Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 06 lutego 2013 - 14:01

Witajcie,
Szukałem po forum lecz nie znalazłem żadnej podobnej sytuacji, jaka mnie dopadła..
Pewnego pięknego dnia wziąłem się za moją Omkę. Zrobiłem remont silnika, co za tym idzie sciągnąłem asb z auta. Wszystko ładnie pięknie, dopóki nie doszło do montażu. Wszystko przebiegło w porządku, trochę oleju braklowało w skrzyni, ale dolałem może ze 2l.. jak dla mnie trochę dużo, ale nie w tym sęk.
Odpalam auto, pokazuje błąd skrzyni biegów na midzie (automatic gearbox).
Nie działa tryb sportowy, śnieżynka i skrzynia strasznie zamula, po jeździe próbnej była taka gorąca żę dotknąć się nie szło!
Dodam że wszystkie wtyczki są ok. Czyściłem selektor, podczas czyszczenia zwróciłem uwagę na ścieżki, nie są nigdzie przetarte, przerwane czy coś w tym stylu..

co mogę z tym fantem zrobić? czyżby selektor do wymiany? Wszystko chodziło idealnie przed demontażem.. :pokoj:

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2013 - 14:29

W pierwszej kolejności podłącz pod komputer i odczytaj błędy. Będą na pewno.
Nikt tutaj szklanej kuli nie ma.

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2013 - 00:37

Trochę zrozumienia dla ASB

Błąd na midzie i zamulanie to nic innego jak tryb awaryjny. Po jeździe jak była gorąca to nic dobrego. A nie musi to być selektor, to może być cokolwiek, jakaś wtyczka, przecięty kabelek.

Jak dłubałeś silnik, sprawdź niebieską wtyczkę przy akumulatorze, czy na pewno dociśnięta i dokręcona.

#4 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lutego 2013 - 00:49

Dla pewności sprawdź ewentualnie bezpiecznik od skrzyni.

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2013 - 01:04

skoro jest goraca to nie ma chlodzenia oleju - albo niedrozna chlodnica albo niepodpiete chlodzenie




 


#6 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 07 lutego 2013 - 13:33

niebieska wtyczka jest dopięta, nie była rozpinana, ale sprawdziłem ją mimo to.
przwodów olejowych od chłodnicy nie ruszałem, rozpinałem ją na złączach przy asb.
bezpiecznik jest cały, przewody od wiązki która idzie do automatu też są całe, nigdzie nie są przetarte, przerwane ani nic.

zostaje komputer..

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2013 - 15:29

Musisz sprawdzić wszelkie wtyczki od ASB a parę ich jest, od selekcjonera, czy coś nie uszkodziło się, jak nie to komputerem zobaczyć błędy bo w ciemno nie dojdziesz łatwo.

#8 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2013 - 18:11

To też proponowałem zacząć od komputera. Potem wsadzać łapy w kable.

#9 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2013 - 19:15

To też proponowałem zacząć od komputera. Potem wsadzać łapy w kable.


Jak nie ma kompa no to wtyczki może posprawdzać, kwestia 10minut, a jak silnik robił, przedtem chodziło a teraz nie to bardzo prawdopodobne są kabelki.

#10 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 08 lutego 2013 - 14:59

panowie, problem rozwiązany.
czyściłem wszystkie wtyczki, znalazłem troszkę śniedzi na wtyczcę od sondy lambda..
wyczyściłem i problem asb znikł. :)
teraz powstał problem z silnikiem, ale to już w innym temacie.
starym sposobem udało się zaoszczędzić trochę siepy na kompie.
dzięki za pomoc.:p

#11 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 11 lutego 2013 - 15:39

ponawiam pytanie, takie same objawy.. brak trybu sport, śnieżynki i skrzynia muli strasznie..

do tego okrągła wtyczka wchodząca w tą większą miskę olejową od góry, wyszła bez problemu ale, razem z gniazdem :o
piny są w oleju, czy tak to ma być? :/

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2013 - 17:38

No raczej nie ma być, muszą kabelki być popodłączane.

#13 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lutego 2013 - 17:52

ponawiam pytanie, takie same objawy.. brak trybu sport, śnieżynki i skrzynia muli strasznie..

do tego okrągła wtyczka wchodząca w tą większą miskę olejową od góry, wyszła bez problemu ale, razem z gniazdem :o
piny są w oleju, czy tak to ma być? :/


Gniazdo kostki jest w skrzyni, a w skrzyni jest olej. Gniazdo posiada oring dzięki któremu zapobiega leceniu oleju. Piny w gnieździe więc są w oleju.

#14 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2013 - 18:08

To wyszła bez problemu nie skumałem, musisz zobaczyć błędy na komputerze.
A jak ja pamiętam, to do niej nie wlatuje chyba olej, u mnie zawsze sucho było.

#15 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lutego 2013 - 18:19

To wyszła bez problemu nie skumałem, musisz zobaczyć błędy na komputerze.
A jak ja pamiętam, to do niej nie wlatuje chyba olej, u mnie zawsze sucho było.


