Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż głowicy Opel Omega 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawel112255

pawel112255
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-05-2012

Napisany 24 stycznia 2013 - 16:41

Witam w mojej omedze przyszla pora na regeneracje glowicy i prosilbym o poradnik jak krok po kroku wyjac glowice z samochodu poniewaz chce to zrobic sam, znam sie troche na tym ale wolalbym zrobic to tak jak nalezy i zeby wszystko dzialalo jak trzeba. Z gory dzieki za odpowiedzi:)

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2013 - 17:25

Spuszczasz płyn chłodniczy...
Demontaż paska wielorowkowego
Odkręcasz dwurukę wydechu od kolektora
Odkręcasz uchwyt kolektora ssącego
Ściągasz obudowę rozrządu
Ustawiasz rozrząd na znakach
Rozpinasz rozrząd
Odkręcasz pokrywę zaworów
Odkręcasz panewki wałków
Odkręcasz śruby głowicy
i czapka w górę...

Dla ułatwienia można odkręcić kolektor ssący i wydechowy...


O takich rzeczach jak demontaż świec, odmy, czy linki przepustnicy i innych nie pisałem bo to chyba oczywiste...

Składasz w odwrotnej kolejności pilnując momentów dokręcania śrub i musu stosowania niektórych nowych śrub...

Jak robisz to pierwszy raz to albo poproś kogoś kumatego o pomoc albo staraj się niczego nie przeoczyć... Albo po prostu odstaw auto do warsztatu
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2013 - 19:15

Spuszczasz płyn chłodniczy...
Demontaż paska wielorowkowego
Odkręcasz dwurukę wydechu od kolektora
Odkręcasz uchwyt kolektora ssącego
Ściągasz obudowę rozrządu
Ustawiasz rozrząd na znakach
Rozpinasz rozrząd
Odkręcasz pokrywę zaworów
Odkręcasz panewki wałków
Odkręcasz śruby głowicy
i czapka w górę...

Dla ułatwienia można odkręcić kolektor ssący i wydechowy...


O takich rzeczach jak demontaż świec, odmy, czy linki przepustnicy i innych nie pisałem bo to chyba oczywiste...

Składasz w odwrotnej kolejności pilnując momentów dokręcania śrub i musu stosowania niektórych nowych śrub...

Jak robisz to pierwszy raz to albo poproś kogoś kumatego o pomoc albo staraj się niczego nie przeoczyć... Albo po prostu odstaw auto do warsztatu


wazne zeby ta glowice zaczynal jak i dociagal w odpowiedniej kolejnosci bo to przeciez bardzo miekki stop jest zeby nie pękła gdzies :jump:

#4 OFFLINE   pawel112255

pawel112255
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-05-2012

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:23

Dzięki wielkie za tą informacje napewno mi sie przyda:) Jutro biorę się za robotę :)

#5 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:16

Proponuję odkręcić kolektor ssący i zostawić wydechowy. Przy składaniu zamontować wydechowy i dopiero głowicę zakładać. Kilka szpilek jest tam strasznie głupio umieszczona i łatwiej je dokręcić na zdjętej głowicy.
Druga sprawa, to po zdjęciu kolektora ssącego można odłączyć węże wodne z tyłu silnika i ten za alternatorem.

#6 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 26 lutego 2013 - 10:01

doradze ci cos jeszcze nie tnij zadnych wezy jak nie beda chcialy zejsc ;)

#7 OFFLINE   Maniak1

Maniak1
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-09-2013

Napisany 16 listopada 2014 - 13:51

Witam :)
zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą UPG w silniku X20XEV 136KM i niestety napotykam poważne problemy. W samochodzie jeszcze nie wymieniałem UPG ale pojecie o mechanice mam jako takie lecz jak nie ma miejsca na manewry to dostaję że tak powiem depresji :(
Chodzi o kable tzn czy trzeba odpinać je od wtryskiwaczy? dostęp do tych drucików jest nierealny tym bardziej żeby to później zapiąć z powrotem.
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą :masakra:
Dlatego proszę o pomoc :)

#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2014 - 13:57

Dlatego proszę o pomoc :)

Polecam w tym przypadku ściągnąć sobie "Sam naprawiam Opel Omega" :tak:

#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 listopada 2014 - 14:04

W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu

Nic innego nie pozostało tylko założyć sprawę sądową GM'owi :hihi:
Przepraszam za spam,więcej nie będę.

#10 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2014 - 14:31

kolego zapytaj wujka google :p
poszukaj a na forum vectry znajdziesz poradę dotyczącą remontu tego silnika :)
krok po kroku ;)

nawet znalazłem:P
http://autokacik.pl/...umber/286482149

i przy okazji to :)
http://forum.vectrak...du-x18xex20xev/

#11 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 16 listopada 2014 - 15:23

Witam :)
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą :masakra:
Dlatego proszę o pomoc :)

Dwururkę tylko od dołu, nasadka 13, przegub kardanowski albo kulowy, 30-40cm przedłużki i grzechotka. Na pewno dasz rade.
Kolektory zdejmij, wydechowy bez problemu odkręcisz, napierw zdejmij osłone termiczną, potem to gówno od pompy wtórnego, nastepnie dwururke, i 10 srub od kolektora.
Dolotowy też zdejmij, da się, wszystko się da zrobić standardowym zestawem nasadek. Zdemontuj przedtem alternator, filtr powietrza i cały osprzęt z lewej strony. Najlepiej mieć dostęp i z dołu i z góry. demontaz głowicy akurat jest dość prosty w tym aucie i nie ma jakiegoś mega problemu z dostępem, nie narzekam na Omegę od czasu jak wymieniałem skrzynię w Alfie 147 tam to jest sajgon.

