Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Montaż ogrzewania postojowego eberspacher/webasto POMOC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 marca 2013 - 18:31

panocku darujcie :)
on to nie c4 :) ani nitrogliceryna coś sie wymyśli na razie kompletuje graty a na ten sezon to już nie po palę :)

#22 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2013 - 20:26

tak , przestrzeń między wentylatorami a chłodnicą lub lewa wnęka pod lampą bo z prawej będzie piec, bo pod uzupełniającym mam reduktor

piec proponuje zawiesić w oryginalnym miejscu gdzie jest w 2,5 dti

hmmm to raczej nie najszczęśliwszy wybór, w razie kolizji może być gorąco (nawet bardzo gorąco)

eee z ropą niema strachu

#23 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 marca 2013 - 20:32

piec proponuje zawiesić w oryginalnym miejscu gdzie jest w 2,5 dti


co masz na myśli!? wydaje mi sie że w omedze fabryka montowała koło pompy niwo w przestrzeni między prawym kołem przednim a zderzakiem popraw jeśli sie mylę !

jestem przeszczęśliwy :)
dziś 11.03.2013 odbyły się pierwsze próby odpalenia pieca na krótko :)
śmiga jak wściekły więc historii ciąg dalszy będzie :)

#24 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 13 marca 2013 - 12:06

Dla potomnych.
W celu odpalenia na stole każdego eberspachera opis styków:
1.czerwony 12V+
2.brązowy -
3.sterowanie wentylatorem auta
4.pompa paliwa + (drugi przewód z pompy na masę-)
5.pin diagnostyczny
6.po termometrze +12V
7.po alternatorze +12V
8.masa do załączenia przewietrzania auta.

w modelach z Z na końcu czyli dogrzewacze generalnie podajemy + i - na 1 i 2 do tego podłączamy pompy wody i paliwa i podajemy +12V na piny 6 i 7, piec powinien ruszyć bez problemu. należy jeszcze sprawdzić bo niektóre stare modele dogrzewaczy pompę paliwa podłącza się na piny 4 i 3 ale większość nowszych jest jak wyżej.
w modelach S i SC czyli postojowy i postojowy compact (pompa wody i paliwa w obudowie) wystarczy podać 12V+ na pin 7 no i oczywiście podłączyć pompy i główne zasilanie

#25 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2013 - 16:36

Zbiornik na ON w benyzniaku dla Webasto na ON tam gdzie zmieniarka pod apteczką?

#26 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 13 marca 2013 - 17:05

raczej nie bo będzie ropą waliło w kabinie. ropa nie jest taka wybuchowa i łatwopalna więc pod grilem albo pod lewą lampą będzie ok.

#27 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2013 - 17:17

A dlaczego ma "walić" ropą?
nie mówię o butelce z wężykiem tylko z rękoma i nogami zamontować tam zbiornik ON z odpowietrzeniem itd.

#28 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 13 marca 2013 - 17:22

musiał byś odpowietrznik i tankowanie gdzieś na powietrze dać bo opary śmierdzą i przy tankowaniu na pewno coś rozlejesz poza tym ja mam bose więc po prawo wzmacniacz a po lewo sub :) poza tym na razie po kosztach idzie bo dzięgów mało a zbiornik 12 litrów to też 100zł dodatkowe :) ale wolę zbiornik niż wiercenie w deklu od pompy i nowa sonda do baku.

wieści nowe są takowe że udało mi się upolować tanio oryginalną kosteczkę do eberka za 17zł :) sterownik gsm też już zamówiony! więc zestaw się prawie kompletuje.
teraz muszę wiązkę zbudować.

#29 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 listopada 2014 - 23:47

odgrzeję temat

webasto trafiłem benzynowe więc już w aucie siedzi.
jest mały problem bo podanie 12v na pin 9 czarnej kości climatronika nie wzbudza go!!
czy to napewno pin 9!!???

#30 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2014 - 12:23

Nie wiem jak w B FL ale co mogę pomóc to:
na pewno w B to działa
W B jest to PIN 11 według tego postu http://forum.omegakl...303&postcount=8
Musiałem dołożyć do wtyczki czarnej kabel razem z mosiężnym stykiem bo było pusto.

Nie wiele ale może coś Cię to naprowadzi


A jak dałeś benzynowe to wierciłeś dekielek w baku i drugą sondę wstawiłeś?

#31 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 25 listopada 2014 - 13:02

A jak dałeś benzynowe to wierciłeś dekielek w baku i drugą sondę wstawiłeś?


NIE mam piec Webasto BW50 a w zasadzie to 2 bo drugi na zapas leży.
Ten piec ma wbudowany zbiornik i obie pompki. podpina się go na powrocie z listwy wtryskowej , ja dałem złodziejkę z oryginalnego przewodu i śrubunku wyciętego z listwy wtryskowej więc pasowało p&p . najwięcej się męczyłem z umiejscowieniem pieca bo w fabrycznym miejscu mam reduktor LPG


a z tym pinem to mnie zastanowiłeś bo tam jest 8 pin pusty więc może to on!?
ale liczyłem 2 razy więc na pewno do 9 się wpięłem

pin numer 9 czarna kostka climatronic


a może miałeś pusty ten pin!? bo u mnie 8 jest pusty a 9 pełny!!

#32 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 listopada 2014 - 13:05

NIE mam piec Webasto BW50 a w zasadzie to 2 bo drugi na zapas leży.
Ten piec ma wbudowany zbiornik i obie pompki. podpina się go na powrocie z listwy wtryskowej , ja dałem złodziejkę z oryginalnego przewodu i śrubunku wyciętego z listwy wtryskowej więc pasowało p&p . najwięcej się męczyłem z umiejscowieniem pieca bo w fabrycznym miejscu mam reduktor LPG


a z tym pinem to mnie zastanowiłeś bo tam jest 8 pin pusty więc może to on!?
ale liczyłem 2 razy więc na pewno do 9 się wpięłem



a może miałeś pusty ten pin!? bo u mnie 8 jest pusty a 9 pełny!!



Jest w sieci dostępna instrukcja w PDF (język wroga) , jak zamontować taki sprzęt w omedze B w różnych wariantach silnikowych. Instrukcja jest wydana przez Webasto, jest tam wszystko opisane.

#33 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 25 listopada 2014 - 13:07

Jest w sieci dostępna instrukcja w PDF (język wroga) , jak zamontować taki sprzęt w omedze B. Instrukcja jest wydana przez Webasto, jest tam wszystko opisane.

przećwiczona :)
niestety dotyczy nowszych piecy i piszą o pinie 9 od 2000r pokazując zdjęcie przedlifta :(

kopiąc instrukcje też od eberspachera znalazłem wzmianki o pinie 9 przy climatronicu ale przedliftem.
chyba spróbuję tropu z pustym pinem 8 :) może nie będę musiał nowego panela kupować :)

no i się udało.
widać za dużo % było wieczorem
pin 9 to pusty pin w kości! trzeba było go uzupełnić i śmiga :)
więc dla potomnych w bfl pusty pin 9 to pin sterowania climatronikiem przez webasto.

teraz jeszcze muszę wysłać do naprawy sterownik gsm i gotowy na mrozy :)

BW50 5kw daje radę już po 15 min ciepełko się robi a auto po odpaleniu natychmiast chodzi na gazie :)

#34 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2014 - 12:54

Spalanie litrów na minute ile? :D

#35 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 27 listopada 2014 - 13:47

Bw50 na godzinę obciążenia 100% mocy pali 0,67 litra wiec na 30 minut weźmie 0,3 bo nie wali na 100% caly czas. Wiec po odpaleniu zimnego auta na benzynie spali wiecej niż 0,3l a po podgrzaniu od razu momentalnie sekwencja na gazie chodzi.

Generalnie jestem zdoktoryzowany z tematu więc jak co to pisać

#36 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2014 - 00:03

Generalnie jestem zdoktoryzowany z tematu więc jak co to pisać


Kto wie czym się różni Thermo Top benzynowe od diesla?

Czytałem, że w budowie tylko matą przy palniku?

#37 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 grudnia 2014 - 08:02

Wewnątrz tak. Ale dawkowania są inne i sterownik jest inny. Nie radze odpalać diesla na benie i na odwrót

#38 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2014 - 08:56

No wlasnie znalazlem, ze wydajnosc pompek troche inna, a co do sterownika to nic konkretnego, pare zapisow po forach ze normalnie dziala jak sterownik przelozyli albo ktos mial benynowe podpial fejsa Webasto a zglasza sie jako diesel czyli ktos kiedys sterownik podmienil.

Zastanawial sie co by trzeba w piecu wyjac, wlozyc wymienic zeby na inne paliwo dzialalo(no i pompke, chociaz roznice wydajnosci bardzo male).

#39 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 08 grudnia 2014 - 11:32

Generalnie pompki są takie same do benzyny i diesla. I w webasto i eberspaherze. Jedne pompki są do airtopow czyli grzanie powietrza a drugie termotopow czyli wody. Więc dawkowanie paliwa zapewnia sterownik ilością impulsów a nie inna pompą.