

[OB & OBFL] mieszanie Arktycznego z innymi
#1
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 12:40
#2
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 14:54
#3
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 16:54


Ja tam 3 zime (to co teraz to nawet zimą nie da rady nazwać) leje do Omegi zwykle paliwka a nie żadne wzbogacane i pali w każdej temp , zeszłoroczny rekord to -28stopni za 1 grzaniem świec gdzie wysiadło u mnie na osiedlu parę benzynówek. Podstawa to filtry i świece żarowe i zapalicie każde paliwo pod warunkiem że nie ma w nim 10%wody
#4
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 17:35
-28stopni za 1 grzaniem świec gdzie wysiadło u mnie na osiedlu parę benzynówek. Podstawa to filtry i świece żarowe i zapalicie każde paliwo pod warunkiem że nie ma w nim 10%wody
i dobry aku

#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 21:45
A te wszystkie super hiper arktyczne to wygląda w ten sposób że mniej więcej na cysternę paliwa dolewana banieczka 50l udziwnień i macie super hiper paliwa
No tak tylko właśnie o tę "banieczkę" chodzi - odrobina zaawansowanej technologicznie substancji potrafi zdziałać cuda;)
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2013 - 22:13

#9
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 04:18
#10
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 09:14
#11
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 10:35
i to jest najlepsze rozwiązanie. Czy naprawdę sadzicie, że producenci paliw(lub dystrybutorzy) leją tam coś innego, niż depresator? A w dystrybutorze od tego lepszego paliwa pewnie jest założony magnetyzerale sam dolewam preparatu skyd według dawkowania producenta

90% paliw na stacjach pochodzi z tego samego źródła - np w łódzkim jest to baza paliw w Koluszkach. Kto nie wierzy, niech podjedzie osobiście i sprawdzi. Dziennie są tam setki cystern z każdym możliwym logo - Shell, BP, Statoil, Orlen i inni.
Polecam lekturę tego artykułu
Czy wiecie skąd bierze się na stacjach paliwo?
i cytat
Operator Logistyczny Paliw Płynnych Sp. z o. o. zajmuje się składowaniem paliw, w tym zapasów obowiązkowych i rezerw państwowych oraz ich dystrybucją do bieżącej konsumpcji. Łączna pojemność zbiorników OLPP to około 1,8 mln m3. Spółka jest zdecydowanym liderem rynku składowania paliw, dysponując 22 bazami rozmieszczonymi na terenie całej Polski.
Podsumowując - lepiej kupić za +/- 30zł buteleczkę 0,5l preparatu i wlać sobie odpowiednią dawkę przy każdym tankowaniu, niż wierzyć zapewnienia producenta.
#12
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 12:36
#13
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 15:29
#14
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 14:48
#15
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 18:59

Z mojego doświadczenia wynika, że te wszystkie "arktyczne" oleje napędowe to są o kant .... roztrzaskać: w zeszłą zimę moja omega stała na "arktycznym" [czy jak to tam nazywają] z schella i po około tygodniu postoju pod chmurką (warto zauważyć, że nie było strasznych mrozów! -coś poniżej 20 stopni) auta nie zapali za nic, aku żyleta świece to samo, wszystko ok ale nie zapali, oczywiście parafina się wytrąciła i wiadomo, filtr do wymiany sitko do czyszczenia a paliwo do spuszczenia. A co ciekawe tyle samo stała astra mojego brata (1,7) i bez żadnych problemów zapaliła - tankowanego miała zwykłego diesla za Statoila, po tym zdarzeniu postanowiłem zrobić test - na podobnym mrozie postawiłem omegę z trzydziestoma litrami zwykłej ropy ze Statoila i nie odpalałem go przez półtora tygodnia, po tym czasie wsadziłem aku (jak długo nie odpalany stoi na polu to "bateria" ląduje w garażu), zagrzałem świece 3 razy i zapalił na dotyk, jak w lecie... Od tego czasu tankuję tylko na Statoil i jeszcze się nie zawiodłem, oby tak dalej

Niektórzy piszą, że na wszystkich stacjach z tej samej rafinerii, może i tak ale z różnych stacji jest różne paliwo, mimo iż z tej samej rafinerii. jakieś dwa lata temu tankowałem w Trzebini (Statoil na przeciwko rafinerii) i paliwo bardzo dobrej klasy (i do tego dobra cena była

#16
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 00:03
Ja przez całą obecną zimę jeżdżę na paliwie letnim(kupowane na Orlenie lub Bliskiej latem, więc bez szans na jakikolwiek dodatek), tyle że daję Skyyd w zalecanych proporcjach do zbiornika. I nie ma szans na zamarznięcie. A paliwo stoi w bańkach, w nieogrzewanym garażu(oczywiście już z dodatkiem). I odkąd zaczęły się mrozy, w żadnej bańce nie ma śladu parafiny...
#17
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 00:34
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 09:49
Robiłem już eksperymenty ze wszystkimi paliwami jakie są na rynku z różnym skutkiem.
Skyyd jest najpewniejszy. Dodatek K2 do diesla tez się sprawdza, parafina się nie wytrąca. Tylko, że na zimnym silniku spaliny po nim bardzo śmierdzą, taki dziwny słodki zapach. Na Skyyd wcale nie czuć zapachu spalin ani nie ma żadnego kopcenia. Przez jakiś czas lałem depresator z Shela ale przy proporcjach jakie podaje producent i tak się nie sprawdza, trzeba lać więcej a wtedy już to drogo wychodzi.
#20
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 12:27
Nie no, proszę Cię, ale taki test, to żaden test. Chcesz to zrobić porządnie, to kup po 1-2l ON na różnych stacjach, wlej do butelki po napoju i zostaw na tydzień na balkonie.
Jak dla mnie wystarczający, żeby stwierdzić które paliwo jest porządne, i którego nie muszę się obawiać, z resztą jak widzę wypowiedzi to dużo osób dolewa depresatory itp. a ja nic nie dolewam tylko paliwo prosto z dystrybutora na Statoilu i jeszcze nigdy nie miałem z nim problemów w zimie.