Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Czuc paliwo w zbiorniczku.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 28 stycznia 2013 - 22:57

Witam.Ostatnio dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka(dawno tego nie robiłem)i wyrażnie czułem zapach paliwa ze zbiorniczka wyrównawczego.Dodam że żadnych innych niepokojących objawów niema.Pytanie co to z powodowało?

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2013 - 00:59

troche to dziwne. proponuje jezdzic i obserwowac stan plynu w zbiorniczku,
jek bedzie go systematycznie ubywalo to bedziemy myslec nad UPG.

teoretycznie benzyna nie ma prawa dostac sie do plynu chlodniczego.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 29 stycznia 2013 - 08:50

troche to dziwne. proponuje jezdzic i obserwowac stan plynu w zbiorniczku,
jek bedzie go systematycznie ubywalo to bedziemy myslec nad UPG.

teoretycznie benzyna nie ma prawa dostac sie do plynu chlodniczego.


Wszyscy od razu straszycie UPG! Takie jakieś założenie na tym forum jest "nie wiem co to to na pewno będzie UPG". Pisze kolega chyba, że nie ma objawów upg.

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2013 - 10:06

Benzyna ma intensywny zapach, może być go czuć nawet ze znacznej odległości. Posprawdzaj, czy przypadkiem gdzieś nie rozszczelniły się przewody paliwowe. Generalnie obejrzyj okolice kolektora ssącego.

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2013 - 10:59

Wszyscy od razu straszycie UPG! Takie jakieś założenie na tym forum jest "nie wiem co to to na pewno będzie UPG". Pisze kolega chyba, że nie ma objawów upg.


czytaj ze zrozumieniem, co napisalem.

UPG to nic wielkiego, to ty sie tego boisz, w 2.0 8V to chwila roboty.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2013 - 17:41

Witam.Ostatnio dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka(dawno tego nie robiłem)i wyrażnie czułem zapach paliwa ze zbiorniczka wyrównawczego.Dodam że żadnych innych niepokojących objawów niema.Pytanie co to z powodowało?

Kurde paliwo w płynie, hmmm nie możliwe, może miałeś płyn lany po jakimś paliwie czy coś bo to raczej nie realne, to sa całkiem dwa różne układy które nie mają nic ze sobą wspólnego i nigdzie się nie łączą i nawet nie przecinają, olej w płynie czy płyn w oleju to UPG , jeszcze może być czuć gazem w płynie to wtedy parownik do wymiany , a Ty po prostu musisz mieć zalany jakiś śmierdzący płyn albo baniak był po PB.



UPG to nic wielkiego, to ty sie tego boisz, w 2.0 8V to chwila roboty.

Ta, boją się jak by to przynajmniej mieli planować głowicę papierem wodnym ;)
Ja jednego dnia rozebrałem wszystko na spokojnie w kilka godzin, pooglądałem co nie co , poczyściłem wszystko i na drugi dzień złożyłem głowicę po planowaniu i oględzinach, zmieniłem rozrząd i też wszystko na spokojnie :) trochę ze stresem jak się to pierwszy raz robi ale żadna filozofia , z tym że miałem mechaniora przy boku w razie niewiadomej hehehe ;)

#7 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 30 stycznia 2013 - 08:36

Ta, boją się jak by to przynajmniej mieli planować głowicę papierem wodnym ;)
Ja jednego dnia rozebrałem wszystko na spokojnie w kilka godzin, pooglądałem co nie co , poczyściłem wszystko i na drugi dzień złożyłem głowicę po planowaniu i oględzinach, zmieniłem rozrząd i też wszystko na spokojnie :) trochę ze stresem jak się to pierwszy raz robi ale żadna filozofia , z tym że miałem mechaniora przy boku w razie niewiadomej hehehe ;)


Obawiam się, że nie masz pojęcia o dostaniu się do UPG w V-ce.

#8 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2013 - 15:03

Obawiam się, że nie masz pojęcia o dostaniu się do UPG w V-ce.

A czytasz o jakim silniku mowa? Mówimy o 2.0 a nie v6 :masakra:

#9 OFFLINE   bouli_pilot

bouli_pilot
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 30 stycznia 2013 - 21:41

troche to dziwne. proponuje jezdzic i obserwowac stan plynu w zbiorniczku,
jek bedzie go systematycznie ubywalo to bedziemy myslec nad UPG.

teoretycznie benzyna nie ma prawa dostac sie do plynu chlodniczego.


Niestety ma prawo. Ja mam uszkodzoną uszczelkę i ze zbiornika wyrównawczego czuć benzynę. A pewność że uszkodzona uszczelka jest stąd, że na świecy 3 cylindra jest różowy nalot z płynu chłodzącego. Jest uszkodzenie między cylindrem, a kanałem wodnym. Na razie jeżdżę, ale muszę się zająć wymianą. Na razie mam auto służbowe i odwlekam tą przyjemność. Zastanawiam się tymczasem czy robić samemu czy zlecić mechanikowi. Mam Omcie B FL 2.2 16v

#10 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 30 stycznia 2013 - 22:27

Obawiam się, że nie masz pojęcia o dostaniu się do UPG w V-ce.


W V-ce roboty na pól dnia, żeby wytargać głowice.
w X20XEV około 4h.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2013 - 22:37

Niestety ma prawo


oczywiscie ze ma - i nie raz sie z tym spotkalem - otwierasz zbiorniczek a tam waha smierdzi. nie ma innego styku benzyny z plynem chlodniczym jak komora spalania, a chlodzenie cylindra.




 


#12 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 31 stycznia 2013 - 08:48

W V-ce roboty na pól dnia, żeby wytargać głowice.


W swojej grzebałem 2dni żeby wymienić UPG, w tym czasie zdążyłem jeszcze zrobić planowanie głowicy.

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 stycznia 2013 - 09:01

W swojej grzebałem 2dni żeby wymienić UPG, w tym czasie zdążyłem jeszcze zrobić planowanie głowicy.


Nie o tym temat, komu jak szybko, czy wolno idzie robota.

Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 31 stycznia 2013 - 09:07

Nie o tym temat, komu jak szybko, czy wolno idzie robota.

Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk


Racja. Podejrzewam, że po zdjęciu głowic, okaże się, ze jedna (albo i dwie) uszczelki będą wyglądać tak: Dodany obrazek albo podobnie.
U mnie tak było i poza zapachem benzyny był też budyń olejowo-wodny.

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 stycznia 2013 - 09:09

Kolega, ktory czuje benzyne w zbiorniczku, posiada jedna uszczelke pod glowica.

Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 31 stycznia 2013 - 09:16

Kolega, ktory czuje benzyne w zbiorniczku, posiada jedna uszczelke pod glowica.

Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk


Chciałem tylko naświetlić, jak może taka uszczelka wyglądać. Trochę zmyliła mnie ta dyskusja o czasie demontażu głowic w różnych autach.
W mojej X20XEV miałem połączenie pomiędzy 3 a 4 cylindrem (przeżarło uszczelkę) i puszczałem białe obłoczki (płyn szedł do cylindra)