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 listopada 2014 - 16:06

Witam :)
zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą UPG w silniku X20XEV 136KM i niestety napotykam poważne problemy. W samochodzie jeszcze nie wymieniałem UPG ale pojecie o mechanice mam jako takie lecz jak nie ma miejsca na manewry to dostaję że tak powiem depresji :(
Chodzi o kable tzn czy trzeba odpinać je od wtryskiwaczy? dostęp do tych drucików jest nierealny tym bardziej żeby to później zapiąć z powrotem.
Jak odkręcić tą dwururkę? bo nie idzie tego ruszyć pomimo że siły mam nie mało, musiał ktoś nie skręcać tego na smar miedziowy. Może spróbować od dołu bo od góry za bardzo ruchu nie ma...
A i rozumiem że kolektory zostają a przynajmniej dolot, bo nie widzę żadnej szansy na jego demontaż??
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą :masakra:
Dlatego proszę o pomoc :)


Kolego nie wiem czy w Twoim wypadku nie będzie lepiej oddać auta do mechanika...
Oszczędzisz sobie stanów depresyjnych...

Wymiana UPG nie jest skomplikowana, kolektorów nie trzeba wyjmować z auta, zapinki od wtrysków podważasz cienkim śrubokrętem i z całą listwą wypinasz..
a zapinasz po prostu na wcisk...

Dwururkę odkręcasz od dołu... lub od góry.. kwestia,wprawy, umiejętności i narzędzi..
Kolektor ssący - j.w
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   Maniak1

Maniak1
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-09-2013

Napisany 16 listopada 2014 - 17:32

@Benus w moich okolicach jest z 4ech mechaników ale biorą jak za złoto i dobrych opinii nie mają niestety. Sam zrobię to będę wiedział na czym stoję i nie będę czuł się oszukany, narzędzia mam łącznie z kluczami dyno, po prostu zawsze można się na czymś zawiesić :)

W linkach od @kiesyzrk są bardzo dokładne porady za które dziękować i innym tak samo dobre piwo się należy :)
Jak coś to mam nadzieję że będzie można pytać? :)

#14 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 listopada 2014 - 18:41

Oczywiście :D

Dodany obrazek


#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2014 - 14:13

Witam :)
W ogóle ten samochód jest nie przemyślany do NORMALNEGO remontu, kto widział żeby silnik leżał pod szybą :masakra:
Dlatego proszę o pomoc :)


XEV to bajka, wszystko robisz jedną ręką i z opaską na jednym oku. Nie sciągasz ani ssacego ani wydechowego, szkoda Twojego czasu, zrobisz to sobie na stole.

#16 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 17 listopada 2014 - 19:14

Dokladnie tak jak napisał Wars i inni. Demontarz glowicy, czy tez samego silnika to w tym aucie banał. Kolega chyba jeszczenie widzial skomplikowanych i dziwnych konstrukcjii...

#17 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 17 listopada 2014 - 20:07

Dwururkę odkręcasz od dołu... lub od góry.. kwestia,wprawy, umiejętności i narzędzi..
Kolektor ssący - j.w


Jak to od góry zrobić to siedzę i się już dwie godziny zastanawiam? Próbowałem i nie da się rąk włożyć między podłużnicę a kolektor, za to od dołu 2 minuty.
Chyba że mam łapy za duże :p:D:D może jednak się da...

#18 OFFLINE   Maniak1

Maniak1
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-09-2013

Napisany 15 grudnia 2014 - 21:59

Powiedzcie mi bo dopiero dzisiaj zdjąłem głowice i nie widzę tam nic niepokojącego, a przecież woda w oleju była a wcześniej szło na tłoki bo strasznie kopciło się z tłumika, czy tylko przez uszczelkę pod głowicą może pójść woda do oleju??
Pilnie proszę o odpowiedź :)

#19 OFFLINE   Maniak1

Maniak1
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-09-2013

Napisany 17 grudnia 2014 - 02:32

Dzisiaj planowałem głowicę u ślusarza co się takimi sprawami zajmuje, cały warsztat w blokach i głowicach, wziął 40zł i splanował jak najmniej się da ale 0,10mm musiał liznąć jak powiedział bo nie była w idealnym stanie, a teraz aż się świeci i jest równa :) Powiedział też że na cylindrze od strony sprzęgła nie było spalania, bo ta komora spalania była wilgotna i ciemna a tamte 3 były jasne i suche, może to przez EGR bo właśnie na ten cylinder smrodzi? Ale zaślepię go teraz.
I teraz mam pytanie czy nagromadzanie się niespalonego paliwa mogło wypchnąć uszczelkę w stronę kanału wodnego i później woda szła na tłok i kopcił na biało a na zgaszonym silniku woda szła przez tłok i pierścienie do miski olejowej??

I czy po splanowaniu 0,10mm trzeba kupować grubszą uszczelkę głowicy jeśli takie są??

Dziwne że na uszczelce, bloku czy głowicy nie było nic konkretnego widać...

Teraz wiem że robota z demontażem głowicy nie jest trudna pomimo że robiłem to 1 raz i wiem że 100 razy lepiej kolektory (ssący na pewno) zdjąć w komorze silnika a z rozrządu to zdejmujemy tylko wałki z kołami i pasek z tych kół, reszta rozrządu zostaje :) Kabli na skrzyni i Lambdy nie odpinamy jak inni też piszą.

Czekam na wasze odpowiedzi zanim ruszę do przodu ;)

#20 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 grudnia 2014 - 18:31

0,1mm na splanowanie to jest pikuś, i nie można mówić o tym , że była krzywa bo jak źle ustawił to mogło tak wyjść .
ja w pracy głowice planowałem "rekordzistkę" 0,87mm więc tu można było mówić o złym stanie.
uszczelka normalna.