puchy a'la Mantzel...
W między czasie można zamontować lekkie koło zamahowe z C20XE z dosciskiem X20XE i tarcza z Y20DTH lub C20LET + tuleja pod wysprzęglik...
Pozbyć się grzania przepustnicy i to chyba maks jaki można wycisnąć z serii...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#18
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2013 - 09:35

http://www.facebook....?ref=ts&fref=ts
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 22:07
http://www.msi.pl/~m...ega/index2.html
Czekamy na finał tego moda

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"