

[inne auto] Prośba o interpretacje ustawień mapy kme diego g3
#1
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 21:11
Witam:D
Od razu muszę wspomnieć że nie posiadam omegi ale astre G 1.6. Z tego co zauważyłem jest tu parę osób znających się na lpg.
Mam prośbe o zweryfikowanie moich parametrów pracy na lpg. Posiadam sterownik kme diego g3, wtryskiwacze reg, reduktor alaska. Instalacja jest na gwarancji ale gazownik nie jest skory do współpracy.
Od kiedy została założona obroty falują na gazie na pb jest ok. Ostatnio w zime przy przełąnczaniu na lpg lub zmianie biegów czuć lekkie szarpnięcia po zagrzaniu jest lepiej. Byłem u gazownika stwierdził że mapa się troche rozjeżdża kazał wymienić świece i mówił że powinno pomóc ale nic nie wspomniał czy trzeba to od nowa skalibrować. Świece wymieniłem a mapa jest taka sama(posiadam kabel)
Proszę oceńcie zrzuty i wskażcie co zmienić i czy sam dam radę to skalibrować
jestem laikiem w tym temacie także prosiłbym wyjaśnienia krok po kroku
[ATTACH]22772[/ATTACH]
[ATTACH]22774[/ATTACH]
[ATTACH]22775[/ATTACH]
[ATTACH]22776[/ATTACH]
#2
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 22:10
Z info które zamieściłeś wynika że masz problemy z gazmenem a auto nie jezdzi tak jak byś chciał.Ja tam widzę problem z mnożnikiem bo czasy dla gazu są takie same jak dla benzyny a to świadczy o tym że albo jest mega ubogo albo dysze są za duże ale aby to sprawdzić to musisz podglądać pracę sondy , temperatura gazu też dziwnie wskazuje bardzo nisko . Możesz zmienić gazownika lub zapytać o radę całą armię ludzi którzy siedzą w takowych instalkach jak twoja
tutaj http://lpg-forum.pl/kme-sirocco.html
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 00:07
Temp. gazu fakt jest niska ale przy 70st na reduktorze wzrasta do 20st
Jeżeli chodzi o lpg-forum to byłem tam ale większość osób posługuje się ogólnikami i od razu piszą żebym kalibrował a ja chcem się dowiedzieć co jest nie tak z tymi mapami bo po prostu nie umiem ich czytać.
Chociaż ktoś wspomniał że mam za wysokie ciśnienie na reduktorze jest ponad 1,2 bara co o tym myślisz?
A te czasy wtrysków ile powinny się różnić żeby było ok rozumiem że gazu powinny być dłuższe to wtedy będzie na bogato?
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 07:30

#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 11:52
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 18:54
Dobrze to jeszcze podaj więcej informacji jaki silnik , moc jaki reduktor jakie wtryski i jaka średnica dysz.
Silnik to stary 1.6 x16xel pochodzący jeszcze z astry f, moc 101KM, reduktor tomasetto alaska bodajże at-09, dysze 2.2, wtryskiwacze Reg omvl. Taki popularny zestaw do tego autka:)
#7
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 19:36
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 10:59
Z tego co piszesz wynika że trzeba po prostu ustawić instalkę od nowa zaczynając od zmiany ciśnienia z tego co wiem trzeba to zrobić pokręcając śrubą przy reduktorze?
Rozumiem że od samego początku(roku) miałem ją hu.owo ustawioną?
Narazie instalkę mam na gwarancji więc będę próbował wymusić ustawienie u gazownika chociaż aktualnie mam do niego trochę nie po drodze.
Jak podjadę do niego to se pogadamy:szpital:

Oczywiście dam znać co i jak
#9
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2013 - 17:46

