Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] Prośba o interpretacje ustawień mapy kme diego g3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 08 kwietnia 2013 - 18:56

Byłem dziś u gazownika po prostu żal.pl. Kolesie mają w d*pie klienta szczególnie jak widzą że coś kuma, najlepiej być tempom dzidą tak to by im pasowało.
Na pytanie czy zbierali jakiekolwiek mapy po montażu koleś mi powiedział że oni zbierają tylko w nevo a w diego nie są konieczne:masakra:. Chciałem zadać pare pytań odnośnie instalacji i zależności jakie wynikają z ciśnienia na reduktorze itp. to drugi koleś się wtrącił i do tego pierwszego cyt" Co ty robisz jak będziesz tak tłumaczył to na pewno klient już nie przyjedzie, a jak Pan chce tyle wiedzieć to niech jedzie na kurs do Zgierza(KME)". Porażka, chamstwo i cwaniactwo.
Dobrze że gadałem z tym pierwszym bo od razu bym mu powiedział co o nim myśle, szkoda że nie było szefa bo tylko on prezentuje pewien poziom.
Sorry za ten wywód ale się zdenerwowałem i wiem że tam nie wrócę!

Ten pierwszy zajrzał od biedy do instalacji zmniejszył ciśnienie na 1.10 >ustaw model>zmienił bodajże Tg punktu P2> Zapisz>Skasowanie map gazu>koniec<
Nie było żadnej autokalibracji i zbierania map od nowa itp. Zrzuty poniżej, w drodze do domu zebrała mi się mapa gazu i jest za ubogo.
Na ostatnim zrzucie jest po oblicz nastawy ale bez ustaw model. Mam ustawić ten model i zobaczyć jak się mapa gazu zbierze? czy od razu cała autokalibracje od nowa, ewentualnie ciśnienie góra/dół? ogólnie na jałowym wydaje się lepiej.
Czasy pb na lpg są teraz dłuższe niż pb na pb

#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2013 - 22:35

Dajesz ustaw model , następnie kasujesz mapę gazu i zbierasz ją od nowa . Zobaczymy co wyjdzie .Jeżeli będzie dalej zle to trzeba bedzie ustawić ręcznie.Z gazownikami nie dojdziesz końca musisz sam nauczyć się tej instalki.

To Diego już zaczyna mi mieszać

#23 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 10 kwietnia 2013 - 18:01

Dwa pierwsze zrzuty po ostatnim ustawieniu modelu i zebraniu mapy gazu. Niestety z tego co widze teraz wyszło za bogato więc dwa ostatnie dałem znów po oblicz nastawy>ustaw model. Teraz tylko znów zebrać mape gazu i zobaczyć czy jest lepiej.
Pyt.
1Czy mam cyklicznie z automatu ustawiać model aż w końcu mapy pb i lpg się pokryją
czy równie dobrze moge przeprowdzić model ręcznie przez środek punktów po oblicz nastawy rozumiem że o to w tym wszystkim chodzi?
2 Po ustaw. modelu od nowa, model poszedł na dół skracając czasy wtrysku gazu
i tym samym dająć uboższą mieszankę. Dobrze rozumuje?
3 Czy w ustaw. programu zmienić ciś. robocze na 1bar o 0.1 mniej niż w realu ma to wpływ na coś?

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2013 - 19:18

Dla automatu może to być błędne kolo i zawsze będzie inaczej ,automat skróci czasy na podstawie biegu jalowego , a tam jest bogato, dlatego powinieneś ręcznie ustawić tak aby mapki po skasowaniu i zebraniu gazowej pokrywały się w całym zakresie.Ciśnienie ustaw w programie niżej i może to być 1 bar ale zaobserwuj jakie jest podczas jazdy.

#25 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 10 kwietnia 2013 - 19:27

Ok zobacze jak się zbiorą te gazowe jak będzie w miarę to narazie dam sobie spokój przez tą pogode brak mi weny na bieganie z lapkiem:pokoj:

#26 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2013 - 19:33

Będziesz miał satysfakcję że rozgryzłeś ustawianie gazu.:)

#27 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 11 kwietnia 2013 - 17:01

Będziesz miał satysfakcję że rozgryzłeś ustawianie gazu.:)

Satysfakcja pewnie że tak lepsza niż chęć uduszenia gazownika:2krzeslo:;)
Wracając do tematu pozbierałem te mapy gazu nawet 3razy. Pierwsza opcja po ostatnim ustawieniu dwie następne próba... doszlifowania z automatu. Wszystkie zapisane także jest możliwość powrotu.
Aktualnie trzecia, czas pb na lpg podobny jak pb na pb czyli +/- 3,1ms. Mapa +/- się pokrywa.
Tak wogóle to ten model książkowo jaki powinien być? prosty, połamany bo jak był na początku prosty to czasy się skracały i było za ubogo czy to niema znaczenia? ważna mapa

#28 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:34

No mapy zaczynają iść ku sobie ,,,, wolne jeszcze bogato ,,, myślę że powinieneś za jakiś czas skasować mapę benzyny i zebrać ją ponownie ale wcześniej pojeżdzić na samej benzince by korekty na miejsce wróciły.Linia nie musi być idealnie prosta ale powinna być bez schodów i tutaj już będzie czas na ręczne korekty.:)

