Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Na zimnym 14,2V po 5 min 13,5V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2014 - 17:53

Koledzy dopiszę swój problem w tym temacie. Ładowanie na zimnym silniku 14,4V w miarę rozgrzewania 13,5V. Oddałem alternator do regeneracji i po tym zabiegu napięcie spada do 13.8V Wymieniłem przewody prądowe i dołożyłem przewód masowy. Nic to jednak nie zmieniło. Kupiłem zatem używany alternator (dokładnie taki sam) i co?? Jak zimny 14,4V po rozgrzaniu 13,8V szlak mnie trafia o co tu chodzi??


tak jak pokazał Tuptuś,wszystko masz OK.

#22 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 marca 2014 - 19:28

13,5 i 13,8 to prawidlwe wartosci ladowania. Ladowanie na klemach przy wlaczonych odbiornikach ponizej 13,2V to juz za malo. Ale nie oszukujmy sie wydajnoscia ladowania w naszych autach. Ja mam ladowanie na zimnym 14V na rozgrzanym 13,5. Na wlaczonych odbiornikach (w tym klima) 13.3 co dalej jest prawidlowe. Nie bede nadgoliwy i gdy alternator spadnie ponizej napiecia akumulatora to po jednym razie go nie zasiarcze i wtedy bedzie regeneracja. Po regeneracji altka w dieslu jak mialem mialem napiecie 13,5v po wlaczeniu odbiornikow.

Dodatkowo mozesz sobie ewentualnie sprawdzic jaki masz altek, ile ma A. Moze byc ze nie jest dopasowany do twojego silnika i wyposazenia. Ja mialem 80A w 2,5 TD w full opcji co okazalo sie za malo zima i musialem kupic oryginal 120A. (mam nadzieje ze nie pomieszalem wydajnosci bo to 2 lata temu bylo)

#23 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 marca 2014 - 22:49

Założyłem ten post ponad rok temu a dopiero teraz znalazłem przyczynę i to nie elektroniczną... miałem zatarty napinacz paska wielorowkowego :) i po rozgrzaniu alternator ślizgał się na pasku, dając mniejsze napięcie. Przez mniejsze napięcie paska miałem małe ładowanie ale za to mniejsze spalanie paliwa hehehee. Akku musiałem raz na miesiąc doładowywać.

Po naprawie napinacza ładowanie wróciło do 14,2-14,4V i tak się cały czas trzyma...niezależnie od temperatury silnika.

Wymieniłem niepotrzebnie alternator, akumulator i przewody z klemami, eehhhhh człowiek się uczy całe życie.

#24 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 28 czerwca 2014 - 20:46

i po rozgrzaniu alternator ślizgał się na pasku,


Hmm,troszkę dziwne że jeździłeś rok i nie słyszałeś że pasek ślizga lub się nie wytarł że wspomaganie i klima chodziła ok.,ale skoro tak piszesz to zapewne tak jest, ale z drugiej strony patrząc na wykres który zamieścił "Tuptus" to ładowanie po rozgrzaniu 13.3 jest ok.Ja mam właśnie problem z automatycznym włącznikiem świateł który się włącza po dostaniu napięcia 13.2V i na rozgrzanym silniku nie zawsze mi się włącza :mad:

#25 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwca 2014 - 18:26

13,3 jest ok? :p Od kiedy?

#26 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 29 czerwca 2014 - 22:58

13,3 jest ok? :p Od kiedy?

taki mamy klimat w omegach :D

#27 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwca 2014 - 23:06

Przeca alternator boscha jak w każdym niemieckim aucie

Walczyłem z tym ostro, ale wywaliło mi UPG i jeździłem drugą omegą więc chwilowo mam przerwę. Ale nie spocznę puki nie będzie 14V bo w zimę chcę mieć webasto zawsze gotowe :D

Porządny regulator, wszystkie kable poczyszczone, pozmieniam końcówki, klemy zobaczymy.

W jakimś samochodzie(chyba też w omedze) była wersja tego alternatora z obudową z "łapaczem" powietrza z zewnątrz.

#28 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 lipca 2014 - 01:43

to ze bosch to jeszcze nic nie znaczy miałem centre po roku padaka potem no name i 3 lata bez mrugniecia okiem