

pękł pasek klinowy - 2,5td
#21
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 11:30
#22
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 20:07
#23
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 21:52

#24
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 01:44
Wszystko pięknie opisane, ale wydaje mi się, że nie trzeba odkręcać rolki napinacza, wystarczy przeciągnąć pętlę z paska i umiejscowić na kole pasowym pompy wodnej. Natomiast chciałbym wiedzieć gdzie podeprzeć tą "breszkę" żeby nie uszkodzić napinacza, ani "kołyski". pozdrawiam
Dokładnie, nie trzeba nic odkręcać tlko przełożyć pętelkę. Bez napinacza nie da się jeździć ( no może 2 dni) bo paski mają to do siebie że sie wyciągają dlatego w wiekszości silników ich naciąg reguluje się odcjyleniem alternatora. Tu jest lepsze rozwiązanie z napinaczem (sprężyna wybiera luz i jest git).
Gdzie brechę wsadzić dokłanie ci nie powiem bo robiłem to jakoś kilka razy odruchowo, podkładałem i jazda. Jedno co że ta sprężyna w oleju siedzi i to jest coś ala amortyzator, tak że na początku nie chciało ruszyć ale jak już drgnąło to lżej szło napiąć, czy podnieść jak wolisz całą tą rolkę. Musisz tak brechę podłożyć żeby ramię rolki chciało ścisnąć ten "tłumik drgań".
Co do takiej utkniętej śruby jak nie ma dojścia żeby wiercić to można przyłożyć nakrętkę powiedzmy o numer większą albo taką samą (chodzi o otwór w nakrętce vs utknięty gwint) i spawać ją od środka migomatem do tego gwint, potem dać jej ostygnąć albo polewać wodą i próbować wykręcić. Pewnie za pierwszym razem nie pójdzie i zerwie się ten spaw ale trzeba mieć poprostu więcej nakrętek od razu i trochę cierpliwości. W końcu miejscowo zaczyna od tego spawania rozgrzewać się blok i rozszeżać i wtedy powinien taki gwint póścić. Ważne żeby ten co będzie spawał umiał spawać
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)

#25
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2012 - 20:59
mam pytanko o numer paska
#26
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2012 - 10:13

#27
OFFLINE
Napisany 26 września 2016 - 07:08
Witam panowie.
Jaki kierunek gwintu jest na rolce napinacza. bo mi stanęła rolka i chcę ją samą wymienić.
#28
OFFLINE
Napisany 26 września 2016 - 09:28
Sorki nie sprawdziłem że to dział diesel :-P w v6 tak jest więc możliwe że w dieslach też generalnie odkręcić w przeciwna niż się napina żeby pasek założyćLewy, w prawo odkercasz