W czasie awarii dzwoniłem do gazownika bo auto nie chciało nawet odpalić awaryjnie z gazu mniejsza z tym. Przy okazji dogadałem się z nim w sprawie instalacji powiedział że jak dojde ładu z pb to żebym skasował mape pb i lpg oraz wzorzec i żebym nie ruszał ciśnienia i zebrał mapy a on to skontroluje przy okazjii.
Zrobiłem jak mówił po zebraniu map nacisnołem kalibruj efekt poniżej.
Czy mapy są dobrze zebrane ewentualnie co powinien poprawić gazman i czy dobrze że nacisnołem kalibruj?
Z tym kalibruj chodzi o to że przed tą opcją podczas jazdy testowej auto jeżdziło tak samo jak na pb moje odczucie i czy warto to naciskać jak już dobrze jeździ?
Jak zawsze zielony:confused:
#10
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2013 - 18:06
Witam po przerwie długo mnie tu nie było bo auto się rozkraczyło na pb:mad: i musiałem je uzdrowić
W czasie awarii dzwoniłem do gazownika bo auto nie chciało nawet odpalić awaryjnie z gazu mniejsza z tym. Przy okazji dogadałem się z nim w sprawie instalacji powiedział że jak dojde ładu z pb to żebym skasował mape pb i lpg oraz wzorzec i żebym nie ruszał ciśnienia a on to skontroluje przy okazjii.
Zrobiłem jak mówił po zebraniu map nacisnołem kalibruj efekt poniżej.
Czy mapy są dobrze zebrane ewentualnie co powinien poprawić gazman i czy dobrze że nacisnołem kalibruj?
Z tym kalibruj chodzi o to że przed tą opcją podczas jazdy testowej auto jeżdziło tak samo jak na pb moje odczucie i czy warto to naciskać jak już dobrze jeździ?
Jak zawsze zielony:confused:
Wygląda dobrze ale mało coś tych punktów gazowych ,dozbieraj mapy ,ta czerwona linia ma przechodzić dokładnie przez środek tych punktów.

#11
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2013 - 18:50

A te punkty gazowe to się same dozbierają czy znów mam kasować mapę.
Powiedz mi jeszcze bo poprzednio na mapie miałem sporo rozrzuconych zielonych kwadratów a czerwona linia była krótsza i nie przebiegała przez czerwone punkty teraz ich niema a linia przebiega do końca o czym to świadczy? w porównaniu do tego co było
Wybacz mi za te pyt ale jestem osobą do której trzeba mówić min 3X:dziura: to może coś skapuje:masakra:
#12
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2013 - 21:07
Rozumiem że jest lepiej niż było i się da na tym jeździć
mapa pb ok?
A te punkty gazowe to się same dozbierają czy znów mam kasować mapę.
Powiedz mi jeszcze bo poprzednio na mapie miałem sporo rozrzuconych zielonych kwadratów a czerwona linia była krótsza i nie przebiegała przez czerwone punkty teraz ich niema a linia przebiega do końca o czym to świadczy? w porównaniu do tego co było
Wybacz mi za te pyt ale jestem osobą do której trzeba mówić min 3X:dziura: to może coś skapuje:masakra:
Jeżeli czujesz ze auto jezdzi jak na benzynie to jest dobrze.Te rozrzucone punkty mogą świadczyć o zakłóceniach z układu zapłonowego , lewym powietrzu lub zakłóceniach przy odczycie prędkości obrotowej silnika.Mapki powinny byc zebrane w zakresie 2250 do 2750 obrotów na różnych biegach i z różnymi obciążeniami.Gazową możesz skasować i zebrać nową stosując zalecane obroty i obciążenia.Do zebranej mapki wprowadzić korekty aby pokrywała się w całym zebranym zakresie obciążeń.Następnie znowu zebrać aż do skutku .Co do lini i punktów to prawdopodobnie mapa benzyny nie została zebrana lub było to zrobione żle.Ale jak znam życie to gazmen powiedział :yes_yes: proszę przyjechać za 1000 km:masakra:
#13
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2013 - 18:05

