Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.5 v6 uszczelka pod głowicą..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   loloplay

loloplay
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-07-2011
  • Skąd: Reda

Napisany 17 lutego 2013 - 10:45

Witam. Na początek napiszę, że używałem opcji szukaj, ale nigdzie nie odnalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

A więc pół roku temu zakupiłem 2.5 v6 ;) silnik pracował bardzo ładnie, założyłem lpg, wymieniłem rozrząd, świece, przewody, uszczelki pod pokrywami, uszczelkę miski olejowej, i wczoraj po odbiorze auto od mechanika, ten powiedział mi, że uszczelka pod głowicą poszła ;/ pokazał mi "śmieszny" przyrząd do sprawdzania uszczelki (wygladem przypomina strzykawkę z pompką) który wsadza się w zbiorniczek wyrównawczy i jak pokażą się pęcherzyki powietrza to oznacza że uszczelka jest walnięta, drugi dowód na to że z boku głowicy na całej jej długości leci olej i się dymi.

I moje pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi to: jak sprawuje się silnik po wymianie uszczelki i taki remoncie? Może wypowie się ktoś kto nie wymieniał od razu motoru tylko go naprawiał, bo większość radzi wymienić silnik. Wiem że koszty są takie same praktycznie, ale nigdy nie ma się pewności, że w nowym silniku tez nie pójdzie uszczelka po jakimś czasie..

#2 OFFLINE   kyniu13

kyniu13
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-11-2012
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 17 lutego 2013 - 11:56

Jeśli wykazało w zbiorniczku wyrównawczym zawartość co2 to masz do wymiany upg
lepiej wymienić uszczelki niż się pchać w drugi silnik bo nie wiadomo na jaki trafisz

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2013 - 11:57

Po kolei to tak:

A coś się dzieje z silnikiem? Nie równo pracuje, dymi na biało, ubywa jakiegoś płynu?

Jak sobie przypominam uszczelkę pod głowicą to nie ma jak tam lecieć olej po całej długości.

Ten śmieszny przyrząd to powinien być test CO2, wtedy czynnik zmienia kolor, a że lecą bąbelki to mogą lecieć czasem jakieś. Zmienia kolor? Bo jak sam zmontował jakiś super patent i lecą bąbelki to.... :)

A jak ma się sprawować silnik po wymianie uszczelki?
Jaka większość, kto radzi Ci wymieniać silnik?
Rozumiem takich mechaników masz do dyspozycji, że nie potrafią uszczelki pod głowicą zmienić tylko silnik chcą wymieniać?

Z tego co piszesz to zmień mechanika bo jakieś bajki opowiada, albo Ty coś przekręcasz.

#4 OFFLINE   kyniu13

kyniu13
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-11-2012
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 17 lutego 2013 - 12:16

W ogóle dziwne pytanie jak się sprawuje silnik,wiadomo że jak wszystko dobrze będzie zrobione to silnik będzie dobrze się sprawował,no i coś z tym mechanikiem jest nie tak,powymieniał rozrząd uszczelki pod pokrywami i dopiero powiedział że uszczelka upg do wymiany

#5 OFFLINE   loloplay

loloplay
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-07-2011
  • Skąd: Reda

Napisany 17 lutego 2013 - 12:32

rozrząd wymieniałem w październiku, średnio miesięcznie robię 1,5 tys km. teraz wymieniałem uszczelki pod pokrywami bo ciekło z nich ;/ i uszczelka miski olejowej bo była masakra z nią.
Nie proponował mi zmiany silnika, przedstawił mi koszty remontu, trochę poczytałem o tym większość tutaj na forum piszę, że nie opłaca sie remontowac tylko lepiej silnik wymienić.. i gdzieś tutaj w jednym z tematów przeczytałem że silnik po remoncie to niby nie jest to..
A anie chce się rozstawać z moja Omegą..

co do pracy silnika teraz: lekko się trzęsie i ma mniej mocy, na obrotomierzu nie ma widać jakiś wiekszych falowań obrotów ale jak się siedzi w środku to widze różnice jak chodził kiedyś i jak chodzi teraz..

#6 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 17 lutego 2013 - 12:37

A kto Ci każe silnik remontować?
Wymienić uszczelki zrobić głowice i będzie śmigać.
Fakt V6 w omedze się nie remontuje ale tyczy się to zmiany panewek i ogólnie zrobienie dołu silnika.

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2013 - 12:37

Wymiana uszczelek pod głowicą to nie remont silnika.

