Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Na zimnym 14,2V po 5 min 13,5V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 stycznia 2013 - 23:59

Mam dziwny objaw z ładowaniem. Jak zapalam zimny silnik miernik pokazuje mi 14,2V na gniazdku od zapalniczki oraz na stykach akumulatora po około 3-5 min jak silnik zaczyna zchodzić z obrotów ssania napięcie płynnie spada tak do 13,5V i potem utrzymuje się już przez cały czas. Makabrą jest jeśli włączą mi się wentylatory na chłodnicy bo wtedy napięcie spada do 13,2V. Na początku podejrzewałem diody lub szczotki (wymieniłem) oraz zabrudzone klemy na akumulatorze ale to nic nie pomogło. W końcu się wkurzyłem i kupiłem inny alternator po regeneracji 120A org. od omegi i........... to samo ten sam schemat co wyżej nie ma znaczenia czy akumulator jest wydojony czy w pełni naładowany. Odpalałem samochód po 12 godzinach ładowania akumulatora i objaw był zawsze ten sam. Czy do alternatora oprócz złącza (+) który idzie do akumulatora jest jeszcze coś podłączone?

Nie wiem jaki element w układzie ładowania może odpowiadać za płynny spadek napięcia ładowania w miarę rozgrzewania się silnika. Pasek klinowy naciągnięty jakby co :-)

#2 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 stycznia 2013 - 00:03

Wydaje mi się ze to normalne, jak silnik ma.na.ssaniu wysokie obroty to napięcie.jest wyzsze a jak zchodzi z obrotow to mniejsze, no i jak się wentylatory wlanczja to normalne ze spada ...mogę się mylić ale.nie.widze tu problemu.

#3 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 stycznia 2013 - 01:02

ulter0510 jak dodam gazu przy tych 13,5V to nic się nie zmienia bite 13,5V nadal. Tak więc obroty tu nie mają znaczenia mogę dać i 4 tys obr/min albo i więcej żadna zmiana. Wyższe napięcie jest tylko na zimnym silniku po odpaleniu.

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2013 - 01:57

sprawdź ładowanie na zaciskach bezpośrednio przy alternatorze, uprzedzam dojście jest podłe.jeżeli będzie wyższe to wypadało by zmienić przewody łączące alternator z akumulatorem włącznie z klemami :) jeśli nie ma różnic to wygląda że akumulator ma dosyć.

#5 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 26 stycznia 2013 - 23:06

ulter0510 jak dodam gazu przy tych 13,5V to nic się nie zmienia bite 13,5V nadal. Tak więc obroty tu nie mają znaczenia mogę dać i 4 tys obr/min albo i więcej żadna zmiana. Wyższe napięcie jest tylko na zimnym silniku po odpaleniu.


A czy żarzy Ci się kontrolka ładowania podczas jazdy? mam podobnie i problem nadal nie rozwiązany. Tez mam ładowanie w granicy 13,5 V i nie ważne jakie obroty. Alternator rozkręciłem, szczotki ok, reszta również - tak sadzę. Mam dwa alternatory, drugi kupiłem bo miałem podobne objawy. Zastanawiam się czy akumulator nie jest za duży. Auto jak kupiłem miało założony akumulator 74Ah 680 A
Żarzenie kontrolki jest bardziej widoczne (tylko w nocy można to dostrzec) jak nacisnę na hamulec albo włączę ogrzewanie szyb i lusterek.

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2013 - 23:27

A czy żarzy Ci się kontrolka ładowania podczas jazdy? mam podobnie i problem nadal nie rozwiązany. Tez mam ładowanie w granicy 13,5 V i nie ważne jakie obroty. Alternator rozkręciłem, szczotki ok, reszta również - tak sadzę. Mam dwa alternatory, drugi kupiłem bo miałem podobne objawy. Zastanawiam się czy akumulator nie jest za duży. Auto jak kupiłem miało założony akumulator 74Ah 680 A
Żarzenie kontrolki jest bardziej widoczne (tylko w nocy można to dostrzec) jak nacisnę na hamulec albo włączę ogrzewanie szyb i lusterek.

a nie pomyślałeś by poczyścić przewody, ewentualnie wymienić na nowe ?? myślę o przewodach prądowych jak i masowych.

#7 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 26 stycznia 2013 - 23:44

ale teoria ładowania mówi,że jak temp.elektrolitu w aku mała,to może być ładowany większym napięciem.regulator napięcia(elektronika regulatora) też ma to uwzględnione.oczywiście napięcia ładowania przez altka muszą zawierać się w pewnych granicach.

#8 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 26 stycznia 2013 - 23:54

a nie pomyślałeś by poczyścić przewody, ewentualnie wymienić na nowe ?? myślę o przewodach prądowych jak i masowych.


Połączenia przewodów przeczyszczone, pierwsze co robię gdy pojawia się jakiś problem z elektryka.
Na stronie Bosha podaja trzy typy do X20XEV...

#9 OFFLINE   malygrubyipyskaty

malygrubyipyskaty
  • 91 postów
  • Dołączył: 24-08-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 stycznia 2013 - 08:49

Mam dziwny objaw z ładowaniem. Jak zapalam zimny silnik miernik pokazuje mi 14,2V na gniazdku od zapalniczki oraz na stykach akumulatora po około 3-5 min jak silnik zaczyna zchodzić z obrotów ssania napięcie płynnie spada tak do 13,5V i potem utrzymuje się już przez cały czas. Makabrą jest jeśli włączą mi się wentylatory na chłodnicy bo wtedy napięcie spada do 13,2V. Na początku podejrzewałem diody lub szczotki (wymieniłem) oraz zabrudzone klemy na akumulatorze ale to nic nie pomogło. W końcu się wkurzyłem i kupiłem inny alternator po regeneracji 120A org. od omegi i........... to samo ten sam schemat co wyżej nie ma znaczenia czy akumulator jest wydojony czy w pełni naładowany. Odpalałem samochód po 12 godzinach ładowania akumulatora i objaw był zawsze ten sam. Czy do alternatora oprócz złącza (+) który idzie do akumulatora jest jeszcze coś podłączone?

