

pękł pasek klinowy - 2,5td
#1
OFFLINE
Napisany 05 października 2007 - 17:29
Panowie pękł mi pasek klinowy- ten od pompy, wspomagania i alternatora
czy ma ktoś z was jakiś schemat jak go ponawijać na rolki i koła, jak go się naciąga??
czy coś trzeba odkręcić żeby go założyć??
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Kuba
#2
OFFLINE
Napisany 05 października 2007 - 17:57
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 14:31
ułożenie paska rozgryzłem sam,
ale jak to w życiu bywa...
podczas nacigania napinacza pękło mi jego ramię ( kurna

dla tych co nie wiedzą krok po kroku:
odkrecamy plastikowy kolektor ( turbo diesel)
odkręcamy rolkę napinacza
rozkladamy pasek na wszystkie koła ( alternator nie)
przykręcamy rolkę napinacza
pasek mamy prawie założony,
mała breszka, naciągamy napinacz i wtedy nakładamy pasek na ostanie koło - alternatora - do niego jest po prostu najłatwiejszy dostęp
roboty niby mało, ale komora silnika jest tak zabudowana ze nie ma gdzie ręki wcisnąć,
najwięcej czasu zajeło mi wyplątanie starego paska, który się zaklinował na kole od wału
Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 17:27
#6
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 19:47
pominac jedna rolke ta miedzy alternatorem a pompa wspomagania
NIE
#7
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 20:56
#8
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:17
po drygie nie jesteś w stanie wyliczyć ani dopasować długości paska , przez co będzie lużny.
#9
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:19
po co te rolki:
jedna to napina pasek,
ale obydwie powodują maksymalne oplecenie kół pasowych paskiem wieloklinowym,
jak pozbedziesz się jednej rolki to prawdopodobnie będzie ci się ślizgał pasek, szczególnie na alternatorze ( który stawia duży opór po załączeniu całej elektryki, itp...)
pomyślisz sobie: mocniej naciągne pasek, ale wtedy posypią ci się łożyska.
moja propozycja:
zrób dojście do miejsca awarii, odstaw auto do warsztatu, niech ci wykręcą urwaną śrubę- bystry mechanik da radę
Pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:20
#11
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:23
pasek może mieć mniejszy styk z rolkami które napędza , przez co będzie się ślizgał (nawet jak by ci się udało założyć,
po drygie nie jesteś w stanie wyliczyć ani dopasować długości paska , przez co będzie lużny.
no i z kolęgą się zdublowałem
Pozdrawiam Pyrlandię
.......spędziłem tam piękne 8 lat życia........
#12
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:25

#13
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:27
no ale jesli by mi sie udalo dopasowac taki pasek zeby byl odpowiedniej dlugosci to by chyba nie stanowilo problemu. chociaz najlepiej gdyby udalo sie wykrecic reszte tego gwontu z otworu i zwyczajnie rolke zpoerotem zalozyc
o rany ale kombinujesz.....
nie rób prowizorki, to nie fiat 126, ale myśl techniczna BMW ( chyba...), jak tak było, to tak musi być,
więcej czasu stracisz na kombinowanie a skutek będzie mizerny.
powtórzę: odstaw auto, niech ci wykręcą urwaną śrubę
na razie
#14
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:30
wlasnie bylem w warsztacie to mi powiedzieli ze silnik trzeba wyciagac!
! jutro wyjme chlodnice zeby dobre dojscie bylo i sprobuje nawiercic otwor w tej reszcie sruby i wykrecic ten gwint
spokojnie z tym wyjmowaniem silnika, to jest ostateczność
chyba są tam u ciebie inne warsztaty??
Pytaj się dalej???
Dasz radę i podziel się wiedzą którą zdobyłeś
#15
OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 21:37
#16
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 07:16
#17
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 12:12
#18
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 12:16
#19
OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:44
#20
OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 22:00