#8 OFFLINE   loloplay

loloplay
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-07-2011
  • Skąd: Reda

Napisany 17 lutego 2013 - 12:41

no dla tego się wolę spytać, wczoraj mi mówił, że są dwie głowice bo to V i uszczelki z dwóch stron, później planowanie głowicy, wymiana jakiś uszczelek, że to koszt około 1500 plus jego robocizna

#9 OFFLINE   kyniu13

kyniu13
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-11-2012
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 17 lutego 2013 - 12:56

Trochę drogo, planowanie głowic plus uszczelki w 1000 powinno się zmieścić

#10 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 lutego 2013 - 13:30

kyniu13, ja za samą robotę głowic 500 zapłaciłem + same części mnie wyszły 1200zł, a i tak świece, kable i uszczelki kolektora ssącego założyłem stare.

#11 OFFLINE   kyniu13

kyniu13
  • 21 postów
  • Dołączył: 21-11-2012
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 17 lutego 2013 - 13:40

kyniu13, ja za samą robotę głowic 500 zapłaciłem + same części mnie wyszły 1200zł, a i tak świece, kable i uszczelki kolektora ssącego założyłem stare.


nie miałem na myśli wymiany kabli świec bo wiadomo że więcej by wyszło,wiadomo co region to inne ceny,u mnie w mieścinie szlif głowicy 80 zł kompletny remont głowicy 150 zl plus uszczelki i w tysiaku się mieszczę

#12 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 lutego 2013 - 13:51

nie miałem na myśli wymiany kabli świec bo wiadomo że więcej by wyszło

Rozrząd też stary? :)

u mnie w mieścinie szlif głowicy 80 zł kompletny remont głowicy 150 zl

No tak, u mnie 50-60zł za planowanie, ale wątpię, że ktoś za sprawdzenie szczelności, docieranie zaworów i wymianę prowadnic i uszczelniaczy weźmie 150zł.

#13 OFFLINE   loloplay

loloplay
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-07-2011
  • Skąd: Reda

Napisany 17 lutego 2013 - 13:51

co do pracy silnika to wygląda tak:

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2013 - 13:55

co do pracy silnika to wygląda tak:


Albo kalkulator tak znieksztalca dzwiek albo Ci umiera ktoras rolka.

#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2013 - 13:58

Albo kalkulator tak znieksztalca dzwiek albo Ci umiera ktoras rolka.

to to jest pikuś, ciągnie taką lewiznę że aż mnie uszy bolą, zresztą silnik pracuje jak rzędowa szóstka, a nie widlasta szóstka...

Dlatego przestałem ufać mechanikom i sam grzebie w silniku ;)

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lutego 2013 - 14:00

jedz na dobry test CO2 jak nie masz pewności czy to uszczelka(tj. masło, brak ogrzewania, znikający płyn chłodniczy, słodkie spaliny, na ciepłym silniku biały gęsty dym). bo równie dobrze spadek mocy może być spowodowany wieloma czynnikami.

#17 OFFLINE   dibison

dibison
  • 43 postów
  • Dołączył: 06-02-2013

Napisany 17 lutego 2013 - 14:02

a czy możecie dać filmik gdzie usłyszę prawdziwa sprawna widlasta ?
po czym poznajesz ze ciagnie lewiznę
albo po czym że rolka pada ?

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2013 - 14:09

ze ciagnie lewiznę

Slychac jak pieknie syczy praktycznie caly czas a rolke najlepiej slychac przy zejsciu z obrotow.
Poza tym jak na moje to ten silnik ciut za dlugo kreci zanim odpali.

#19 OFFLINE   loloplay

loloplay
  • 23 postów
  • Dołączył: 12-07-2011
  • Skąd: Reda

Napisany 17 lutego 2013 - 14:14

płynu w chłodnicy nie ubywa. ciągle jest tyle samo. Przed wymianą oleju, pod korkiem wlewu oleju zebrał się majonez (jeżdżę głownie na odcinkach do 30 km) na bagnecie tylko olej, na świeżym oleju zrobiłem dopiero 100 km i nic nie widać.. ani ubytków ani majonezu. zczytałem błedy i wyskoczyło 31 i 81, check gaśnie po przełączeniu na gaz

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2013 - 14:18

a czy możecie dać filmik gdzie usłyszę prawdziwa sprawna widlasta ?

z tym żę u mnie świszczała w tamtym czasie rolka od napinacza paska wielorowkowego, nie mniej nie ma tego świstu ciągnącego powietrza.

Poszukaj na YT bo pełno jest takich filmików.

http://www.youtube.com/watch?v=AHVL4qk-sWY
http://www.youtube.com/watch?v=BpuEi1lBYN0
http://www.youtube.com/watch?v=s4JNg6sUqRU

i jeszcze wiele wiele innych.