

[OB & OBFL] Brak mocy, nie ciągnie na gazie ani na benzynie
#1
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2013 - 20:32
Koledzy mam problem duży, szukałem na forum i nie znalazłem. Problem z moją omegą to: JEst wszystko ok, normalnie jedzie, moc, wszystko gra i nagle podczas jazdy (na LPG i PB to samo) zaczyna się dusić, szarpać, totalny brak mocy, na D nie da się nawet ruszyć, na 1,2 z ledwością rusza i szarpie i zaraz gaśnie, na N normalnie silnik wkręca się na obroty. Zdarzyło się to już drugi raz. Za pierwszym razem jak się zdarzyło to linka i hol do mechanika - podłączył kompa skasował błąd sondy i było po jakimś czasie ok, samochód jak nowy. Dziś ta sama awaria - błędów brak. Miał ktoś może kiedyś coś podobnego? od czego tu zacząć?
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2013 - 22:34
Z tym ciąganiem automatu to tak ostrożnie;)to linka i hol do mechanika
Tak jak kolega napisał sprawdź przepływke i sonde. A najlepiej było by podłączyć kompa i cały czas podglądać aktualne wartości. Na forum znajdziesz jakie być powinny i porównaj z tym co masz u siebie i będziesz miał odpowiedź na pytanie gdzie szukać dalej.

#4
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2013 - 23:16
W wolnej chwili zapoznaj sie instrukcja obslugi omy a dowiesz sie ze mozna ASB holowac, i to dalej i szybciej niz bys pomyslal...Z tym ciąganiem automatu to tak ostrożnie
EOT.
#5
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2013 - 23:23
http://forum.omegakl...hread.php?t=202
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#6
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2013 - 11:03
#7
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2013 - 11:11
Czytaj dokladnie - nie odczyt bledow i tylko odczyt parametrow z czujnikow. A jak mechanik potrafi sie tylko podpiac i skasowac bledy i na tym jego znajomosc wiedzy sie konczy to proponuje zmienic mechanika. W moim pierwszym poscie w tym temacie masz napisane co trzeba podejrzec.błędy sprawdzone najpierw na spinacz - nic nie wykazało, po zatarganiu do mechanika podpiął techa i też nic. Żadnych błędów
#8
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2013 - 12:10
#9
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 18:55
#10
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 21:03
#11
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 21:44
#12
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2013 - 23:09
#13
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2013 - 09:09
#14
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2013 - 20:56



#15
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2013 - 21:21
#16
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 14:49
Miał ktoś podobnie? Bo nie wydaje mi się że trzeba jeszcze raz kasować mapy po uszkodzonej lambdzie, bo silnik już sporo pracował po tym zabiegu. Omega jest zagazowana ale nie ma różnicy jak pracuje na gazie czy benzynie. Instalacje jest poskłada na pewno dobrze że nigdy nie było problemów.
Pomocy:oonie:
#17
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 14:52
Jak masz możliwość to podmień cewkę,ja tak miałem i tez mi odpalał idealnie a cewka była walnięta.Zastanawiam się jeszcze nad cewką ale nie wiem, bo odpala zawszę idealnie.
#18
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 16:13
#19
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 18:34
Też stawiam na cewkę, możesz zmierzyć też dla pewności ciśnienie paliwa na listwie.
Myślę że gdyby ciśnienie paliwa było za niskie to na gazie działał by bezproblemowo...
#20
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 01:57
Przez dłuższy czas miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, kilka dni temu ten problem ustał, a w to miejsce auto straciło moc - podczas jazdy autostradą.
Wydaje mi się, że w wyższym zakresie obrotów z silnika dobiega świst.
Check nic nie sygnalizuje.
Auto pali olej - do 1l/1000km
Gdzie szukać przyczyny?:oonie: