Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Polonez 1.8 VVC - 2.5V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 26 marca 2013 - 22:55

Witam, i z góry przepraszam jak źle zamieszczam temat, oraz ew proszę o przeniesienie do danego działu.


Wpadł mi do głowy nieco szalony pomysł wsadzenia silnika 2,5 V6 do Poloneza. Silnik zakupiłem (X25XE), lecz mam parę spraw co mnie nadal nurtują:

- co lepsze manual/automat (jak tępy jest automat oraz czy występowały skrzynie 6 biegowe, ew jak ktoś ma możliwość i dostęp potrzebuje wymiary skrzyni/dzwonów)

- przełożenia skrzyni (jakie modele)

- chłodnica oleju potrzebna/niepotrzebna

- co potrzebuję do odpalenia: masa/plus/CPWK/CPWR/przepustnica/przepływka/komputer/wiązka kabli. czy:(czujniki wody/poziomu oleju odgrywają jakąś rolę wiekszą??)

#2 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 marca 2013 - 23:14

- lepszy automat, wygodniejsza jazda itd. ale dodatkowy sterownik itd potrzeba.
-
- chłodnica oleju jest w silniku, więc ją tam zostaw.
- do odpalenia potrzeba silnika z wiązką, ECU i tyle. podłączasz 7 przewodów i gada(w tym 3 są diagnostyczne).

#3 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 26 marca 2013 - 23:24

- lepszy automat, wygodniejsza jazda itd. ale dodatkowy sterownik itd potrzeba.
-
- chłodnica oleju jest w silniku, więc ją tam zostaw.
- do odpalenia potrzeba silnika z wiązką, ECU i tyle. podłączasz 7 przewodów i gada(w tym 3 są diagnostyczne).




- No auto ma być do jazdy na co dzień tylko też się rozchodzi o wielkość jednak w polonezie nie mam takiej przestrzeni jak w Omedze.

- Co do chłodnicy oleju właśnie nurtuje mnie to bo montujemy silnik C25XE do Astry I. według wszystkich możliwych informacji ma być chłodnica oleju a kolega około pół roku temu kupił Vectre B z silnikiem X25XE i wkładał do Vectry A co się okazuję że w Vectrze B nie było przy tym silniku chłodnicy oleju

- 7 przewodów?? rozumiem że 3 do czujnika położenia wału 3 do czujnika położenia wałka a ten jeden???

#4 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 marca 2013 - 23:28

Chłodnica oleju jest w silniku miedzy głowicami;)

#5 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 marca 2013 - 23:36

nie widziałem skrzy manualnej z Omegi ale raczej wielkością jest podobna do AT.

A podłączenie elektryki to:
3 na diagnostykę czyli złącze OBD i kontrolkę CE(choć Ty musisz podłączyć OBD jeszcze do + i -) jednak bez tego odpalisz. nie będziesz miał tylko info i błędach itd. Oczywiście i tak to musisz zrobić.
a żeby silnik zagadał to:
jeden kabel na +, dwa na + po stacyjce, i jeden do pompy i silnik odpala.

#6 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 26 marca 2013 - 23:49

brum dzięki wielkie na razie za pomoc na pewno będę informował o postępach i pytał dalej

dzięki również koledze : Jesse

I jeszcze jedno pytanko gdzie te chłodnica oleju jest dokładnie montowana:


http://www.partsbase...ooler-radiator/

#7 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 marca 2013 - 23:54

chłodnica jest między głowicami pod kolektorem ssącym.

ja teraz podłączałem elektrykę V6 do Frontery więc jak coś mogę pomóc.

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 23:57

I jeszcze jedno pytanko gdzie te chłodnica oleju jest dokładnie montowana:

centralnie pomiędzy głowicami :
Dodany obrazek

w każdym silniku x25/30xe jest chłodnica oleju w tym właśnie miejscu.

#9 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 27 marca 2013 - 07:06

o widzisz dzięki za zdjęcie.

A ma ktoś może jakieś schematy wody??

#10 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 06 kwietnia 2013 - 09:34

Witam po raz kolejny zwiozłem silnik X25XE. I tu moje pytanie czy ktoś robił kiedyś remont tego silnika bo ja go bez remontu nie wsadzę ew czy mamy jakąś książkę "Sam naprawiam". Z góry dzięki za info

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2013 - 10:44

Witam po raz kolejny zwiozłem silnik X25XE. I tu moje pytanie czy ktoś robił kiedyś remont tego silnika bo ja go bez remontu nie wsadzę ew czy mamy jakąś książkę "Sam naprawiam". Z góry dzięki za info


nikt jeszcze nigdy na forum tego silnika nie remontował... :tak:

będziesz pierwszy :brawo:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 06 kwietnia 2013 - 10:49

No silnik powoli dziś zaczynam rozbierać i w ruch idzie:

- przestrzał bloku
- panewki
- szlif korby
- pierścienie
- all uszczelki
- całe głowice
- itp

chce zrobić kapitalke żeby potem się cieszyć z jazdy :)

Chodzi mi dokładnie o momentu skręcania korbowodów, głowic, itp

#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:01

Dołu lepiej nie dotykaj;p

Dodany obrazek


#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:08

czopy wału są powierzchniowo utwardzane , jak je przeszlifujesz to długo się remontem nie nacieszysz , jak wał jest OK to go nie ruszaj

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:38

nikt jeszcze nigdy na forum tego silnika nie remontował...


Ja remontowałem :D

Dołu lepiej nie dotykaj


to racja :) Zapytaj Beasta. Ja w byłej Omedze zrobiłem głowice, pierścienie, zawory, popychacze i wszelkie uszczelnienia wraz z chłodnicą oleju. Tania impreza to nie była :D
[SIGPIC][/SIGPIC]

#16 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 06 kwietnia 2013 - 11:52

Kupiłem silnik podobno sprawny oleju nie brał. wyrzucał deklami ale to norma.

Poszła uszczelka pod głowicą i gość wymienił silnik na inny dodatkowo ponoć lekko tłucze się sworzeń na tłoku więc również pasowało by to powymieniać. Głowice jak mam zdjęte chce je od razu zrobić na zicher koszt około 350 zł od głowicy tak że nie tak dużo.


Ps. W tym momencie wiem że pierścionki są igła silnik stał około miesiąca rozebrany wczoraj zalałem naftą żeby pierścienie puściły bo myślałem że zapieczone. ale okazuje się że nie są zapieczoneprzez noc ubyło tyle nafty co nic więc tu jestem szczęśliwy. Może faktycznie nie ma sensu ruszać dołu tak jak piszecie.


A i jeszcze jedno może głupie moje pytanie będzie ale czy można jakoś z tego silnika wypierdzielić EGR bo chciał bym to całkiem zlikwidować. Czy istnieje taka możliwość.

#17 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2013 - 23:50

Ironicznie pisałem, że nikt....

Temat na forum poruszany setki razy...
Ale widzę, że każdy chce indywidualnie mieć wsparcie on-line...

Jeżeli pierścionki i panewki są ok...
To wszystko co dla tego silnika wyjdzie na + to rozwiercenie smoka oleju... Czyszczenie i ewentualne rozwiercenie odmy... Alu pokrywy zaworów... Nowe uszczelniacze i prowadnice... do sprawdzenia szczególnie wydechowe... nowe szpilki kolektora wydechowego...

Założyć wałki ssące G z X30XE..

Do pozbycia EGRa.. kolektory od 3.2, wyrzucenie oprzyrządowania podgrzewacza spalin i zostawienie samej elektroniki EGRa... Ja mojego skróciłem kątówką i dynda gdzieś pod zbiorniczkiem wyrównawczym... Do tego przebudowa dolotu.. pozbycie się multiramu i montaż puchy a'la Mantzel...
W między czasie można zamontować lekkie koło zamahowe z C20XE z dosciskiem X20XE i tarcza z Y20DTH lub C20LET + tuleja pod wysprzęglik...
Pozbyć się grzania przepustnicy i to chyba maks jaki można wycisnąć z serii...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#18 OFFLINE   Lazar

Lazar

    Polonez X25XE

  • 0 postów
  • Dołączył: 25-05-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 kwietnia 2013 - 09:35

Dzięki za wyczerpującą ospowiedź :) jak by kogoś foto i przebieg prac interesował zapraszam:

http://www.facebook....?ref=ts&fref=ts

#19 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2013 - 21:17

ooo to już moda na majonezowe k16 minęła ? :(

#20 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2013 - 22:07

Kolego jak już robisz wszystko na cacy to proponuje Ci wymienić od razu chłodnicę oleju na tą od kolegi kolino:
http://www.msi.pl/~m...ega/index2.html
Czekamy na finał tego moda :)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"