Gniazdo kostki jest wpięte w skrzynie i od wewnątrz (skrzyni) jest w oleju, na łączeniu gniazda z kostka nie powinno być.

Trochę tez źle napisałem :)

#16 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 14 lutego 2013 - 08:03

oba gniazda wtyczek, tej do małej miski i tej do dużej, były w oleju tzn że o-ringi przepuszczały olej. Jednak nie to było przyczyną. Skrzynia jest w porządku. Komputer wskazał czujnik TPS czyli położenia przepustnicy.
Widocznie skrzynia potrzebuje dostać sygnał od tego czujnika i dlatego nie działa jak należy.
sprawdziłem masę czujnika i jest, ale jeszcze zostały mi pozostałe 2 piny..
z tego co wiem to trzeba sprawdzić jeszcze przejście na poszczególnych pinach w sterowniku silnika. podłączałem sprawne czujniki i była ta sama sytuacjia, stąd wniosek.

chyba że się mylę?
:confused:

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lutego 2013 - 15:25

oba gniazda wtyczek, tej do małej miski i tej do dużej, były w oleju tzn że o-ringi przepuszczały olej. Jednak nie to było przyczyną. Skrzynia jest w porządku. Komputer wskazał czujnik TPS czyli położenia przepustnicy.
Widocznie skrzynia potrzebuje dostać sygnał od tego czujnika i dlatego nie działa jak należy.
sprawdziłem masę czujnika i jest, ale jeszcze zostały mi pozostałe 2 piny..
z tego co wiem to trzeba sprawdzić jeszcze przejście na poszczególnych pinach w sterowniku silnika. podłączałem sprawne czujniki i była ta sama sytuacjia, stąd wniosek.

chyba że się mylę?
:confused:


Tam gniazdo uszczelnia nie oring, ale inne okrągłe coś, jakaś uszczelka podobna do oringu. Nie mniej jednak, do wtyczki i gniazda nie powinno nic wlecieć tak czy tak go wtyczka z gniazdem są uszczelnione. Nawet jak olej by był to bez znaczenia dla działania.

Komputer wskazał TPS... y? Na komputerze możesz odczytać z niego wartość, na posroju 0,5V im więcej gaz wciśniesz tym więcej, najprościej komputerem ale i woltomierzem na pewno da radę się wpiąć.



A tak w ogóle, to założyłeś temat o skrzyni i 2 tygodnie dochodziłeś, że to nie skrzynia?

#18 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 14 lutego 2013 - 19:31

Tam gniazdo uszczelnia nie oring, ale inne okrągłe coś, jakaś uszczelka podobna do oringu. Nie mniej jednak, do wtyczki i gniazda nie powinno nic wlecieć tak czy tak go wtyczka z gniazdem są uszczelnione. Nawet jak olej by był to bez znaczenia dla działania.

Komputer wskazał TPS... y? Na komputerze możesz odczytać z niego wartość, na posroju 0,5V im więcej gaz wciśniesz tym więcej, najprościej komputerem ale i woltomierzem na pewno da radę się wpiąć.



A tak w ogóle, to założyłeś temat o skrzyni i 2 tygodnie dochodziłeś, że to nie skrzynia?


nie mam za dużo czasu bo pracuję, i zaglądam do auta tylko w wolnej chwili..
poza tym doszedłem dopiero po tym jak podpiąłem kompa. Nie każdy ma sprzęt i nie każdy się na tym koniecznie musi znać. i na silniku i na skrzyni widzi błąd typu zbyt wysokie napięcie właśnie na tps'ie.. sprawdziłem przejście pinów 18 i 26 kompa i okazało się że nie ma przejścia, więc komputer jest do wymiany..

#19 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 21 lutego 2013 - 13:11

przyszedł czas na wymianę komputera, immo i kostki w kluczyku..
okazuję się że znów, po podłączeniu komputera wyskakują 2 błędy:
na silniku wyszło, że zbyt duże napięcie czujnika tps'u (aż 5V :o),
na skrzyni : P1743 - Nieprawidłowy sygnał obiegu prądowego czujnika położenia przepustnicy.

wiązka została sprawdzona i nigdzie nie ma śladów przetarć, pęknięć i jakichkolwiek innych przerwań, żaśniedzionych przewodów itp.

naprawdę nie mam siły już na to auto, wciąż brakuje trybu sportowego, śnieżynki i skrzynia nadal pracuje w trybie awaryjnym..
dodam też że po podłączeniu do komputera, i obserwowaniu działania skrzyni biegów, czasami uaktywnia się tryb sportowy i śnieżynka, ale tylko na krótko i nie pokazuje tego ani na zegarach, ani na przycisku *...

co teraz robić?:confused:

#20 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 26 lutego 2013 - 18:05

problem ustapił po wywaleniu wiązki i założeniu jej z powrotem.. :pokoj: