[OB & OBFL] Omega 2.0 dti Nie odpala
#1 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 10:08
Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem omegi 98r 2.0 dti 101km. W pierwszy dzień paliła bez problemu wszystko ok. Na ciepłym od strzała na, zimnym tak jakby odpalała na 3 gary ale po przytrzymaniu na 1,5tys obrotów po chwili wszystko ok. Podejrzewam że jedna świece jest padnięta, albo słabo grzeje.
Przejdźmy do sedna. Jako że zawieszenie było do poprawek omega poszła na kobyłki dziobem do góry przestała tak około 16 godzin. Po zrobieniu odpaliła bez problemu, ale w ciągu dnia zaczęły pojawiać się dziwne objawy. Na ciepłym silniku trzeba było trzymać dłużej rozrusznik aby odpaliła. Przejeździłem tak cały dzień zrobiłem niecałe 50km i odstawiłem do garażu. Następnego dnia wieczorem chciałem odpalić auto i niespodzianka. Zakręciłem rozrusznikiem odpaliła od razu, ale po 2 sekundach zgasła. Kolejne próby odpalania zakończyły się niepowodzeniem. Odłączyłem czujnik temperatury, aby zagrzała świece ale to też nic nie pomogło. Na plaka odpaliłem, ale tylko jak przestawałem psikać to gasła.
Check się nie świeci. Pod komputer podłącze, ale dopiero jutro. Poprzedni właściciel przekazał mi rachunki i wyczytałem z nich, że ostatnimi czasy były robione:
-wymienione świece żarowe koszt 70 zł wiec raczej kompletu nie wymieniał
-czyszczony zbiornik
-pomiar ciśnienia sprężania niby ok
-oringi pod wtryskiwacze nowe
-uszczelka górnej pokrywy kolektora ssącego
I teraz mam rebus co może być przyczyną tego że nie pali.
-układ się zapowietrzył? czytałem że ten silnik w omedze ma takie skłonności jak jest w pozycji dziobem do góry.
-pompa wtryskowa padła co nie było by za miłą informacją
Jaki czynności wykonać? Prosiłby o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpwiedź
#2 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 12:08
To juz bys mial takie problemy od razu.układ się zapowietrzył? czytałem że ten silnik w omedze ma takie skłonności jak jest w pozycji dziobem do góry.
Zle nie zycze ale duza szansa. Podpiac kompa i bedzie wiadomo.pompa wtryskowa padła
#3 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 12:13
Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałem się ze wszystkimi przywitać.
Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem omegi 98r 2.0 dti 101km. W pierwszy dzień paliła bez problemu wszystko ok. Na ciepłym od strzała na, zimnym tak jakby odpalała na 3 gary ale po przytrzymaniu na 1,5tys obrotów po chwili wszystko ok. Podejrzewam że jedna świece jest padnięta, albo słabo grzeje.
Przejdźmy do sedna. Jako że zawieszenie było do poprawek omega poszła na kobyłki dziobem do góry przestała tak około 16 godzin. Po zrobieniu odpaliła bez problemu, ale w ciągu dnia zaczęły pojawiać się dziwne objawy. Na ciepłym silniku trzeba było trzymać dłużej rozrusznik aby odpaliła. Przejeździłem tak cały dzień zrobiłem niecałe 50km i odstawiłem do garażu. Następnego dnia wieczorem chciałem odpalić auto i niespodzianka. Zakręciłem rozrusznikiem odpaliła od razu, ale po 2 sekundach zgasła. Kolejne próby odpalania zakończyły się niepowodzeniem. Odłączyłem czujnik temperatury, aby zagrzała świece ale to też nic nie pomogło. Na plaka odpaliłem, ale tylko jak przestawałem psikać to gasła.
Check się nie świeci. Pod komputer podłącze, ale dopiero jutro. Poprzedni właściciel przekazał mi rachunki i wyczytałem z nich, że ostatnimi czasy były robione:
-wymienione świece żarowe koszt 70 zł wiec raczej kompletu nie wymieniał
-czyszczony zbiornik
-pomiar ciśnienia sprężania niby ok
-oringi pod wtryskiwacze nowe
-uszczelka górnej pokrywy kolektora ssącego
I teraz mam rebus co może być przyczyną tego że nie pali.
-układ się zapowietrzył? czytałem że ten silnik w omedze ma takie skłonności jak jest w pozycji dziobem do góry.
-pompa wtryskowa padła co nie było by za miłą informacją
Jaki czynności wykonać? Prosiłby o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpwiedź
odpalic z plaka i obserwowac co sie dzieje. jak odpali i bedzie chodzic mozliwe ze sie zapowietrzyla - trzeba zlikwidowac miejsce lewizny, nie odpali szykuj 2500 na naprawe pompy.
#4 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 13:38
p1220
p1650
p1651
p0115
na plaka nie chciała chodzić dalej
dzwoniłem do dieseltechnika bo czytałem na forum że nigdzie indziej lepiej nie wysyłać zabawa zaczyna się od 1800zł a kończy na 3000zł przynajmniej taka informacje dostałem...
sądząc po błędach to ciekawie nie jest :szpital:
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 15:44
mam kody błędów
p1220
p1650
p1651
p0115
na plaka nie chciała chodzić dalej
dzwoniłem do dieseltechnika bo czytałem na forum że nigdzie indziej lepiej nie wysyłać zabawa zaczyna się od 1800zł a kończy na 3000zł przynajmniej taka informacje dostałem...
sądząc po błędach to ciekawie nie jest :szpital:
mozesz smialo wyjmowac pompe i wysylac. przestawiacz kata wtrysku i sterownik czyli pompa powiedziala papa. pewnie kupiles mine z naprawianym na szybko sterownikiem. smutne albo prawdziwe
#7 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 15:58
odpalic z plaka i obserwowac co sie dzieje. jak odpali i bedzie chodzic mozliwe ze sie zapowietrzyla - trzeba zlikwidowac miejsce lewizny, nie odpali szykuj 2500 na naprawe pompy.
ostatnio robiłem pompe i 2660zł z przesyłkami, cała pompa zajechana razem z głowiczką wysokiego ciśnienia
#8 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 16:37
#9 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 18:16
Gdyby nie ta pompa to autko eleganckie zadbane drobne mankamenty w zawieszeniu, ale najważniejsze że nie bite. Podłużnice całe, szyby wszystkie oryginalne i nie zgniła drobne pęcherze na nadkolu.
