Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Brak mocy, nie ciągnie na gazie ani na benzynie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 13 lutego 2013 - 20:32

Witam
Koledzy mam problem duży, szukałem na forum i nie znalazłem. Problem z moją omegą to: JEst wszystko ok, normalnie jedzie, moc, wszystko gra i nagle podczas jazdy (na LPG i PB to samo) zaczyna się dusić, szarpać, totalny brak mocy, na D nie da się nawet ruszyć, na 1,2 z ledwością rusza i szarpie i zaraz gaśnie, na N normalnie silnik wkręca się na obroty. Zdarzyło się to już drugi raz. Za pierwszym razem jak się zdarzyło to linka i hol do mechanika - podłączył kompa skasował błąd sondy i było po jakimś czasie ok, samochód jak nowy. Dziś ta sama awaria - błędów brak. Miał ktoś może kiedyś coś podobnego? od czego tu zacząć?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2013 - 21:21

Wskazania sondy i przeplywki podejrzec na kompie.

#3 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 13 lutego 2013 - 22:34

to linka i hol do mechanika

Z tym ciąganiem automatu to tak ostrożnie;)
Tak jak kolega napisał sprawdź przepływke i sonde. A najlepiej było by podłączyć kompa i cały czas podglądać aktualne wartości. Na forum znajdziesz jakie być powinny i porównaj z tym co masz u siebie i będziesz miał odpowiedź na pytanie gdzie szukać dalej. ;)

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2013 - 23:16

Z tym ciąganiem automatu to tak ostrożnie

W wolnej chwili zapoznaj sie instrukcja obslugi omy a dowiesz sie ze mozna ASB holowac, i to dalej i szybciej niz bys pomyslal...
EOT.

#5 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2013 - 23:23

jak koledzy piszą trzeba zacząć od odczytu błędów, nawet można zrobić to samemu
http://forum.omegakl...hread.php?t=202

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#6 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 14 lutego 2013 - 11:03

błędy sprawdzone najpierw na spinacz - nic nie wykazało, po zatarganiu do mechanika podpiął techa i też nic. Żadnych błędów. Czyżby jakiś kot wpadł do filtra powietrza?

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2013 - 11:11

błędy sprawdzone najpierw na spinacz - nic nie wykazało, po zatarganiu do mechanika podpiął techa i też nic. Żadnych błędów

Czytaj dokladnie - nie odczyt bledow i tylko odczyt parametrow z czujnikow. A jak mechanik potrafi sie tylko podpiac i skasowac bledy i na tym jego znajomosc wiedzy sie konczy to proponuje zmienic mechanika. W moim pierwszym poscie w tym temacie masz napisane co trzeba podejrzec.

#8 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 14 lutego 2013 - 12:10

dzięki za podpowiedź, zaraz pogonie mechaniora niech parametry posprawdza czy są prawidłowe

#9 OFFLINE   wojtek6630

wojtek6630
  • 61 postów
  • Dołączył: 12-12-2008
  • Skąd: Myszków
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2013 - 18:55

Witam, mój problem polega na okresowym braku mocy i szarpaniu, przykład wracam z prac wszystko ok, nagle przerywanie i brak mocy zero reakcji na wciśnięcie pedału gazu, chyba że do końca, to samo na lpg i na benzynie, na spinaczu wyszły błędy 39 i 56. odpala normalnie :pokoj:

#10 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lutego 2013 - 21:03

Mam to samo w BFL-ce 2,6v6 i też potrafi nawet zgasnąć.Wygląda to tak jak by się przytykała.

#11 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 21 lutego 2013 - 21:44

jak dla mnie wypada zaplon,jak zacznie ci brakowac mocy ,rozlacz aku na na chwile i podlacz,jesli bedzie ok,to wypada ktorys zaplon(czujink stukowego spalania)

#12 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lutego 2013 - 23:09

Dokładnie tak jak piszesz wiem o wypadających zapłonach bo podłączałem pod kompa i wyskoczył zapłon na 2-gim i mieszanka.Ale o stukowym nic nie miałem.Po odczycie na pedały też pokazało wypadanie i mieszankę zmieniłem listwy zapłonowe i świece nadal to samo,a gdzie jest czujnik spalania stukowego to jeszcze tego spróbuję narazie nie mam czasu i pieniędzy na odprowadzenie do mechanika,a mam możliwość podmianki osprzętu.