Na pierwszym zrzucie już są te punkty gazowe natomiast na drugim model po wciśnięcu <ustal model> ale bez zapisywanie go
Czy tak może być i zapisać ten model rozumiem że bez zapisania nic się nie zmieni? i czy wogóle ta mapa pb i lpg się zgrywa czy zrobić obydwie od nowa?
Chodzi o to że w przyszłym tygodniu będe u gazmana więc chcem mu przygotować fundamenty pod regulacje bo wiem że napewno nie będzie zbierał map.
#14
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2013 - 20:41
manro zrobiłem jak mówiłeś skasowałem mape gazu i zebrałem ją od nowa chociaż mam wrażenie że coś wczoraj z pierdzieliłem
i tych punktów gazowych tam nie było hehe. Efekt poniżej
Na pierwszym zrzucie już są te punkty gazowe natomiast na drugim model po wciśnięcu <ustal model> ale bez zapisywanie go
Czy tak może być i zapisać ten model rozumiem że bez zapisania nic się nie zmieni? i czy wogóle ta mapa pb i lpg się zgrywa czy zrobić obydwie od nowa?
Chodzi o to że w przyszłym tygodniu będe u gazmana więc chcem mu przygotować fundamenty pod regulacje bo wiem że napewno nie będzie zbierał map.
Możesz zapisać , zapisze się zebrana mapa i ustawienia i zawsze będzie można je wczytać aby wrócić gdy coś pójdzie nie tak.Zakładka oblicz nastawy służy do wprowadzania korekt w danym segmencie czyli wzbogacanie lub zubażanie tak aby czerwona linia przecinała te żółte kwadraciki.

#15
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2013 - 21:01
#16
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2013 - 21:12
a jeszcze zapytam punkty lpg i pb teoretycznie powinny się pokrywać, u mnie gazu są nad pb o czym to świadczy(jest bogato czy ubogo)? są zebrane w innym zakresie obrotów czy co
Tutaj jest odwrotnie i jeżeli jest jak mówisz to jest ubogo natomiast na wolnych obrotach jest bogato świadczą o tym czasy wtrysków na gazie i nachylenie które po kalibracji powinno wyść max do -15.Myślę że powinieneś obniżyć ciśnienie i zrobić kalibracje ,, chyba że żle wpisałeś dane komponentów które wchodzą w skład instalki.Czasy gazu powinny wynosić przynajmniej 1ms więcej niż benzyny ale to zależy jakie masz wtryski:) Jezeli masz tam regi to one zaczynają się gubić przy tak krótkich czasach na wolnych obrotach , a to rozwali ci korekty w ecu i nici z kalibracji i ustawień
#17
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2013 - 19:40
Jak będę u niego to sprubuje mu kulturalnie wytłumaczyć :szpital: że 9/10 osób nie może się mylić