Nie wiem jaki element w układzie ładowania może odpowiadać za płynny spadek napięcia ładowania w miarę rozgrzewania się silnika. Pasek klinowy naciągnięty jakby co :-)


Mialem podobny problem. Wymiana mostka z diodami zalatwila sprawe, chociaz nie do konca. Okazalo sie rowniez, ze w aucie byla jeszcze oryginalna klema "+". Jak wiemy nie jest ona skrecana na sruby tylko zaciskana. Z uplywem czasu material tak sie utlenil, ze nie bylo dobrego polaczenia miedzy przewodem i sama klema. Dopiero jej wymiana pozwolila uzyskac napiecie ladowania powyzej 14,4 V

#10 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 28 lutego 2013 - 17:43

Noi właśnie problem ładowania się rozwiązał. Akumulator poszedł papa z dnia na dzień. Wielki Bosch wytrzymał ledwo 2 i pół roku. Wczoraj jeszcze jeździłem, dzisiaj po około 20 h postoju napięcie na aku 10.47 V "na aucie" a poza 10.54 V. Chwila ładowania prostownikiem 12.7 V . Jutro mykam po nowy aku ale tym razem to co w każdym aucie miałem czyli poczciwą Centre. Nadmienię, że przeglądnąłem wszystko od alternatora, przez kable itp.

#11 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 03 marca 2013 - 18:35

Aku kupione :jump: 270 zł Centra Futura 60ah 600 A (dobrane wg katalogu Centry) jutro montaż i w drogę :D

#12 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 maja 2013 - 06:21

Jakie masz teraz ładowanie na rozgrzanym silniku z włączoną klimą ?

#13 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 maja 2013 - 10:46

może głupie pytanie ale sprawdzasz kolego to napięcie na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu i bez klimy ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#14 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 maja 2013 - 11:38

Ale o to chodzi, żeby napięcie nie spadało za dużo po włączeniu wielu odbiorników.

#15 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 15 lutego 2014 - 20:14

Mam problem z słabnącym ładowanie wraz z rozgrzewaniem się silnika. Jak jest zimny to ładuje 14,4 i spada do 13,8 jak złapie silnik temp. 80-90 stopni. Oczywiście pod obciążeniem spada do 12,8V. Sprawdzałem mase, klemy, wszystkie połączenia i bezpieczniki przy aku - nic nie pomogło. Co może być przyczyną?

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2014 - 20:23

samo popatrzenie na klemę nic Ci nie da. Musiał byś zmierzyć oporność przewodów łączących alternator i klemę plusową oraz przewody masowe łączące karoserię z klemą minusową. U mnie zmiana samych klem spowodowała że napięcie podniosło się o 1V

#17 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lutego 2014 - 11:45

samo popatrzenie na klemę nic Ci nie da. Musiał byś zmierzyć oporność przewodów łączących alternator i klemę plusową oraz przewody masowe łączące karoserię z klemą minusową. U mnie zmiana samych klem spowodowała że napięcie podniosło się o 1V


Jakie klemy kupiłeś?? Zwykłe uniwersalne, miedziane, mosiężne czy jakieś alla klema??
Bo do jakiego sklepu bym nie poszedł to wszędzie tylko uniwersalne miedziane bądź mosiężne.
Do wymiany klemy trzeba odciąć starą, za czym kabel robi się krótszy, więc jak zrobiłeś u siebie?? Kabla nie brakuje??
Bo u siebie w omedze i vectrze mam identyczny problem zaraz po zapaleniu ładowanie około 14,(5-3) i z upływem czasu spada.
Przy viki dałem dodatkowe przewody z aku do altka. Rewelacji nie ma ale troszkę się poprawiło.
Ogólnie to przy omegach i vectrach to standard słabego ładowania:masakra:

#18 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 marca 2014 - 07:00

Koledzy dopiszę swój problem w tym temacie. Ładowanie na zimnym silniku 14,4V w miarę rozgrzewania 13,5V. Oddałem alternator do regeneracji i po tym zabiegu napięcie spada do 13.8V Wymieniłem przewody prądowe i dołożyłem przewód masowy. Nic to jednak nie zmieniło. Kupiłem zatem używany alternator (dokładnie taki sam) i co?? Jak zimny 14,4V po rozgrzaniu 13,8V szlak mnie trafia o co tu chodzi??

#19 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 05 marca 2014 - 07:11

sprawdź ile wychodzi z bezpośrednio z alternatora

#20 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2014 - 17:38

Koledzy dopiszę swój problem w tym temacie. Ładowanie na zimnym silniku 14,4V w miarę rozgrzewania 13,5V. Oddałem alternator do regeneracji i po tym zabiegu napięcie spada do 13.8V Wymieniłem przewody prądowe i dołożyłem przewód masowy. Nic to jednak nie zmieniło. Kupiłem zatem używany alternator (dokładnie taki sam) i co?? Jak zimny 14,4V po rozgrzaniu 13,8V szlak mnie trafia o co tu chodzi??


Może ten obrazek coś Ci powie...
[ATTACH]25437[/ATTACH]