[OB & OBFL] 2.5 td cos z chłodzeniem
#1 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 19:19
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 19:59
Cześć Michał. Masz przeciesz OS to sprawdź co ci pokaże bo może czujnik oszukuje.temperatura na blacie czy na czujniku?
#4 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:06
Cześć Michał. Masz przeciesz OS to sprawdź co ci pokaże bo może czujnik oszukuje.
Z kat mam mieć nie mam ale ty masz wiec jakaś ustawka na weekend
#5 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:14
#6 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:14
#7 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:19
Witam mam taki problem ze auto gdy jadę normalnie nagrzewa się do ok 100 stopni a gdy sie zatrzymam schładza sie normalnie znaczy 93 s
Jaką pompę wody założyłeś. Czy geometria łopatek jest taka jak w ori?
Bo może być tak że na wysokich obrotach pompa mieli a na niskich tłoczy tak jak trzeba.
#8 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:25
#9 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:44
Zazwyczaj pompa robi dokładnie na odwrót. Na wolnych sie grzeje jak szybciej się kręci to schladza
Właśnie a u mnie na odwrót na wysokich skacze a na niskich sie schładza o co komon Jak by z chłodnicą było cos nie tak to chyba by się nie schładzało tym bardziej na niskich hmmm wiec chyba czujnik muszę do jacka sie uśmiechnąć o kompa cos mi sie zdaje a jak to nie czujnik to nie wiem co .....
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:55
Właśnie a u mnie na odwrót na wysokich skacze a na niskich sie schładza o co komon Jak by z chłodnicą było cos nie tak to chyba by się nie schładzało tym bardziej na niskich hmmm wiec chyba czujnik muszę do jacka sie uśmiechnąć o kompa cos mi sie zdaje a jak to nie czujnik to nie wiem co .....
Albo niedrozny uklad albo wypada zrobić badanie co2 w układzie chłodzenia
#13 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 21:57
#14 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 22:05
Kolejna sprawa jeśli chodzi o drożność. Czy z tego cienkiego węża który leci do zbiorniczka wyrównawczego od grubego węża pomiędzy głowicą a chłodnicą wylatuje płyn?
No i oczywiście chłodnica czy jest drożna, nie tylko jej przepustowość ale również czy jest czysta z zewnątrz.
Jeśli układ jednak jest drożny to ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą, to najbardziej tutaj pasuje.
#15 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 22:46
kolega napisał że wymienił uszczelkę. ja szukałbym przyczyny albo w czujniku albo w samum układzie tj. chłodnica, stan płynu ect.
I co z tego ze wymienił? Masz pewność ze ktoś zrobil to dobrze. ? ? Glowica sprawdzana pod kątem szczelności? Badanie co2 kosztuje niewiele a rozwieje wątpliwości lub je potwierdzi. Objaw pasuje do upg albo niedroznosci ukladu jal juz pisałem
#16 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 10:14
#17 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 19:07
Ja mam w sumie podobnie ... - silnik zaczyna się grzać (przegrzewać) gdy lecę ponad 150 km/h i gdy tylko przekroczy temperaturę 95 stopni to wiem że automatycznie poziom płynu podnosi się i wywala górą płyn ! Jesli nie przekraczam 130 km/h to mogę latać i latać i wszystko jest ok. Miałem robiony tzn. kontrast i wyszło wszystko ok. korek nowy,pompa wody ok. głowica była robiona więc przypuszczam że też ok.
Została z tego co wyczytałem wcześniej chłodnica ale sami chyba przyznacie że przypadek dosć dziwny co ... ???
Pozdrawiam Leo
#18 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 19:13
I co z tego ze wymienił? Masz pewność ze ktoś zrobil to dobrze. ? ? Glowica sprawdzana pod kątem szczelności? Badanie co2 kosztuje niewiele a rozwieje wątpliwości lub je potwierdzi. Objaw pasuje do upg albo niedroznosci ukladu jal juz pisałem
pewności nie mam ale wtedy kolega by zaobserwował inne objawy, nie? to że prowadzisz warsztat nie oznacza że wszyscy inni nie potrafią naprawić samochodu
#19 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 20:48
pewności nie mam ale wtedy kolega by zaobserwował inne objawy, nie? to że prowadzisz warsztat nie oznacza że wszyscy inni nie potrafią naprawić samochodu
ja tak nie twierdze. napisalem wyzej co jest do sprawdzenia - droznosc ukladu i co2. inne objawy ? przy malym peknieciu glowicy moze nie byc zadnych objawow poza lekko ubywajacym plynem. w 3.0 cdti po opuszczeniu tulei jezdzac normalnie tez nie ma objawow - dopiero jak jak ja przemeczysz na wysokich obrotach zaczyna sie grzac - obroty spadna jest spokoj. wiec objaw opisany pasuje wg mojego doswiadczenia do UPG jak najbardziej. obym sie mylil
#20 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 21:28
Witam dokleje się , jestem nowy więc witam wszystkich
Ja mam w sumie podobnie ... - silnik zaczyna się grzać (przegrzewać) gdy lecę ponad 150 km/h i gdy tylko przekroczy temperaturę 95 stopni to wiem że automatycznie poziom płynu podnosi się i wywala górą płyn ! Jesli nie przekraczam 130 km/h to mogę latać i latać i wszystko jest ok. Miałem robiony tzn. kontrast i wyszło wszystko ok. korek nowy,pompa wody ok. głowica była robiona więc przypuszczam że też ok.
Została z tego co wyczytałem wcześniej chłodnica ale sami chyba przyznacie że przypadek dosć dziwny co ... ???
Pozdrawiam Leo
Pomijając możliwość padniętej głowicy skupił bym się na korku zbiorniczka wyrównawczego. Może czas na jego wymianę. Ważne żeby był od diesla bo w dieslu panuje inne cisnienie niż w benzynie.
Druga sprawa. Czym masz zalany układ?
Jeżeli jakimś tanim płynem albo koncentratem to może się płyn gotować.
Tanie płyny i koncentraty mają to do siebie że zabezpieczają antykorozyjnie i przed zamarzaniem, jednak mało który podnosi temperaturę wrzenia.
To że masz na blacie te 95 nie znaczy że jest tyle. Faktycznie możesz mieć chwilowo koło 105st.
A przy takiej temperaturze może już się gotować jeśli płyn jest kiepski.
W lato swoją trochę upalałem na boisku to miałem przez kilka minut wskazówkę na ostatniej kresce i nic nie wykipiało. A zalane mam dynagelem.