

[OB & OBFL] Na zimnym 14,2V po 5 min 13,5V
#1
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 23:59
Nie wiem jaki element w układzie ładowania może odpowiadać za płynny spadek napięcia ładowania w miarę rozgrzewania się silnika. Pasek klinowy naciągnięty jakby co :-)
#2
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 00:03
#3
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 01:02
#4
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 01:57

#5
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 23:06
ulter0510 jak dodam gazu przy tych 13,5V to nic się nie zmienia bite 13,5V nadal. Tak więc obroty tu nie mają znaczenia mogę dać i 4 tys obr/min albo i więcej żadna zmiana. Wyższe napięcie jest tylko na zimnym silniku po odpaleniu.
A czy żarzy Ci się kontrolka ładowania podczas jazdy? mam podobnie i problem nadal nie rozwiązany. Tez mam ładowanie w granicy 13,5 V i nie ważne jakie obroty. Alternator rozkręciłem, szczotki ok, reszta również - tak sadzę. Mam dwa alternatory, drugi kupiłem bo miałem podobne objawy. Zastanawiam się czy akumulator nie jest za duży. Auto jak kupiłem miało założony akumulator 74Ah 680 A
Żarzenie kontrolki jest bardziej widoczne (tylko w nocy można to dostrzec) jak nacisnę na hamulec albo włączę ogrzewanie szyb i lusterek.
#6
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 23:27
a nie pomyślałeś by poczyścić przewody, ewentualnie wymienić na nowe ?? myślę o przewodach prądowych jak i masowych.A czy żarzy Ci się kontrolka ładowania podczas jazdy? mam podobnie i problem nadal nie rozwiązany. Tez mam ładowanie w granicy 13,5 V i nie ważne jakie obroty. Alternator rozkręciłem, szczotki ok, reszta również - tak sadzę. Mam dwa alternatory, drugi kupiłem bo miałem podobne objawy. Zastanawiam się czy akumulator nie jest za duży. Auto jak kupiłem miało założony akumulator 74Ah 680 A
Żarzenie kontrolki jest bardziej widoczne (tylko w nocy można to dostrzec) jak nacisnę na hamulec albo włączę ogrzewanie szyb i lusterek.
#7
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 23:44
#8
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 23:54
a nie pomyślałeś by poczyścić przewody, ewentualnie wymienić na nowe ?? myślę o przewodach prądowych jak i masowych.
Połączenia przewodów przeczyszczone, pierwsze co robię gdy pojawia się jakiś problem z elektryka.
Na stronie Bosha podaja trzy typy do X20XEV...
#9
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2013 - 08:49
Mam dziwny objaw z ładowaniem. Jak zapalam zimny silnik miernik pokazuje mi 14,2V na gniazdku od zapalniczki oraz na stykach akumulatora po około 3-5 min jak silnik zaczyna zchodzić z obrotów ssania napięcie płynnie spada tak do 13,5V i potem utrzymuje się już przez cały czas. Makabrą jest jeśli włączą mi się wentylatory na chłodnicy bo wtedy napięcie spada do 13,2V. Na początku podejrzewałem diody lub szczotki (wymieniłem) oraz zabrudzone klemy na akumulatorze ale to nic nie pomogło. W końcu się wkurzyłem i kupiłem inny alternator po regeneracji 120A org. od omegi i........... to samo ten sam schemat co wyżej nie ma znaczenia czy akumulator jest wydojony czy w pełni naładowany. Odpalałem samochód po 12 godzinach ładowania akumulatora i objaw był zawsze ten sam. Czy do alternatora oprócz złącza (+) który idzie do akumulatora jest jeszcze coś podłączone?
Nie wiem jaki element w układzie ładowania może odpowiadać za płynny spadek napięcia ładowania w miarę rozgrzewania się silnika. Pasek klinowy naciągnięty jakby co :-)
Mialem podobny problem. Wymiana mostka z diodami zalatwila sprawe, chociaz nie do konca. Okazalo sie rowniez, ze w aucie byla jeszcze oryginalna klema "+". Jak wiemy nie jest ona skrecana na sruby tylko zaciskana. Z uplywem czasu material tak sie utlenil, ze nie bylo dobrego polaczenia miedzy przewodem i sama klema. Dopiero jej wymiana pozwolila uzyskac napiecie ladowania powyzej 14,4 V
#10
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 17:43
#11
OFFLINE
Napisany 03 marca 2013 - 18:35

#12
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 06:21
#13
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 10:46
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#14
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 11:38
#15
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2014 - 20:14
#16
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2014 - 20:23
#17
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2014 - 11:45
samo popatrzenie na klemę nic Ci nie da. Musiał byś zmierzyć oporność przewodów łączących alternator i klemę plusową oraz przewody masowe łączące karoserię z klemą minusową. U mnie zmiana samych klem spowodowała że napięcie podniosło się o 1V
Jakie klemy kupiłeś?? Zwykłe uniwersalne, miedziane, mosiężne czy jakieś alla klema??
Bo do jakiego sklepu bym nie poszedł to wszędzie tylko uniwersalne miedziane bądź mosiężne.
Do wymiany klemy trzeba odciąć starą, za czym kabel robi się krótszy, więc jak zrobiłeś u siebie?? Kabla nie brakuje??
Bo u siebie w omedze i vectrze mam identyczny problem zaraz po zapaleniu ładowanie około 14,(5-3) i z upływem czasu spada.
Przy viki dałem dodatkowe przewody z aku do altka. Rewelacji nie ma ale troszkę się poprawiło.
Ogólnie to przy omegach i vectrach to standard słabego ładowania:masakra:
#18
OFFLINE
Napisany 05 marca 2014 - 07:00
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 05 marca 2014 - 17:38
Koledzy dopiszę swój problem w tym temacie. Ładowanie na zimnym silniku 14,4V w miarę rozgrzewania 13,5V. Oddałem alternator do regeneracji i po tym zabiegu napięcie spada do 13.8V Wymieniłem przewody prądowe i dołożyłem przewód masowy. Nic to jednak nie zmieniło. Kupiłem zatem używany alternator (dokładnie taki sam) i co?? Jak zimny 14,4V po rozgrzaniu 13,8V szlak mnie trafia o co tu chodzi??
Może ten obrazek coś Ci powie...
[ATTACH]25437[/ATTACH]