#29 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:05

No mapy zaczynają iść ku sobie ,,,, wolne jeszcze bogato ,,, myślę że powinieneś za jakiś czas skasować mapę benzyny i zebrać ją ponownie ale wcześniej pojeżdzić na samej benzince by korekty na miejsce wróciły.Linia nie musi być idealnie prosta ale powinna być bez schodów i tutaj już będzie czas na ręczne korekty.:)

Skasowanie map pb nie rozwali mi modelu:o? Narazie chyba mogę zostawić tą 3 opcje żeby potestować co i jak bo zanim znów znajde wene to troche minie:D
PS. Jak u ciebie jest podłączony sterownik gazu bo u mnie dopiero dostaje napięcie jak uruchomie silnik także ciężko się skupić zmieniając ustawienia w lapku?
Tak wogóle to dzięki wielkie za pomoc:2puchar:chętnie bym się z tobą:kumple:

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:19

Skasowanie map pb nie rozwali mi modelu:o? Narazie chyba mogę zostawić tą 3 opcje żeby potestować co i jak bo zanim znów znajde wene to troche minie:D
PS. Jak u ciebie jest podłączony sterownik gazu bo u mnie dopiero dostaje napięcie jak uruchomie silnik także ciężko się skupić zmieniając ustawienia w lapku?
Tak wogóle to dzięki wielkie za pomoc:2puchar:chętnie bym się z tobą:kumple:


Podłączony musi być zgodnie z wolą producenta.Pozdrawiam i życzę wielu przyjemności z jazdy .:):)

#31 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:23

Myślę że można temat zamknąć. Pozdrawiam:)

#32 OFFLINE   R4ZOR

R4ZOR
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Legionowo

Napisany 16 kwietnia 2013 - 06:50

Nie będe tworzył kolejnego tematu i zapytam tutaj .czy ma ktos pomysł na skoki cisnienia reduktora sa to whania rzędu od 1,03 do 1,33 na wolnych obrotach reduktor zmieniony na drugi i dalej to samo .Mapsensor tez wymieniony i zero poprawy. po wcisnieciu gazu spadek ciśnienia do ok.0,85BAR na dodatek podcisnienie chyba tez nie jest dobre bo wynosi ok 0,65 bar a nie ok 0,30 jak u innych .W czym moze tkwić problem? Reduktor silver,wtryskiwacze Valtek 3ohm ,dysze 2,5,instalka KME 2004r. Później może dorzuce filmik z pomiaru.

#33 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 08:46

[quote name='R4ZOR']Nie będe tworzył kolejnego tematu i zapytam tutaj .czy ma ktos pomysł na skoki cisnienia reduktora sa to whania rzędu od 1,03 do 1,33 na wolnych obrotach reduktor zmieniony na drugi i dalej to samo .Mapsensor tez wymieniony i zero poprawy. po wcisnieciu gazu spadek ciśnienia do ok.0,85BAR na dodatek podcisnienie chyba tez nie jest dobre bo wynosi ok 0,65 bar a nie ok 0,30 jak u innych .W czym moze tkwić problem? Reduktor silver,wtryskiwacze Valtek 3ohm ,dysze 2,5,instalka KME 2004r. Później może dorzuce filmik z pomiaru.


Przychodzi mi na myśl że jest zle wpięte podciśnienie , to znaczy pobrane nie z tego miejsca . Wartość powinna wynosić 0.30 +- 0.02 jeżeli jest inaczej to silnik ciągnie lewe powietrze na kolektorze lub podciśnieniach jest to związane ze spadkami bądz ze wzrostami ciśnienia reduktora.:) Najgorszym scenariuszem jest uszkodzony silnik lub przestawiony rozrząd.

#34 OFFLINE   R4ZOR

R4ZOR
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Legionowo

Napisany 16 kwietnia 2013 - 20:54

Może troche mało wyraźnie ale co nie co widac, na filmiku ponizej .Co do rozrządu na bank ustawiony dobrze.Kolektor tez uszczelniany załozyłem nowe oringi i uszczelki podstawy

#35 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:03

A przepustnica domknięta? może brudna lub było kręcone śrubką od zderzaka.

#36 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:15

Może troche mało wyraźnie ale co nie co widac, na filmiku ponizej .Co do rozrządu na bank ustawiony dobrze.Kolektor tez uszczelniany załozyłem nowe oringi i uszczelki podstawy


Coś masz skopane i musisz sprawdzić wszystkie możliwości bo jeżeli map nie kłamie to zawory wylecą przez tłumik :)

#37 OFFLINE   R4ZOR

R4ZOR
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Legionowo

Napisany 17 kwietnia 2013 - 16:34

ten mapsensor to stary model Gazownik twierdzi, że on tak wskazuje podciśnienie ale dzis porównywałem z inna omega z tak samo stara instalacją i tam podcisnienie wskazywało 0,30 bara natomiast obroty silnika miał o 100obr/min niższe. Zmierzyłem wartości Tps :u niego 0,54 V u mnie 0,51 V na zamknietej przepustnicy.Jeszcze może wyczyszcze przepustnice i krokowy jeżeli on jest w ogóle rozbieralny.

#38 OFFLINE   funfel34

funfel34
  • 18 postów
  • Dołączył: 14-03-2013

Napisany 01 kwietnia 2014 - 16:28

Jak zbiore nowe mapy to wrzuce całość