Problem mam z tylnymi drzwiami, facet miał dziecko i zamkną drzwi na amen. Podejrzewam że włączył blokadę rodzicielską, wiec chyba jak się nie mylę wystarczy odchylić tapicerkę i odblokować rygiel?
#10 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 18:45
No to pompa wyciągnięta i wysłana. Była już wyciągana bo brakowało jednej śruby mocującej. I inne ślady. Teraz takie pytanie po naprawie na jak długo starcza pompa tak z doświadczenia forumowiczów?
Gdyby nie ta pompa to autko eleganckie zadbane drobne mankamenty w zawieszeniu, ale najważniejsze że nie bite. Podłużnice całe, szyby wszystkie oryginalne i nie zgniła drobne pęcherze na nadkolu.
Problem mam z tylnymi drzwiami, facet miał dziecko i zamkną drzwi na amen. Podejrzewam że włączył blokadę rodzicielską, wiec chyba jak się nie mylę wystarczy odchylić tapicerkę i odblokować rygiel?
mam pompe z dieseltechniki ktore robilem w 2010 roku i ma 160 000 najechane.
#11 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2013 - 19:38
kolegi ojciec jak sprzedawał astrę to miała 200.000 po regeneracji u nich i auto śmigało bez problemuTeraz takie pytanie po naprawie na jak długo starcza pompa tak z doświadczenia forumowiczów?
#12 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 19:03
filtr paliwa to na 100%
przelewy?
podkładki pod przewody paliwowe pompy
co jeszcze ?
Dostałem właśnie informacje, że jutro pompa będzie gotowa i wysłana. Koszt 1900zł, powód uszkodzenia pompy, bardzo brudne paliwo. Pan zalecił czyszczenie całego układu paliwowego, wiec na pewno się do tego zastosuje. Zastanawiam się czy była by możliwość założenia dodatkowego filtra paliwa przed pompą.
#13 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 18:16
Dziś ściągnąłem zbiornik paliwa, w środku masakra. Piasek i muł. Wszystko ładnie przepłukałem, jutro jeszcze paliwem zbiornik wypłukam i przewody paliwowe. Teraz tak na necie znalazłem filtr paliwa do merca NO http://allegro.pl/fi...2993951305.html i planuje go wstawić za oryginalnym filtrem przed pompą, jako dodatkowe zabezpieczenie.
Mam nadzieje, że pompa do mnie jutro już dojdzie i będzie można wszystko składać.
#14 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 18:31
#15 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 22:17
#16 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 11:16
czy ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania w/w?
Dziś ściągnąłem zbiornik paliwa, w środku masakra. Piasek i muł. Wszystko ładnie przepłukałem, jutro jeszcze paliwem zbiornik wypłukam i przewody paliwowe. Teraz tak na necie znalazłem filtr paliwa do merca NO http://allegro.pl/fi...2993951305.html i planuje go wstawić za oryginalnym filtrem przed pompą, jako dodatkowe zabezpieczenie.
Mam nadzieje, że pompa do mnie jutro już dojdzie i będzie można wszystko składać.
jak chcesz pojezdzić na tej pompie co wsadzisz to nie kombinuj z filterkami, oryginalny zmieniaj częściej i wystarczy, wziąłeś pod uwagę czy ten filterek co myslisz o nim ma wystarczająca ilość przepływu paliwa??
#17 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 21:31
Waciany - olej też będzie wymieniany, zaleje gm 10w40, komplet wszystkich filtrów, mankamenty zawieszenia już poprawione
bsje27 - myślę że nie powinno być problemu z ilością paliwa średnica 8 mm to tyle co stare przewody paliwowe, a dodatkowo będę widział przez filtr czy się układ nie zapowietrza przypadkiem. Filtr poradził mi kolega mechanik z wieloletnim doświadczeniem.
pompa wsadzona, zbiornik na miejscu, brakło mi jeszcze metr przewodu paliwowego jutro rano do kupie i wymienię. I czas na odpalenie
#18 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 09:13
#19 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 13:03
twoja sprawa, zeby widziec powietrze w przewodzie załuż przewód przezroczysty, taki filterek szybko sie zapcha
posłuchaj kolegi i ja to potwierdzę,nie pchaj nic więcej...wiem że lejesz tylko na stacji...ale jakiej??
jeden filtr jeden problem,2 filtry to 2 problemy...załóż filtr MANNa luBOSCHa i malina...ja tak uważam bynajmniej
#20 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 18:27
Podsumowując koszty pompa z przesyłkami 2tys złotych, do tego uszczelka pod pokrywę zaworów i reinz , paliwo do czyszczenia, przewody paliwowe, filtr paliwa, parę opasek+pewnie o czymś zapomniałem. Razem około 2200zł. Roboty nie liczę bo we własnym zakresie. Wiec prawie koszt zakupu auta :szpital:
Jutro jeszcze na zbieżność, wymienić olej,
Dziękuje panowie za pomoc, mam nadzieje że temat się komuś przyda ;-)