#13 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2013 - 09:09

I ja miałem problem z wypadaniem zapłonów. Tu trzeba rozróżnić czy wypadają na wolnych obrotach czy po wciśnięciu w pedał. W 1- stawiam na nieszczelność zaworów w 2-cewka(ja tak miałem) Poniewaz masz gaz to wyłącz go na kilka dni i poczekaj az komp wróci do normy i dopiero szukaj. Te silniki chodą na bardzo ubogiej mieszance ( dlatego takie cudaczne świece) i niewielka nieszczelność ma znaczenie.

#14 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 22 lutego 2013 - 20:56

listwy nic nie dadza,musisz czujniki znalezc spalania stukowego,bardzo czesto jest tak,ze cieknace pokrywy zaworow kapia na niego i zakloca to jego prace i a wrecz rozlacza i w wdaje sie blad :) powinien znajdowac sie gdzies na bloku silnika z boku,nie powiem ci gdzie bo omega mam od niedawna i nie szukalem bo u mnie wszytko dziala :) ale jest gdzies tam napewno,zmienisz czujnik i szafa bedzie grala na 100% :D raczej to jest pewna inwestycja skoro moja diagnoze potwierdzil tobie jeszcze komputer

#15 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 22 lutego 2013 - 21:21

Czujniki spalania stukowego w v6 masz dwa. Musisz sprawdzić który szwankuje. Ja odłączałem od niego wtyczkę i wtedy widziałem czy to on powodował błędne działanie. Może być po prostu zluzowany i zakłamywać odczyt. U znajomego padło podejrzenie na stukowy a okazało się, że padnięta była jedna z poduch silnika.

#16 OFFLINE   mario717

mario717
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-09-2011

Napisany 21 lutego 2014 - 14:49

Witam, niestety moja omega przestała jeździć - tzn wszystko jest normalnie gdy w iście delikatny sposób naciska się pedał gazu, wtedy silnik pracuje normalnie,(nawet idzie do odcinki), natomiast przy normalnym dodawaniu gazu silnik zachowuje się jakby pracował na maksymalnie 3 cylindrach.- nie wkręca się na obroty i jest zmulony. Stało się to nagle, wcześniej jeździłem z uszkodzoną grzałką sondy lambda. Pierwszy skojarzenie moje było że to może całkowicie poszła sonda więc omega została podpięta pod komputer i wyszło że sonda jest padnięta. Mechanik skasował rozjechane mapy, pojechałem do domu, zamówiłem sondę, wymieniłem ale nic nie pomogło. Błąd który się wcześniej świecił zniknął. Żadnych błędów więcej nie było i nie ma. Wymieniłem świece, przewody i nic się nie poprawiło. Im silnik cieplejszy tym gorzej jeździ, i nawet na biegu jałowym zaczyna prychać. Zastanawiam się jeszcze nad cewką ale nie wiem, bo odpala zawszę idealnie.
Miał ktoś podobnie? Bo nie wydaje mi się że trzeba jeszcze raz kasować mapy po uszkodzonej lambdzie, bo silnik już sporo pracował po tym zabiegu. Omega jest zagazowana ale nie ma różnicy jak pracuje na gazie czy benzynie. Instalacje jest poskłada na pewno dobrze że nigdy nie było problemów.
Pomocy:oonie:

#17 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2014 - 14:52

Zastanawiam się jeszcze nad cewką ale nie wiem, bo odpala zawszę idealnie.

Jak masz możliwość to podmień cewkę,ja tak miałem i tez mi odpalał idealnie a cewka była walnięta.

#18 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 lutego 2014 - 16:13

Też stawiam na cewkę, możesz zmierzyć też dla pewności ciśnienie paliwa na listwie.

Dodany obrazek


#19 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 21 lutego 2014 - 18:34

Też stawiam na cewkę, możesz zmierzyć też dla pewności ciśnienie paliwa na listwie.


Myślę że gdyby ciśnienie paliwa było za niskie to na gazie działał by bezproblemowo...

#20 OFFLINE   zespolafro

zespolafro
  • 41 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 19 marca 2014 - 01:57

Mam problem z brakiem mocy w silniku x20xev przy 3-4tys obrotów (na benzynie i LPG)
Przez dłuższy czas miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, kilka dni temu ten problem ustał, a w to miejsce auto straciło moc - podczas jazdy autostradą.

Wydaje mi się, że w wyższym zakresie obrotów z silnika dobiega świst.
Check nic nie sygnalizuje.
Auto pali olej - do 1l/1000km
Gdzie szukać przyczyny?:oonie: