

Demontaż głowicy Opel Omega 2.0 16v
#1
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 16:41
#2
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 17:25
Demontaż paska wielorowkowego
Odkręcasz dwurukę wydechu od kolektora
Odkręcasz uchwyt kolektora ssącego
Ściągasz obudowę rozrządu
Ustawiasz rozrząd na znakach
Rozpinasz rozrząd
Odkręcasz pokrywę zaworów
Odkręcasz panewki wałków
Odkręcasz śruby głowicy
i czapka w górę...
Dla ułatwienia można odkręcić kolektor ssący i wydechowy...
O takich rzeczach jak demontaż świec, odmy, czy linki przepustnicy i innych nie pisałem bo to chyba oczywiste...
Składasz w odwrotnej kolejności pilnując momentów dokręcania śrub i musu stosowania niektórych nowych śrub...
Jak robisz to pierwszy raz to albo poproś kogoś kumatego o pomoc albo staraj się niczego nie przeoczyć... Albo po prostu odstaw auto do warsztatu

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 19:15
Spuszczasz płyn chłodniczy...
Demontaż paska wielorowkowego
Odkręcasz dwurukę wydechu od kolektora
Odkręcasz uchwyt kolektora ssącego
Ściągasz obudowę rozrządu
Ustawiasz rozrząd na znakach
Rozpinasz rozrząd
Odkręcasz pokrywę zaworów
Odkręcasz panewki wałków
Odkręcasz śruby głowicy
i czapka w górę...
Dla ułatwienia można odkręcić kolektor ssący i wydechowy...
O takich rzeczach jak demontaż świec, odmy, czy linki przepustnicy i innych nie pisałem bo to chyba oczywiste...
Składasz w odwrotnej kolejności pilnując momentów dokręcania śrub i musu stosowania niektórych nowych śrub...
Jak robisz to pierwszy raz to albo poproś kogoś kumatego o pomoc albo staraj się niczego nie przeoczyć... Albo po prostu odstaw auto do warsztatu
wazne zeby ta glowice zaczynal jak i dociagal w odpowiedniej kolejnosci bo to przeciez bardzo miekki stop jest zeby nie pękła gdzies :jump:
#4
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 21:23

#5
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 22:16
Druga sprawa, to po zdjęciu kolektora ssącego można odłączyć węże wodne z tyłu silnika i ten za alternatorem.
#6
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 10:01

#7
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 13:51
zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą UPG w silniku X20XEV 136KM i niestety napotykam poważne problemy. W samochodzie jeszcze nie wymieniałem UPG ale pojecie o mechanice mam jako takie lecz jak nie ma miejsca na manewry to dostaję że tak powiem depresji :(
Chodzi o kable tzn czy trzeba odpinać je od wtryskiwaczy? dostęp do tych drucików jest nierealny tym bardziej żeby to później zapiąć z powrotem.
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą :masakra:
Dlatego proszę o pomoc :)
#8
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 13:57
Polecam w tym przypadku ściągnąć sobie "Sam naprawiam Opel Omega" :tak:Dlatego proszę o pomoc
#9
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 14:04
Nic innego nie pozostało tylko założyć sprawę sądową GM'owi :hihi:W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu
Przepraszam za spam,więcej nie będę.
#10
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 14:31

poszukaj a na forum vectry znajdziesz poradę dotyczącą remontu tego silnika

krok po kroku

nawet znalazłem:P
http://autokacik.pl/...umber/286482149
i przy okazji to

http://forum.vectrak...du-x18xex20xev/
#11
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 15:23
Dwururkę tylko od dołu, nasadka 13, przegub kardanowski albo kulowy, 30-40cm przedłużki i grzechotka. Na pewno dasz rade.Witam
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą
Dlatego proszę o pomoc
Kolektory zdejmij, wydechowy bez problemu odkręcisz, napierw zdejmij osłone termiczną, potem to gówno od pompy wtórnego, nastepnie dwururke, i 10 srub od kolektora.
Dolotowy też zdejmij, da się, wszystko się da zrobić standardowym zestawem nasadek. Zdemontuj przedtem alternator, filtr powietrza i cały osprzęt z lewej strony. Najlepiej mieć dostęp i z dołu i z góry. demontaz głowicy akurat jest dość prosty w tym aucie i nie ma jakiegoś mega problemu z dostępem, nie narzekam na Omegę od czasu jak wymieniałem skrzynię w Alfie 147 tam to jest sajgon.
#12
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 16:06
Witam
zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą UPG w silniku X20XEV 136KM i niestety napotykam poważne problemy. W samochodzie jeszcze nie wymieniałem UPG ale pojecie o mechanice mam jako takie lecz jak nie ma miejsca na manewry to dostaję że tak powiem depresji
Chodzi o kable tzn czy trzeba odpinać je od wtryskiwaczy? dostęp do tych drucików jest nierealny tym bardziej żeby to później zapiąć z powrotem.
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą
Dlatego proszę o pomoc
Kolego nie wiem czy w Twoim wypadku nie będzie lepiej oddać auta do mechanika...
Oszczędzisz sobie stanów depresyjnych...
Wymiana UPG nie jest skomplikowana, kolektorów nie trzeba wyjmować z auta, zapinki od wtrysków podważasz cienkim śrubokrętem i z całą listwą wypinasz..
a zapinasz po prostu na wcisk...
Dwururkę odkręcasz od dołu... lub od góry.. kwestia,wprawy, umiejętności i narzędzi..
Kolektor ssący - j.w

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#13
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2014 - 17:32

W linkach od @kiesyzrk są bardzo dokładne porady za które dziękować i innym tak samo dobre piwo się należy

Jak coś to mam nadzieję że będzie można pytać?

#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2014 - 14:13
Witam
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą
Dlatego proszę o pomoc
XEV to bajka, wszystko robisz jedną ręką i z opaską na jednym oku. Nie sciągasz ani ssacego ani wydechowego, szkoda Twojego czasu, zrobisz to sobie na stole.
#16
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2014 - 19:14
#17
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2014 - 20:07
Dwururkę odkręcasz od dołu... lub od góry.. kwestia,wprawy, umiejętności i narzędzi..
Kolektor ssący - j.w
Jak to od góry zrobić to siedzę i się już dwie godziny zastanawiam? Próbowałem i nie da się rąk włożyć między podłużnicę a kolektor, za to od dołu 2 minuty.
Chyba że mam łapy za duże


#18
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2014 - 21:59
Pilnie proszę o odpowiedź

#19
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2014 - 02:32
I teraz mam pytanie czy nagromadzanie się niespalonego paliwa mogło wypchnąć uszczelkę w stronę kanału wodnego i później woda szła na tłok i kopcił na biało a na zgaszonym silniku woda szła przez tłok i pierścienie do miski olejowej??
I czy po splanowaniu 0,10mm trzeba kupować grubszą uszczelkę głowicy jeśli takie są??
Dziwne że na uszczelce, bloku czy głowicy nie było nic konkretnego widać...
Teraz wiem że robota z demontażem głowicy nie jest trudna pomimo że robiłem to 1 raz i wiem że 100 razy lepiej kolektory (ssący na pewno) zdjąć w komorze silnika a z rozrządu to zdejmujemy tylko wałki z kołami i pasek z tych kół, reszta rozrządu zostaje :) Kabli na skrzyni i Lambdy nie odpinamy jak inni też piszą.
Czekam na wasze odpowiedzi zanim ruszę do przodu ;)
#20
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2014 - 18:31
ja w pracy głowice planowałem "rekordzistkę" 0,87mm więc tu można było mówić o złym stanie.
uszczelka normalna.