Jak go odwiedze to dam znać co i jak
Ja pierdziu i znów fopa:masakra: Wczoraj te mapy były zrobione na r2000 zamiast r2500.
Skasowałem je oczywiście robiąc kopie i znów pozbierałem. Pierwsze 2 zrzuty po zebraniu pb i lpg ale przed ustaw model>zapisz następne 3 już po ustaw model>zapisz(bez ustaw manualnego) i zebraniu mapy lpg od nowa
Zauważyłem jedno że po skasowaniu map i zebraniu bez kalibracji auto już jeżdziło na gazie bardzo fajnie ale rozumiem że bez <ustaw model> samo zebranie map jest bez celu?
Po ustaw model też nie jest żle chociaż jeżeli dobrze widze mapa gazu z bogatej poszła w stronę ubogiej? Ogółnie myśle narazie to zostawić poczekam do pon co powie na to gazman najchętniej to bym zmniejszył ciś na reduktorze do 1bara nie daje mi spokoju:confused: i dopiero kombinował
Pyt
>Jeżeli czasy pb na pb mi się zmieniają to znaczy że mam dotryski pb?
>Po ustaw model>zapisz zawsze trzeba kasować mapy lpg?
>Czasy na pb i lpg nadal podobne czyli źle? pewnie to ciśnienie
>Czy po zebraniu map należy skasować wzorzec pb(o co z nim chodzi?) a później ustaw model
>Czy temp gazu nie jest podejrzanie niska o co chodzi
Mapy
#18
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2013 - 20:42
Z tym wysokim ciśnieniem słyszałem od paru osób powinienem zjechać do 1bara bo się regi niewyrabiają i zalewają. Jak ostatnio gazownikowi o tym powiedziałem odp. brzmiała "chyba się za dużo na forach naczytałeś" hehe
Jak będę u niego to sprubuje mu kulturalnie wytłumaczyć :szpital: że 9/10 osób nie może się mylićpodejrzewam że wie że to się wiąże z ustawieniem instalki od nowa i dlatego mnie zbywa
Jak go odwiedze to dam znać co i jak
Ja pierdziu i znów fopa:masakra: Wczoraj te mapy były zrobione na r2000 zamiast r2500.
Skasowałem je oczywiście robiąc kopie i znów pozbierałem. Pierwsze 2 zrzuty po zebraniu pb i lpg ale przed ustaw model>zapisz następne 3 już po ustaw model>zapisz(bez ustaw manualnego) i zebraniu mapy lpg od nowa
Zauważyłem jedno że po skasowaniu map i zebraniu bez kalibracji auto już jeżdziło na gazie bardzo fajnie ale rozumiem że bez <ustaw model> samo zebranie map jest bez celu?
Po ustaw model też nie jest żle chociaż jeżeli dobrze widze mapa gazu z bogatej poszła w stronę ubogiej? Ogółnie myśle narazie to zostawić poczekam do pon co powie na to gazman najchętniej to bym zmniejszył ciś na reduktorze do 1bara nie daje mi spokoju:confused: i dopiero kombinował
Pyt
>Jeżeli czasy pb na pb mi się zmieniają to znaczy że mam dotryski pb?
>Po ustaw model>zapisz zawsze trzeba kasować mapy lpg?
>Czasy na pb i lpg nadal podobne czyli źle? pewnie to ciśnienie
>Czy po zebraniu map należy skasować wzorzec pb(o co z nim chodzi?) a później ustaw model
>Czy temp gazu nie jest podejrzanie niska o co chodzi
Mapy
Jeżeli dasz polecenie ustaw model to sterownik sam ustawi tą czerwoną linię tak aby przecinała żółte kwadraciki ,,czyli automatycznie dostosuje mnożnik do zebranej mapy benzynowej. Jeżeli czasy pb zmieniają się po przełączeniu na lpg to znaczy że jest ubogo lub bogato.Jeżeli czasy rosną to jest ubogo natomiast jeżeli maleją to bogato.Nie ma potrzeby kasowania mapy pb jeżeli była zebrana niedawno natomiast nie należy ustawiać mapy gazowej do zbyt starej mapy.Jezeli masz tak duże ciśnienie że czasy na wolnych są bardzo krótkie tak jak w twoim przypadku to należało by trochę na benzynie pojeżdzić aby rozwalone mapy benzyny wróciły do normy.Temp gazu należy sprawdzić rano przed odpaleniem silnika.Spadki ciśnienia należy sprawdzić podczas jazdy jeżeli wynoszą 30% to reduktor śmietnik.

#19
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2013 - 21:22
Ogólnie po wymianie świec i zebraniu od nowa map stwierdzam że i tak lepiej przyspiesza na gazie niż wcześniej.
#20
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2013 - 21:34
Jeżeli chodzi o temp zauważ że na reduktorze jest 60st a gazu 10st. U innych gazu było by już 40
Ogólnie po wymianie świec i zebraniu od nowa map stwierdzam że i tak lepiej przyspiesza na gazie niż wcześniej.
Już dawno zwracałem uwagę na temp gazu ,,,,,rano przed odpaleniem temp gazu powinna być taka sama lub zbliżona do temp reduktora i otoczenia jeżeli różnica jest znaczna to należy szukać czemu być może żle wybrany czujnik gazu:D